Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Voor zover ik kan nagaan in de geposte gegevens van forumleden is de meest recente versie van de software

2011-05-22. Forumlid Rasim zijn auto is net een week oud en mijn auto slechts een paar weken en hebben eerdergenoemde sofwareversie.

Weet je zeker dat er een update bestaat van de datum augustus. Het zou toch vreemd zijn als ze bij ons wel de nieuwste kaarten ( 310) installeren maar geen update doen voor de software

Heb jij dan de augustus versie geinstalleerd staan?

Sorry mijn fout: 2011-05-25 (of 22) is de laatste software versie echter is deze vanaf augustus gratis bij de dealer te installeren vandaar de spraakverwarring.

Maar goed laten we even bij het onderwerp blijven om verdere verwarring te voorkomen.

Dus over de kaart updates, en dat zijn 309E7A2 (Q3 2009, oude kaart) of 310E7A2 (Q3 2010, "nieuwe" kaart)

Ik hou het verder wel bij, al is het lastig omdat er een aantal topics zijn over dit onderwerp.

Zelf probeer ik het hier bij te houden, en anders moeten we misschien een nieuw topic met poll openen incl. instructies hoe mensen de kaartversie kunnen controleren?

Wellicht handig om eerst voor die mensen in gesprek te gaan bij KMNL?

Geplaatst
Wellicht handig om eerst voor die mensen in gesprek te gaan bij KMNL?

Oké, dat traject is ingezet en antwoorden verwacht ik niet voor maandag.

Geplaatst

@Hellraver,

Ik begrijp dat jij e.e.a. gaat bijhouden. Om redenen van zekerheid wacht ik niet

langer en kan je melden dat ik de kaarten van (309E7A2) heb (Q3 2009, oude kaart).

Mijn auto is van mei 2011.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

De mijne is begin september geleverd met de volgende navi/kaart versies:

Software Version: 5.1.3

BT Version: 2.6.8

Navigation Version: 2011.05.25

Map database version: 310E7A2

Firmware Version: 1.4.1_SL

Geplaatst

Graag iedereen met een navi, dus niet alleen Sportage 3 bezitters!

Geplaatst

Misschien ook eens tijd voor een andere navigatiestem i.p.v. die Brabantse Beatrix.

Geplaatst

Misschien ook eens tijd voor een andere navigatiestem i.p.v. die Brabantse Beatrix.

Een stem keuze mogelijkheid, niet 1 stem en niks te kiezen..

De fouten uit het de opties lijst en telefoonboek.

Geplaatst

En betere POI's...

Niet dat ik die veel gebruik maar laatst moest ik ergens gaan pinnen en was er in heel Tilburg geen bankautomaat te vinden... en dat lijkt me erg sterk.

Volgens mij staan er geen Nederlandse banken in.

Geplaatst

Niet dat ik die veel gebruik maar laatst moest ik ergens gaan pinnen en was er in heel Tilburg geen bankautomaat te vinden... en dat lijkt me erg sterk.

Volgens mij staan er geen Nederlandse banken in.

Dan moet je op SKImmmm zoeken Hellraver.. :o

Geplaatst

Bericht van KMNL

Kia rijders kunnen zelf achterhalen welke kaart op hun systeem is geïnstalleerd.

Zet de navi aan en druk 5 seconden op instellingen (het kleine radartje rechts).

Men ziet dan de versienummers van de diverse onderdelen die geïnstalleerd zijn.

plaatjekia.png

De meest recente kaart die nu te koop is bij de dealer heeft nummer 310E7A2.

De meest recente versie door de dealer (gratis) te installeren is:

software: 5.1.3.

bluetooth: 2.6.8

firmware: 1.4.1

Geplaatst

Bericht van KMNL

Kia rijders kunnen zelf achterhalen welke kaart op hun systeem is geïnstalleerd.

Zet de navi aan en druk 5 seconden op instellingen (het kleine radartje rechts).

Men ziet dan de versienummers van de diverse onderdelen die geïnstalleerd zijn.

plaatjekia.png

De meest recente kaart die nu te koop is bij de dealer heeft nummer 310E7A2.

De meest recente versie door de dealer (gratis) te installeren is:

software: 5.1.3.

bluetooth: 2.6.8

firmware: 1.4.1

Goh hebben ze nou onze tekst geknipt en geplakt? Het voegt in ieder geval niets toe...

Geplaatst

Goh hebben ze nou onze tekst geknipt en geplakt? Het voegt in ieder geval niets toe...

Klopt! Zie mijn commentaar hier.

Geplaatst

Het voegt zeker wel iets toe. Nu is in ieder geval de laatste kaartversie duidelijk.

Voor degenen die een kaartupdate willen aanschaffen, is met deze mededeling

in ieder geval bereikt dat zij geen onnodige aankoop doen.

Nog steeds staat overeind dat de eigenaar van een Kia geleverd in 2011, zijn dealer

moet aangeven een niet recente kaartversie geleverd te hebben gekregen. De dealer

moet dit dan terugkoppelen met KMNL of zelf besluiten de klant tegemoet te komen

met een gratis kaartupdate.

Wij als KCG kunnen het ons namelijk niet voorstellen dat Kia (dealer/importeur) deze

groep mensen niet tegemoet gaat komen. Wij zullen ons hiervoor inzetten.

Smart

bigwade

Alex VB

Labramatièr

Geplaatst

Mag ik één van de heren/dame moderatoren beleefd vragen om dit topic te pinnen?

Geplaatst

Oh ja, aan alle forummers die een nieuwe Kia met navigatie geleverd krijgen in 2011......

Eis dat je de nieuwste kaartupdate, dus (310E7A2) geïnstalleerd krijgt, als dat tenminste

nog niet gebeurt is.

Geplaatst

Oh ja, aan alle forummers die een nieuwe Kia met navigatie geleverd krijgen in 2011......

Eis dat je de nieuwste kaartupdate, dus (310E7A2) geïnstalleerd krijgt, als dat tenminste

nog niet gebeurt is.

Hmmzz lijkt sterk op de opmerkingen die ik een aantal dagen geleden hier maakte maar goed we zijn het eens zal ik maar zeggen. :D

Geplaatst
Hmmzz lijkt sterk op de opmerkingen die ik een aantal dagen geleden hier maakte maar goed we zijn het eens zal ik maar zeggen.:D

Ja klopt, maar KMNL heeft letterlijk aangegeven dat de dealer uitkomst kan bieden als de klant daar

zijn vragen/verzoeken indient. Ik vond dat dit krachtiger kon en heb dit dan ook zo willen verwoorden.;)

Geplaatst

Ik ben eens benieuwd hoe dit in België gaat aflopen... of mogen wij bij een NL- dealer aankloppen? ;)

Geplaatst

Vind het wel jammer dat er nu alleen wordt opgekomen voor de mensen die in 2011 hun auto met navigatie hebben aangeschaft. In mij geval heb ik mijn Cee'd februari 2010 aangeschaft en de navigatie bevatte toen al kaarten van begin 2009. Bijna 2 jaar later komt Kia/Navteq eindelijk met nieuw kaart materiaal en verwacht dat we hier ook nog eens dik €100,- voor gaan betalen. Dit vind ik in geen enkele manier de klant tegemoet komen. En dan heb ik het nog niet eens over alle andere problemen met de navigatie-unit.

Geplaatst

Vind het wel jammer dat er nu alleen wordt opgekomen voor de mensen die in 2011 hun auto met navigatie hebben aangeschaft. In mij geval heb ik mijn Cee'd februari 2010 aangeschaft en de navigatie bevatte toen al kaarten van begin 2009. Bijna 2 jaar later komt Kia/Navteq eindelijk met nieuw kaart materiaal en verwacht dat we hier ook nog eens dik €100,- voor gaan betalen. Dit vind ik in geen enkele manier de klant tegemoet komen. En dan heb ik het nog niet eens over alle andere problemen met de navigatie-unit.

Natuurlijk staat het ook jou vrij om de inventarisatie in dit topic in te vullen: Inventarisatie kaartversie

Hoe meer mensen we hebben hoe meer slagkracht, niet geschoten is sowieso mis.

Geplaatst

Ja klopt, maar KMNL heeft letterlijk aangegeven dat de dealer uitkomst kan bieden als de klant daar

zijn vragen/verzoeken indient. Ik vond dat dit krachtiger kon en heb dit dan ook zo willen verwoorden.;)

Ik heb net een telefoontje van de dealer ontvangen:

Zij hebben het verhaal voorgelegd bij KMNL maar die geven geen krimp, ze zijn absoluut niet bereid om mee te werken/denken. De weg via de dealer lijkt dus ook te stranden :angry:

Geplaatst

Ik heb net een telefoontje van de dealer ontvangen:

Zij hebben het verhaal voorgelegd bij KMNL maar die geven geen krimp, ze zijn absoluut niet bereid om mee te werken/denken. De weg via de dealer lijkt dus ook te stranden :angry:

Dikke kans dat ze het hebben voorgelegd bij de regiomanager. Kom je inderdaad vaak niet verder mee.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...