Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als ik met de sleutel in mijn zak, langs de auto loop of fiets, klappen de spiegels automatisch uit. De deuren blijven gesloten, want daarvoor moet ik op het zwarte knopje drukken op de portier hendel. Wat is het nut dat de spiegels dan uitklappen. Het lastige is dat je dan weer via je afstandsbediening de spiegels moet laten inklappen 

??

Geplaatst

Dat spiegels klappen vanzelf weer in, daar is de afstandsbediening niet voor nodig.

Dat bij het uitstappen de spiegels pas inklappen na het afsluiten van de auto vind ik erg prettig. Dat ze uitklappen bij het langslopen / benaderen heeft voor mij ook geen nut.

Geplaatst

Ik heb dat ook bij mijn Niro, ze klappen trouwens wel weer vnzelf dicht. Maar ik vind het nogal irritant, zeker als ik in de tuin aan het werk ben vlak bij de auto. En ook ik vraag mij af, wat is het nut er van? Waarom klappen ze niet gewoon open als de auto van het slot wordt gehaald?

Geplaatst
13 minuten geleden, zei Adrie Koorn:

Ik heb dat ook bij mijn Niro, ze klappen trouwens wel weer vnzelf dicht. Maar ik vind het nogal irritant, zeker als ik in de tuin aan het werk ben vlak bij de auto. En ook ik vraag mij af, wat is het nut er van? Waarom klappen ze niet gewoon open als de auto van het slot wordt gehaald?

Dat lijkt mij ook veel logischer.

Geplaatst

Dat (zinloos) uitklappen kon ik bij mijn Soul uitzetten, lijkt me sterk dat dat dan bij de Niro niet in te stellen is.

Ze gaan nu bij mij open wanneer de auto open gaat, en dicht bij afsluiten van de auto.

Toch maar eens (opnieuw) de handleiding lezen, of alle menu's doorkijken?

Geplaatst
15 uur geleden, zei R.J.:

Als ik met de sleutel in mijn zak, langs de auto loop of fiets, klappen de spiegels automatisch uit. De deuren blijven gesloten, want daarvoor moet ik op het zwarte knopje drukken op de portier hendel. Wat is het nut dat de spiegels dan uitklappen. Het lastige is dat je dan weer via je afstandsbediening de spiegels moet laten inklappen 

??

instelling; op de bestuurdersdeur zit een schakelaartje tbv de spiegels

Met Smart Key-systeem
- De spiegel wordt in- of uitgeklapt
wanneer de portieren worden
vergrendeld of ontgrendeld met de
Smart Key.
knop op de portiergreep aan de
buitenzijde.
- De spiegel wordt uitgeklapt wanneer
u de auto nadert (alle portieren zijn
gesloten en vergrendeld) terwijl u een
Smart Key bij u draagt)

Geplaatst
4 minuten geleden, zei Specialmade:

instelling; op de bestuurdersdeur zit een schakelaartje tbv de spiegels

Met Smart Key-systeem
Smart Key.
knop op de portiergreep aan de
buitenzijde.
- De spiegel wordt uitgeklapt wanneer
u de auto nadert (alle portieren zijn
gesloten en vergrendeld) terwijl u een
Smart Key bij u draagt)

Deze tekst uit het boekje is incompleet en geeft daardoor een verkeerd beeld. De complete tekst uit het boekje is:

De buitenspiegel kan in- en uitgeklapt worden door als volgt op de schakelaar te drukken:
Links: De spiegel wordt uitgeklapt.
Rechts: De spiegel wordt ingeklapt.
Midden (AUTO):
De spiegel wordt in de volgende gevallen automatisch in- en uitgeklapt.
• Zonder Smart Key-systeem
- De spiegel wordt in- of uitgeklapt wanneer de portieren worden vergrendeld of ontgrendeld met de afstandsbediening. (indien van toepassing)

Met Smart Key-systeem
- De spiegel wordt in- of uitgeklapt wanneer de portieren worden vergrendeld of ontgrendeld met de Smart Key.
- De spiegel wordt in- of uitgeklapt wanneer de portieren worden vergrendeld of ontgrendeld met de knop op de portiergreep aan de buitenzijde.
- De spiegel wordt uitgeklapt wanneer u de auto nadert (alle portieren zijn gesloten en vergrendeld) terwijl u een Smart Key bij u draagt) (indien van toepassing).

Dus in het geval van keyless entry / Smart Key en de Auto stand, zijn de onderste 3 regels van toepassing. Die kan je verder niet kiezen of selecteren.

Geplaatst

Dit komt uit de manual bij mijn Soul:

De spiegel klapt uit wanneer u het voertuig nadert (en alle portieren zijn gesloten en vergrendeld) als u de Smart Key bij u heeft

wanneer de "Driver approach" (bestuurder nadert) geactiveerd is in de gebruikersinstellingen. (indien van toepassing)

Dat heb ik dus kunnen uitschakelen.

Geplaatst
7 minuten geleden, zei Peter-036:

Dit komt uit de manual bij mijn Soul:

De spiegel klapt uit wanneer u het voertuig nadert (en alle portieren zijn gesloten en vergrendeld) als u de Smart Key bij u heeft

wanneer de "Driver approach" (bestuurder nadert) geactiveerd is in de gebruikersinstellingen. (indien van toepassing)

Dat heb ik dus kunnen uitschakelen.

Die instelling staat niet in mijn boekje.

Er staat me iets bij dat je de verlichting bij de handgreep van de deur uit kunt zetten, al weet ik dat niet zeker. Zal bij de eerstvolgende rit even kijken, als die instelling er is dan hangt daar mogelijk ook een stukje gedrag van de spiegels van af. Maar waarschijnlijk wil ik dat te graag.

• Like 1
  • 1 jaar later...
Geplaatst

Gevonden! Bij voertuiginstellingen -> Licht -> Welkom licht/spiegels. 
Daar kun je bij “nadering bestuurder” het vinkje uitzetten. Dan klappen de spiegels niet steeds uit als je langs de auto loopt. 

• Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...