Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanmorgen gereden 26 km nu melding voertuig accu 12 volt gevaar/ abnormaal wat is dit nu weer iedere keer wat met deze auto?

Geplaatst

Ik heb dit probleem ook sinds vorige week. Ik dacht eerst sat et iets niet goed was aangesloten na mijn laatste onderhoudsbeurt. Ik merk op verschillende facebook pagina’s dat meer mensen dit probleem hebben. Ik denk een bug in de app. De Kia dealers kunnen hier niks mee. Ik denk dat dit massaal gemeld moet worden bij Kia Connect.

IMG_0546.jpeg

IMG_0547.jpeg

Geplaatst (aangepast)

Is bij jou ook pas de software van de auto geupdate?

mijn accu is door dealer opgemeten en is 100%

oplaad voltage ook goed dus of kia app of software van auto is niet goed

bedankt voor je bericht

aangepast door Johnkia
Geplaatst

De software is inderdaad geüpdatet ter voorbereiding op de vervanging van de versnellingsbak i.v.m. de terugroep actie van de versnellingsindicator die blijft aangeven door te schakelen naar de 6e versnelling terwijl deze al in de 6e staat

• Like 1
Geplaatst

Hier net de dezelfde melding in de app, en inderdaad na de software update die pas is geweest. Gebeuren af en toe rare dingen met de KIA!!

Geplaatst
6 minuten geleden, zei loner1975:

De software is inderdaad geüpdatet ter voorbereiding op de vervanging van de versnellingsbak i.v.m. de terugroep actie van de versnellingsindicator die blijft aangeven door te schakelen naar de 6e versnelling terwijl deze al in de 6e staat

Die nieuwe versnellingsbak heb ik al sinds januari

Geplaatst
9 minuten geleden, zei loner1975:

Niks als ellende met deze auto model 2015

Geplaatst
2 minuten geleden, zei Johnkia:

Niks als ellende met deze auto model 2015

Ik heb model 2025, ook al het een en ander achter de rug, waaronder ook de melding van de 6e versnelling die in mijn display blijft staan, terijl de versnelling in de 6 staat!!

Geplaatst
35 minuten geleden, zei Johnkia:

Graag melden bij kia Nederland ik heb dit al gedaan 

Heb je dit via de chat gedaan op de Kia Website, of op een andere manier!

Geplaatst
15 minuten geleden, zei HansMokum:

Heb je dit via de chat gedaan op de Kia Website, of op een andere manier!

Kia website kia Nederland 

Geplaatst
2 minuten geleden, zei HansMokum:

Dat begrijp ik, maar via chat, telefonisch, e-mail enz.

Uiteindelijk net vandaag een mail naar info@kia.nl

want de kia chat zegt ik kan u niet helpen

kijken wat voor antwoord ik nu weer krijg

Geplaatst
9 minuten geleden, zei Johnkia:

Uiteindelijk net vandaag een mail naar info@kia.nl

want de kia chat zegt ik kan u niet helpen

kijken wat voor antwoord ik nu weer krijg

Nou dat helpt dus ook al niet die mail al hoewel ik in mail schreef dat ik al twee keer naar de dealer ben geweest , krijg ik gewoon het advies om naar de dealer te gaan.

100% zeker dit is mijn laatste kia, het suc6 is hun naar het hoofd gestegen

Geplaatst

35 jaar Opel gereden nagnoeg nooit geen problemen mee gehad, sinds verleden jaar een splinternieuwe Stonic model 2025, niets dan drama, dus voor ons ook de 1e, maar ook de laatste Kia!

Geplaatst
2 minuten geleden, zei HansMokum:

35 jaar Opel gereden nagnoeg nooit geen problemen mee gehad, sinds verleden jaar een splinternieuwe Stonic model 2025, niets dan drama, dus voor ons ook de 1e, maar ook de laatste Kia!

Dit is mijn 7 e Kia met de eerste 6 probleemloos gereden. Alleen naar garage voor service beurten,  Maar model 2025 is inderdaad een drama, of meer een nachtmerrie 

Geplaatst (aangepast)

Hoi,

Zelf rij ik een Kia Stonic uit 2024 met 18000KM op de teller.

Het is een bekende melding en uiterst irritant.

De melding komt tot stand als je een korte afstand hebt gereden. De accu wordt behoorlijk belast en krijgt niet de tijd om te worden opgeladen.

Zelf heb ik na de melding de spanning tusseen de accupolen gemeten en kwam op 12,44 volt uit.

Volgens de tabellen houdt dat in dat de accu nog een capaciteit heeft van 85%. Niets aan de hand dus.

Bij langere afstanden (bv 50km) wordt de accu wel tot 100% opgeladen en de medling/ waarschuwing verdwijnt.

Het is best een logische verklaring maar deze melding zorgt ook voor paniek.

Kia zou de waarde van deze meting naar beneden moeten bijstellen. Zou voor veel Kia rijders een waardevolle actie zijn.

Een kanttekening voor wbt de nieuwe Kia App: opvalt is dat Stonic rijders een Rio afbeelding hebben als voertuig. Beetje slordig omdat de Rio niet meer wordt gemaakt.

Met vriendelijke groet,

PS: Soms is het beter dingen niet te weten, te horen of te zien.

aangepast door JBL
Geplaatst
1 uur geleden, zei JBL:

Hoi,

Zelf rij ik een Kia Stonic uit 2024 met 18000KM op de teller.

Het is een bekende melding en uiterst irritant.

De melding komt tot stand als je een korte afstand hebt gereden. De accu wordt behoorlijk belast en krijgt niet de tijd om te worden opgeladen.

Zelf heb ik na de melding de spanning tusseen de accupolen gemeten en kwam op 12,44 volt uit.

Volgens de tabellen houdt dat in dat de accu nog een capaciteit heeft van 85%. Niets aan de hand dus.

Bij langere afstanden (bv 50km) wordt de accu wel tot 100% opgeladen en de medling/ waarschuwing verdwijnt.

Het is best een logische verklaring maar deze melding zorgt ook voor paniek.

Kia zou de waarde van deze meting naar beneden moeten bijstellen. Zou voor veel Kia rijders een waardevolle actie zijn.

Een kanttekening voor wbt de nieuwe Kia App: opvalt is dat Stonic rijders een Rio afbeelding hebben als voertuig. Beetje slordig omdat de Rio niet meer wordt gemaakt.

Met vriendelijke groet,

PS: Soms is het beter dingen niet te weten, te horen of te zien.

Model 2025 al rijd je 200 km de melding blijft

mijn app toonde ook de rio maar is afgelopen week opgelost toont nu de stonic

auto is 7 maanden oud en heb al 6 problemen gehad

carplay werkt ook niet meer

Geplaatst
2 minuten geleden, zei Johnkia:

Drama auto, nooit meer een KIA. Heb contact gehad met de KIA dealer, probleem uitgelegd. Die gaf als antwoord "negeren, zolang je geen melding in je display krijgt van de accu. Het zoveelste wat al genegeerd moet worden, net als de melding van de 6e versnelling overschakelen in de display, terwijl deze al in de 6e staat!!! Parkeerrsensor achter vervangen, kreeg ik ook meldingen van ivm de de parkeerafstand!! 

Geplaatst (aangepast)
14 uur geleden, zei Johnkia:

aangepast door JBL
Geplaatst
Op 28-7-2025 om 13:02, zei Johnkia:

Vanmorgen gereden 26 km nu melding voertuig accu 12 volt gevaar/ abnormaal wat is dit nu weer iedere keer wat met deze auto?

Ik heb eindelijk het probleem kunnen plaatsen bij technisch support van kia Connect er is mij beloofd dat het opgepakt gaat worden.

afwachten maar

Geplaatst
1 minuut geleden, zei Johnkia:

Ik heb eindelijk het probleem kunnen plaatsen bij technisch support van kia Connect er is mij beloofd dat het opgepakt gaat worden.

afwachten maar

Dat heb ik ook gedaan. En volgens Kia Connect is er iets aan de hand wat doorgemeten moet worden bij de Kia dealer. Ik heb ze duidelijk aangegeven dat heel veel mensen hier last van hebben. 

zij doen niks anders dan in hey systeem kijken waar wij de melding van krijgen. Je hebt er dus helemaal niks aan.

Geplaatst
4 minuten geleden, zei loner1975:

Dat heb ik ook gedaan. En volgens Kia Connect is er iets aan de hand wat doorgemeten moet worden bij de Kia dealer. Ik heb ze duidelijk aangegeven dat heel veel mensen hier last van hebben. 

zij doen niks anders dan in hey systeem kijken waar wij de melding van krijgen. Je hebt er dus helemaal niks aan.

Nou de moed zakt me weer naar de schoenen.

ik ga binnenkort naar de renault dealer kijken hoeveel verlies het me oplevert als ik hem daar inruil.

ik heb er wel wat voor over om deze probleem auto kwijt te raken

• 4 weken later...
Geplaatst

Vandaag mijn nieuwe stonic afgehaald en meteen ook deze melding in de kia- app. Morgen even terug naar de dealer maar eigenlijk begrijp ik dat die er niets aan kan doen?

Geplaatst
1 uur terug, zei Simon B.:

Vandaag mijn nieuwe stonic afgehaald en meteen ook deze melding in de kia- app. Morgen even terug naar de dealer maar eigenlijk begrijp ik dat die er niets aan kan doen?

Vandaag een mail van Kia Nederland het ligt niet aan de app maar aan de auto zelf dus ik mag weer naar de dealer.

Wel eens van kastje naar de muur gehoord?

dus Simon ga naar je dealer en vertel dat kia nederland zegt het ligt aan de auto zelf er is iets mis. Wat er dan mis is zeggen ze niet zelfde gekloot als toen met de versnellingsbak

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...