noots Geplaatst 11 Februari, 2012 Geplaatst 11 Februari, 2012 Ik overweeg ook een picanto 1.0 maar ik wordt niet echt vrolijk van jullie verhalen. Op internet vond ik nog een test van verschillende auto's die een bergachtig stuk snelweg met 120 kmh reden. Dit waren de resultaten (in liters per 100 km) SEAT Mii 12V (75 CV) 6.2 KIA Picanto 1.2 (85 CV) 6.3 Nissan Micra (1.2 80 CV) 6.8 Toyota Yaris 1.0 VVT-i (70 CV) 6.8 Ford Ka 1.2 (69 CV) 7.2 Fiat 500 Twin Air 85 CV (68 CV) 7.4 KIA Picanto 1.0 (69 CV) 7.7 Quote
fonzie Geplaatst 11 Februari, 2012 Geplaatst 11 Februari, 2012 Wat een gezeur over het benzineverbruik. Als je zo met het benzineverbruik bezig bent, rijdt je toch niet meer met plezier !. Wat boeit het mij of mijn auto 1 op 15 of 1 op 17 rijdt. Als ik de benzine niet meer kan betalen , ga ik wel fietsen. Wij rijden al belasting en BPM-vrij. ( en een kleine auto/ hoge inruilwaarde / 7 jaar garantie) .Wat wil je nog meer.? gr fonzie Quote
noots Geplaatst 11 Februari, 2012 Geplaatst 11 Februari, 2012 Wat een gezeur over het benzineverbruik. Als je zo met het benzineverbruik bezig bent, rijdt je toch niet meer met plezier !. Wat boeit het mij of mijn auto 1 op 15 of 1 op 17 rijdt. Als ik de benzine niet meer kan betalen , ga ik wel fietsen. Wij rijden al belasting en BPM-vrij. ( en een kleine auto/ hoge inruilwaarde / 7 jaar garantie) .Wat wil je nog meer.? gr fonzie Blijkbaar vind je de kosten die je bespaart met BPM en MRB wel relevant en die van het benzineverbruik niet. Bij mij komen die uit dezelfde portemonnee Quote
Derrek Geplaatst 11 Februari, 2012 Geplaatst 11 Februari, 2012 Wat een gezeur over het benzineverbruik. Als je zo met het benzineverbruik bezig bent, rijdt je toch niet meer met plezier !. Wat boeit het mij of mijn auto 1 op 15 of 1 op 17 rijdt. Als ik de benzine niet meer kan betalen , ga ik wel fietsen. Wij rijden al belasting en BPM-vrij. ( en een kleine auto/ hoge inruilwaarde / 7 jaar garantie) .Wat wil je nog meer.? gr fonzie Helemaal mee eens! En voor diegenen die willen vergelijken, de ANWB heeft een top-10 van meest zuinige auto's met zowel het verbruik volgens richtlijn 2004/3/EC (wordt vaak "fabrieksopgave" genoemd) en het praktijkverbruik: http://www.anwb.nl/a...html?popup=true De Kia Picanto staat er overigens niet bij.... Quote
Gast Jeroen66475 Geplaatst 11 Februari, 2012 Geplaatst 11 Februari, 2012 Wat een gezeur over het benzineverbruik. Het ''gezeur'' gaat niet over het benzineverbruik. Het gaat over het niet krijgen wat je denkt te kopen: Een auto met een gemiddeld verbruik van 1:23,8. Dat er mensen zijn die dat niet erg vinden is hun goed recht. Reageer je ook zo als je €100 pint en er komt €75 uit de pinautomaat? Ik denk het namelijk niet.... Quote
bigmac Geplaatst 11 Februari, 2012 Geplaatst 11 Februari, 2012 Bij mijn jaarkilometrage betekent het verschil tussen 1/23,8 en 1/16 =>1200 euro per jaar! Nogal logisch dan dat probeer zo zuinig mogelijk te rijden op mijn dagelijkse ritten. En die afstanden kunnen echt niet op de fiets. Gelukkig red ik het om 1/19 gemiddeld en in de zomer 1/20 te rijden, maar ik had echt nog wel een stuk minder verwacht. 1/25 bij mijn rijgedrag zou mogelijk moeten zijn in mijn optiek. Quote
bigwade Geplaatst 11 Februari, 2012 Geplaatst 11 Februari, 2012 Het gaat over het niet krijgen wat je denkt te kopen: Een auto met een gemiddeld verbruik van 1:23,8 En iemand die denkt de cijfertjes van de verplichte fabrieks testen te kunnen halen, leest geen krant, heeft geen internet en ga zo maar door. Bij mijn weten adverteert Kia niet met de verbruikscijfertjes, dat doet geen enkele fabrikant. Ze staan wel onderin de advertenties met kleine lettertjes en dat is verplicht. Natuurlijk is het in het geval van bicmac serieus geld maar hij rijdt geen 1:16 en het prijsverschil is dan ook geen 1200 euro. Plat gezegd zouden de verbruikstesten anders en eerlijker moeten en het CO2 geneuzel moet nu ook maar eens ophouden. Onze i10 is bewust gekocht om zijn b-label en is nu na 3,5 jaar ineens een C Over 3 jaar ben ik waarschijnlijk een milieuterrorist met die auto. bah.. Quote
Gast Jeroen66475 Geplaatst 11 Februari, 2012 Geplaatst 11 Februari, 2012 En iemand die denkt de cijfertjes van de verplichte fabrieks testen te kunnen halen, leest geen krant, heeft geen internet en ga zo maar door. Hier een link naar het verbruik van de voorganger van mijn Picanto een Toyota Corolla. Heeft dezelfde test ondergaan maar met één verschil: Hier wel gekregen wat beloofd is (en zonder enige moeite) Quote
bigwade Geplaatst 11 Februari, 2012 Geplaatst 11 Februari, 2012 Ik had em gehouden... btw 1:20,3 voor zo'n dieseltje is nou ook niet echt om over naar huis te schrijven.. Quote
bigmac Geplaatst 11 Februari, 2012 Geplaatst 11 Februari, 2012 Het gaat erom dat we bij andere modellen wel het opgegeven verbruik kunnen halen, ook al is het niet altijd. Ik heb een keer 4,2 volgens de boordcomputer gehaald; dat is het gemiddeld opgegeven eeg-testverbruik, enkel is de boordcomputer te optimistisch. Quote
Derrek Geplaatst 12 Februari, 2012 Geplaatst 12 Februari, 2012 ..... wat je denkt te kopen: Een auto met een gemiddeld verbruik van 1:23,8. Is niet wat naïef om te denken dat een auto in de praktijk verbruikt wat volgens de richtlijn 2004/3/EC wordt opgegeven. Dit zijn immers twee totaal verschillende metingen. Kia geeft duidelijk op dat er volgens deze richtlijn is gemeten en deze richtlijn is bedoeld om de verschillende auto’s te kunnen vergelijken en tegenwoordig ook om de belasting te kunnen berekenen. Als iemand dat verbruik zelf op de weg denkt te kunnen halen zou ik zeggen: wordt wakker of droom verder. Klagen bij de dealer heeft ook geen zin; die kan het niet veranderen. En voor een rechtszaak heb je juridisch geen poot om op te staan. Zo wel, dan hadden de belangenorganisaties het al lang aangekaart. Er zijn daarnaast ook voldoende mogelijkheden om, voor dat je een bepaalde auto koopt, de juiste praktijk verbruikscijfers te weten te komen (ANWB, Autoweek, ADAC, etc.). Koop je dan deze auto met deze wetenschap, dan valt het verbruik ook niet meer tegen. Het is immers wat je er van verwacht. En dan kun je wel genieten en blij zijn met je aankoop! Quote
bigmac Geplaatst 12 Februari, 2012 Geplaatst 12 Februari, 2012 toen ik mijn picanto kocht waren de tests nog niet beschikbaar. Omdat ik bij andere modellen wel het eeg2004 testverbruik kan evenaren(niet altijd maar het als ik mijn best doe kan het wel) had ik verwacht dat bij de Picanto ook te kunnen. Natuurlijk onder optimale omstandigheden, maar die heb ik regelmatig denk ik. Het is niet dat de Picanto me niet bevalt, heerlijke auto, maar het verbruik had ik toch wel 10% beter willen zien. Op de site van Kia wordt het zuinige verbruik nog geroemd; "vergelijk met andere modellen... u rijdt lekker zuinig." Quote
Gast Jeroen66475 Geplaatst 12 Februari, 2012 Geplaatst 12 Februari, 2012 Is niet wat naïef om te denken dat een auto in de praktijk verbruikt wat volgens de richtlijn 2004/3/EC wordt opgegeven. Nee dat is het niet gezien ervaringen met eerdere auto's die wél aan die richtlijn voldeden. Maar het blijft mij verbazen dat er nog steeds zoveel mensen zijn die deze grootschalige zwendel proberen goed te praten. Wat is het motief om dat te doen? 1 Quote
phoenix2149 Geplaatst 12 Februari, 2012 Geplaatst 12 Februari, 2012 @Jeroen66475 Om zich te kunnen meten aan de concurrentie. Veel mensen maakt het ook geen dr*l uit wat het daadwerkelijke verbruik is. Als het maar op papier staat dat hij minder verbruikt zodat je geen belasting hoeft te betalen. Nou ik denk dat de fabrikanten/dealers wel anders zullen piepen als er boetes uitgeschreven worden als blijkt dat de auto niet een de CO2 norm voldoen. Bron Of: Financiën heeft daarom nu in de wet vastgelegd dat de overheid een volledige naheffing van de BPM oplegt als bij controle binnen drie jaar nadat een auto gekentekend is, de CO2-uitstoot (oftewel het officiële verbruik) hoger is dan de fabrieksopgaaf. Bron Het doel is dan wel om de "Tuners" eruit te halen, maar als ik binnen die 3 jaar wordt gecontroleerd en niets aan de kar heb veranderd wordt de boete mooi doorgeschoven naar KIA En geef nou toe, het is toch algemeen bekend dat het merendeel van de fabrieksopgave nooit wordt gehaald! Met onze Aygo haalde we zo'n 1/18 over ongeveer 5500 km, als we dat halen vind ik het best. Quote
bigwade Geplaatst 12 Februari, 2012 Geplaatst 12 Februari, 2012 Nee dat is het niet gezien ervaringen met eerdere auto's die wél aan die richtlijn voldeden. Maar het blijft mij verbazen dat er nog steeds zoveel mensen zijn die deze grootschalige zwendel proberen goed te praten. Wat is het motief om dat te doen? Waar zit dan die zogenaamde zwendel ? Bij de onafhankelijk Europese testen ? Bij Kia, middels een geprepareerde auto die voor die testen wordt ingeleverd ? Hoe gaat dat bij anderen ? Wie het weet mag het zeggen. De CO2 norm haalt ook geen enkele auto bij normaal gebruik. Quote
phoenix2149 Geplaatst 12 Februari, 2012 Geplaatst 12 Februari, 2012 Klopt, maar als je de auto laat testen voor de fabrieksopgave volgens de EU-testcyclus, zou een onafhankelijk bedrijf op hetzelfde moeten uitkomen of mis ik nou iets? Ok, het kan in de "echte" wereld natuurlijk afwijken bij normaal en rustig (ala BigMac) rijgedrag door weer, weg, band en landschap (behalve pannekoeknederland) eigenschappen, maar geen 20% lijkt me. Quote
phoenix2149 Geplaatst 12 Februari, 2012 Geplaatst 12 Februari, 2012 Ik bedoel maar.......... Klik 1:15 in plaats van 1:11 voor een auto met 345 PK Er wordt gekeken door het Europees parlement naar een revisie voor de inmiddels 30 jaar bestaande test om de CO2 uitstoot te meten. KLIK Quote
Derrek Geplaatst 12 Februari, 2012 Geplaatst 12 Februari, 2012 @Jeroen66475 Het doel is dan wel om de "Tuners" eruit te halen, maar als ik binnen die 3 jaar wordt gecontroleerd en niets aan de kar heb veranderd wordt de boete mooi doorgeschoven naar KIA Ja, dat klopt maar ook de wielen, spoorbreedte etc. zijn een onderdeel van de typegoedkeuring van de auto. Tunen zou ik zeker niet doen, maar het vervangen van de wielen is eigenlijk ook niet toegestaan. Zet je grotere/bredere wielen eronder dan verander je juridisch wel iets aan de auto. Gek genoeg mag je wel dakdragers monteren en die veroorzaken zeker veel meer CO2 uitstoot, maar dat mag wettelijk weer wel! Dat hoort niet bij de typegoedkeuring maar zijn accessoires. Maar ik zet er mooie LM 17" velgen onder hoor! De boete gaat overigens over de gemiddelde CO2 uitstoot van alle modellen maar bovenstaand gaat over de BPM, de vrijstelling wegenbelasting en de bijtelling. Mij maakt het verder ook geen dr*l uit wat hij verbruikt. 1 op 15 zou ik al heel mooi vinden. Quote
bigmac Geplaatst 12 Februari, 2012 Geplaatst 12 Februari, 2012 Mij maakt het verder ook geen dr*l uit wat hij verbruikt. 1 op 15 zou ik al heel mooi vinden. Met de huidige benzineprijzen scheelt het bij 15000 km/jaar toch zo'n 500 euro per jaar of je 1 op 15 of 1 op 21 rijdt (even een reëel te verwachten waarde genoteerd.) De zuinige moderne Kia Kappa motoren moeten enkel iets beter afgesteld worden, want ze kunnen volgens mij best zuinig zijn. Quote
raoul_35 Geplaatst 12 Februari, 2012 Geplaatst 12 Februari, 2012 heb dr net 500 k.m opzitten BC zegt 1:17.5 niet slecht toch?? Quote
dijk48 Geplaatst 13 Februari, 2012 Geplaatst 13 Februari, 2012 @raoul. BC is te optimistisch. Verbruik meten doe je aan de pomp. @Derrek. Ik snap niet dat je KIA blijft verdedigen door o.a. te schermen met de richtlijn 2004/3/EC en hoe ik die behoor te interpreteren. KIA schermt hier al mee en ook met het lage te verwachten verbruik, in de reclameuitingen. Als KIA op televisie, in de krant en in de brochures een gemiddeld verbruik van 1:23,2 voor de Picanto in het vooruitzicht stelt schept dit verwachtingen. Op autoweek.nl houden 15 Picanto-rijders hun verbruik in de verbruiksmonitor bij. Iemand die het verbruik geen dr*l interesseert houdt zijn verbruik niet bij op autoweek.nl. De 15 die het wel doen zitten gemiddeld 42,8% lager dan de fabrieksopgave. Geen kattenpis toch? Fijn dat jij tevreden bent over jouw verbruik van 1:15. Dan zit je overigens nog 35% lager dan de fabrieksopgave voor een Picanto. Quote
artcev Geplaatst 13 Februari, 2012 Geplaatst 13 Februari, 2012 Nu de eerste. 125 km gereden Verbruik van 6.9 volgens boorcomputer . Quote
bigmac Geplaatst 13 Februari, 2012 Geplaatst 13 Februari, 2012 Dit is toch mijn favoriete discussie Kappa 2 Zwischen Oktober 2010 und Jahresende ergänzte der Hersteller einen Dreizylindermotor und stattete die Reihe mit variablen Ventilsteuerungen aus. Damit begann die Kappa 2-Serie. Nach dem Debüt der 1,2L-Fassung für Indien folgte die Premiere der weiteren Motoren in Paris. Deren Marktstart begann mit dem Jahr 2011, in dessen Verlauf sie auch Europa erreichten[13]. Erhält als einziges Modell ausschließlich Kappa-Motoren: der KIA Picanto. Für den 1,2L-Motor wurde die einfachste Ventilsteuerung des Herstellers unter neuem Namen eingesetzt. Das VTVT-System (sonst CVVT) variiert namensgemäß den Öffnungszeitpunkt der Einlaßnockenwelle. Der „Variable Timing Valve Train“ hat damit Einfluss auf die Überschneidung der Ventilöffnung zwischen Einlass- und Auslassseite, nicht aber auf den Ventilhub und damit die Öffnungsdauer[14][15]. Er ist daher vergleichbar mit der BMW Einzel-Vanos-Technologie. Neben einem besseren Drehmoment im unteren Drehzahlbereich, reduziert sie vor allem die Stickoxidwerte, indem die abgasrückführende Wirkung einer großen Überschneidung genutzt wird – hierbei wird bereits ausgestoßenes Abgas wieder zurück in den Brennraum gesaugt. Aufgrund ihrer Serienmäßigkeit wird die VTVT nicht immer aufgeführt, anhand der Motorserie aber erkennbar. Diese findet im Zielmarkt Indien dazu prominente Erwähnung[16]. Der 1,25L-Motor erhielt eine D-CVVT (Dual-Continuously Variable Valve Timing) benannte Nockenwellenverstellung auf Einlaß- wie Auslassseite[17]. Sie stärkt ihn von 77 auf 85 PS, und unterscheidet sich nur durch die zusätzliche Variierung der Auslassseite von der VTVT des 1,2L. Der 1,0L-Dreizylinder kam mit dieser Serie neu hinzu und leistet 69 PS. Er ist der technisch aufwändigste der Serie. Neben der D-CVVT verfügt dieser Motor über einen variablen Ansaugtrakt (Variable Induction System). Dieser berücksichtigt das Pulsieren der Luft im Saugrohr, welches durch das Öffnen und Schließen der Ventile entsteht. Finden diese Unter- und Überdruckimpulse einen ihrem Rhythmus angepassten Weg in den Motorraum, entsteht ein leichter Resonanzaufladungs-Effekt, ähnlich einem Turbolader[18]. Zu dessen Erreichung öffnet sich bei niedrigen und hohen Drehzahlen ein hierfür geeigneter, kurzer Luftweg. Bei mittleren Drehzahlen (1500 bis 5000) wird vermittels einer Klappe die längere Luftführung verwendet, was in gleichbleibend hohem Drehmoment resultiert. Für diesen Motor wurde auch die Mitte 2009 debütierte Stopp-Start-Automatik Idle Stop & Go adaptiert. Entwicklungspartner beim ISG war Bosch, deren Steuergeräte bereits in mehreren Motorreihen von Hyundai/KIA arbeiten. Zur Verbrauchsminderung im Betrieb wurde die Reibung der Bauteile weiter reduziert. Die Kontaktflächen der durch den Nocken bedienten Ventilwippen erhielten hierzu eine diamantähnliche Kohlenstoffschicht, die Kolben- und Kolbenring-Beschichtungen blieben dieselben wie bei allen Kappa-Motoren (siehe hier)[19]. Die Gesamtheit dieser Maßhnahmen stärkt den Motor jedoch kaum über das Niveau seines Vorgängers Epsilon iRDE 2 – reduziert die CO2-Emission aber auf 99 g/km im Normtestzyklus[20]. Realverbrauchswerte stehen noch aus. Eine Turbovariante des 1,0L-Motors debütierte mit 110 PS und 137 Nm von 1500-4500 Touren auf der Seoul Motor Show 2011. Ihr Marktstart in Klein- und Kleinstwagen ist für Juni 2012 vorgesehen[ Quote
bigmac Geplaatst 13 Februari, 2012 Geplaatst 13 Februari, 2012 The new Picanto comes with the new Kappa 1.0 3-cylinder MPI engine, which was newly developed for the next generation of small cars. It has class leading efficiency and performance among 1.0L engines. The new Kappa 1.0 3-cylinder MPI engine features a maximum output of 69ps (European standard), a maximum torque of 9.7kgf•m (European standard), fuel efficiency 4.2L/100km (base), 4.1L/100km (Eco-Dynamic), and a CO2 emission rate of 99g/km (base), 95g/km (Eco-Dynamic). Compared to the pevious Picanto (Epsilon 1.0 MPI European Standards), its maximum output rose by 11 percent, maximum torque by 9 percent and fuel efficiency by 15 percent. Its CO2 emissions dropped up to 17 percent. The new Picanto also includes new technologies, such as the ISG system (Idle Stop and Go System) and Dual CVVT, which has been applied to a small car for the first time in the world. With these new technologies, it not only has outstanding performance and fuel efficiency, but it also is very competitive in regards to green technology, as it is in line with reinforced exhaust gas regulations. The new Kappa 1.0 3-cylinder MPI engine, which also features various cutting-edge technologies, optimizes the intake/exhaust port to reduce pneumatic resistance, and maximizes induction efficiency. It also improves both performance and fuel efficiency by using the variable intake/exhaust valve timing mechanism, which adjusts the timing of the intake/exhaust valve according to the engine revolution and load, and the variable induction system (VIS), which adjusts the induction path according to the engine rev count to increase the output. Additionally, the new Picanto’s ‘ISG system,’ improves economical fuel efficiency. The system automatically stops the engine at an intersection or when the car needs to stop and immediately starts the engine when the driver wants to drive the car again. Quote
raoul_35 Geplaatst 13 Februari, 2012 Geplaatst 13 Februari, 2012 klopt dijk 48 1:16.2 vind het nog niet slecht voor de eerste 500 km met koud weer Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.