Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
632 topics in dit forum
-
- 8 volgers
- 1,6k antwoorden
- 310,1k weergaven
Dit is een centrale plek voor vragen, ervaringen, wensen en natuurlijk ook antwoorden voor de levertijden en bestellingen
Laatste antwoord door Bastiaan75, -
- 1 volger
- 14 antwoorden
- 4,1k weergaven
Goedenavond allen, ik verkeer in de luxe positie dat ik kan kiezen uit 2 Niro’s die op korte termijn beschikbaar zijn. Er staat een executive line van half 2019, wit metallic met 18 inch en 4% bijtelling de komende 4,5 jaar. Alternatief een nieuwe die in februari/maart komt, ik neem aan wel my 2020 maar zonder snel laden heb ik begrepen. Wat te doen?
Laatste antwoord door Leader98, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 414 weergaven
https://www.change.inc/mobiliteit/de-elektrische-auto-als-oplossing-voor-het-overvolle-stroomnet-40919
Laatste antwoord door Evert Mulder, -
- 5 antwoorden
- 912 weergaven
Suffe vraag ongetwijfeld, maar ik kan het niet vinden op de site: als je de Niro EV koopt, zitten daar dan: - thuislaadkabel voor regulier stopcontact én - laadkabel voor laadpalen bij inbegrepen?
Laatste antwoord door JosV, -
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo daar, deze week onze nieuwe Niro EV gaan rijden. Werd gevraagd om een update, deze gedraaid en geslaagd. Daar wordt vermeld dat Carplay vervolgens zonder kabel kan worden toegepast, krijg dit niet voor elkaar, ook niet na telefoon verwijderen en opnieuw installeren. Iemand hier ervaring mee? Daarnaast heb ik een vraag; is er een mogelijkheid om de sleutel in je zak te houden en de auto vanzelf opent en na uitstappen vanzelf weer op slot? Ik heb ook iets op de site van KIA gelezen dat dit zelfs met je telefoon kan. Is dit te koop of zie ik wat in de software over het hoofd. Hoor graag van de ervaren gebruikers, blij met de auto
Laatste antwoord door Henk 21-3, -
- 2 antwoorden
- 496 weergaven
kia connect bericht : auto-7138 Bluetooth apparaat batterij zo goed als leeg Welk apparaat gaat het over?? Weet iemand dit? Gaat over kia e niro 2021
Laatste antwoord door Frans036, -
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 6k weergaven
Sinds kort heb ik communicatie problemen als ik bij Fastned laad. Hij geeft aan dat ik verbonden ben maar het laden start niet en na een paar minuten geeft het scherm aan dat er een communicatie probleem is. Nadat ik afkoppel en naar een andere paal ga doet hij het wel. Dit al bij verschillende stations gehad. Contact met Fastned gehad en kreeg als tip om de stekker goed aan te drukken bij het aan sluiten. En dus eventueel de auto te verplaatsen het de boel zo te resetten. Dit is geen probleem als het stil is maar als alles verder bezet is wordt het wel een probleem. Iemand hier ervaring mee? morgen gaat hij naar de garage voor zijn eerste beurt en zal ik het zeker aan…
Laatste antwoord door Mark88, -
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 2,8k weergaven
Goedemiddag, Sinds een maand rij ik in een KIA Niro EV, en wat mij is opgevallen wanneer ik bij een snellader sta (zoals Shell of Fastned), dat ik het tot nu toe nog niet heb meegemaakt dat de auto maximaal oplaadt. Zo stond ik gisteren bij een Fastned snellader, de batterij had nog 30%, en bij het laden bleef die steken op maximaal 46kw, waarna die terugzakte. Een week geleden was dat bij Shell niet meer dan 37kw toen de batterij nog voor 40% gevuld was. Nu weet ik dat er meerdere factoren hierbij een rol spelen (zoals weer e.d.), in ieder geval wil ik aangeven dat ik vaak de enige oplader was, dus sprake van overcapaciteit van de laadpalen lijkt mij dan niet. Aange…
Laatste antwoord door Don1057, -
- 5 antwoorden
- 966 weergaven
Ik laad vrijwel altijd thuis en ben gewend te laden tot 100%. Rijbereik ligt dan op zo’n 440 km. Sinds enkele dagen wordt een rijbereik aangegeven van 385 tot 389 km. Bij 100% geladen. De km-stand is nu ruim 12.000 en dit heb ik niet eerder bij de hand gehad. Weet iemand hoe dit “ineens” kan?
Laatste antwoord door Sjef tenkoppel, -
Toegegeven, in deze Corona-tijd rijd ik een stuk minder dan normaal, maar mijn e-Niro staat toch nooit meer dan een paar dagen stil. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik bij mijn auto kwam en merkte dat die nergens op reageerde. KIA service gebeld en de monteur die langskwam wist me te vertellen dat ik te veel korte stukjes zou rijden en dat je toch echt minstens iedere week wel een stuk van een uur zou moeten rijden om te voorkomen dat de 12 Volt accu leegraakt. Ben ik erg "afwijkend" als mijn mond openviel van verbazing over deze opmerking?
Laatste antwoord door Elhovo, -
Wielkast RA
door wolffenhol- 1 antwoord
- 461 weergaven
Iemand een idee hoe ik de wielkast sierrand RA moet vervangen. Schade veroorzaakt door aso die geen note heeft achter gelaten. Alvast dank voor jullie reactie
Laatste antwoord door 8.3, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Zit er in de Niro EV nog een simpele 12V 'sigarettenaansteker' aansluiting? En waar kan ik deze vinden? Ik heb nog wat devices die alleen deze aansluiting hebben namelijk. Of moet ik dan een converter hiervoor nemen?
Laatste antwoord door chippie777, -
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, ik heb deze melding al vaker gezien maar ik weet niet wat dit betekent. Er staat in het display nadat ik de auto geladen heb: “opladen niet gestart. Laadstand van accu is al hoger dan oplaadlimiet” . Zie ook de foto. Kan iemand mij vertellen wat dit betekent? Grtz
Laatste antwoord door neho, -
- 14 antwoorden
- 1,3k weergaven
Goedemiddag allemaal. Rij nu iets meer dan een maand in de Niro-ev.. wat een heerlijke auto om mee te rijden. Alleen nu valt het me op. Na een een paar dagen stil en dan zakt de accu 2%.. was vorige keer toen hij een paar dagen stil stond ook.. normaal rij ik eigenlijk elke dag. En dan zit ik op de snel wel 's avonds.. dat de hulp de cc maar op 100 km/u houden.. misschien dat ik iet niet goed doe.. Voor iedereen een fijne jaarwisseling en de beste wensen voor 2024.. dat alle kilometers veilige kilometers mogen zijn.. en onze auto probleemloos rijden.
Laatste antwoord door MarcelE, -
- 2 antwoorden
- 703 weergaven
Tijdens het laden van mijn Kia Niro EV aan een DC-station wordt veel minder geladen dan de capaciteit van het station. Een 300 kW-station levert bijvoorbeeld niet meer dan ongeveer 45 kW (bij laden in de range tussen 20 en 80%). Bovendien varieert de levering sterk tijdens het laden, zakt regelmatig tot 25 kW en soms zelfs tpt 2 kW. Het display van een van de laadstations meldde dat het laden beperkt werd door het voertuig, Wat is hier loos en hoe krijg ik dit veranderd ?
Laatste antwoord door G. Verheijen, -
- 0 antwoorden
- 495 weergaven
Van mijn Niro EV 2023 brand het indicatie lampje naast de oplaad connectie naast niet meer. Kan dit handmatig worden uit/aan gezet? of moet ik dit na laten kijken? Laden gaat verder prima
Laatste antwoord door Nick Hoogen, -
wimbeijer
door wimmargreet- 2 antwoorden
- 740 weergaven
Rij een kia Niro ev 2023 ik krijg melding SOS naast lampje van E pedal. Ook probeer ik de warmtepomp uit te schakelen. Kan dit überhaupt. mvrgr wim
Laatste antwoord door Rasto, -
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Sinds enkele weken werkt Kia Connect niet meer. Melding: Geen service beschikbaar in dit gebied. Enig idee hoe op te lossen? Terug naar default wil ook niet vanwege deze melding.
Laatste antwoord door Prednas, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Goedendag, Sinds een maand rijd ik een Kia Niro EV. Hartstikke fijne auto maar waar ik tegen aan loop is het navigeren naar een laadpaal tbv het voorverwarmen van de accu. Ik gebruik Chargemap of ABRP om een route te plannen incl laadpunten. Vervolgens wil ik het laadpunt invoeren in de navigatie van de auto zelf omdat de auto dan de accu op tijd kan gaan voorladen. Volgens mij is het niet mogelijk om vanuit deze apps het navigatieadres van de laadpaal naar de auto te sturen (zijn er apps die dat wel kunnen?). Wat ik nu doe is dan in de KIA connect app zoeken naar het laadpunt wat nogal onhandig gaat omdat je niet op het adres van een laadpaal kan zoeken. …
Laatste antwoord door KMvrtr, -
- 4 antwoorden
- 991 weergaven
Hallo allemaal, ik heb een nieuw model Niro EV. Paar dagen geleden zijn er winderbanden onder gegaan. Het verbruik is nu met ruim 10% gestegen, daar schrok ik wel van. Meer mensen deze ervaring? Heb nog wat tpms-problemen, maar kan geen link tussen tpms en verbruik leggen?
Laatste antwoord door NiroEV22, -
- 2 volgers
- 25 antwoorden
- 9,6k weergaven
Dit is een centrale plek voor vragen, ervaringen, wensen en natuurlijk ook antwoorden voor Apple Carplay
Laatste antwoord door Jet05, -
- 2 antwoorden
- 923 weergaven
Beste, Ik kan een Kia uit januari 2019 overnemen voor €23000. Het is van een ondernemer geweest. Na terug vorderen btw zit ik op 19000. Een nieuwe kost me ruim 16k meer. Ik ben nogal een beluisteloos mens. Wat kan ik hier van verwachten aan kosten en wat is bekend? I altijd dealer onderhouden en heeft 90k op de teller en garantie tot 150k teller. Wat is jullie ervaring?
Laatste antwoord door roan40, -
- 18 antwoorden
- 5,7k weergaven
Ik zag op het internet ergens een video van iemand die de achteruit rij lampjes had vervangen in zijn e Niro voor high intensity led verlichting. Dit omdat er weinig zicht zou zijn met de standaard lampjes die er in zitten. Ik heb mijn Niro nog niet, vandaar mijn vraag. Is het echt zo dat je als het donker is je geen moer ziet met de achteruitverlichting?
Laatste antwoord door 8.3, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Wat is het beste om op te laden aan de laadpaal thuis: 80 of 100%?Het is een Kia e-Niro 2020
Laatste antwoord door Tanski, -
- 2 antwoorden
- 624 weergaven
Mijn Kia E-Niro is bijna aan zijn einde leasetijd na vier jaar. Ik heb me alweer flink verdiept in vergelijkbare auto's en de Toyota BZ4X kwam het dichtste bij, maar is veel te duur. Dus: de Niro EV wordt het wat mij betreft. De Executive Line die ik had als E-Niro is het meest vergelijkbaar qua stoelverwarmingsopties etc met de Executive Line van de Niro EV zag ik al. De fiscale waarde die ik overal lees is 49.450 EUR. Ik zag echter ook op een site een aanbieding voor 2500 euro minder (die site kan ik nu niet meer vinden, zucht). Maar... hoe werkt dat eigenlijk: kan een verkopende partij inderdaad een korting bieden en is het bedrag waarvoor je het dan koopt (nou ja, lea…
Laatste antwoord door Joris81,