Jump to content
  • Sign Up
Sigmasailor

e-Niro - Levertijden en bestellingen

Recommended Posts

Op 3-2-2019 om 10:21, harm.cremer zei:

Gereserveerd eind juli

Besteld begin december

Levering aanstaande vrijdag

Staat sinds 29-1-2019 bij de dealer, inbouwen voetruimte verlichting (voor en achter), uitstap verlichting en met name de winterbanden hadden even nodig.

d6e4795f6b137a336cae2bcd6be74551.jpg&key=695249bbedc8c4f5da7df5564e069969291c3af44c80eb26ffb49164485ede9d

f1a2ceb1e6c3ff393271228d29d46bb8.jpg&key=1d5e1b7630bc4481cf43886f97c4e77a74e808e844a9f3125e3ee456eed5fbae

517a357e8cb2b20cd97f9ad9e6a6a03e.jpg&key=8dae394bfd43a123c10e041de4093463b5d38874d7ddfea64208783cc24b7069

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

gefeliciteerd!

Ik ben erg nieuwsgierig naar de voetenverlichting en de uitstapverlichting! Ik wil deze beide opties ook graag mee bestellen bij mijn Kia Proceed GTplus-line.

Heb je toevallig een foto hiervan? En kan je de voetruimte verlichting ook nog regelen qua sterkte en aan/uit zetten?

@fvlokven: ik hoop het je morgen te kunnen laten weten! 16:00 mag ik hem ophalen. 
En uiteraard, foto's zal ik toevoegen!

10 uur geleden, de_Nïro zei:

Kijk eens, eindelijk bestelling gegevens van een Dynamicline hier in de forum. :dup:

Waarschijnlijk ben ik ook één van de weinige die de e-Niro niet zakelijk koopt.

Vandaag, 7 februari, bestelbevestiging van Snow White Pearl e-Niro executive line ontvangen. Verwachte levering is week 51. Misschien kan is ie nog op tijd om onder de kerstboom te leggen.....

2 uur geleden, 8.3 zei:

Waarschijnlijk ben ik ook één van de weinige die de e-Niro niet zakelijk koopt.

Nee hoor, hier nog eentje. 

Leuk forum met veel informatie

heb zonder reservering een order geplaats voor een executive e-nero op 16 november

Het betreft een prive aankoop

Verwachte levertijd eind q3 2019

en heb deze besteld bij Havik in Groningen

Edited by Henri Kiewiet

2 hours ago, Henri Kiewiet said:

Leuk forum met veel informatie

heb zonder reservering een order geplaats voor een executive e-nero op 16 november

Het betreft een prive aankoop

Verwachte levertijd eind q3 2019

en heb deze besteld bij Havik in Groningen

Welkom! Havik heeft het inderdaad druk met de e-Niro.. al heb de mijne daar niet vandaan, heb daar wel proefrit gemaakt

Op 7-2-2019 om 16:15, harm.cremer zei:

@fvlokven: ik hoop het je morgen te kunnen laten weten! 16:00 mag ik hem ophalen. 
En uiteraard, foto's zal ik toevoegen!

@harm.cremer Je auto inmiddels op kunnen halen? Hoe bevalt je auto? Vandaag bij de Kia dealer wezen kijken voor de Proceed, toch ook echt een prachtige auto! Toevallig al een eerste indruk van de ingebouwde verlichting (voetruimte en instap) en eventuele foto's? Erg nieuwsgierig naar! Aankomende week een proefrit maken in de Proceed, en dan ook maar een offerte aanvragen.

[mention=19953]harm.cremer[/mention] Je auto inmiddels op kunnen halen? Hoe bevalt je auto? Vandaag bij de Kia dealer wezen kijken voor de Proceed, toch ook echt een prachtige auto! Toevallig al een eerste indruk van de ingebouwde verlichting (voetruimte en instap) en eventuele foto's? Erg nieuwsgierig naar! Aankomende week een proefrit maken in de Proceed, en dan ook maar een offerte aanvragen.

Hi!

Yes, sorry dat ik nog niet gepost had maar ik heb de auto gisteren in ontvangst mogen nemen!

Hier een linkje naar Tweakers.net met de eerste reactie en wat foto’s: http:// https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/57941138#57941138

Vandaag de eerste serieuze km’s gemaakt, in totaal 258 met vooral snelweg en minimaal 110km/u, ook veel 120km/u (en een heel heel klein beetje 130-150).

Toen ik thuiskwam had ik nog 55km over.
Van de ene kant viel me dat tegen met name omdat het bij 120km/u echt snel gaat. Voor iedere km leverde ik ongeveer 2km aan range in. We reden met het gezin, dus vriendin, ik en onze twee kids.

Bij stadsverkeer staat de teller zo goed als stil trouwens, daar haal je de beloofde range naar mijn gevoel makkelijk mee.

Tevens vandaag:

- een MiFi router aangesloten met een 4g data abonnement om op die manier TomTom live via WiFi te laten lopen. Hiermee realtime file informatie en flitsinfo.

- via de dealer te horen gekregen dat de voetruimte verlichting achterzijde er toch écht in moet zitten...en hij heeft gelijk. Het zit er inderdaad in, maar laat ik er op houden dat ik begrijp waarom KIA het voor deze auto niet meer verkoopt.

Bij de bijrijdersstoel zie je het nog een beetje, maar bij de bestuurdersstoel valt het lampje weg achter een ophoging en is derhalve zo goed als niet zichtbaar.

Mijn advies: niet doen!

Voorzijde is wel écht mooi en gaat bij mij uit zodra je de auto in “D” zet.

20 minuten geleden, de_Nïro zei:

Ja klopt, Aluminium 2 delig pedalenset  --> Prijs incl. montage € 99,00

https://webshop.kia.nl/accessoires/styling/0/G5F05AK000/

Dat het in de webshop staat zegt nix over het al dan niet standaard aanwezig zijn. Bovendien staat bij de toepasbaarheid alleen de Niro en niet de e-Niro.

Ja klopt, Aluminium 2 delig pedalenset  --> Prijs incl. montage € 99,00 https://webshop.kia.nl/accessoires/styling/0/G5F05AK000/

Wat een afzetters, heb ze zelf bijna 2 jaar terug aangeschaft voor $10,25 via Ebay, zijn origineel Hyundai/Kia. De eerste de beste treffer nu kost $ 15,20, maar zijn wellicht nog goedkoper te vinden.

‘Incl. montage’ ...... je klikt ze er zo op...

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=kia+niro+pedal&_sacat=0

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

• Haha 1

Hahah nice one die onthou ik

11 uur geleden, Ronald66 zei:

Wat een afzetters, heb ze zelf bijna 2 jaar terug aangeschaft voor $10,25 via Ebay, zijn origineel Hyundai/Kia. De eerste de beste treffer nu kost $ 15,20, maar zijn wellicht nog goedkoper te vinden.

‘Incl. montage’ ...... je klikt ze er zo op...

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=kia+niro+pedal&_sacat=0

Deze vind ik het inderdaad als een goede alternatief! Kom je dan ongeveer €90 goedkoper uit! ;-)

Deze vind ik het inderdaad als een goede alternatief! Kom je dan ongeveer €90 goedkoper uit! ;-)
Het is geen alternatief, het zijn nl. exact dezelfde als die je in de webshop kunt bestellen, alleen dan voor heel veel minder.

Verstuurd vanaf mijn Moto Z2 Play met Tapatalk

@Ronald66 dank u voor de tip, besteld! 
Ook nog een idee waar een aluminium "footrest" te bestellen zou zijn? 

[mention=17257]Ronald66[/mention] dank u voor de tip, besteld! 
Ook nog een idee waar een aluminium "footrest" te bestellen zou zijn? 
Kijk even op: https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https://www.kiaclub.nl/topic/22895-leuke-en-handige-gadgetsaccessoires-voor-de-niro/&share_tid=22895&share_fid=35523&share_type=t

Terugscrollen naar begin november daar vindt je eea over een footrest.

Kijk even op: https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https://www.kiaclub.nl/topic/22895-leuke-en-handige-gadgetsaccessoires-voor-de-niro/&share_tid=22895&share_fid=35523&share_type=t

Terugscrollen naar begin november daar vindt je eea over een footrest.

Tx!!

Weet iemand wat er is mis gegaan kan zijn met mijn bestelling: gereserveerd op 14 augustus 2018 en besteld op 12 december 2018, Executive Line, Gravity Blue. Verwachte levering november 2019!! Ik ben op andere fora diverse mensen tegengekomen die later besteld en gereserveerd hebben, maar wel veel eerder hun auto krijgen. Iemand suggereerde dat mijn dealer mijn bestelling heeft geaccepteerd terwijl hij al door het e-Niro quotum van de importeur heen was. Op dat moment wist mijn dealer wellicht al dat het heel lang zou duren, maar hij heeft mij in de waan gelaten dat de levering snel kon plaatsvinden. De late levering kost me veel geld, want ik moet nu nog een jaar in een Outlander rijden die inmiddels in de 22% bijtelling categorie valt. In mijn koopcontract staat geen datum genoemd, maar in de algemene voorwaarden van de dealer staat dat er wel een leveringsdatum genoemd moet worden. Uit ontevredenheid over de gang van zaken, heb ik gevraagd of de bestelling geannuleerd kon worden, maar dat kon alleen als ik 10% van het aanschaf bedrag zou betalen. Bij deze zeer courante auto, die nog geeneens gebouwd is, vind ik dit zeer onredelijk. Ik heb de dealer en de KIA Nederland om uitleg gevraagd, maar ze hebben nog niet gereageerd. 

Misschien geschuif met orders? Ik denk niet dat reservering uitmaakt, wel het daadwerkelijke aanschafdatum.. denk dat die reservering meer was zodat ze een beeld konden krijgen van de vraag naar de auto. Maar dan nog is het wel heel lang wachten voor je. Ik hoop dat je eruit komt met de dealer of dat ze je kunnen helpen aan een e-niro, wellicht in een andere kleur... Er zullen vast mensen zijn die gereserveerd hebben maar toch niet gekocht... maar de dealer moet hier wel toe bereid zijn om rond te vragen voor je. Wat zegt je rechtsbijstand hierover?

"De late levering kost me veel geld, want ik moet nu nog een jaar in een Outlander rijden die inmiddels in de 22% bijtelling categorie valt."

Een 2013 Outlander PHEV gaat van 0% naar nu 25%. Je hebt voor 5 jaar een korting op de bijtelling gekregen, en die is/gaat er nu vanaf!

Edited by Case

Zonder naar je bestelproces te kijken, je betaalt nu gewoon wat je hoort te betalen voor 1 jaar. Zo erg is dat niet, je steentje bijdragen aan de economie.

• Like 1

20 minutes ago, Ton van Hout said:

Zonder naar je bestelproces te kijken, je betaalt nu gewoon wat je hoort te betalen voor 1 jaar. Zo erg is dat niet, je steentje bijdragen aan de economie.

Bij jou groeit het geld op je rug? Ik had begin december 2018 getekend en al vroeg gereserveerd met het idee dat ik begin 2019 een e-Niro zou kunnen rijden. Dit was ingegeven door de dealer, want 'ik stond hoog op de reserveringslijst'. Daarmee kon ik het huidige bijtellingsdrama voorkomen. In mijn geval zo'n 350 euro per maand netto. Serieuze bedragen. Om onverklaarbare redenen ben ik onder op de stapel gekomen en kan mijn e-Niro pas in november geleverd worden. Mijn vroege bestelling en reservering heeft dus geen enkel effect gehad, want mensen die vorige week bestelden, zonder reservering, krijgen hem ook in november geleverd. Helemaal zuur wordt het als ik op het internet mensen tegenkom die een identieke e-Niro later gereserveerd en besteld hebben, maar wel veel eerder geleverd krijgen. Los van de rechtvaardigheid van de bijtellingscategorieën kost deze onbegrijpelijke gang van zaken mij dus veel geld. Geld wat ik bijvoorbeeld ook had kunnen overmaken naar de arme kindjes in Afrika.

Pfffff...

• Like 1