Ceed 3
2018->heden
Alles over de Kia Ceed 3 vind je hier
223 topics in dit forum
-
- 3 antwoorden
- 129 weergaven
Hallo! Voor mijn kia ceed sw 3 uit 2021 ben ik op zoek naar de rechter knipperlicht in de spiegel. (87623-j7). Nu kost ie bij de dealer 160euro... Heeft iemand ervaring met een replica? Deze kan ik voor iedere kia vinden, behalve voor de Ceed. (Zelfs Oome Ali laat dit achterwege) Vraag me ook af hoezo dit onderdeel zo schaars is. Groetjes David.
Laatste antwoord door ehombie, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 109 weergaven
Wegens de verkoop van onze auto. Mogen deze handige tassen ook worden verkocht. Het zijn er in totaal 6. 3 kleine en 3 grote tassen. Ze hebben nieuw 379 gekost, Voor 200 mogen ze van eigenaar wisselen, Ze zijn zo goed als nieuw, een zomer gebruikt.
Laatste antwoord door Elmar de Boer, -
- 0 antwoorden
- 127 weergaven
Hoi allemaal, Ik ben in het bezit van een Kia Ceed PHEV 2020. Sinds enkele maanden vergrendelt de laadkabel niet als ik deze in de auto stop. Als ik hem eruit haal hoor ik onder de motorkap wat geluidjes en tikjes. En soms doet de vergrendeling het wel in 1x. De auto is uitgelezen en men ontdekte dat het een bekende foutmelding is en een onderdeel moet vervangen worden. Ben de naam ervan vergeten maar het kost me helaas ruim 900 euro omdat de auto geen garantie heeft. Dat wist ik al omdat het een import auto is waarbij er 1 stempel van de eerste beurt mist. Helaas zou de auto vandaag gerepareerd worden maar het onderdeel wat bestelt was, was niet goed. En…
Laatste antwoord door Bernhard20, -
- 4 antwoorden
- 519 weergaven
Weet iemand hier of je op de juiste manier halogeen kan vervangen voor led? En dan niet met die Ali setjes of iets dergelijks maar op een goede veilige manier liefst bij de dealer. Graag wat tips aub.
Laatste antwoord door Ydlp, -
Oke knopje stuur
door boyac- 0 antwoorden
- 123 weergaven
Beste, Ik zou graag in het instrument paneel geraken. ( klein schermpje in het dashboard ) Normaal gezien ga je naar instellingen en hou je de oké knop ingedrukt. Als ik dat doe kom ik telkens op een scherm op mijn infotainment.
Laatste antwoord door boyac, -
- 0 antwoorden
- 118 weergaven
Beste, Ik zou graag de ecu resetten van men wagen door de batterij los te koppelen. Kan dit kwaad voor mijn infotainmaintsysteem ( codes, kia live of start hij weer op zoals er voor ) , TPMS systeem
Laatste antwoord door boyac, -
Functie stuur
door boyac- 2 antwoorden
- 189 weergaven
Dag, Ik heb op mijn stuur een knop met een stuurwiel tussen 2 lijnen. Als ik erop druk dan komt er een stuurwiel op men daschboard. Kan iemand me zeggen waarvoor deze dient? Met Vriendelijke groeten
Laatste antwoord door Wim72, -
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 414 weergaven
Dag mede Kia rijders, Ik ben nieuw op dit forum, en heb mijn "probleem" op proberen te zoeken hier, maar heb deze niet kunnen vinden. Ik hoop dus niet dat ik hiermee een al bestaand onderwerp aanhaal. Ik rijd met veel plezier een Kia Ceed SW 1.5 T-GDi Dynamicline uit september 2024. Deze is 'af fabriek' geleverd met een afneembare trekhaak. Nu blijkt dat bij gemonteerde trekhaak dat de parkeersensoren hierop af gaan. In de auto kan ik de parkeersensoren uitschakelen, maar dan worden alléén de parkeersensoren VOOR uitgeschakeld. De sensoren ACHTER blijven gewoon actief werken. Volgens de Kia-Dealer is dit tegenwoordig normaal. De sensoren achter zijn niet meer u…
Laatste antwoord door Kuppie, -
- 2 antwoorden
- 890 weergaven
Ik ben even benieuwd op welke manier de 12v accu in de CEED PHEV wordt gebruikt en opgeladen, maar kan hier niet zoveel over vinden op het net. Er is over de NIRO PHEV wel veel te vinden. Daarover lees ik dat de Niro geen dynamo heeft die de 12v accu oplaadt, maar dat er een DC/DC omvormer in zit die hoog voltage van het hybride accupakket gebruikt om de 12v accu te laden. Is dit bij de CEED ook zo? Ik lees ook over een knopje in de Niro waarmee je een soort boost van het accupakket aan de 12v accu kan geven wanneer deze "leeg" is. Dit heeft de (mijn) CEED my22 niet. Wanneer wordt de 12v accu van de Ceed opgeladen? - Tijdens het laden aan laadpaal? …
Laatste antwoord door Lordkrotan, -
- 4 antwoorden
- 441 weergaven
Goedemorgen, Zoals in mijn voorstel topic aangegeven rijd ik sinds September in een Ceed van mn werk. Dit voertuig bevalt verder uitstekend maar er zijn een aantal dingen waar ik mij erg aan stoor: - Windgevoeligheid op de snelweg - Gevoeligheid voor spoorvorming - Infotainment systeem heeft een halve dag nodig voor het opstarten - Auto gooit in een bocht naar rechts zn kont heel snel uit terwijl bij een bocht naar links dit niet gebeurd (achteras staat scheef vanaf fabriek) Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Laatste antwoord door Johan K, -
- 2 volgers
- 20 antwoorden
- 7,4k weergaven
Heb een Kia ceed SW 1.4 T-GDI Dynamicplusline 8000 km. Na enige kilometers gereden te hebben en een beetje gewend geraakt aan de auto merkte ik toch escht op dat het stuurgedrag toch niet zo was als het hoort. Trekte erg naar rechts en moest continue corrigeren ( slingerend gevoel ) vooral op de snelweg. Uit laten lijnen en trekt nu idd iets minder naar rechts maar doet het nog steeds ( zodra je t stuur loslaat gaat hij naar rechts ) en op de snelweg lijkt het alsof het waait terwijl het windstil is. Krijg er een "muisarm" van zeer vermoeiend op lange stukken en gevaarlijk zou ik zeggen. Mijn vraag zijn er meerdere mensen die hier last van hebben me…
Laatste antwoord door Johan K, -
Dubbele uitlaat
door admir- 0 antwoorden
- 246 weergaven
Beste mensen, Ik heb een KIA ceed stationwagen GT line 1.5L 2024 bouwjaar. Ik ben al lang op zoeken naar een diffuser met 2 openingen omdat ik wil twee einddempers hebben. Het is onmogelijk iets te vinden, of heb ik geen geluk gehad, daarom probeer ik via deze manier. Mischien bestaat iemand ergens die wel iets meer over weet. Ik heb KiA gebeld om te vragen, past die diffuser van een Proceed, of en GT ceed of een model die heeft 2 openingen, ze zeiden alleen NIET, en wouen verder niet praten.
Laatste antwoord door admir, -
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Goedemorgen, Ga van 140pk naar 175 en van 240Nm naar 310Nm, als ik hem laat chiptunen. Heeft iemand hier ervaring mee, met een turboblok van KIA?
Laatste antwoord door D. L, -
Dubbele uitlaat
door Burton- 9 antwoorden
- 2,9k weergaven
Goedemorgen, Sinds een maand heb ik een Kia Ceed 3 1.4 GT Line nu zit er nep uitlaten dit vind ik niet zo mooi. Nu heb ik de vraag weet iemand of de dubbele uitlaat past van een GT. Is dit alleen de einddemper vervangen en het gedeelte in de bumper of meer. Groet Hans
Laatste antwoord door admir, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 209 weergaven
Hoi, ik heb sinds een aantal maanden een Kia Ceed in mijn bezit en het valt me op dat (bijna altijd) de schakelpook ratelt in de derde versnelling bij circa 2100-2200rpm. Zie filmpje. De dealer is er niet bekend mee en volgens de garage waar ik hem gekocht heb moet ik er mee leren leven. Echter vind ik het erg irritant maar geen reden om afscheid te nemen van de auto. Heeft iemand ervaring met dit probleem of kunnen achterhalen waar dit vandaan kan komen zodat ik het op kan (laten) lossen? IMG_3371.mov
Laatste antwoord door DN1995, -
- 2 antwoorden
- 425 weergaven
Bij ons is het accu symbooltje in de Kia connect app oranje. Er is al een nieuwe accu ingezet door de dealer. Maar nu zijn we een paar weken verder en is hij weer oranje. Heeft er iemand een idee hoe dit kan? Bij de dealer weten ze het niet en zeggen dat het geen kwaad kan. Het is een 5 deurs Ceed 1.5 DTC 7 MHEV.
Laatste antwoord door Cor W, -
- 2 volgers
- 24 antwoorden
- 1,1k weergaven
Na vele jaren tevreden met een Ford focus station te hebben gereden werd het tijd voor een nieuwe auto. We hebben voor de Kia Ceed phev (my22) gekozen. Onze Kia heeft nog het 4,2 inch cluster, dus niet het volledig digitale dashboard. Mooie fijne wagen en handig om de stroom van onze zonnepanelen straks zelf te kunnen gebruiken ipv terugleveren. Ik heb al behoorlijk wat info kunnen vinden hier op het forum, maar ik heb toch nog enkele vragen / onduidelijkheden - ik mis een toerenteller. Er wordt in de handleiding wel gesproken over het toerental, soms zelfs over bepaalde rpm, maar de toerenteller heb ik nog niet gevonden - achteruitrij piep is bizar ha…
Laatste antwoord door Breeze, -
Zoektocht eerst Kia
door JeBi- 2 volgers
- 4 antwoorden
- 344 weergaven
Goedemorgen allemaal, Ik heb jullie hulp nodig, als nieuwkomer in de Kia wereld! Het is niet mijn sterkste punt, maar ik ga proberen een lang verhaal kort te houden :). Jarenlang reed ik dagelijks in het prachtige Zweedse merk Saab. Dit vergde echter ook veel onderhoud en langzamerhand ben ik voor het dagelijks vervoer in het Aziatische terechtgekomen. Dit bevalt me ook erg goed. Na kennismaking met de Kia Optima van mijn schoonvader een aantal jaar geleden, was ik om. De volgende auto moest een Kia worden. Nu is het moment aangebroken. Ik hoop in juni voor het eerst vader te worden en ben dus op zoek naar een nieuwe auto. Mijn pijlen zijn geric…
Laatste antwoord door JeBi, -
1.5 T-GDI stottert
door Niek90- 2 volgers
- 17 antwoorden
- 4,6k weergaven
Sinds april 2023 heb ik een Ceed SW 1.5 T-GDI. Vanaf september 2023 begon de auto te schokken. Voornamelijk als ik een constante snelheid reed en als hij onder de 2000 toeren zat. Geen melding van het dashboard. Bij d garage konden ze niks vinden, dus hebben ze alles gereset en toen was het weg. Helaas in januari 2024 opnieuw dezelfde problemen. Na dagen zoeken bleek het de katalysator te zijn. Dit is weer gereset, probleem tijdelijk weg. Nu zijn de problemen weer terug. Is iemand toevallig bekend met dezelfde klachten? Als benzine tank ik meestal V-Power en doe regelmatig wat additief in de tank. Alvast bedankt
Laatste antwoord door TheoK., -
- 1 antwoord
- 298 weergaven
Goedemiddag, Sinds vorige week in het bezit van een ceed sw phev uit 21 (type my22) 27k op de teller pracht van een auto. Nu vielen mij echter een aantal dingen op die je niet test bij de testrit. Navigatiemeldingen hoor ik alleen via de boxen linksvoor bestuurderszijde. Zelfde geld voor telefoongesprekken. Muziek uiteraard wel uit alle hoeken en gaten. Klopt dit? Ik rijd voor mijn werk dagelijks een niro welke je wel over 2 kanten hoort. Verder betreft de auto een duitse import. Ik krijg deze vooralsnog niet aangemeld voor mijkia. Hebben meer mensen daar last van of weten hoe dit op te lossen is? Zodra ik het kentekenbewijs …
Laatste antwoord door WillEV, -
- 2 volgers
- 41 antwoorden
- 19,1k weergaven
Dag allen, Mijn Ceed heeft een aantal problemen waar de dealer zich geen raad mee weet en ik ben heel benieuwd of jullie hier ook last van hebben. Ik heb een Ceed 1.4 DCT DynamicPlusLine. Mijn electronica heeft nog wel eens de gewoonte om op hol te slaan. Laatst begon mijn toerenteller te 'dansen' en het hele instrumentenpaneel begon te flikkeren. Zelfs mijn koplampen gingen in stroboscoopmodus. Tijdens het stilstaan begon mijn automaat te ratelen (en de auto heeft nog geen 30.000 gereden). Natuurlijk als je de auto bij de garage brengt werkt die weer normaal. Nadat ze wat geprobeerd hadden en ik de auto weer terug kreeg kwam het probleem ook weer terug. Nu be…
Laatste antwoord door Anoniem123, -
Bandengeruis
door Vinz3nt- 1 volger
- 24 antwoorden
- 6,9k weergaven
Ik heb sinds dit weekend een Kia Ceed Sportswagon GT plusline. Ben er erg tevreden mee. Het enige minpuntje tot nu toe is het bandengeruis, het klinkt altijd of ik over ruw asfalt rijd, zelfs op een klinkerweg. De auto is uitgerust met 18 inch Michelins Pilot Sport 225/40. Ligt het aan de banden of aan de auto zelf? Het was me namelijk al met een proefrit opgevallen maar deze auto was uitgerust met kleinere en smallere Michelin Energy saver banden. De dealer zei dat dit aan de banden lag omdat energy saver banden harder zijn. Is hier wat aan te doen? Demping of andere banden? Iemand ervaring hiermee? Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
Laatste antwoord door Niek1990, -
- 2 antwoorden
- 477 weergaven
Dag, Als ik mijn auto aan het opladen ben mijn de meegeleverde KIA Granny charger weet ik dat de oplaadsessie kan stoppen middels de remote in de app. Binnen een seconde zie je dan de granny charger netjes stoppen met laden (0 watt verbruik) en is het veilig de stekker uit de auto te halen. Maar als ik de app niet bij heb lijk ik niet te kunnen vinden hoe ik het laden volledig stop. Met het openen van de deuren gaat het laadvermogen wel terug naar 500w voor een aantal seconden, maar echt volledig stoppen van het opladen lijk ik - als ik de auto in accessoire stand of zelfs volledige stand (tijdstand is niet beschikbaar met verbonden kabel) - nergens iets te kunn…
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 5,7k weergaven
Hi, Weet iemand of de Auto-hold functie altijd aan kan? ik moet hem nu bij het starten van een rit zelf aanzetten... Beetje suf.
Kia ceed audio
door Peter 1- 2 antwoorden
- 501 weergaven
Hallo Ik ben sinds maand of 2 eigenaar van een kia ceed gtline 1.5 met standaard audio . Nu met de audio ben ik niet tevreden , mijn vraag als ik de speakers in de deuren , verander door andere zou dit beter zijn ? En indien ja welke zou ik best in plaatsen ? En is dit makkelijk te doen heb ik extra rongen nodig voor montage of passen er gewoon andere in ? Alvast bedankt
Laatste antwoord door WillEV,