J-J Geplaatst 15 April, 2012 Geplaatst 15 April, 2012 Als je je lampen gaat aanpassen met die die V led look en je krijgt later bijvoorbeeld vocht in je koplamp dan heb je daar geen garantie meer voor lijkt mij. Maar dit is volgens mij ook de meest extreme modificatie die er is, de rest zijn allemaal kleine aanpassingen die je garantie niet raken. Quote
Sicco83 Geplaatst 15 April, 2012 Geplaatst 15 April, 2012 Dat bedoel ik inderdaad J-J. Maar ja, het is wel heel cool... Welke Xenon look verlichting heb jij nou uiteindelijk erin gezet? Want in de topics die ik erover heb gelezen werd elke keer de GP Thunder 7500k genoemd, maar in je handtekening zie ik 8000k staan... Wat is de beste keus qua Xenon look lampjes? Quote
J-J Geplaatst 15 April, 2012 Geplaatst 15 April, 2012 Ik heb nu echte xenon erin zitten en dat is 8000k, voor de bochtverlichting krijg ik nog 8500k's omdat die meer overeen komen met de xenon kleur. De meest gangbare hier zijn de 7500k's omdat die dichtbij de LED verlichting kleur komen. De beste keus is wat jij het mooiste vind, maar houd wel rekening met hoe hoger de kleur temperatuur hoe minder je daadwerkelijk ziet met de lampjes. Quote
Derrek Geplaatst 15 April, 2012 Geplaatst 15 April, 2012 Doen ze wel mee met je knipperlicht dan? Had jij al uitgezocht of het mocht? Ik heb namelijk wel behoorlijke interesse. Had je ook de achter reflectoren gevraagd en/of besteld? Ik heb ze nog niet geinstalleerd, maar ja, je kunt ze parallel aan je knipperlichten aansluiten en dan knipperen ze oranje mee met de gewone rinchtingaanwijzers (waar ik overigens ook LED-lampjes in heb zitten). Tevens kun je ze aansluiten op je dagrijverlichting (dan branden ze wit mee met je dagrijverlichting) of op je dimlicht (dan branden ze wit mee als je licht aan staat). Je kunt beiden aansluiten, dus zowel wit dat dan omschakelt naar oranje als je knipperlicht knipert. Ze je er een extra schakelaartje tussen, dan kun je alles. Of het is toegestaan? Officieel staat in de wet dat (witte) dagrijverlichting naar voren moet schijnen. Dat is niet helemaal het geval. Bij meebranden met dimlicht kan ik niet vinden waarom het wettelijk niet mag. Er zijn veel auto's (Volvo's en Mercedessen zijn begonnen) die zijverlichting hebben of hadden. Vaak was dat oranje. Vrachtwagens hebben vaak een hele rits aan zijverlichting. Of dat wettelijk mag, dat kan ik niet vinden. Het oranje knipperlicht lijkt me zowieso geen probleem. Wat denk je immers van de standaard LED-knippers in "onze" spiegels? Ook daarvan kan ik in de wet niets vinden of dat mag, maar ook niet of het niet mag. Mocht iemand het ergens vinden, dan hoor ik dat graag. Wat bedoel je met "achter reflectoren"? Quote
Derrek Geplaatst 15 April, 2012 Geplaatst 15 April, 2012 Als je je lampen gaat aanpassen met die die V led look en je krijgt later bijvoorbeeld vocht in je koplamp dan heb je daar geen garantie meer voor lijkt mij. Dat denk ik ook. Maar als je het goed monteert en ook weer goed afdicht, dan krijg je geen vocht in je koplamp. Het geldt overigens ook voor Xenon inbouw. Je moet toch een gat maken in de koplamp voor de extra bedrading. En alhoewel je dat bij de Rio doet in een deksel, ook dan kan de dealer problemen maken over de garantie als er vocht in de koplamp zou komen. Ook dan geldt, goed afdichten. Quote
blackviper Geplaatst 15 April, 2012 Geplaatst 15 April, 2012 Ik heb ze nog niet geinstalleerd, maar ja, je kunt ze parallel aan je knipperlichten aansluiten en dan knipperen ze oranje mee met de gewone rinchtingaanwijzers (waar ik overigens ook LED-lampjes in heb zitten). Tevens kun je ze aansluiten op je dagrijverlichting (dan branden ze wit mee met je dagrijverlichting) of op je dimlicht (dan branden ze wit mee als je licht aan staat). Je kunt beiden aansluiten, dus zowel wit dat dan omschakelt naar oranje als je knipperlicht knipert. Ze je er een extra schakelaartje tussen, dan kun je alles. Of het is toegestaan? Officieel staat in de wet dat (witte) dagrijverlichting naar voren moet schijnen. Dat is niet helemaal het geval. Bij meebranden met dimlicht kan ik niet vinden waarom het wettelijk niet mag. Er zijn veel auto's (Volvo's en Mercedessen zijn begonnen) die zijverlichting hebben of hadden. Vaak was dat oranje. Vrachtwagens hebben vaak een hele rits aan zijverlichting. Of dat wettelijk mag, dat kan ik niet vinden. Het oranje knipperlicht lijkt me zowieso geen probleem. Wat denk je immers van de standaard LED-knippers in "onze" spiegels? Ook daarvan kan ik in de wet niets vinden of dat mag, maar ook niet of het niet mag. Mocht iemand het ergens vinden, dan hoor ik dat graag. Wat bedoel je met "achter reflectoren"? Deze: http://www.kiaclub.nl/topic/9461-accessoires-voor-nieuwe-rio-van-internet/page__view__findpost__p__84572 Wanneer ga jij ze installeren? Quote
Derrek Geplaatst 15 April, 2012 Geplaatst 15 April, 2012 Deze: http://www.kiaclub.n...dpost__p__84572 Wanneer ga jij ze installeren? Die reflectors heb ik niet. De V-LED's ga ik hopelijk eind van de week installeren of anders volgende week. Kan niet eerder. Helaas. Quote
xtra40 Geplaatst 15 April, 2012 Geplaatst 15 April, 2012 Die reflectors heb ik niet. De V-LED's ga ik hopelijk eind van de week installeren of anders volgende week. Kan niet eerder. Helaas. ben benieuwd of het een beetje te doen is zo als het er op de fotos uit ziet vind ik helemaal geweldig ga het dan mischien ook bestellen zamen met die in de bumper Quote
J-J Geplaatst 15 April, 2012 Geplaatst 15 April, 2012 Die reflectors heb ik niet. De V-LED's ga ik hopelijk eind van de week installeren of anders volgende week. Kan niet eerder. Helaas. Heb jij die vled's voor in de koplampen? Edit: volgens mij heb ik wat posts gemist, kan je een goed foto verslag met tekst en uitleg maken? Als het allemaal goed te doen is heb ik zeker ook interesse. Quote
Baggio Geplaatst 15 April, 2012 Geplaatst 15 April, 2012 Ja foto van de V-Leds ik heb ook iets gemist kennelijk. . Quote
Remko .me Geplaatst 15 April, 2012 Geplaatst 15 April, 2012 Ik ben nu toch ook wel enorm benieuwd! Quote
DaveDDT Geplaatst 15 April, 2012 Geplaatst 15 April, 2012 Hierbij 2 filmpjes van de led reflectors: Front: Rear: Ik vind het echt super staan en zou het zelf ook wel graag in willen bouwen, ben alleen bang dat ik mijn hele koplamp sloop Quote
J-J Geplaatst 16 April, 2012 Geplaatst 16 April, 2012 Ow ja zou kunnen maar passen vast wel toch? Ik heb die andere al besteld van remko.me zijn linkje http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&_trksid=p4340.l2557&hash=item337325b42f&item=220975182895&nma=true&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&rt=nc&si=IoPSTQkFXGp%252FJasYtVk78hA6eBg%253D&vxp=mtr&orig_cvip=true&rt=nc#ht_3818wt_908 deze zijn uitverkocht en ik kwam toevallig deze nog tegen dus denk even delen Weet je welke maten deze instaplijsten heeft? Ik heb het voor die andere gevraagd, die voor de oude Rio en dat zijn deze maten: Front : 435mm x 50mm Rear : 25mm x 50mm De standaard maat is 60mm breed begrijp ik? Quote
J-J Geplaatst 16 April, 2012 Geplaatst 16 April, 2012 LED verlichte instaplijsten: http://www.steplight.nl/products/KIA-logo--%252d-Led-verlichte-instaplijst-%252d--450MM.html Quote
xtra40 Geplaatst 16 April, 2012 Geplaatst 16 April, 2012 ja kan ook gewoon even op hun site kijken wat er allemaal voor moois is http://www.exledmall.com/shop/main/index.php Quote
blackviper Geplaatst 16 April, 2012 Geplaatst 16 April, 2012 Zo, hij zit erop Wat? Je verlichte kia logo? Quote
Sicco83 Geplaatst 16 April, 2012 Geplaatst 16 April, 2012 Haha, heel cool. En hij wordt rood als je remt? Moeilijk aan te sluiten? Quote
J-J Geplaatst 16 April, 2012 Geplaatst 16 April, 2012 Nee, gewoon met photoshop gedaan Moest ff testen hoe het er ongeveer uitziet hehehe. Quote
Sicco83 Geplaatst 16 April, 2012 Geplaatst 16 April, 2012 Hahaha, nou ziet er goed uit hoor. Kunnen we niet een powerbuy organiseren hier voor een aantal van deze spulletjes? Misschien is er wel voldoende animo en kunnen we de verzendkosten splitsen en evt. een korting bedingen? Quote
blackviper Geplaatst 21 April, 2012 Geplaatst 21 April, 2012 Heb inmiddels de chromen raamaccenten geplakt: Quote
xtra40 Geplaatst 21 April, 2012 Geplaatst 21 April, 2012 Heb inmiddels de chromen raamaccenten geplakt: ziet er gelikt uit ik zie weer een project op komen Quote
Mel_Rio Geplaatst 21 April, 2012 Geplaatst 21 April, 2012 ziet er gelikt uit ik zie weer een project op komen Het ziet er goed uit man! Ik wou eigenlijk ook mijn raam helemaal met chrome zo stylen. Alleen kan je de cirkel niet compleet maken omdat de A-pillars (chrome-lijsten aan de voorkant bij de zijspiegels) niet verkrijgbaar zijn. Dus voorlopig heb ik alleen de onderkant gedaan. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.