Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
609 topics in dit forum
-
- 4 antwoorden
- 258 weergaven
Tijdens mijn vakantie in het buitenland heb ik alleen maar met snelladers gewerkt. Nu weer terug en bij een volle lading is het bereik niet meer dan 390km Ik laad nu met 11Kw.
Laatste antwoord door Bastiaan75, -
- 2 volgers
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
Een half jaar geleden kocht ik een nieuwe Kia Niro hybrid. Ik stoor mij enorm aan de vele meldingen, zoals "wilt u akkoord gaan met de gebruiksvoorwaarden?". Ik heb al heel vaak op JA of NEE geklikt, maar de meldingen blijven komen. Hoe kan ik dit uitzetten? Hetzelfde geldt voor het eerste startscherm na opstarten: "Bevestig de taal". Moet je dat elke keer opnieuw weer bevestigen? Waarvoor? En dan die telkens terugkerende melding "neem een pauze". Vaak al na 5 minuten rijden! Hoe zet je dit uit?
Laatste antwoord door leen vd horst, -
- 2 volgers
- 4 antwoorden
- 5,2k weergaven
Heeft iemand enig idee hoe ik lane keep assist en adaptive cruise control standaard kan uitzetten op een nieuwe niro ev? Lane keep assist staat standaard aan, ik kan het uitzetten via de button op het stuur of via het instellingen menu, maar elke keer als ik de auto opnieuw start staat het weer aan. Cruise control werkt alleen maar in combinatie met adaptive cruise control, ik kan dus geen keuze maken tuseen met of zonder adaptive cruise control rijden, zeer irritant aangezien hij een erg ruime afstand hanteert. hebben meer mensen hier last van? is er een workaround voor?
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 272 weergaven
Hallo mede Niro ev rijders, Na 44000 km zijn mijn voorbanden bijna aan vervanging toe af fabriek ligt er de conti Ecocontact 6Q op. Met welke banden hebben julie goede ervaring mee. Zit momenteel naar de nieuwe Hankook ION GT te kijken .https://www.hankooktire.com/nl/nl/tirelist/vehicle/electric_vehicle.html Zijn er al een aantal die hier mee rijden
Laatste antwoord door fiddler, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 392 weergaven
Beste leden, Sinds paar weken als ik mijn auto opstart en stukje mee rijd krijg ik een melding. Als ik op Nee klik dan komt de melding elke keer terug. Als ik op Ja klik dan kan ik niet op akkoord klikken en komt een melding dat Netwerk niet beschikbaar is. Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen? Of ik naar de dealer moet? Groet,
Laatste antwoord door Arman07, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 427 weergaven
goedendag Ik rij sinds een paar maanden met plezier een Ika-Niro uit 2017 120000 op de teller. onderhoudsbeurt netjes uitgevoerd bij KIA op vakantie met de caravan erachter (1200kg) ging het op de 3e dag mis. rood olie lampje aan en uit. motor loopt normaal, oliepeil oké. heeft iemand hier ervaring mee? ik hoor het graag even. auto komt op transport naar nederland omdat er bij KIA duitsland geen tijd was om ernaar te kijken.
Laatste antwoord door Kees Goud, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 172 weergaven
Erg stom, maar ik kan de sleutels nergens meer vinden. Heeft iemand voor mij een tip waar ik het beste een nieuwe sleutel kan vinden? Het zijn dus KIA dakdragers, maar er staat geen type op. Wel staat in het sleutelhuis het nummer 072, en als ik even speur kan ik wel sleutels van Thule vinden met nr 072. Is dat misschien de oplossing? Ik hoor het graag, alvast bedankt, Joop
Laatste antwoord door Joop Cuypers, -
- 1 volger
- 12 antwoorden
- 5,9k weergaven
Hi, Deze morgen kreeg ik tijdens het laden de melding "Batterij-conditionering aanbevolen" te zien bij "Batterijstand" in de KIA Connect App. Iemand een idee hoe ik dit moet doen of gebeurd dit automatisch? Is opladen tot 100% voldoende, want ik laad normaal maar tot 80%? Mvg, Ivan
Laatste antwoord door DikkeWim, -
- 0 antwoorden
- 287 weergaven
Ik heb deze maand op mij KIA E-Niro My21 de nieuwe Navigatie maps versie geïnstalleerd: EUR 17.45.50.013.632.5. Handmatig met een usb-stick. Er meer op vakantie geweest naar Italië. Mijn vrouw wil echter steeds overschakelen op Google Maps met Android Auto. Daar valt veel voor te zeggen, omdat ik de kwaliteit van de Kia maps veel matiger vind dan die van Google. Ik had gehoopt dat met de nieuwe versie dit wat beter zou worden. Helaas.
Laatste antwoord door Klaas Munneke, -
- 7 antwoorden
- 520 weergaven
Gisteren verscheen 1 minuut na het vertrek een melding op het scherm dat de voorwaarden gewijzigd waren. Door de melding is de head unit geblokkeerd. Ik was aan het navigeren en had op dat moment aanwijzingen nodig. Dit is een onhandige en gevaarlijke melding. Ik had de keuze de voorwaarden te lezen JA/NEE. Dit op dat moment lezen leek mij geen goed idee. De melding bleef echter terugkomen. Steeds na 1 minuut terwijl ik aan het rijden was. Dit was heel ergerlijk. Uiteindelijk heb ik een Noodstop gemaakt langs de weg, auto in P gezet en heb de voorwaarden gelezen. Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik gestopt ben om voorwaarden te lezen. Ik kom er niet onderuit. …
Laatste antwoord door john84374, -
Hallo, ik heb net een proefrit gemaakt met een e-Niro uit 2020. Het viel mij op dat er best wat rijgeluid was, al vanaf het wegrijden op lage snelheid duidelijk te horen. Het leek van achteren te komen, maar de motor zit voorin en hij heeft ook voorwielaandrijving., toch? Volgens de garage was het niet bijzonder, maar we (mijn vrouw en ik) hebben ondertussen ook andere elektrische auto's gereden en een dergelijk geluid nooit gehoord. Het geluid is niet hoof of uitzonder laag. Iemand een idee wat dit kan zijn? Groet, Eddy
Laatste antwoord door HenkM, -
- 1 antwoord
- 304 weergaven
Hallo ik heb deze week een keer een plank van 2m moeten vervoeren en daardoor kon de achterklep niet dicht. Even goed vastzetten met een stukje touw en dan is het ok. Helaas denkt KIA daar anders over🤨. De gehele weg (35km) heb ik met een zeer hinderlijk geluid gereden. Diverse functies werkte niet meer naar behoren. (cruiscontrol, navigatie lanecontrol, distance, ipedal enz.) Hoe kan ik dit voorkomen bij een volgende keer. Ik weet dat je niet zomaar met een open achterklep moet rijden maar soms kan het even niet anders.
Laatste antwoord door Breeze, -
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo Iallemaal, Hebben jullie ook last van de soms nutteloze meldingen die je krijgt inclusief de irritante geluidjes? Is er iemand die weet hoe je dit kunt uitschakelen (indienmogelijk) Vooral de meldingen als je harder dan de verkeersborden aangeven rijdt Is hebt bv mogelijk om een snelkoppeling te maken op je stuur bij favorieten om verkort door het menu te gaan. Ik heb wel gevonden hoe ik het moet uitschakelen maar dat is best wel een gedoe. Tevens zou ik de lanecontrol definitief willen uitzetten maar weet niet of dat mogelijk is.
Laatste antwoord door Ronsky10, -
KIA Niro Hybride: Aparte zoemer achterkant bij het aangeven van richting en aanremmen
door Rudy Bouquet- 1 volger
- 2 antwoorden
- 351 weergaven
Goedemiddag, vanmiddag reed ik met mijn Kia Niro en trok ik een nieuwe vouwwagen. Bij het aangeven van richting hoorde ik bij het aanremmen een zoemer aan de achterkant van auto in het ritme van de knipperlichten. Is dat goed of gaat er iets fout. Kortom wanneer hoor je vanuit de achterkant van de Kia Niro Hybride een zoemer terwijl je aanremd?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 522 weergaven
Wij zijn sinds twee jaar de trotse bezitters van een Kia e-niro. Met twee kinderen vinden we onze Kia e-niro perfect maar nu is er een derde kindje onderweg, en vroegen we ons af of er enige mogelijkheid is om 3 kinderen in autostoelen op de achterbank te krijgen? Een type autostoel dat heel smal is misschien? De 2 oudsten zijn bijna 6 en 4 als de baby er zal zijn. Er is een grotere 2e gezinswagen, maar nu en dan zullen de kinderen ook met 3 vervoerd moeten worden in de Kia. Bestaat er een oplossing? Bedankt voor de tips!
Laatste antwoord door Bhitv, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 371 weergaven
Ik zou wel willen weten wat de capaciteit van mijn accu's nog is in mijn Kia Niro EV. heb 150.000 gereden. Ik laad thuis op en in 2023 heb ik per ongeluk die accu helemaal leeg gereden op 1% na. Ik moets toen 66.8KwH laden. Dat zou betekenen dat hij toen nog bijna 100% was. Nu laad ik maximaal ongeveer 64 KwH, nog steeds zeer acceptabel. Maar maak ik dan een redenatiefout als ik zeg dat hij in 2023 nog ongeveer 100% was als ik dnek dat ik op deze manier de degradatie kanmeten? Gekke is dat ik hemin 2020 kocht met een batterij van 64.8 KwH, dus die 66.8 kan niet echt kloppen. E-Flux zou dan de KwH oplading niet goed meten.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 3 volgers
- 29 antwoorden
- 3,7k weergaven
Draagarmrubbers in laten vetten! Onze Kia EV produceerde na minder dan een jaar een krakend geluid als je over drempels reed. Een testrit met een monteur bevestigde het geluid. 5000 km verder de 30.000 km beurt bij een ander Kia filiaal. Daar hebben ze de auto op de brug gezet en konden niets vinden. Bij het ophalen kreeg ik te horen dat het "eventuele" gekraak behoorde bij de Kia EV en Hybride. Als je niet over drempels rijdt heb je er geen last van.... Een nieuwe afspraak bij de Kia die een testrit had gemaakt. Die zou een proefrit maken met 2 man achterin, omdat je dan het geluid altijd heel duidelijk kon horen. We halen de auto na een uur op, er wordt gez…
Laatste antwoord door MarcelE, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 426 weergaven
De meest belangrijke accessoire voor mijn Niro-EV van 2022 is de Jump starter van 3 tientjes die ik bij de Lidl gekocht heb. Op de één of andere manier is het me gelukt om een lege 12V accu te krijgen. Inmiddels vier keer in een jaar tijd. Twee keer kwam de Kia pechhulp binnen anderhalf uur langs. Toen was ik het zat en heb de jump starter gekocht. Even aansluiten op de accu. Daarna kun je direct starten op de accu van de Lidl. Een daarna 10 min rijden en probleem (tijdelijk) opgelost. Hoe raakt de accu leeg? Deur niet op slot of kan er iets anders spelen? Heeft iemand hier meer ervaring mee?
Laatste antwoord door Klaas Munneke, -
- 2 volgers
- 3 antwoorden
- 480 weergaven
Mijn E-Niro - My22 heeft op vele plekken schade als gevolg van vogelpoep. De dealer wil van niets weten. Een expert ingeschakeld die zegt dat de metallic lak goed is. Deze lijkt echter heel dun. Ik dacht dat de autolakken tegenwoordig zo sterk waren dat dit niet meer voor komt. Zijn er meer bezitters van een Kia met soortgelijke ervaringen?
Laatste antwoord door SatJunk, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 199 weergaven
Goedemorgen, Ik heb, sinds ik de auto heb gekocht in jan 2025, een gek probleem met de temperatuurinstelling. Het gaat om een e-Niro uit 2019. Ik gebruik het gepland verwarmen en die staat ingesteld op 20°C. Het gaat ongeveer 2/3 van de gevallen goed, maar soms kom ik bij de auto en is hij nog niet zo warm als ik verwacht. Als ik dan aan de temperatuurknop draai stond hij op 17°C ingesteld. Ook de instelling bij EV > Gepland verwarmen staat dan op 17°C. Soms slaat het de andere kant op en loop ik naar een brommende auto toe die de cabine naar 24°C aan het verwarmen is en dan staat gepland verwarmen ook op 24°C. De garage waar ik hem heb gekocht heeft een…
Laatste antwoord door Léon Witteman, -
- 2 antwoorden
- 316 weergaven
Is er voor de 2019 e-niro de optie om een charging limiet in te stellen? Ik kom van een 2022 model en kon het daar in de ev settings instellen, maar de 2019 toont alleen de winter modus
Laatste antwoord door Koenh, -
- 0 antwoorden
- 228 weergaven
Wij zijn nog niet heel lang de gelukkige eigenaren van een Kia Niro Electric uit 2020. Nu hebben wij een kleine lakschade ontdekt op een turquoise 'streep' (die alle Kia Niro EV hebben uit die tijd). Toch zonde. Weet iemand wat daarvan de lakkleurcode is en is er in die kleur een lakstift te koop?
Laatste antwoord door RiaKia, -
- 1 volger
- 16 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik zie dat er klachten zijn over problemen met een gescheurd laadklepje. Wij hebben precies hetzelfde probleem, dat vóór de vorstperiode is ontstaan zonder dat we geweld hebben gebruikt bij het openen van de klep. Lijkt ons een zwakke plek in de constructie. De importeur wijst de klacht af en zegt dat het nog nooit eerder is voorgekomen. De reparatie zou op ongeveer 400Euro bedragen en buiten de garantie vallen. Wordt dit door meer mensen herkend?
Laatste antwoord door eNiroFan, -
- 1 volger
- 17 antwoorden
- 6,5k weergaven
Ik heb een nieuwe Kia Niro EV. Hij is aan zijn eerste servicebeurt toe van 15000km. Ik schrok van de kosten €290. Ik had verwacht dat die veel lager zouden zijn. De dealer verwijst naar de standaardprijzen die Kia Nederland hanteert. Kia Nederland verwijst naar de prijzen van de dealer. Wat is jullie ervaring?
Laatste antwoord door Appiehappie, -
- 1 volger
- 44 antwoorden
- 17,1k weergaven
ik heb net op youtube een filmpje gekeken over een frunk modificatie.. http://www.frunk.at/ heeft iemand ervaring van? Eentje gekocht? mvg Simon
Laatste antwoord door groeneman,