Jump to content
  • Sign Up
Sigmasailor

e-Niro - Levertijden en bestellingen

Recommended Posts

Niet slecht maar ze draaien wel de verkeerde kant op ;)

Helemaal goed ......., voor achteruit rijden :winkiss:

• Like 1

LOL.

Dit geldt dan helaas voor de standaard "speciaal gemaakte aerodynamische velgen " ook. Werkt dus ook maar aan 1 kant. 

Afbeeldingsresultaat voor gif krom van het lachen

Even serieus......Kia had voor de e-Niro nog 1 andere optie voor 18"velgen. deze zie je veel vaker, maar vond deze mooier.

die hebben overigens hetzelfde "probleem". LOL

2091.jpg

50 minuten geleden, King Niro zei:

LOL.

Dit geldt dan helaas voor de standaard "speciaal gemaakte aerodynamische velgen " ook. Werkt dus ook maar aan 1 kant. 

Afbeeldingsresultaat voor gif krom van het lachen

Klopt helemaal, dat is een van de weinige kleine (beperkte App wordt vast nog wel opgelost) ergernissen. Gelukkig is de draairichting daar niet zo vanzelfsprekend zoals bij alle asymmetrische velgen die Kia levert. Erg jammer dat ze die dingen niet gewoon links en rechts maken. Dat doen ze met banden toch ook.

• Like 1

zal ongetwijfeld met prijs te maken hebben.

Misschien dat de velgen toch nog beter werken dan symmetrische velgen. Voor mijn dagelijkse kilometrage niet heel belangrijk, maar misschien als je de max range dagelijks nodig hebt wel.

Inzake de app hoop ik inderdaad dat ze dit nog gaan completeren. De "Koreaanse versie" zag er goed uit. Blijft vreemd dat dit niet direct goed en compleet is.

ok, omdat ik wilde weten of de levering nog op schema was, heb ik de dealer even gepolst. Wat blijkt, de auto wordt nu in Juni geleverd (stond voor eind maart... zucht..) Blijkt dat ze de auto nog niet eens hebben besteld! How about that!! haha. Mijn bestelling (van begin december) staat nu als het ware in een wachtrij en wordt (als het goed is) pas in mei doorgezet... oh well, we wachten verder... Ikke snap er niks meer van.. oh het is wel zo dat mensen met een reservering nu voorrang krijgen, dus kan zo zijn dat als er genoeg wegvallen dat ik dan toch eerder kan rijden... we zullen zien...

Op 14 oktober jl gereserveerd en op 11 december jl besteld. Toen werd gezegd dat levering ergens in juni, juli of augustus as zou worden. Zelf rekende ik toen op augustus, maar vanmorgen hoorde ik dat het juni wordt. Dat val me alles mee!:dup:

Heb Ongeveer dezelfde besteldatum, denk dat de verkoper gewoon een verkeerde datum aan de leasemaatschappij heeft doorgegeven..

Dat is vervelend Korsowito, maar het is al bijna maart en dan is juni nog maar 3 maanden wachten.:smile:

Edited by DoubleUP

Precies! Alles wat eerder komt is dan mooi meegenomen

Niet alleen besteldatum en de reserveringsdatum bepalen het tijdstip van levering, maar ook het aantal e-Niro's dat een dealer heeft toegewezen gekregen over heel 2019. Als een dealer dus al bijna door zijn voorraad heen was op het moment dat je tekende, dan krijg je de auto pas laat in 2019. Deze laatste factor, het aantal toegekende auto's over 2019 per dealer, is niet gecommuniceerd door KIA. Dit verklaart dat sommige vroege ondertekenaars toch lang moeten wachten.

van de week besteld Merk en type : Kia Niro (5-d) 64kWh executiveline 150kW aut Kleur : Gravity Blue metallic Kleur bekleding : Leder 

Wij hebben van bovengenoemde dealer vernomen dat de levering van de auto naar verwachting plaats vindt in de week van 12-03-2020. Indien de verwachte leverdatum meer dan 1 week wijzigt wordt u hierover geïnformeerd. De dealer neemt contact met u of de berijder op om een afspraak voor aflevering te maken.

Ik kreeg net een telefoontje van de dealer dat ik 5 maart mijn auto mag ophalen.

Had al gezien dat de boot dit weekend in Rotterdam aankomt.

5 minuten geleden, Case zei:

Ik kreeg net een telefoontje van de dealer dat ik 5 maart mijn auto mag ophalen.

Had al gezien dat de boot dit weekend in Rotterdam aankomt.

Haha... het lijkt de intocht van Sinterklaas wel! Is het een stoomboot:grin:?

Nee, geen stoomboot, wel vol met cadeautjes! :-)

8 minuten geleden, Case zei:

Nee, geen stoomboot, wel vol met cadeautjes! :-)

Spannend! Leuk om naar uit te kijken...

Alvast gefeliciteerd met het nieuwe speeltje:flowers:

2 uur geleden, Vince zei:

Is het een stoomboot:grin:?

Nou, daarvoor doet-ie er lang genoeg over....:o

Volgende week ophalen .... vandaag voor de laatste keer aan de pomp gestaan ... toch gek Idee .. 

• Like 1

6 minuten geleden, Marc Harmsen zei:

Volgende week ophalen .... vandaag voor de laatste keer aan de pomp gestaan ... toch gek Idee .. 

Ja, dat lijkt mij ook raar. 

Leuk, ook uit Nieuw-Vennep, ook zwarte E-Niro. Ook 18" velgen toevallig ?

Mijne vorige week besteld en komt nu eind april. (met wat mazzel, was eerst al volgende maand, toen begin juni, nu eind april. In ieder geval beter dan 2020 :)

Ja zwart ook, velgen moet ik nog ff achteraan dealer zou er wel andere op zetten maar is volgens mij niet helemaal doorgekomen dus ik zou zomaar kunnen  dat de standaard velgen er nog op zitten.... gaat een beetje rommelig ook want loopt via mijn zwager die bevriend is met de dealer . Via hem kopen wij onze bedrijfsauto’s .. maar goed om te weten dat er een set mooie velgen in de buurt is in ieder geval haha 

2195.jpg

voor de zekerheid..........................

Edited by King Niro

11 uur geleden, King Niro zei:

voor de zekerheid..........................

Tuurlijk!

Heb ik er ook bij besteld. Zó veel kosten die dingen nou ook weer niet....

.

Edited by Hippe lip

Afgelopen donderdag bij de dealer geweest en het blijkt dat ik ook slachtoffer ben van het rare Kiabeleid. Op 25 maart komt de boot met mijn auto in Rooterdam aan en de 28 heet de auto ‘beschikbaar’ te zijn. Maar hij wordt pas eind april door Kia bij de dealer afgeleverd! Toen ik mijn wenkbrouwen ootrok zei de dealer dat ze me maar niet zou vermoeien met het verhaal, maar toen ik zei dat ik het wist van de quota en het haar niet persoonlijk kwalijk neem, werd ze opener.

Maar evengoed staat mijn auto daar straks een MAAND lang in de haven te wachten op helemaal nix! Kia NL, waarom doe je zoiets nou???

Tja.. maar voor jou wordt het dan toch wat eerder afgeleverd? Mijne was eerst volgende week en laatst hoorde ik juni en tegen leasemaatschappij zeggen ze mei... ikke niet snap... we wachten maar verder..