Ga naar inhoud

1e Kilometers in de Venga!


Smart

Aanbevolen Berichten

Soms vraag ik me af waarom ik niet die navigatie systeem gekozen heb... :o soms ook best wel spijt.. maar dan ook weer niet!!

Ach.. op dat moment dacht ik: nee dit is mijn budget, achteraf met al die kortingen had ik het best wel gewild.. :)

Waarom spijt?

voor de tekortkoming met bluetooth

zoals je weet heb ik vandaag met KIA Nederland gebeld.

Telefoon lijst maken kan inderdaad niet,maar of dit nou zo'n groot probleem is.

Tja....

En dan het navigatie systeem.

Ik heb mijn TOMTOM vervangen voor een Mio Moov 500 LIVE TMC.

Dit werkt super!

Gratis TMC die ook echt de actuele files,mobile flitspalen e.d. doorgeeft.

Bij TOMTOM moet je voor dit systeem elke maand 10 euro betalen.

Volgens mij zit dit niet op het Venga navigatie systeem.

Een nadeel van een ge

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 389
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Het ligt er natuurlijk aan wat je wilt en wat je budget is of mag zijn..

Persoonlijk ben ik ook voor een GPS gegaan die lekker mee naar binnen genomen kan worden.. Het risico dat het gestolen wordt is toch kleiner..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Autobild, het meest toonaangevende Duitse testblad, heeft de Venga 1.4 cvvt getest in haar uitgave nr. 4 met de tekst:

'Guck mal, Mercedes! Dieser Kia ist A-Klasse....'

Een mooier compliment kun je niet krijgen toch?

Verder: 'Kias Venga ist nicht nur ein sicheres, sondern auch ein gutes Auto' (De Kia Venga is niet alleen een veilige, maar ook een goede auto).

Conclusie:

Applaus, de Venga levert een overtuigend model. Bij de ruimtebenutting, comfort, en rijdynamiek kan hij het tegen de klassenbesten opnemen. Hij zal veel succes hebben, maar waar de Koreanen sterk in waren, de prijs, plaatsen wij een vraagteken bij. Maar de 7 jaar garantie is concurrentieloos.

Wat opvalt is dat de auto inclusief panoramadak 1260kg weegt! Het testverbruik was 7,1 liter per 100km en de exact gemeten Co2 uitstoot was 168 g/km.....!! Wow dat is een verschil met hetgeen Kia zelf opgeeft voor de 1.4 motor:roll:

Ok

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is een nieuwe kleur gesignaleerd waarvan nog niet echt goede foto's beschikbaar waren Mocca Bruin. En ook een PDF bestand met de info uit Oostenrijk. Wat hier opvalt is het gewicht van de 1.6 CVVT, 1305 kg!!:shock:

http://www.kia.at/content/presse/pressemappen/pressemappe-venga.aspx

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Wie wil onderstaande velg (Brock RC Design 19) prikken in de velgen van het onderste plaatje van de Venga? Wie durft?

RCdesign_RC19-SGVP.jpg

kiavenga.jpg

aangepast door Smart
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey Jantje,

Ik mis een plaatje...., maar ik weet welke velg je bedoelt. Is wel een redelijk klassieke velg inmiddels van Brock.

Ik probeer het redelijk rustig te houden op de Venga, niet zo extreem in ieder geval (17 inch, banden 215x50x17). Moet natuurlijk niet t

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey Jantje,

Ik mis een plaatje...., maar ik weet welke velg je bedoelt. Is wel een redelijk klassieke velg inmiddels van Brock.

Ik probeer het redelijk rustig te houden op de Venga, niet zo extreem in ieder geval (17 inch, banden 215x50x17). Moet natuurlijk niet t

Link naar reactie
Delen op andere sites


Netjes gedaan BW en zoooooo snel.......WOW!

Mmmmm, ik twijfel wel of ik moet gaan voor die zwarte 17 inch velgen of gewoon moet gaan voor het originele 17 inch lichtmetaal.

Het oogt namelijk een beetje ielig, terwijl ik juist wat meer body had verwacht. Heeft denk ik ook te maken met het feit dat de velg scheef op de foto stond, waardoor sommige spaken niet even breed zijn.

@Jantje

Ja, dat model velg vraagt om een zo breed mogelijke uitvoering.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je toch voor 17" gaat, ga dan niet voor de standaard velg. Er zijn zoveel mooiere velgen dan de standaard Kia-velgen.

Dat klopt, daar weet ik alles vanaf. Al jaren koop ik achteraf velgen. helaas blijf ik altijd zitten met de originele velgen en (niet versleten) banden. Dat wil ik eigenlijk nu voorkomen. En nee, de originele velgen gebruik ik dan niet voor de winterbanden.

Afhankelijk van de mogelijkheden bij de dealer, wil ik het liefst meteen bij aanschaf andere velgen gemonteerd hebben.

Wie wil de MOMO Strike (anthracite) proberen te monteren? Ik zou het erg waarderen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wie wil de MOMO Strike (anthracite) proberen te monteren? Ik zou het erg waarderen!

Als je een plaatje kan vinden met die velgen recht van voren wil ik dat wel doen.

Ze staan nu te schuin om ze rond en een werkelijke view te krijgen.

(was bij die vorige eigenlijk ook)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je een plaatje kan vinden met die velgen recht van voren wil ik dat wel doen.

Ze staan nu te schuin om ze rond en een werkelijke view te krijgen.

(was bij die vorige eigenlijk ook)

Klopt, had ik ook gezien. Ligt uiteraard ook niet aan jou. De uitvoering op de auto is werkelijk perfect, maar door de schuin genomen foto's, vervormd dit blijkbaar.

Ik zal morgen eens kijken of er een geschikte foto bestaat.

aangepast door Smart
Link naar reactie
Delen op andere sites


@Roberto: bedankt voor je photoshop. Dat ziet er goed uit. Deze velg oogt wel beter op de auto dan de vorige, maar we weten ook waarom.

@Venga1: ja, over smaak valt niet te twisten. Het blijft wel lastig om een mooie velg te vinden, ondanks het aanbod. Ik ben blijkbaar heel kieskeurig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heel apart......hahahahaha! Wie betaalt hem dan?:roll:

Maaruh, morgen maar eens een proefrit maken in de Venga 1.6 ergens in de buurt van Utrecht!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




×
×
  • Nieuwe Aanmaken...