frans offermans Geplaatst 19 Januari, 2022 Geplaatst 19 Januari, 2022 Mijn Rio van oktober 2011, toen het nieuwe model , reed de laatste jaren probleemloos op euro 95 (10 procent ethanol) tot ik voor een motorstoring naar de dealer moest. Na de reparatie en nieuwe bougies heb ik een paar dagen met een stotterende motor moeten rijden en vanaf die tijd verplicht euro 98 te tanken. Duurder en niet overal verkrijgbaar. Hoe kan dit? Quote
Murcielaygo Geplaatst 19 Januari, 2022 Geplaatst 19 Januari, 2022 Is de electrodenafstand en het temperatuur bereik van de bougies wel correct? Quote
V3yro Geplaatst 19 Januari, 2022 Geplaatst 19 Januari, 2022 (aangepast) Accu pool er voor een nachtje afhalen of de min pool loskoppelen en 30 seconden tegen de rode houden. Dit zodat de adaptieve waardes worden gereset zou nog een oplossing kunnen zijn. Anders lijkt het er sterk op dat de bougies niet correct zijn. Als die niet getuned is zal de timing ook niet veranderd zijn. Bovendien valt ook niet helemaal een andere oorzaak uit te sluiten namelijk het lampje branden en we weten niet wat de storingscode was. Wel is het zo dat E5 (Vpower enz) wel een veel betere verbranding heeft en de auto automatisch de timing qua inspuiten kan aanpassen door het hogere octaan eerder inspuiten is meer vermogen. Waardoor er een kleine vermogens winst wordt gecreëerd. Hierdoor topt de auto het vermogen weer af want hij levert zijn maximale ingestelde vermogen, wat brandstof besparing met zich mee brengt. 19 Januari, 2022 aangepast door V3yro Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.