Murcielaygo Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 Hallo Allemaal, Mijn naam is Jan, op dit moment 35 jaar en ik woon in Alphen NB, vlakbij Tilburg. Komende zaterdag mag ik na 4 weken wachten mijn nieuwe Picanto 1.0 Comfort/Style/Exterior in Titanium Silver ophalen. Als ik het goed heb is het deze: Op dat moment laat ik daar mijn 65 maanden Toyota Aygo met bijna 129.000km op de klok achter. Mijn nickname is een verwijzing naar die Aygo en een woordgrap naar een mooie Lamborghini Waar ik aan de Aygo aardig wat heb verbouwd zal het bij de Picanto niet zover gaan: die is voor slechts €1000 meer dan de Aygo nieuw was al VEEL completer. Woensdag de 15e komt er nog een CruiseControl in en wordt mijn subwoofer aangesloten, dan issie voorlopig "compleet" voor mij Ik heb op dit forum inmiddels al veel waardevole info gevonden als gast, vandaar mijn aanmelding hier. Tot ziens/schrijfs, Jan 1 Quote
bigwade Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 Welkom hier Jan. Leuke intro ! MET foto ! Je buurtpomp gaat blij met je worden maar dat had je vast al begrepen Veel plezier met je nieuwe auto. Doe ook es mee met best-pic en laat later maar eens wat meer van je horen op "wat doet den Kiarijder voor de kost" Quote
Specialmade Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 @Murcielaygo, Welkom op dit forum en heel veel veilige kilometers met je nieuwe, prachtige, aanwinst. Vind dit echt een mooie kleur voor de Picanto. Grtz. Specialmade Quote
jvdpol Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 Ziet eruit als Denissen in Tilburg? Voorzichtig met ophalen, volgens mij staat mijn nieuwe Rio naast die van jou te wachten Veel plezier met je nieuwe Picanto! Quote
Specialmade Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 Ziet eruit als Denissen in Tilburg? Voorzichtig met ophalen, volgens mij staat mijn nieuwe Rio naast die van jou te wachten Veel plezier met je nieuwe Picanto! Wanneer mag jij je auto ophalen ? Probeer het ook voor zaterdag te regelen dan kunnen jullie elkaar ik de gaten houden of alles er voorzichtig aan toe gaat :lol: Grtz. Specialmade Quote
jvdpol Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 Ik mag volgende week donderdag pas Maar ach....vorige week pas gekocht dus na twee weken al de levering...je hoort mij niet klagen! Quote
Wimis on Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 Welkom Jan, leuk die spy-foto van de nieuwe, het blijft een leuk autootje Quote
Specialmade Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 Ik mag volgende week donderdag pas Maar ach....vorige week pas gekocht dus na twee weken al de levering...je hoort mij niet klagen! Dan mag je inderdaad niet klagen. ik heb hier langere levertijden voorbij zien komen. Alvast heel veel succes met je nieuwe aanwinst en veel veilige kilometers. Plaats je ook nog wat foto's als de auto is geleverd. Grtz. Specialmade Quote
Crum Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 Hey Jan, leuk om je hier (weer) tegen te komen (graaf maar eens in je herinneringen naar je 100nx tijd ) Quote
Smart Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 Hallo Jan, welkom op het forum! Er zijn er ook die van een Pro Cee'd tevreden naar een Aygo gaan.....dus! Quote
Murcielaygo Posted February 13, 2012 Author Posted February 13, 2012 Dit weekend de auto opgehaald en naar mijn schoonfamilie in Amsterdam geweest, dus meteen flink wat kilometers gemaakt. De Pica rijdt heerlijk, hij is iets zachter geveerd dan de Aygo, maar eigenlijk voelt het eerder alsof de Aygo gewoon hard geveerd is. Wegligging is goed, iets bredere banden, iets strakker sturen. Verbruik is nog weinig zinnigs over te zeggen, heb nog iet getankt en de eerste paar tanks zijn ook nog niet echt representatief. Al met al ben ik ZEER tevreden met mijn keuze. Het is wat wennen, maar dan aan de gemakjes met name: zo ben ik nog steeds geneigd de sleutel uit het contact te halen bijvoorbeeld of het licht aan te zetten... En ik mis de subwoofer en CruiseControl, maar die komen er beide woensdag in, als het wat warmer is een zonneband en een paar stickers achterop en dan is 'ie wel "klaar" voor mij. De aflevering is wat anders verlopen dan verwacht, maar ach, dat is een leuk verhaal: ik had de avond tevoren alle papieren e.d. bij elkaar gezocht, beide sleutels enzovoorts. Alles klaargelegd voor de ochtend. Alleen leg ik normaal mijn sleutels bij mijn portemonnee. Nu dus niet, dus je raad het al: portemonnee vergeten. Met daarin mijn rijbewijs en pinpas, dus geen overschrijving morgelijk en ook geen betaling. In plaats van dit: Werd dit dus mijn laatste kilometerstand: Want ondertussen was de tank ook nog eens zo leeg dat ik het retourtje thuis niet kon halen De beginstand van de Picanto was 18,5km maar ik dacht er 1200m later pas aan een foto te maken: Ik heb wel foto's gemaakt van de Aygo en Picanto naast elkaar, net zoals ik dat met mijn Nissan 100NX en Aygo heb kunnen doen: Dit weekend natuurlijk ook alle "verbeteringen" t.o.v. de Aygo eens op een rijtje kunnen zetten. Dat zijn er stiekem best veel! Een aantal heb ik op mijn Aygo zelf in de loop van de 65 maanden en 128854km aangebracht, maar er is ook een groot aantal dingen totaal niet te doen of leverbaar! Een opsomming: - Electrische spiegelverstelling & -verwarming + inklappen - Electrische ruiten rondom + automaat linksvoor - Binnenlicht rondom met vertraging en contact- & remote-sturing - Kofferbakverlichting - Startknop - Keyless Entry - Aparte ontgrendeling kofferbak - Anti-highjack-vergrendeling - Shift-indicator (uitschakelbaar) - Boordcomputer (verbruik (tank, gemiddeld en actueel), afgelegde afstand, verstreken tijd, actieradius) - Buitenthermometer met vorstwaarschuwing - Dubbele dagteller - CAN-bus op bijna alles - DRL standaard - LED-achterlichten, remlicht + DRL - Regelbare Interval voor - Comfort-richtingaanwijzers - Automatische verlichting - Coming Home Lights - Welcome Lights - Climate Control - Verlichte schakelaars voor practisch alles - Betere stoelen - Betere audio - Stuurwielbediening - Carkit - MP3 & Aux + iPod-aansluiting - Meer bergvakken - Grotere kofferbak - Beter dashboardkastje - Fleshouders in de deuren - Inklapbare beker-/fleshouders - 5-zitter met betere instap achter - In hoogte verstelbare gordels - Gordelwaarschuwing op ALLE gordels met lichtjes EN acoustisch alarm. - In hoogte verstelbare bestuurdersstoel - Actieve (verstelbare) Hoofdsteunen - Knie-airbag - 15" lichtmetaal 175/55/15 - Beter zicht naar achter opzij door grotere ramen met gunstiger vorm - Comfortabeler geveerd +++++ Nadeeltjes; - geen traploze rugleuningverstelling (net als de Aygo dus) Dus als je alles bij elkaar optelt heb ik voor €1000 meer dan de Aygo 5 jaar geleden kostte nu HEEL veel meer auto en blijf ik erbij dat TPCA een flinke steek heeft laten vallen met een tweede Facelift (dus een 1.2) uit te brengen ipv ECHT nieuwe autootjes (een 2.0 versie dus)... @Crum: jouw naam herinner ik me nog wel ja. @Iedereen: dank voor het warme welkom! 3 Quote
jvdpol Posted February 15, 2012 Posted February 15, 2012 Mooi verhaal! En inderdaad Denissen in Tilburg. Ben benieuwd, ben morgen aan de beurt. Zal mijn ervaringen in het Rio gedeelte posten. Quote
Murcielaygo Posted February 16, 2012 Author Posted February 16, 2012 Denissen in Tilburg idd. Erg tevreden over de service van "mijn" verkoper, Jeroen Jupijn: hij deed echt moeite voor me, terwijl bij bijv. Leendert vd Born in Breda de verkoper "mij wel eens even een auto zou verkopen". Tenminste zo voelde het. Gisteren CruiseControl/Speedlimiter en sub in laten bouwen, bevalt goed, want dat miste ik. En meteen een motorstoring gehad, welke ik heb laten uitlezen bij Kia in Zevenbergen (daar was ik). Geen code gevonden, niet echt ene prettige ontvangst en toch ene rekening van €26, beetje jammer. Maar de Picanto bevalt me prima, ik ontdek steeds meer handigheidjes Quote
Derrek Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 Dus als je alles bij elkaar optelt heb ik voor €1000 meer dan de Aygo 5 jaar geleden kostte nu HEEL veel meer auto en blijf ik erbij dat TPCA een flinke steek heeft laten vallen met een tweede Facelift (dus een 1.2) uit te brengen ipv ECHT nieuwe autootjes (een 2.0 versie dus)... De prijsvergelijking is natuurlijk niet helemaal eerlijk. 5 Jaar geleden betaalden we voor de Citroen C1 (=Aygo) ook meer dan de prijs nu vanwege de BPM die er toen nog op zat. Als je een eerlijke vergelijking wilt maken dan moet je het belastingvoordeel (de BPM) van toen er natuurlijk wel even van aftrekken. Zo was onze Peugeot 107 (= ook Aygo) in 2011 een stuk goedkoper geworden vanwege de BPM. Nu overigens een Rio erbij besteld ook zonder BPM en met KIA (geen merk maar de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek). Quote
Daan007 Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Hallo Allemaal, Mijn naam is Jan, op dit moment 35 jaar en ik woon in Alphen NB, vlakbij Tilburg. Komende zaterdag mag ik na 4 weken wachten mijn nieuwe Picanto 1.0 Comfort/Style/Exterior in Titanium Silver ophalen. Als ik het goed heb is het deze: Op dat moment laat ik daar mijn 65 maanden Toyota Aygo met bijna 129.000km op de klok achter. Mijn nickname is een verwijzing naar die Aygo en een woordgrap naar een mooie Lamborghini Waar ik aan de Aygo aardig wat heb verbouwd zal het bij de Picanto niet zover gaan: die is voor slechts €1000 meer dan de Aygo nieuw was al VEEL completer. Woensdag de 15e komt er nog een CruiseControl in en wordt mijn subwoofer aangesloten, dan issie voorlopig "compleet" voor mij Ik heb op dit forum inmiddels al veel waardevole info gevonden als gast, vandaar mijn aanmelding hier. Tot ziens/schrijfs, Jan Goede avond, ik heb is even een vraagje. Ik lees net dat je een subwoofer hebt laten steken in je picanto. Ik heb sinds dinsdag een nieuwe rio, mijn subwoofer van men vorige wagen staat hier te wachten om in de nieuwe te kunnen, maar mijn vraag was gaat dat zomaar op de standaard radio ik heb gehoord van niet? Mvg Daan Quote
HellRaver Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Op zich wel knap dat je bij de Kia dealer in Zevenbergen bent geweest... Die bestaat namelijk niet. Dus of je bent bij een niet Kia garage geweest of in Etten-Leur/Hoeven. Op zich wel raar dat je moet betalen indien het een officiele Kia dealer is geweest, aan de andere kant snap ik wel dat ze zoiets hebben van: je koopt elders een auto en komt met het gezeik naar ons aangezien je ook gewoon naar je eigen dealer had kunnen rijden of als je niet vertrouwde de Kia pechhulp. Quote
Peterrrrr Posted February 22, 2012 Posted February 22, 2012 Klopt, er is geen KIA dealer in zevenbergen ! De KIA dealer in Breda verkoopt denk ik liever auto's in de eigen omgeving. En daarbij, Jeroen Jupijn is écht een super leuke verkoper ! Succes met je nieuwe auto en doe "Juup" de groeten van me Quote
Murcielaygo Posted February 29, 2012 Author Posted February 29, 2012 Duh, ik was dus in ZeveNAAR... Foutje... Autobedrijf Renes. Doet Kia en Suzuki. Toen ik thuis was heb ik mijn ScanGaugeII in de Pica gehangen en later die week diverse keren getest: die SGII gaf dus WEL storingscodes, die ik nog kon reproduceren ook. Contact gehad met de inbouwer en het gaspedaal opnieuw ingeleerd: "Problem Solved"! Jammer dat ik die ScanGauge toen niet bij me had, maar los daarvan had een officiele Kia-dealer (me aangeraden door Kia Internationale Wegenhulp) wel iets klantvriendelijker mogen zijn... Vorige week alweer de 1000km-chekup laten doen, klaar-terwijl-u-wacht en gratis. Zo hoort dat. Inmiddels alweer ruim 400km verder en de Pica bevalt me prima. Het verbruik mag wat lager, maar dat komt met de tijd wel: na 2 (of 3 als je die van de dealer meerekent) tanks is daar nog weinig zinnigs over te zeggen, dat was met de Aygo ook zo. Van vrienden en buren niks dan positieve reacties, zeker mbt de kleur: Titanium Silver is MOOOIII!!! En de achterlichten worden ook vaak genoemd: ik ben er ook verliefd op Het prijsvergelijk is misschien niet helemaal eerlijk, maar zeg nou eens eerlijk; "gewone mensen" kijken alleen naar wat ze ECHT hebben moeten betalen, niet of daar een stukje belasting tussen zat of niet. En voor wat betreft die vraag over de subwoofer: ik heb een Pioneer TS-WX11A, die heeft een lijn-ingang, maar met een verloopkabel ook High-Level input en die kan gewoon aan de luidspreker-aansluitingen. Heeft jouw sub dat niet dan kun je level-converters kopen die dat regelen. De remote-draad is aangesloten op de voeding van de actieve antenne, dus radio aan = sub actief. Subje ligt onder de linker voorstoel, gewoon met klitteband en de bedrade remote voor de afstellingen heb ik tegen de dorpel geklit: 1x goed afstellen en nooit meer aankomen... Quote
Recommended Posts