John Kanon Geplaatst 21 November, 2013 Geplaatst 21 November, 2013 Na 3 maanden testen ben ik er ook wel ong. uit wanneer de auto echt zuinig is. 40 in de 4,55 tot 70 in de 5,dan rij ik volgens de BC 1 op 25 tot 1 op 30,dat kan uiteraard niet altijd,maar als je dat regelmatig kunt,compenseert dat mooi de dure stadskilometers. Nu heb ik wel het geluk dat ik bijna altijd buiten de spits rij,in de spits ben ik 10-20% duurder uit,puur door het snellere optrekken,anders drukken ze me vooruit. Het meeste bespaar je door veel uitrollen,als er niemand achter me zit en ik rij 70+,dan pak ik elke avond een paar keer tot 500 meter zonder verbruik. BC altijd op actueel verbruik en niet té snel in de 5,dat kost juist benzine. En wat het meeste oplevert:5 min. eerder van huis. Ondanks veel korte ritjes,rij ik toch 1 op 19,mits ik niet met 120 op de snelweg zit,het verschil tussen 100 en 120 is enorm. Mijn oude Mercedes uit 95 reed op de snelweg met 120-130 net zo zuinig als mijn Pica en ook in de stad weinig verschil. Je moet wel de juiste omstandigheden hebben om met de Pica zuinig te rijden. Rij je veel in de stad en op de snelweg,dan kan ik begrijpen dat sommigen amper 1 op 15 halen. Vanaf nu ga ik er wel wat minder op letten,zal ongetwijfeld gevolgen hebben,maar het moet geen way of life worden. Quote
bigmac Geplaatst 25 November, 2013 Geplaatst 25 November, 2013 In Canada krijg je geld terug omdat Kia het verbruik te rooskleurig had aangegeven: Procedural errors at the Hyundai/Kia joint testing operation in Korea led to overstated litres per 100 kilometres (L/100km) ratings for select Kia models. As part of the corrective actions, the fuel economy ratings for vehicles currently in showrooms are being relabeled. Accordingly, Kia’s average forecasted combined fleet fuel consumption levels will increase for the 2013 model year by 0.3 L/100km. We recognize that fuel economy likely played a role in some customers’ car-buying decisions, and we are very appreciative that you chose to purchase a Kia. As a Kia owner, your satisfaction is central to our business and we are dedicated to building and maintaining a long-term, trust-based relationship with you. We also understand you may have incurred additional out-of-pocket expenses resulting from an expectation of greater fuel economy. To that end, we are committed to compensating affected current and former Kia owners fairly for any unexpected fuel costs resulting from this ratings adjustment. You will need to verify your eligibility and compensation estimate online and visit your preferred dealer before December 31, 2013. This site can help you quickly determine if you own an affected vehicle that qualifies and if so, receive instructions for compensation. Click on the links below to learn more: Affected Models Compensation New Testing Process Quote
Creative Name Geplaatst 27 November, 2013 Geplaatst 27 November, 2013 Een hele tank leeg gereden met alleen maar stadsritjes (<5km, met winterbanden, airco aan en verstand op nul), verbruiksmeter geeft 7.7L/100km aan. Zal wel op 1 op 12 uitkomen ofzo, of iets in die buurt. Ik ben er erg tevreden over, dit is de eerste auto die ik heb die niet onder de 1 op 10 gemiddeld komt als ik een tank leegrij met alleen maar stadskilometers! Quote
bigmac Geplaatst 28 November, 2013 Geplaatst 28 November, 2013 Even een update over het verbruik (sinds 9 nov): 669 km met 35,03 Ltr => 1 op 19,1 495 km met 27,86 Ltr => 1 op 17,8 696 km met 33,94 Ltr => 1 op 20,5 Quote
Creative Name Geplaatst 30 November, 2013 Geplaatst 30 November, 2013 Die getallen zijn zeker het aantal centimeters wat je neus groeit elke keer als jij je 'verbruik' post hahaha 1 Quote
bigmac Geplaatst 30 November, 2013 Geplaatst 30 November, 2013 En waarom zou ik de moeite nemen om 2 1/2 jaar lang verkeerde cijfers te berichten? Ik rijd nu eenmaal meer 80 km wegen met motor op bedrijfstemperatuur, dat scheelt. En ik rijd met het verbruik in mijn achterhoofd, anticiperend. Neem van mij aan dat mijn cijfers kloppen. 1 Quote
John Kanon Geplaatst 30 November, 2013 Geplaatst 30 November, 2013 En waarom zou ik de moeite nemen om 2 1/2 jaar lang verkeerde cijfers te berichten? Ik rijd nu eenmaal meer 80 km wegen met motor op bedrijfstemperatuur, dat scheelt. En ik rijd met het verbruik in mijn achterhoofd, anticiperend. Neem van mij aan dat mijn cijfers kloppen. Als je veel op 80 km wegen rijdt dan is dit zeker haalbaar,red ik ook. Quote
jeroen66475 Geplaatst 30 November, 2013 Geplaatst 30 November, 2013 En ik heb 2 jaar in 3 verschillende Picanto's 1.0, 52.359 km gereden met 75% snelweg en 25% stad en een gemiddeld verbruik van 1 op 18:89. Hierbij wel opmerken dat ik max 100-110 rij op de snelweg. Wat bigmac post klopt gewoon, komt bijna geheel overeen met mijn verbruikscijfers. Het hoogste verbruik (na tankbeurt volle tank) dat ik ooit heb gehaald was 1 op 13,69 (even snel plankgas retourtje vliegveld Düsseldorf) en het laagste verbruik ooit gehaald was 1 op 21,72. Quote
Creative Name Geplaatst 9 December, 2013 Geplaatst 9 December, 2013 En ik heb 2 jaar in 3 verschillende Picanto's 1.0, 52.359 km gereden met 75% snelweg en 25% stad en een gemiddeld verbruik van 1 op 18:89. Hierbij wel opmerken dat ik max 100-110 rij op de snelweg. Wat bigmac post klopt gewoon, komt bijna geheel overeen met mijn verbruikscijfers. Het hoogste verbruik (na tankbeurt volle tank) dat ik ooit heb gehaald was 1 op 13,69 (even snel plankgas retourtje vliegveld Düsseldorf) en het laagste verbruik ooit gehaald was 1 op 21,72. Tuurlijk, als je in het boerenland woont en alleen maar op 80km wegen rond tokkelt dan zal dat best wel mogelijk zijn. Woon je in de buurt van of in een stedelijke omgeving dan kan je dat gewoon op je buik schrijven, hoe hard jij ook beweerd van niet. Er zijn televisie programma's over het slechte verbruik geweest, rechtzaken, mensen staan met regelmaat bij de KIA dealer boos aan de balie om te klagen over het verbruik maar volgens jullie 2 haalt hij het verbruik dus wel? Droom lekker verder, alle andere Picantorijders die niet in sprookjes geloven weten wel beter. Quote
bigmac Geplaatst 9 December, 2013 Geplaatst 9 December, 2013 Ik reed dit weekend dwars door NL naar Vlissingen-200 km snelweg dus. Heenweg met beetje haast: 5,7 op de boordcomputer; terugweg zonder haast (95-110 kmh): bracht het gemiddelde terug naar 5,1 L/100 km. Quote
Creative Name Geplaatst 9 December, 2013 Geplaatst 9 December, 2013 Pas je op dat je neus niet te lang wordt, dalijk wordt Pinokkio jaloers op je... Quote
jeroen66475 Geplaatst 9 December, 2013 Geplaatst 9 December, 2013 Tuurlijk, als je in het boerenland woont en alleen maar op 80km wegen rond tokkelt dan zal dat best wel mogelijk zijn. Woon je in de buurt van of in een stedelijke omgeving dan kan je dat gewoon op je buik schrijven, hoe hard jij ook beweerd van niet. Er zijn televisie programma's over het slechte verbruik geweest, rechtzaken, mensen staan met regelmaat bij de KIA dealer boos aan de balie om te klagen over het verbruik maar volgens jullie 2 haalt hij het verbruik dus wel? Droom lekker verder, alle andere Picantorijders die niet in sprookjes geloven weten wel beter. Lezen blijft moeilijk hè....Ik reageer op het feit dat jij bigmac een leugenaar noemt. Dat is hij niet even zo min als ik dat ben. Ik beweer sowieso niet dat ik het door Kia beloofde verbruik heb gehaald, sterker nog ik heb veel gepost hier op het forum over het veel te hoge verbruik. Dat kun je zo nalezen maar daar moet je wel even de moeite voor nemen. Een gemiddeld verbruik van 1 op 18/19 is echt goed mogelijk in het ''boerenland'' maar zal in de stad/Randstad niet haalbaar zijn. Dat is één van de voordelen van het boerenland....en bij ons komt een grote muil voornamelijk bij paarden voor. Quote
oude Geplaatst 9 December, 2013 Geplaatst 9 December, 2013 Jongens, Zo kan ie toch wel weer!!!!!!!!!!! 2 Quote
Pipercub Geplaatst 9 December, 2013 Geplaatst 9 December, 2013 Volgens mij verdient iemand hier een rode kaart, iemand die een beetje gefrustreerd is moet dit item maar niet meer lezen, beter voor het hart. 1 Quote
John Kanon Geplaatst 9 December, 2013 Geplaatst 9 December, 2013 Dacht dat Tedje van Es jaren geleden al van het toneel was verdwenen. Quote
Jack_z Geplaatst 9 December, 2013 Geplaatst 9 December, 2013 ik zie even het probleem niet, en mag er toch gereageerd worden ? ik heb nergens het woord leugenaar gelezen maar gewoon oprechte kritiek ? ze moeten die boord computers gewoon verbieden maar ik haal al die opgegeven waardes qua verbruik ook niet hoor ik heb vorige week super zuinig gereden want ik was een week vrij en heb niet 1 kilometer gereden Quote
Creative Name Geplaatst 10 December, 2013 Geplaatst 10 December, 2013 Lezen blijft moeilijk hè....Ik reageer op het feit dat jij bigmac een leugenaar noemt. Dat is hij niet even zo min als ik dat ben. Ik beweer sowieso niet dat ik het door Kia beloofde verbruik heb gehaald, sterker nog ik heb veel gepost hier op het forum over het veel te hoge verbruik. Dat kun je zo nalezen maar daar moet je wel even de moeite voor nemen. Een gemiddeld verbruik van 1 op 18/19 is echt goed mogelijk in het ''boerenland'' maar zal in de stad/Randstad niet haalbaar zijn. Dat is één van de voordelen van het boerenland....en bij ons komt een grote muil voornamelijk bij paarden voor. Niet alleen bij paarden, je vrouw lijkt er waarschijnlijk ook op (of is het je vriend?). Je verdere argumenten interesseren me verder weinig eerlijk gezegd, verder nog wat boerenknulletje? Quote
Creative Name Geplaatst 10 December, 2013 Geplaatst 10 December, 2013 ik zie even het probleem niet, en mag er toch gereageerd worden ? ik heb nergens het woord leugenaar gelezen maar gewoon oprechte kritiek ? ze moeten die boord computers gewoon verbieden maar ik haal al die opgegeven waardes qua verbruik ook niet hoor ik heb vorige week super zuinig gereden want ik was een week vrij en heb niet 1 kilometer gereden Had je weer huisarrest? 1 Quote
bigmac Geplaatst 10 December, 2013 Geplaatst 10 December, 2013 Om het weer eens over wat anders te hebben: Getankt vorige week: euro 95 647 km 34,17L => 1 op 18,9 Getankt gisteren: E10 (@ 1,449) 562 km 31, 11L => 1 op 18,1 Quote
LED-Lightning Geplaatst 10 December, 2013 Geplaatst 10 December, 2013 Mooi verbruik weer, bigmac, zeker met deze temperaturen! Bij mij is het verbruik nu helaas wat hoger, combinatie kou, wind en winterbanden maakt een hoop uit Quote
oude Geplaatst 10 December, 2013 Geplaatst 10 December, 2013 Dan zal ik met de automaat 1.2 met een verbruik van 1:15 toch ook maar tevreden zijn. Quote
spoekie28 Geplaatst 10 December, 2013 Geplaatst 10 December, 2013 Dan zal ik met de automaat 1.2 met een verbruik van 1:15 toch ook maar tevreden zijn. Ik heb ook een automaat 1.2 en ik zou een gat in de lucht springen met 1 op 15.....beste wat ik ooit haalde was 1 op 13 eenmaal!!!!!!! Quote
oude Geplaatst 10 December, 2013 Geplaatst 10 December, 2013 @spoekie28 Hoe bereken jij het gemiddelde, met bc of via de tankbonnen of nog anders? Quote
spoekie28 Geplaatst 10 December, 2013 Geplaatst 10 December, 2013 @spoekie28 Hoe bereken jij het gemiddelde, met bc of via de tankbonnen of nog anders? aantal kilometer's die ik gereden heb na mijn tank gevuld te hebben,en dit te delen door wat er nu weer in mijn tank gaat na eenmaal afslaan van de pomp!!! Ik ga nooit van mijn bc uit geeft ook meestal een lager verbruik aan ik rij gemiddeld op 30 liter zo'n 350 kilometer ( rij wel veel kleine stukjes) Quote
spoekie28 Geplaatst 10 December, 2013 Geplaatst 10 December, 2013 aantal kilometer's die ik gereden heb na mijn tank gevuld te hebben,en dit te delen door wat er nu weer in mijn tank gaat na eenmaal afslaan van de pomp!!! Ik ga nooit van mijn bc uit geeft ook meestal een lager verbruik aan ik rij gemiddeld op 30 liter zo'n 350 kilometer ( rij wel veel kleine stukjes) op de snelweg haal ik meestal een op 12...................met een gangetje van 100 km per uur Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.