Jump to content

Handige plaats voor lifehammer?

Recommended Posts

Posted

Goedemiddag,

Wie weet een handige plaats voor de lifehammer in de Picanto? Nu ligt hij nog in de kofferbak en dat is natuurlijk niet echt de bedoeling :no:

Posted

Bij mij is hij gewoon geïnstalleerd door de Dealer. Aan de onderkant van het middenconsole bij zowel bestuurder als bijrijder. Ik zou zeggen service die geleverd had moeten worden.

Maar goed Midden console is voor mij de meest praktische plaats. Deze zal na een ongeluk (b.v. via zijkant) niet verplaatsen en op dezelfde plek beschikbaar zijn in noodsituaties.

Posted

Bedankt voor je snelle reactie. TJa als de dealer het had gedaan was het netjes geweest, aan de andere kant kan ik me goed voorstellen dat mensen dat liever zelf doen.

Kan ik uit je reactie opmaken dat je hem (ongeveer) op de plek van het rode kruisje hebt? En heb je hem dan met dubbelzijdig tape o.d.i. vastgemaakt?

2hdtljt.jpg

Posted

Ik heb m op die plek aan de bijrijders kant vastgezet. Gewoon met die pinnetjes door de bodem heen jassen. Geen probleem.

Posted

Sowieso gewoon lekker je lifehammer weggooien en een ResQme aanschaffen: http://www.resqme.com/dutch/

Als je op je kop ligt kom je never nooit bij je lifehammer... de ResQme hangt aan je sleutelbos dus altijd binnen handbereik.

Daarnaast heb je onder water geen slagkracht meer dus ook dan heb je niets aan je lifehammer.

De ResQme kost een tientje en echt een aanrader!

Posted

Dat heb ik ook gehad. Prima ding en klein. Alleen ik heb er niet veel aan met de smart-key, die zit in mijn broekzak.

Bij nader in zien zit er maar een en aan de bijrijderskant. misschien plaats ik onze oude bij de bestuurder op die plek aangegeven op de foto.

Posted

De enige goede plaats voor de lifhammer is op het plafond.

Neen geen grap.

Bij een situatie dat je die nodig hebt ligt de auto op zijn kop.

En hang je met lijf en ziel in de gordels.

Ga dan maar op de bodem ergens je hamer zoeken.

Dan is het een live or dead hamer.

Dit heb ik niet zelf bedacht maar van de slipschool.

Hoop dat je hem nooit nodig hebt.

Ronald

Posted
De enige goede plaats voor de lifhammer is op het plafond. Neen geen grap. Bij een situatie dat je die nodig hebt ligt de auto op zijn kop. En hang je met lijf en ziel in de gordels. Ga dan maar op de bodem ergens je hamer zoeken. Dan is het een live or dead hamer. Dit heb ik niet zelf bedacht maar van de slipschool. Hoop dat je hem nooit nodig hebt. Ronald

Helemaal eens!

Mijn dealer had hem bij de bijrijders voetenruimte vastgemaakt, maar dan kun je hem net zo goed weggooien.

De veiligste plek is aan het plafond aan de bestuurderskant, maar het is vaak niet zo mooi, zo'n rood ding boven je hoofd. Daarom monteer ik als alternatief de houder (met tieraps) aan de strip van het insteekslot van de veiligheidsgordel (kan het niet eenvoudiger zeggen).

Het is wel even puzzelen om de houder goed vast te zetten, maar als je dan op je kop komt te liggen of in het donkere water, dan kun je er nog steeds gemakkelijk vinden en er bij om je gordel door te snijden zodat je los kunt komen of om het raam in te slaan..

Posted

Koop deze toch, de Res-Q-me! Compact, maar zo prettig erbij te hebben in nood.

Kan aan de veiligheidsgordel, zonneklep enz. bevestigd worden. In beide auto's

hebben wij er één hangen. Er zit een ingebouwd hamertje in met een sterke veer,

die wanneer je hem in een hoek van een autoruit zet (behalve voorruit), de ruit

versplinterd. Daarnaast een gordelsnijder. Feitelijk de Lifehammer, maar dan

compacter en zonder inspanning te gebruiken.

Posted

De Res-q-me heb we al in 2010 op dit forum besproken en toen heb ik er ook meteen 2 aangeschaft.

• Like 1
Posted
Koop deze toch, de Res-Q-me! Compact, maar zo prettig erbij te hebben in nood.

Kan aan de veiligheidsgordel, zonneklep enz. bevestigd worden. In beide auto's

hebben wij er één hangen. Er zit een ingebouwd hamertje in met een sterke veer,

die wanneer je hem in een hoek van een autoruit zet (behalve voorruit), de ruit

versplinterd. Daarnaast een gordelsnijder. Feitelijk de Lifehammer, maar dan

compacter en zonder inspanning te gebruiken.

Waarom moet men dit in een hoek van de ruit plaatsen en waarom werkt dat niet op de voorruit?

Ik overweeg om dit ook aan te schaffen het probleem is dat je dit alleen in Nederland kan aanschaffen en betaling is via jullie banken.

Amerika betrouw ik zo niet!!!

Posted

Waarom moet men dit in een hoek van de ruit plaatsen en waarom werkt dat niet op de voorruit?

Ik overweeg om dit ook aan te schaffen het probleem is dat je dit alleen in Nederland kan aanschaffen en betaling is via jullie banken.

@Ysie,

Je dient dit altijd op de hoek van een ruit te doen. Dit omdat je daar de minste "beweging" van de ruit hebt.

Als je in het midden van de autoruit middels een hamertje of res-q-me doet kan de ruit wat "meeveren"

waardoor de kracht wordt "opgevangen. Als je dit in een hoek van de autoruit doet zal deze speling veel

minder of zelf niet aanwezig zijn. Wat betreft de vooruit lukt dit (meestal) niet omdat deze ruit uit gelaagd

glas bestaat.

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Posted

uit de lifehammer-discussie 2010:

voor onze belgische kia vrienden

http://www.safety-tool.com/shop_.html ( dit is een frans talige site)

en tenslotte hier de site waar je voor meerdere laden terecht kunt

http://www.nov8safet...sqme_europe.htm

• Like 1
Posted

Ik ben blij dat Specialmade een hele duidelijke uitleg heeft gegeven en dat bigmac flink heeft meegedacht hierin!

Thank you guys!

Posted

Mijn vrouw is gevallen voor het roze geval, ik hou het op blauw.

Zo worden wederom de jongetjes van de meisjes gescheiden.....!

Remko, kom je plotseling uit de kast....?

Posted

Je hoeft niet altijd te luisteren!

Zeg dan gewoon; 'schat die kleur komt in jouw auto....als je ooit een auto gaat krijgen'.

Posted

Je hoeft niet altijd te luisteren!

Zeg dan gewoon; 'schat die kleur komt in jouw auto....als je ooit een auto gaat krijgen'.

Ze heeft een rode Ford Ka...! Waarmee zij door de modder scheurt en ik al elke keer moet wassen, maar volgens mijn ouders is dat normaal... en doet mijn vader en haar vader dat ook. Tja.... nu wil ik wel eens weten of dat echt zo is dus mijn onderzoek is gestart.

Posted

Ik moet je echt teleurstellen.....solly!