Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
On 1/31/2022 at 9:26 PM, Hippe lip said:

Nou, ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat onder de 10% de GoM niet echt meer klopt. En –waarschuwing onder de 5% gaat het nog veel harder naar beneden en kom je dus écht veel minder ver dan de GoM je vertelt. Bij ca. 4% begint bovendien de turtle mode en dan kun je eerst minder snel optrekken en gaat je max snelheid naar beneden. Bij 3% is dat al duidelijk merkbaar en bij 2% wil je echt niet meer op de snelweg zitten. Bij 1% gaat een fiets je met gemak voorbij en trekt die ook stukken harder op dan jij in je auto. Ik kan je verzekeren dat je dan blij bent als je je laadpunt bereikt hebt. Achteraf kan ik zeggen dat het een leerzame ervaring was. 🤭

Ah, dus als je voor je bereik op de snelweg al rekening houdt met die 10% dan ben je in ieder geval van de snelweg af zodra de batterij op 10% komt. Sowieso maar niet onder 10% komen (zonder bewust een heel klein stukje te rijden), zal mij niet zoveel moeite kosten, ik rijd maar zelden meer dan 300km op een dag.

Geplaatst

Vanmorgen een ritje gemaakt van 96 km. Gegevens over rit in app, zie eerste bijlage. Gegevens over rit op dashboard, zie bijlage 2.

Als ikik de gegevens vergelijk, zie ik op de app een verbruik van 14,66 kWh voor de rit en op het dashboard omgerekend een verbruik van 17,6 kWh voor hetzelfde ritje. Dat verschil lijkt me toch te groot. Of niet? Heeft iemand een verklaring? Wat is juist app of dashboard? Ik ben geneigd om het dashboard te geloven.

C177C068-952E-47B8-876E-8C5491DB2CCC.jpeg

1B18EF51-9E48-49C9-A564-8F0B528DF247.jpeg

Geplaatst

Ik heb ondertussen wat meer ritten gemaakt en er staat nu bijna 1000 km op de teller.

Ik kan nu ook met grote mate van zekerheid zeggen dat de app gegevens nergens op slaan.

De auto is misschien wat aan de negatieve kant, maar wat de app doet, lijkt nergens op

De app geeft soms een heel gunstig verbruik aan, maar als je een keer zuinig hebt gereden, dan staat er in de app soms een hoger verbruik dan die in de boordcomputer.

Lang verhaal kort. De app is waardeloos voor het bekijken van je verbruik en zelf uitrekenen is dus de beste optie

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• 10 maanden later...
Geplaatst

De Kia Connect app geeft ook minder verreden kilometers aan dan de kilomterteller in het dashboard. Het scheelt bij mij wel 300 km op de nu gereden 10.000 kilometers, als je de afstanden van alle gemaakte ritten bij elkaar optelt. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...