Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
609 topics in dit forum
-
Wie heeft er ervaring met slim laden van Zonneplan in combinatie met een e-Niro (2019)? Sinds twee weken een eigen laadpaal, waarmee ik slim kan laden. Probleem is echter dat de in de app van Zonneplan geplande laadsessies niet geaccepteerd worden door de auto. Dus laadpaal wil gaan laden, auto is niet ontvankelijk voor de geleverde stroom. Wanneer ik de auto loskoppel van de lader en weer aankoppel en dan direct het laden start dan accepteert de auto de laadsessie wel. Het lijkt erop dat wanneer het enige tijd duurt voordat een laadsessie start de auto in een soort ‘slaapmodus’ gaat en niet meer reageert op de laadpaal. Heeft iemand een idee, of ervar…
Laatste antwoord door jtsov, -
- 2 volgers
- 11 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik heb een kia niro ev uit 2023. Deze zomer kon ik daar met mijn Nokia telefoon gewoon Android auto op draaien. Ik kreeg dan het scherm geprojecteerd en kon Google maps gebruiken. Inmiddels heb ik een nieuwe (Samsung s23) telefoon en is de kia met een OTA geüpdatet. Helaas werkt Android auto nu niet meer en kan ik ook niet draadloos opladen terwijl de telefoon dat elders wel kan. Ben al uren bezig geweest maar hij doet het echt niet. Ook niet met andere kabelaansluiting of andere telefoon. Wat kan dit zijn???
Laatste antwoord door Dosssie, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 378 weergaven
Onlangs heb ik een 11 KW (3fase) Laadbox van Zonneplan laten installeren. Dit systeem werkt "slim" zodat er geladen wordt als het stroom voordelig is of zelfs gratis. Mooi natuurlijk alleen ontstaat er toch een probleem omdat de Kia na ongeveer een uur in "slaap" valt. Omdat er langere tijd geen stroom op de stekker van de wallbox staat, sluit de Kia zich af en is laden onmogelijk. Ook eventueel via "uitgesteld laden" via de Kia App lukt niet, want dan is de beperking ook weer een uur en niet langer... Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft eventueel een oplossing ? Graag ff een reactie
Laatste antwoord door Case, -
- 2 volgers
- 16 antwoorden
- 7,5k weergaven
Ik heb een Samsung A50 en sinds kort een blije bezitter van Kia e Niro 64 kWh. Ik krijg met geen mogelijkheid de Android Auto aan de praat. Verschillende USB kabels gebruikt, telefoon en auto gereset, geen resultaat. Heeft iemand nog een suggestie of een oplossing?
Laatste antwoord door fiddler, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 847 weergaven
Goedemiddag, Als de de accu van onze Kia bijna leeg is en er een route (bijvoorbeeld naar huis) is ingesteld, wordt de navigatie voortdurend gewijzigd teneinde ons naar een laadstation te brengen. Ik vind dat heel irritant en zou dit graag willen uitschakelen. Helaas is me dat nog niet gelukt. Zelfs al we zeg 2 km van huis zijn, wil de navigatie ons voortdurend naar een laadmogelijkheid sturen terwijl de accu nog 70 km bereik heeft. Op zeker moment (na diverse weigeringen om de navigatie instructies naar een laadpaal op te volgen) vraagt de navigatie mij of ik dan toch maar direct naar thuis wil navigeren. Ik klik op "ja" en dan nog wil de navigatie mij (op 1 km afst…
Laatste antwoord door bmtouring, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 266 weergaven
Ik heb misschien een gerelateerde vraag. Ik stel vaak een laadschema in om te laden op de goedkoopste uren. Desondanks wil ik soms laden als de batterij te weinig energie heeft. Ik start dan laden uit de app. Dan gebeurt het dat de auto begint met laden en dan na 15 of 20 minuten meldt de app dat het laden volgens schema is gestopt. Ik herhaal dan het proces van handmatig starten, daarna krijg ik binnen een aantal minuten weer de melding dat het laden gestopt is. Als ik een poos niet reageer krijg ik opeens de melding dat het laden volgens schema gestart is, dit alles buiten het door mij ingestelde schema! Ik heb mijn dealer ernaar gevraagd maar hij kon geen fout vinden. …
Laatste antwoord door Sjef tenkoppel, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 959 weergaven
We hebben net een nieuwe Kia Niro Phev. We wilden de achterbank neerklappen maar dat lukt niet. we doen precies hetzelfde als bij onze vorige Kia maar er zit geen beweging in. We zien wel aan de achterkant van de bank aan weerszijden 2 witte stalen beugels die de achterbank vast lijken te houden. Wie weet raad
Laatste antwoord door Sieneke van Dijk, -
- 1 volger
- 15 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik heb net vijf jaar in de Kia E-Niro gereden. HEERLIJKE auto. Ik had hem graag nóg vijf jaar willen rijden, maar het is een lease-auto en dan mag dat niet. En hij was dus ook niet meer verkrijgbaar. Je moet immers nu de Niro-EV nemen, de opvolger. Waarvan je dan verwacht dat die beter is. Die genomen, na een korte proefrit. En na bijna een jaar wachten heb ik hem nu een kleine maand. EN IK WORD ER GEK VAN. Wat een shitauto. Kan het niet anders zeggen. Het lijkt er op dat hij is gemaakt door totaal andere ontwerpers dan de E-Niro. Waar bij de E-Niro alles op gebruikersgemak was gericht, lijken ze bij de Niro-EV in te hebben gezet op wegligging (lekker boeien met zo'n fami…
Laatste antwoord door Locloc, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 463 weergaven
Ik heb onlangs 2 ritten van 200km gemaakt en beide keren werd op een gegeven moment de batterijverwarming in geschakeld. Dit gebeurde bij een buitentemperatuur van ongeveer 4 graden, ongeveer 1 uur rijden tot de bestemming en die bestemming was een 11kW laadpaal, dus geen snellader. De batterijverwarming ging uit toen ik de navigatie stopte, en ging weer aan toen ik de navigatie opnieuw startte. Ik dacht dat de batterijverwarming alleen ingeschakeld wordt op korte afstand (20 minuten ongeveer) rijden met een snellader als bestemming. Het lijkt mij sowieso niet nodig om met een warme accu bij een 11kW lader aan te komen, want ook met een koude accu kan ik pr…
Laatste antwoord door Kassie, -
- 2 antwoorden
- 344 weergaven
Heeft iemand ervaring met het achteraf inlaten bouwen van kia connect , ik heb een niro die geimporteerd is uit Frankrijk en hier zeggen dat dat niet kan in een geimporteerde auto, snap niet waarom. kan je dan ook je verwarming aan zetten op afstand?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Onbekende piggyback in zekeringenkastje & "tweeweg" communicatiemodule laten plaatsen
door Léon Witteman- 1 volger
- 0 antwoorden
- 249 weergaven
Goedemorgen! Dit is mijn eerste post hier. Ik ben sinds een maandje zeer gelukkige eigenaar van een e-niro 64 kWh executive line uit 2019. Ik heb hiervoor een 42 kWh Renault Zoë uit 2017 gereden. Fijne auto, maar wat is de niro een upgrade, zeg! Hij gaat binnenkort nog even terug voor het bekende rateltje in de buurt van de motor. Ik zag dit topic over de communicatiemodule. Korte samenvatting: in de e-Niro's uit 2019 is door de importeur een module ingebouwd die met MijnKia kan communiceren, maar niet met de UVO/Kia Connect app. Ik was gisteren in het zekeringenkastje aan het kijken (i.v.m. dashcam) waar me opviel dat er een piggyback zat op de plek van he…
Laatste antwoord door Léon Witteman, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 398 weergaven
Sinds december 2024 ben ik 2e eigenaar van een Kia Niro Hybrid bouwjaar 2020 (nog te starten met een normale contactsleutel). De komende zomer hoop ik met deze auto en caravan een 30-daagse reis door Italië te maken. De montage van de Repel-caravanspiegels lijkt mij geen probleem. Maar er is een extra bevestiging om trillingen te voorkomen d.m.v. spanband en zuignap op het spatbord. De Kia-spiegels klappen echter bij sluiten van de portieren naar binnen en dus ontstaan er caravanspiegelproblemen door de spanband- en zuignapbevestiging. Of de spanband laat los of het draaimechanisme van de Kia-spiegel krijgt problemen. Vraag: is er de mogelijkheid om het draaimechanis…
Laatste antwoord door Bert Roes, -
- 17 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste Forummers, Vandaag mijn e-Niro opgehaald. Ik had natuurlijk bij het zoeken al eens in deze auto gereden, maar nu als eigenaar. Fantastisch, een genot. Nu ben ik bezig om mijn weg te vinden in alle mogelijkheden, waaronder de Kia Connect. Ik zocht of er al een eerder bericht hierover op het forum was verschenen, maar ik kon geen zoekfunctie vinden, dus, moderator, als ik verkeerd bezig ben, stuur mij svp op de goede weg. Dan nu mijn vraag. Ik heb de app gedownload en geinstalleerd, en vervolgens vraagt hij om mijn auto aan te melden, met de vin of met een qr code op het scherm in de auto. Bij de vin zie ik een cirkeltje van "wachten" draaien en na een kwart…
Laatste antwoord door Dave86, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 320 weergaven
Goedenmiddag beste collega rijders, In onze e-Niro (MY20) heb ik de memory functie van de electrische bestuurderstoel ingesteld op <1=ikzelf> en <2=mijn partner.> Ook zijn er 2 aparte gebruikersprofielen ingesteld in het infotainment systeem. Nu is de vraag of het ook mogelijk is de sleutel te koppelen aan een gebruiker/persoon? Zodat als je met de ene sleutel ontgrendeld/instapt en de auto start dat dan de stoel naar deze gebruiker ingesteld gaat worden. Want nu moet je alsnog op de memory knop drukken als je instapt voor je eigen stoel instelling.
Laatste antwoord door Tim Zwekars, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 375 weergaven
Goedenmiddag beste Niro rijders, Ik heb gisteren mijn e-Niro (MY20) opgehaald en zie in het scherm dat er in november de laatste keer is bijgewerkt (update). >zie foto< De vraag -> Is er op dit moment geen nieuwe update beschikbaar? Hoe kom ik erachter of dit de laatste update is. Ik heb al wel via de website een update op een usbstick gezet. Maar weet niet of dit dan nog nodig is om op te auto te installeren..
Laatste antwoord door HenkM, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 342 weergaven
Jongens, het einde van mijn e-Niro-tijdperk is aanstaande. Ik bestelde een aantal maanden geleden een neefje: de Hyundai IONIQ 5. Die heeft net een facelift gehad en de nieuwe specs spraken me wel aan. Ik vond die IONIQ destijds toen die op de markt kwam al wat, maar ja, als je dan net een e-Niro hebt gekocht, dan krijg je van de directie thuis geen goedkeuring. Woensdag 5 februari gaat-ie geleverd worden en de rode e-Niro (MY19, 120k km) wordt dan ingeruild (tenzij er (hier?) voordien nog iemand z’n vinger opsteekt). Daarna zal ik hier vast nog wel eens om de hoek kijken, maar dit topic dan toch niet meer zo vaak bezoeken, verwacht ik. Dat was de laatste maanden…
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 563 weergaven
Goedenavond, Ik laad mijn KIA Niro EV uit 2023 dagelijks op tussen 23.00 uur en 06.00 uur. Hiervoor heb ik in de Kia Connect App een laadschema ingesteld. Sinds vorige week woensdagavond kan het laden niet gestart worden (ook niet handmatig in de app), wanneer er een laadschema geactiveerd is in de app. Zodra ik het laadschema in de app deactiveer, kan ik het laden handmatig in de app aanzetten of via een laadschema in de App van de lader zelf (Wallbox). Iemand een idee waar dit probleem vandaan komt? Het heeft ruim een jaar prima gewerkt.
Laatste antwoord door iMike, -
- 2 antwoorden
- 335 weergaven
Zou graag eens vernemen hoe het verbruik is van andere deelnemers van een Niro EV, zal twee voorbeelden geven : 1 Geladen vlgs app 440 km, starten nog 360 ( alles uit ), moest 220 km rijden, bij aankomst nog 40 km over, snel een laadstation moeten zoeken gevonden ( 25 Km nog 2% over neem van mij, je zit niet prettig in de auto. 2 gisteren geladen volgens app 407 km , is al weer ruim 30 km minder onder de zelfde omstandigheden ??, auto losgekoppeld nog 337 over met alles uit, al met al een een verlies wat er voor zorgt dat je met temperaturen niet geconfronteerd moet worden met een plotseling vertrek naar wat dan ook, want je haalt het niet, en als je moet laden aan een o…
Laatste antwoord door Breeze, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 305 weergaven
Hallo, Ik rij nu 2 weken in mijn nieuwe PEV en het valt mij op dat Apple Carplay met, met bv Apple maps, alleen te horen is op de linker speaker, voor. Raar, want in mijn vorige wagen (Skoda Octavia) klonk het over alle speakers. Vanavond een poos bezig geweest met het doornemen van handleiding en de settings in de Niro, maar helaas.. Iemand misschien hetzelfde probleem?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
Mijn. KIA is geleverd in september 2019 Deze KIA mocht geen aanhanger trekken. De huidige uitvoeringen wel namelijk 750 kg Volgens mij zou alleen een software update noodzakelijk zijn. De carrosserie en de aandrijving en remsystemen zijn immers gelijk gebleven. Op een paar cosmetische aanpassingen na. wie weet hier meer over?? Volgens mij zouden vele rijders van het eerste uur hier eg mee geholpen zijn.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 2 antwoorden
- 546 weergaven
Sinds eind aug 2024 rijd ik een Kia Niro EV. Hij rijdt fantastisch. Nu in de winterperiode gaf de app plotseling een oranje waarschuwing bij het icoontje 12 volt accu. Mijn conclusie was in eerste instantie, dat het aan het aantal korte ritten is geweest, waarbij de accu niet voldoende oplaadt. Later na wat meer langere ritten veranderde nl. de waarschuwing in OK. Opgelost dus, maar mijn vraag is welke accessoires/hulpmiddelen/"luxe snufjes" maken gebruik van de 12 volt accu ? In de (uitgebreide) handleiding is daar over niets te vinden 😅. Wie weet daar mee over te vertellen ?
Laatste antwoord door Kiaap, -
- 3 antwoorden
- 391 weergaven
Achterklep Niro EV -3 jaar oud - ging tijden slecht dicht. Nu blijft hij op slot wat ik ook doe. Wie weet er een trucje?
Laatste antwoord door PieterKia, -
Slaapmatras
door Hannelore- 1 volger
- 0 antwoorden
- 232 weergaven
Heeft iemand ervaring met overnachten in de auto (Kia e-Niro). Welke matras raden jullie aan?
Laatste antwoord door Hannelore, -
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 600 weergaven
Hallo, Heb heel wat doorgelezen maar nog niet echt een keuze kunnen maken. Ik wil graag ledlampen vanwege beter zicht met het druilerige weer wat we hebben. Ik heb een Niro hev uit 2018 business line. Wie heeft een betaalbaar type voor mij. Fijne feestdagen. Groet André
Laatste antwoord door Blijmetkia, -
kontakten lijst
door ArnoldKia- 1 antwoord
- 232 weergaven
Hoe krijg ik de kontakten van mijn android mobiel in die van de kia zonder de koppeling met een snoer.
Laatste antwoord door Evert Mulder,