R.J. Geplaatst 4 Mei, 2022 Geplaatst 4 Mei, 2022 Acc zou prettig moeten werken in de file, echter als de auto voor je stopt, stopt de Niro wel heel bruusk tot het irritante toe (vind ik). Ik gebruik liever de flippers en zelf het laatste stukje. Overigens vraag ik mij af of de remlichten al bij stand 1 aangaan of alleen bij stand 3 bij gebruik van de flippers en of de remmen worden gebruikt of alleen de electro motor bij afremmen met de flippers. Electrisch rijden wordt wel bevorderd met gebruik van de flippers. Quote
Peter-036 Geplaatst 4 Mei, 2022 Geplaatst 4 Mei, 2022 Vanaf stand 2 gaan de remlichten aan, althans, bij mijn E Soul. Quote
HenkM Geplaatst 4 Mei, 2022 Geplaatst 4 Mei, 2022 30 minuten geleden, zei Peter-036: Vanaf stand 2 gaan de remlichten aan, althans, bij mijn E Soul. Bij mijn Niro bij stand 3 Quote
R.J. Geplaatst 9 Mei, 2022 Topic Starter Geplaatst 9 Mei, 2022 Tegenwoordig gebruik ik dus vaak de flippers om af te remmen en merk dat de Niro dan sneller oplaad en meer electrisch rijdt. Ik vraag mij alleen af of de electro motor niet sneller slijt. Er komt nogal wat kracht op te staan als je ziet hoe krachtig de auto afremt. Gebruiken jullie ook de acc bij file rijden? Zie mijn eerdere bericht Quote
SmurfenB Geplaatst 9 Mei, 2022 Geplaatst 9 Mei, 2022 1 uur geleden, zei R.J.: .... Ik vraag mij alleen af of de electro motor niet sneller slijt. Er komt nogal wat kracht op te staan als je ziet hoe krachtig de auto afremt. Technisch gezien slijt de elektromotor niet meer met afremmen, dan wanneer je gas geeft. Het mooi daaraan is dat een borstel loze elektromotor nagenoeg niet slijt, op de lagers na, maar die kunnen dus erg lang mee. Zo veel mogelijk regeneratief remmen zou geen vroegtijdig falen van onderdelen als resultaat hebben, MAAR Je remmen zijn blank metaal. Blank metaal oxideert/roest. Bij te veel oxidatie op de remschijven zal dit een APK afkeurpunt worden. De eerste oxidatie zie je redelijk snel, na bijvoorbeeld een regenbui. Daarna bouwt langzaam op totdat het een afkeurpunt wordt. Advies: Rem (met je remmen) soms even iets harder dan normaal en rem daarmee je remmen schoon, zo hoeft u niet vroegtijdig de remblokken en remschijven te vervangen. Dit is een redelijk kostelijke reparatie, mede omdat remschijven ze bij een brandstof auto al makkelijke 100.000 km mee gaan. Als u ze schoon houd en veel regeneratief remt, kunt u zomaar 500.000 ermee rijden Quote
R.J. Geplaatst 7 Juni, 2022 Topic Starter Geplaatst 7 Juni, 2022 Antwoord van Kia Nederland. Wordt er niets wijzer van als zij het zelf niet eens weten Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.