Smart Geplaatst 28 Maart, 2010 Geplaatst 28 Maart, 2010 Tjezus...wat een verhaal Ik kan goed begrijpen dat je dan op het punt staat om iemand te grazen te nemen... Sterkte ermee, ook voor de huisgenoten, en hopelijk kun je er toch wel van slapen, ik zou waarschijnlijk geen oog meer dicht doen want je ligt toch te luisteren ofdat je niet weer "bezoek" krijgt. Ja, vannacht was een drama. Weinig slaap want op elk geluid ga je wakker liggen. Ook Quote
Gast Jantje Geplaatst 28 Maart, 2010 Geplaatst 28 Maart, 2010 Ja, vannacht was een drama. Weinig slaap want op elk geluid ga je wakker liggen. Ook Quote
Smart Geplaatst 28 Maart, 2010 Geplaatst 28 Maart, 2010 (aangepast) Pas op met die tafelpoot reacties. Ook als is het je eigen huis, jij bent uiteindelijk de lul daarmee he! Ik weet het! Maar heb je weleens gehoord van 'noodweerexces'? Noodweerexces is in het Nederlandse strafrecht een wettelijke strafuitsluitingsgrond. Art. 41 lid 2 van het Wetboek van Strafrecht luidt: "Niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van de noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging, door de aanranding veroorzaakt". Aanranding moet je in dit geval anders lezen......! Mijn gemoedstoestand stond vannacht op ROOD.... 28 Maart, 2010 aangepast door Smart Quote
Gast ceratorijder1 Geplaatst 28 Maart, 2010 Geplaatst 28 Maart, 2010 Ik weet zeker dat als er bij mij een onuitgenodigde gast zich meld, dat bij mij het licht op zwart gaat en de gast toch minimaal een koekenpan op zijn koppie kan verwachten.... en idd....noodzakelijke verweer!! Hou die stoelpoot nog maar even in de buurt Smart..... Quote
Gast Jantje Geplaatst 28 Maart, 2010 Geplaatst 28 Maart, 2010 Ik weet het! Maar heb je weleens gehoord van 'noodweerexces'?Noodweerexces is in het Nederlandse strafrecht een wettelijke strafuitsluitingsgrond. Art. 41 lid 2 van het Wetboek van Strafrecht luidt: "Niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van de noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging, door de aanranding veroorzaakt". Aanranding moet je in dit geval anders lezen......! Mijn gemoedstoestand stond vannacht op ROOD.... Klopt helemaal. Maar je weet ook hoe weinig je in nederland het recht krijgt waar jij denkt aanspraak op te maken! Er zijn toch helaas meer voorbeelden dat mensen dat recht niet kregen dan wel. Hebben die gasten geen wapen bij zich is het ook geen noodweer. Ik weet zeker dat als er bij mij een onuitgenodigde gast zich meld, dat bij mij het licht op zwart gaat en de gast toch minimaal een koekenpan op zijn koppie kan verwachten.... en idd....noodzakelijke verweer!!Hou die stoelpoot nog maar even in de buurt Smart..... Zo simpel werkt het in nederland helaas dus niet. Bij mijn vader's bedrijf werd vaak ingebroken. Dan gingen wij erheen (de politie kwam niet eens) en namen onze rottweilers en maglite's mee (formaatje met 6 van die grote batterijen). De politie vond daar wel nodig bij te zeggen dat wij met voor bedachte rade zulke grote zaklampen mee nemen omdat wij weten als we een inbreker ermee raken hij voorlopig niet meer opstaat en we mochten de honden ook niet los laten want dan zouden de honden afgemaakt worden als ze daadwerkelijk een inbreker grepen Quote
Smart Geplaatst 28 Maart, 2010 Geplaatst 28 Maart, 2010 @Jantje Klopt, heb je ook wel gelijk in. Ik ben precies hetzelfde als alle andere mensen die zich bedreigd voelen door zulk soort gasten. Dan wordt het ook 'tand om tand, oog om oog'. Ik laat mij niet angstig wegdrukken in mijn eigen huis. Ik neem dan liever het heft in eigen hand. Dat dat gevolgen kan hebben, ben ik mij terdege bewust. laten we hopen dat het nooit zover zal komen....! Quote
Gast Jantje Geplaatst 28 Maart, 2010 Geplaatst 28 Maart, 2010 @JantjeKlopt, heb je ook wel gelijk in. Ik ben precies hetzelfde als alle andere mensen die zich bedreigd voelen door zulk soort gasten. Dan wordt het ook 'tand om tand, oog om oog'. Ik laat mij niet angstig wegdrukken in mijn eigen huis. Ik neem dan liever het heft in eigen hand. Dat dat gevolgen kan hebben, ben ik mij terdege bewust. laten we hopen dat het nooit zover zal komen....! Nou ja.. je ziet ook meestal hoe groter de mond dat ze de inbreker wel even zullen pakken.. hoe groter de kans dat ze niks doen.. Ik zou ook helemaal gek worden en ik snap je reactie. Wij hebben bij ons gelukkig alleen de inbrekers van grote afstand gezien en toen toch (ook op advies van de politie) de honden los gelaten met de riemen er nog aanvast, situatie overmacht. Het heeft me overigens wel een dikke bang en olufsen stereo opgeleverd. Die was bij ons in het dorp gejat en bij ons op het terrein verstopt. Toen hebben wij ze al verrast. Daarna zijn ze nog 5x terug geweest om hem waarschijnlijk weer op te halen maar elke keer waren wij er te snel bij en moesten ze weer weg. En daarna kwam ik hem tegen verstopt tussen de bosjes. Mooi ding wel haha Quote
Gast Jantje Geplaatst 28 Maart, 2010 Geplaatst 28 Maart, 2010 helaas komt het er in nederland toch meestal op neer dat je als normale burger de lul bent. Heb je camera in je huis, wordt je aangeklaagd door de inbreker voor privacy schending en wint hij ook nog. Heb je camera's aan je huis die filmen hoe je auto door iemand wordt vernield, mag je niet op de openbare weg filmen met zulke camera's en is het geen geldig bewijs materiaal. Als je in je bedrijf beveiligings camera's ophangt moet je dit aangeven via bordjes of stickers omdat je anders de privacy van mensen schendt. Quote
bigwade Geplaatst 28 Maart, 2010 Geplaatst 28 Maart, 2010 (aangepast) Dat zal nu even moeten slijten, zulk soort dingen. Het vertrouwen moet weer terugkomen zeg maar. Heb eenzelfde ervaring en bij mij heeft dat heel lang geduurd..... Moordneigingen zijn verklaarbaar maar hebben geen zin, er met je buren over praten wel en de kans dat ze een 2e keer terug komen is gelukkig klein. In het begin ben je uitermate alert w.b. koffertjes en sleutels mee naar boven nemen, maar na een paar jaar komt daar toch de sleet weer in, helaas. Sterkte ! 28 Maart, 2010 aangepast door bigwade Quote
Smart Geplaatst 28 Maart, 2010 Geplaatst 28 Maart, 2010 Heb eenzelfde ervaring en bij mij heeft dat heel lang geduurd.....Moordneigingen zijn verklaarbaar maar hebben geen zin, er met je buren over praten wel en de kans dat ze een 2e keer terug komen is gelukkig klein. In het begin ben je uitermate alert w.b. koffertjes en sleutels maar na een paar jaar komt daar toch de sleet weer in, helaas. Sterkte ! Ja, klopt. Ik ben natuurlijk ook niet de eerste die het overkomt. Velen zullen erover mee kunnen praten. Ben altijd alert en op mijn quivive geweest, een soort 2e natuur, maar het komt toch altijd onverwacht. De komende dagen maar eens de tijd nemen om een aantal zaken door te nemen met politie (aangifte), de verzekering (schadeexpert), de gemeente (ID-kaarten, rijbewijzen), de bank (geblokkeerde creditcards/bankpassen), provider (blokkeren simcards) enz., enz. Het kost veel tijd, moeite en uiteindelijk ook geld, want niet alles wordt voor de volle 100% vergoedt. Daarnaast hebben ze ook een behoorlijk geldbedrag en waardevolle (emotionele) zaken meegenomen. Dat is nog het ergste. Dat komt nooit meer terug. Vermoedt wordt dat het een professionele Bulgaarse bende is geweest. Snelle handel die snel weggezet kan worden tegen contanten. Ik probeer nu wat te slapen, welterusten! Quote
bigwade Geplaatst 28 Maart, 2010 Geplaatst 28 Maart, 2010 Met name ID kaarten/paspoorten/pasjes/mobieltjes was het lastigste. Het duurt in Utrecht 2 wk om een nieuwe ID/PP te krijgen en DUS kan je geen nieuwe mobiel e.d. krijgen omdat je je moet legitimeren en dat kan dus niet. Ik ben toen 2 weken administratief van de wereld geweest... Had te maken met 2 verzekeraars, 1 van werk en 1 van priv Quote
Smart Geplaatst 29 Maart, 2010 Geplaatst 29 Maart, 2010 De wachttijden zijn bij ons gelukkig niet zo extreem als in Utrecht. Wel kamp ik met bereikbaarheidsproblemen. Het blijft lastig om telefonisch niet bereikbaar te zijn. Volgens de politie heeft het geen zin om Marktplaats in de gaten te houden. Deze snelle handel is allang in het 'achterland' verdwenen. Deze inbraakmethode wordt ook omschreven als de 'Bulgaarse methode'. Er is op bestelling gestolen en afnemers zijn al bekend. Deze spullen zullen daarom niet op internet worden aangeboden. Verder werd door de politie aangegeven dat ze alle informatie op een telefoon of laptop binnen 5 minuten helemaal kunnen skippen met speciale programma's. Quote
Gast Daiz Geplaatst 29 Maart, 2010 Geplaatst 29 Maart, 2010 @ Smart, ow wat een zeer vervelend verhaal!! Gelukkig is er niets met julie gebeurt Wel k*t van de spulen natuurlijk..... Heb misschien een idee ( weet niet of het wat is hoor? ) een belletje hangen zodat, als de deur opend die af gaat??? Schiet me net te binnen na het lezen van je verhaal.... Hopelijk kunnen ze iets van de spullen terug vinden... Gr Daiz Quote
bigwade Geplaatst 29 Maart, 2010 Geplaatst 29 Maart, 2010 Heb misschien een idee ( weet niet of het wat is hoor? ) een belletje hangen zodat, als de deur opend die af gaat??? Schiet me net te binnen na het lezen van je verhaal.... HAHA ! Die is grappig, daar zit ik idd net naar te zoeken, kost geen drol, geen batterijen nodig, doet het altijd......... Zo'n winkeldeur belletje........heb er 2 nodig.... Quote
Gast Daiz Geplaatst 29 Maart, 2010 Geplaatst 29 Maart, 2010 kijk ik kom wel eens met iets goeds Gr Daiz Quote
Alex VB Geplaatst 29 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 29 Maart, 2010 Volgens mij kom je vaker met iets goeds.. Hoe is het verder met Daiz? Al enig licht aan het einde van de tunnel? Quote
Gast Daiz Geplaatst 29 Maart, 2010 Geplaatst 29 Maart, 2010 owww neee......nog steeds niet helaas ben nu bezig met een jurist....die heeft nogmaals brief @ uwv gestuurd.....en nu weer afwachten. Ze was het eens met mij....hoor in de ziektewet te vallen en ik heb genoeg bewijzen dat ik die hoorde te krijgen zeg maar....dus we zijn aan het vechten.....pfff duurt gewoon erg lang... wil zoooooo graag verder met m'n kia Gr Daiz Quote
bigwade Geplaatst 29 Maart, 2010 Geplaatst 29 Maart, 2010 kijk ik kom wel eens met iets goeds Gr Daiz Kan jij ze vinden ? van die winkelbellen ? Mocht je er twee hebben liggen......of aan kan komen....... (alles is electra en dat wil ik nou net niet) Of ik Google verkeerd, kan ook. grtz Frank Quote
Smart Geplaatst 29 Maart, 2010 Geplaatst 29 Maart, 2010 Een winkelbel? Het moet niet gekker worden.....wel een leuk idee trouwens:mrgreen: BW, hier misschien? http://www.kadokoopjes.nl/index.php?cPath=55 Hey Daiz, succes met het aanvechten van je rechten h Quote
bigwade Geplaatst 29 Maart, 2010 Geplaatst 29 Maart, 2010 Een winkelbel? Het moet niet gekker worden.....wel een leuk idee trouwens:mrgreen:BW, hier misschien? http://www.kadokoopjes.nl/index.php?cPath=55 Voor het geld hoef je het niet te laten, dank voor link. Ik ga toch ook even verder zoeken voor die echte winkelbellen....... Quote
Gast Jantje Geplaatst 30 Maart, 2010 Geplaatst 30 Maart, 2010 Zo net maar eens 3 sollicitatie brieven eruit gestampt. Hopen op een leuke reactie Quote
Smart Geplaatst 30 Maart, 2010 Geplaatst 30 Maart, 2010 Zo net maar eens 3 sollicitatie brieven eruit gestampt. Hopen op een leuke reactie Zo, op de sollicitatietoer? Quote
Peterrrrr Geplaatst 30 Maart, 2010 Geplaatst 30 Maart, 2010 De spullen zijn wel vervangbaar, maar dat er wildvreemde personen binnen zijn geweest, terwijl je slaapt, is niet leuk! Ik zei toch dat ik nog langs zou komen... (terwijl ik het opschrijf denk ik, eigenlijk klote als het gebeurd, maar ja, dit is het cafe eej !) Ik heb standaard een knuppel naast mijn bed staan, komt er iemand langs mijn golden retriever en de boomer dan hebben ze een probleem ! Lijkt me ook Quote
Peterrrrr Geplaatst 30 Maart, 2010 Geplaatst 30 Maart, 2010 Trouwens gisteren een KIA Cee'd SW 1.4 Se7en besteld in het Solid clyde Blue voor een forumbezoeker uit Landgraaf ! Heb alleen via mail contact gehad en vandaag even via telefoon maar vond het eigenlijk wel grappig !!! Quote
Gast Jantje Geplaatst 30 Maart, 2010 Geplaatst 30 Maart, 2010 Zo, op de sollicitatietoer? Yeap ik heb het helemaal gehad op me huidige werk. Heb vorige week 62 uur gedraaid omdat het eindelijk weer is druk was en als dank krijg ik vandaag te horen dat me baas vindt dat ik te weinig inzet toon.. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.