Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
620 topics in dit forum
-
- 7 antwoorden
- 604 weergaven
Gisteren verscheen 1 minuut na het vertrek een melding op het scherm dat de voorwaarden gewijzigd waren. Door de melding is de head unit geblokkeerd. Ik was aan het navigeren en had op dat moment aanwijzingen nodig. Dit is een onhandige en gevaarlijke melding. Ik had de keuze de voorwaarden te lezen JA/NEE. Dit op dat moment lezen leek mij geen goed idee. De melding bleef echter terugkomen. Steeds na 1 minuut terwijl ik aan het rijden was. Dit was heel ergerlijk. Uiteindelijk heb ik een Noodstop gemaakt langs de weg, auto in P gezet en heb de voorwaarden gelezen. Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik gestopt ben om voorwaarden te lezen. Ik kom er niet onderuit. …
Laatste antwoord door john84374, -
Hallo, ik heb net een proefrit gemaakt met een e-Niro uit 2020. Het viel mij op dat er best wat rijgeluid was, al vanaf het wegrijden op lage snelheid duidelijk te horen. Het leek van achteren te komen, maar de motor zit voorin en hij heeft ook voorwielaandrijving., toch? Volgens de garage was het niet bijzonder, maar we (mijn vrouw en ik) hebben ondertussen ook andere elektrische auto's gereden en een dergelijk geluid nooit gehoord. Het geluid is niet hoof of uitzonder laag. Iemand een idee wat dit kan zijn? Groet, Eddy
Laatste antwoord door HenkM, -
- 1 antwoord
- 361 weergaven
Hallo ik heb deze week een keer een plank van 2m moeten vervoeren en daardoor kon de achterklep niet dicht. Even goed vastzetten met een stukje touw en dan is het ok. Helaas denkt KIA daar anders over🤨. De gehele weg (35km) heb ik met een zeer hinderlijk geluid gereden. Diverse functies werkte niet meer naar behoren. (cruiscontrol, navigatie lanecontrol, distance, ipedal enz.) Hoe kan ik dit voorkomen bij een volgende keer. Ik weet dat je niet zomaar met een open achterklep moet rijden maar soms kan het even niet anders.
Laatste antwoord door Breeze, -
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo Iallemaal, Hebben jullie ook last van de soms nutteloze meldingen die je krijgt inclusief de irritante geluidjes? Is er iemand die weet hoe je dit kunt uitschakelen (indienmogelijk) Vooral de meldingen als je harder dan de verkeersborden aangeven rijdt Is hebt bv mogelijk om een snelkoppeling te maken op je stuur bij favorieten om verkort door het menu te gaan. Ik heb wel gevonden hoe ik het moet uitschakelen maar dat is best wel een gedoe. Tevens zou ik de lanecontrol definitief willen uitzetten maar weet niet of dat mogelijk is.
Laatste antwoord door Ronsky10, -
KIA Niro Hybride: Aparte zoemer achterkant bij het aangeven van richting en aanremmen
door Rudy Bouquet- 1 volger
- 2 antwoorden
- 402 weergaven
Goedemiddag, vanmiddag reed ik met mijn Kia Niro en trok ik een nieuwe vouwwagen. Bij het aangeven van richting hoorde ik bij het aanremmen een zoemer aan de achterkant van auto in het ritme van de knipperlichten. Is dat goed of gaat er iets fout. Kortom wanneer hoor je vanuit de achterkant van de Kia Niro Hybride een zoemer terwijl je aanremd?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 586 weergaven
Wij zijn sinds twee jaar de trotse bezitters van een Kia e-niro. Met twee kinderen vinden we onze Kia e-niro perfect maar nu is er een derde kindje onderweg, en vroegen we ons af of er enige mogelijkheid is om 3 kinderen in autostoelen op de achterbank te krijgen? Een type autostoel dat heel smal is misschien? De 2 oudsten zijn bijna 6 en 4 als de baby er zal zijn. Er is een grotere 2e gezinswagen, maar nu en dan zullen de kinderen ook met 3 vervoerd moeten worden in de Kia. Bestaat er een oplossing? Bedankt voor de tips!
Laatste antwoord door Bhitv, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 463 weergaven
Ik zou wel willen weten wat de capaciteit van mijn accu's nog is in mijn Kia Niro EV. heb 150.000 gereden. Ik laad thuis op en in 2023 heb ik per ongeluk die accu helemaal leeg gereden op 1% na. Ik moets toen 66.8KwH laden. Dat zou betekenen dat hij toen nog bijna 100% was. Nu laad ik maximaal ongeveer 64 KwH, nog steeds zeer acceptabel. Maar maak ik dan een redenatiefout als ik zeg dat hij in 2023 nog ongeveer 100% was als ik dnek dat ik op deze manier de degradatie kanmeten? Gekke is dat ik hemin 2020 kocht met een batterij van 64.8 KwH, dus die 66.8 kan niet echt kloppen. E-Flux zou dan de KwH oplading niet goed meten.
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 496 weergaven
De meest belangrijke accessoire voor mijn Niro-EV van 2022 is de Jump starter van 3 tientjes die ik bij de Lidl gekocht heb. Op de één of andere manier is het me gelukt om een lege 12V accu te krijgen. Inmiddels vier keer in een jaar tijd. Twee keer kwam de Kia pechhulp binnen anderhalf uur langs. Toen was ik het zat en heb de jump starter gekocht. Even aansluiten op de accu. Daarna kun je direct starten op de accu van de Lidl. Een daarna 10 min rijden en probleem (tijdelijk) opgelost. Hoe raakt de accu leeg? Deur niet op slot of kan er iets anders spelen? Heeft iemand hier meer ervaring mee?
Laatste antwoord door Klaas Munneke, -
- 2 volgers
- 3 antwoorden
- 527 weergaven
Mijn E-Niro - My22 heeft op vele plekken schade als gevolg van vogelpoep. De dealer wil van niets weten. Een expert ingeschakeld die zegt dat de metallic lak goed is. Deze lijkt echter heel dun. Ik dacht dat de autolakken tegenwoordig zo sterk waren dat dit niet meer voor komt. Zijn er meer bezitters van een Kia met soortgelijke ervaringen?
Laatste antwoord door SatJunk, -
- 2 antwoorden
- 363 weergaven
Is er voor de 2019 e-niro de optie om een charging limiet in te stellen? Ik kom van een 2022 model en kon het daar in de ev settings instellen, maar de 2019 toont alleen de winter modus
Laatste antwoord door Koenh, -
- 0 antwoorden
- 261 weergaven
Wij zijn nog niet heel lang de gelukkige eigenaren van een Kia Niro Electric uit 2020. Nu hebben wij een kleine lakschade ontdekt op een turquoise 'streep' (die alle Kia Niro EV hebben uit die tijd). Toch zonde. Weet iemand wat daarvan de lakkleurcode is en is er in die kleur een lakstift te koop?
Laatste antwoord door RiaKia, -
- 1 volger
- 16 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik zie dat er klachten zijn over problemen met een gescheurd laadklepje. Wij hebben precies hetzelfde probleem, dat vóór de vorstperiode is ontstaan zonder dat we geweld hebben gebruikt bij het openen van de klep. Lijkt ons een zwakke plek in de constructie. De importeur wijst de klacht af en zegt dat het nog nooit eerder is voorgekomen. De reparatie zou op ongeveer 400Euro bedragen en buiten de garantie vallen. Wordt dit door meer mensen herkend?
Laatste antwoord door eNiroFan, -
- 1 volger
- 17 antwoorden
- 7k weergaven
Ik heb een nieuwe Kia Niro EV. Hij is aan zijn eerste servicebeurt toe van 15000km. Ik schrok van de kosten €290. Ik had verwacht dat die veel lager zouden zijn. De dealer verwijst naar de standaardprijzen die Kia Nederland hanteert. Kia Nederland verwijst naar de prijzen van de dealer. Wat is jullie ervaring?
Laatste antwoord door Appiehappie, -
- 1 volger
- 44 antwoorden
- 17,5k weergaven
ik heb net op youtube een filmpje gekeken over een frunk modificatie.. http://www.frunk.at/ heeft iemand ervaring van? Eentje gekocht? mvg Simon
Laatste antwoord door groeneman, -
- 2 volgers
- 11 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb een kia niro ev uit 2023. Deze zomer kon ik daar met mijn Nokia telefoon gewoon Android auto op draaien. Ik kreeg dan het scherm geprojecteerd en kon Google maps gebruiken. Inmiddels heb ik een nieuwe (Samsung s23) telefoon en is de kia met een OTA geüpdatet. Helaas werkt Android auto nu niet meer en kan ik ook niet draadloos opladen terwijl de telefoon dat elders wel kan. Ben al uren bezig geweest maar hij doet het echt niet. Ook niet met andere kabelaansluiting of andere telefoon. Wat kan dit zijn???
Laatste antwoord door Dosssie, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 475 weergaven
Onlangs heb ik een 11 KW (3fase) Laadbox van Zonneplan laten installeren. Dit systeem werkt "slim" zodat er geladen wordt als het stroom voordelig is of zelfs gratis. Mooi natuurlijk alleen ontstaat er toch een probleem omdat de Kia na ongeveer een uur in "slaap" valt. Omdat er langere tijd geen stroom op de stekker van de wallbox staat, sluit de Kia zich af en is laden onmogelijk. Ook eventueel via "uitgesteld laden" via de Kia App lukt niet, want dan is de beperking ook weer een uur en niet langer... Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft eventueel een oplossing ? Graag ff een reactie
Laatste antwoord door Case, -
- 2 volgers
- 16 antwoorden
- 7,8k weergaven
Ik heb een Samsung A50 en sinds kort een blije bezitter van Kia e Niro 64 kWh. Ik krijg met geen mogelijkheid de Android Auto aan de praat. Verschillende USB kabels gebruikt, telefoon en auto gereset, geen resultaat. Heeft iemand nog een suggestie of een oplossing?
Laatste antwoord door fiddler, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 962 weergaven
Goedemiddag, Als de de accu van onze Kia bijna leeg is en er een route (bijvoorbeeld naar huis) is ingesteld, wordt de navigatie voortdurend gewijzigd teneinde ons naar een laadstation te brengen. Ik vind dat heel irritant en zou dit graag willen uitschakelen. Helaas is me dat nog niet gelukt. Zelfs al we zeg 2 km van huis zijn, wil de navigatie ons voortdurend naar een laadmogelijkheid sturen terwijl de accu nog 70 km bereik heeft. Op zeker moment (na diverse weigeringen om de navigatie instructies naar een laadpaal op te volgen) vraagt de navigatie mij of ik dan toch maar direct naar thuis wil navigeren. Ik klik op "ja" en dan nog wil de navigatie mij (op 1 km afst…
Laatste antwoord door bmtouring, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 318 weergaven
Ik heb misschien een gerelateerde vraag. Ik stel vaak een laadschema in om te laden op de goedkoopste uren. Desondanks wil ik soms laden als de batterij te weinig energie heeft. Ik start dan laden uit de app. Dan gebeurt het dat de auto begint met laden en dan na 15 of 20 minuten meldt de app dat het laden volgens schema is gestopt. Ik herhaal dan het proces van handmatig starten, daarna krijg ik binnen een aantal minuten weer de melding dat het laden gestopt is. Als ik een poos niet reageer krijg ik opeens de melding dat het laden volgens schema gestart is, dit alles buiten het door mij ingestelde schema! Ik heb mijn dealer ernaar gevraagd maar hij kon geen fout vinden. …
Laatste antwoord door Sjef tenkoppel, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
We hebben net een nieuwe Kia Niro Phev. We wilden de achterbank neerklappen maar dat lukt niet. we doen precies hetzelfde als bij onze vorige Kia maar er zit geen beweging in. We zien wel aan de achterkant van de bank aan weerszijden 2 witte stalen beugels die de achterbank vast lijken te houden. Wie weet raad
Laatste antwoord door Sieneke van Dijk, -
- 1 volger
- 15 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik heb net vijf jaar in de Kia E-Niro gereden. HEERLIJKE auto. Ik had hem graag nóg vijf jaar willen rijden, maar het is een lease-auto en dan mag dat niet. En hij was dus ook niet meer verkrijgbaar. Je moet immers nu de Niro-EV nemen, de opvolger. Waarvan je dan verwacht dat die beter is. Die genomen, na een korte proefrit. En na bijna een jaar wachten heb ik hem nu een kleine maand. EN IK WORD ER GEK VAN. Wat een shitauto. Kan het niet anders zeggen. Het lijkt er op dat hij is gemaakt door totaal andere ontwerpers dan de E-Niro. Waar bij de E-Niro alles op gebruikersgemak was gericht, lijken ze bij de Niro-EV in te hebben gezet op wegligging (lekker boeien met zo'n fami…
Laatste antwoord door Locloc, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 604 weergaven
Ik heb onlangs 2 ritten van 200km gemaakt en beide keren werd op een gegeven moment de batterijverwarming in geschakeld. Dit gebeurde bij een buitentemperatuur van ongeveer 4 graden, ongeveer 1 uur rijden tot de bestemming en die bestemming was een 11kW laadpaal, dus geen snellader. De batterijverwarming ging uit toen ik de navigatie stopte, en ging weer aan toen ik de navigatie opnieuw startte. Ik dacht dat de batterijverwarming alleen ingeschakeld wordt op korte afstand (20 minuten ongeveer) rijden met een snellader als bestemming. Het lijkt mij sowieso niet nodig om met een warme accu bij een 11kW lader aan te komen, want ook met een koude accu kan ik pr…
Laatste antwoord door Kassie, -
- 2 antwoorden
- 415 weergaven
Heeft iemand ervaring met het achteraf inlaten bouwen van kia connect , ik heb een niro die geimporteerd is uit Frankrijk en hier zeggen dat dat niet kan in een geimporteerde auto, snap niet waarom. kan je dan ook je verwarming aan zetten op afstand?
Onbekende piggyback in zekeringenkastje & "tweeweg" communicatiemodule laten plaatsen
door Léon Witteman- 1 volger
- 0 antwoorden
- 300 weergaven
Goedemorgen! Dit is mijn eerste post hier. Ik ben sinds een maandje zeer gelukkige eigenaar van een e-niro 64 kWh executive line uit 2019. Ik heb hiervoor een 42 kWh Renault Zoë uit 2017 gereden. Fijne auto, maar wat is de niro een upgrade, zeg! Hij gaat binnenkort nog even terug voor het bekende rateltje in de buurt van de motor. Ik zag dit topic over de communicatiemodule. Korte samenvatting: in de e-Niro's uit 2019 is door de importeur een module ingebouwd die met MijnKia kan communiceren, maar niet met de UVO/Kia Connect app. Ik was gisteren in het zekeringenkastje aan het kijken (i.v.m. dashcam) waar me opviel dat er een piggyback zat op de plek van he…
Laatste antwoord door Léon Witteman, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 440 weergaven
Sinds december 2024 ben ik 2e eigenaar van een Kia Niro Hybrid bouwjaar 2020 (nog te starten met een normale contactsleutel). De komende zomer hoop ik met deze auto en caravan een 30-daagse reis door Italië te maken. De montage van de Repel-caravanspiegels lijkt mij geen probleem. Maar er is een extra bevestiging om trillingen te voorkomen d.m.v. spanband en zuignap op het spatbord. De Kia-spiegels klappen echter bij sluiten van de portieren naar binnen en dus ontstaan er caravanspiegelproblemen door de spanband- en zuignapbevestiging. Of de spanband laat los of het draaimechanisme van de Kia-spiegel krijgt problemen. Vraag: is er de mogelijkheid om het draaimechanis…
Laatste antwoord door Bert Roes,