Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
635 topics in dit forum
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hi! Ik ben op zoek naar een mooie tweedehands E-Niro en ik heb mijn oog laten vallen op een door een Nederlander meegenomen Niro uit Frankrijk. Bouwjaar 8-2021. Volgens de particuliere verkoper een Executive line met alle opties. En daar heb ik dan toch wat vraagjes over. Het model heeft weliswaar een schuifdak, maar geen bestuurdersstoel met geheugenfunctie, ook kan er maar maximaal met 1 fase geladen worden. Is dat dan wel een Executive variant? Ik heb geprobeerd om te kijken of er een Franse prijslijst uit 2021 te vinden was, maar helaas geen resultaat. Wel gevonden dat in Frankrijk de modellen Active, Design en Premium heten, maar geen idee welke opties daar dan …
Laatste antwoord door Danny Quak, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
Apple CarPlay werkt ongeveer een kwartier en schakelt dan automatisch uit. Media uit verschijnt er in het display. iPhone is verbonden met een nieuw originele usb kabel. Instellingen gereset en zelfs teruggezet naar fabrieksinstellingen geeft helaas geen verbetering. Iemand een idee?
Laatste antwoord door Kassie, -
- 1 volger
- 28 antwoorden
- 8,9k weergaven
Probleem met mijn nieuwe KIA e-Niro. 1e Parkeersensoren gaan uit als je harder als 6km/u gaat. Echter ze gaan niet meer automatisch aan als je bij een parkeerplaats aankomt en dus zachter dan 6km gaat. Dit zal niet de bedoeling zijn dat je zelf na elke rit/thuiskomst deze weer aan moet zetten om in te parkeren. Volgens mij kunnen ze dit softwarematig oplossen. Oplossing: Dus altijd aan zetten, alleen als je zelf wilt uitschakelen met schakelaar. 2e Het zgn VESS systeem bij achteruitrijden. Dit gaat wel zo hard dat de hele buurt weet als wij wegrijden. Zekers 's morgens als het stil is worden daar mensen wakker van. Voorheen zat er een schakelaar MY19…
Laatste antwoord door The Dude, -
Koelvloeistof
door Guus R- 4 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hoi Kia Niro gebruikers, sinds twee maanden ben ik in het bezit van een Kia Niro EV uit 2018. Helaas heb ik nog geen ervaring met deze auto. nu zag ik dat ik het koelvloeistof niveau laag was. Ik wilde dit bijvullen er zit volgens mij een groene kleurige koelvloeistof stof in. Ik heb nog een liter rosé koelvloeistof over gehouden van mijn Renault Captur. Mag of kan ik dit bij elkaar gieten. De rosé koelvloeistof is van het type D/G12 (-26 C) Of moet ik een ander type koelvloeistof aanschaffen. Kan iemand mij vertellen wat wijs is ! M.v.g. Guus
Laatste antwoord door Guus R, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, ik heb een probleem met het verbinding maten met kia connect. Thuis moet ik altijd de wifi verbinding op mijn toestel uitzeten voordat ik verbinding krijg. m.a.w. verbinding lukt alleen over mobiel netwerk. Dit is onhandig want ik krijg dus met homeassist ook geen verbinding. Heeft iemand in dit forum hiervoor een oplossing? Groet
Laatste antwoord door Sjef tenkoppel, -
- 2 antwoorden
- 629 weergaven
Hallo, Ik ben van plan mijn e-Niro te verkopen. Ik woon zelf in Spanje en de auto is in Spanje op kenteken gezet. Maar zit erover te denken de auto in Nederland te verkopen. Waarom? Heel simpel: de prijs in Nederland voor gebruikte e-Niro's ligt zo te zien beduidend hoger dan in Spanje. Als ik een paar duizend onder de prijs ga zitten die in Nederland gangbaar lijkt is het nog steeds een goede deal voor mij, en voor de koper. Ik ga ervan uit dat de Kia garantie gewoon in Nederland geldig blijft. Ik zou naar Nederland kunnen rijden om de auto te verkopen zodat ook een proefrit mogelijk is. Heeft iemand ervaring met of kennis van het kopen van een auto uit het bui…
Laatste antwoord door Elhovo, -
- 2 antwoorden
- 665 weergaven
In de KIA connect app kun je o.m. de totaal gereden afstand aflezen.(odometer). De odometer blijft bij mij staan op 7446 km terwijl ik al meer dan 10.000km heb gereden. De km stand op het dashboard klopt wel. Heb de connect app al een keer opnieuw geïnstalleerd. Wie heeft een idee?
Laatste antwoord door GerZ, -
Geacht forum, sinds augustus tevreden bestuurder van de e-Niro. Handig vind ik de app die bij de auto gebruikt kan worden. Nu wel een probleempje, sinds donderdag 15 oktober kan de aap geen verbinding met de auto maken. iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, kan ik dit zelf oplossen? met groet Jan
Laatste antwoord door neho, -
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hoi allen, Ik zit met twee (ik denk gerelateerde?) problemen, en kan vooralsnog nergens een oplossing vinden. Sinds een maand of 2 gaat de laadklep regelmatig slecht open, en laat de laadkabel ook regelmatig moeizaam los. Te beginnen met de laadklep: Op willekeurige momenten (dus niet afhankelijk van temperatuur oid) gaat de laadklep niet open. Ik las dat er een tijdje terug een software-update is geweest, en dat je (soms) de auto nogmaals met de sleutel moet ontgrendelen (ondanks dat hij al open is), waar dit voorheen niet het geval was. Maar zelfs via die manier lukt het soms niet, ik kan dan wel een kwartier bezig zijn en dan doet 'ie het ineens wel wee…
Laatste antwoord door Markelangelo, -
- 1 volger
- 14 antwoorden
- 3k weergaven
Omdat ik in de toekomst over-the-air updates wil gaan gebruiken probeer ik de nieuwste update (software apr22, kaart nov21) te installeren op mijn my21 e-Niro m.b.v. een geschikte USB stick, de versie die wordt aangegeven op de update site van Kia is my22. Ondanks dat ik heb gelezen dat er geen verschil is tussen de software versies van my20 en my22 (er is geen software specifiek voor my21) kan ik deze versie niet installeren, zie foutmelding. Ik vermoed dat dit toch te maken heeft met verschillende modeltypes: - mijn my21 modelnr. DEAE.S5BLC.AEU - het my22 modelnr. van de update: DEBE.S5BLC.AEU Wie weet hier meer van?
Laatste antwoord door rob2u, -
- 2 volgers
- 1 antwoord
- 600 weergaven
weet iemand op welke wijze je zonder beschadigingen de kunststof kappen bij de achterruit verwijderd voor het plaatsen van een dashcam
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
Sinds twee weken gaat mijn KIA Niro EV DPL niet meer automatisch wegrijden (D en R) als ik rempedaal loslaat bij stoplicht of bij wegrijden vanuit parkeersituatie. Ik moet dan eerst 'gas'pedaal indrukken en kan dus niet meer 'wegglijden'. Dealer zegt: helaas kunnen wij dat niet verhelpen: u remt te weinig waardoor zich roest heeft gevormd. Ik rij vanaf oktober. Heeft iemand hier ervaring mee en klopt het antwoord van de Dealer?
Laatste antwoord door Elhovo, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Ik heb een dashcam aangeschaft en die moet ik aansluiten op een vaste plek in het zekeringen kastje waar constant stroom op staat. Ik heb daarvoor gebruikt de zekering voor de elektrische stoelbediening, maar ik heb geen elektrische stoelbediening in de auto (DynamicLine), echter het controlelampje geeft wel constante stroom. Echter mijn dashcam krijg ik niet in de parkeermodus. Wat doe ik verkeerd?
Laatste antwoord door Rick O, -
- 1 antwoord
- 885 weergaven
Ik krijg bij gebruik van Type 2 spraakherkenning bij veel telefoon-commando's: 'deze functie wordt niet ondersteund' terwijl het gegeven commando wel gewoon op de display verschijnt. Er is geen verschil tussen 'bel <naam>', 'bel <naam> mobiel' of 'bel <naam> op mobiel'. Het is echter niet consequent. Iemand enig idee?
Laatste antwoord door Rokil, -
- 7 antwoorden
- 1,1k weergaven
Tijdens een rit al een paar keer gehad, dat er iets begint te piepen. Zijn een stuk of drie pieptonen heel snel achter elkaar. Rare is dat er verder niets gebeurd. Geen waarschuwing van iets en ook geen lampje. Soms bij het rijden op de snelweg, maar ook al gehad tijdens het wachten voor een verkeerslicht. Was enige maanden weg, maar sinds de onderhoudsbeurt afgelopen vrijdag zijn de pieptonen weer terug. Iemand een idee wat dit kan veroorzaken of dit ook al gehad? Gaat om een e-Niro van mei 2022 met 15k op de klok.
Laatste antwoord door Andre078, -
Kinderslot 1 2
door JeanB- 1 volger
- 31 antwoorden
- 17,7k weergaven
Echt supersuf, maar mij lukt het dus niet om het kinderslot op de achterdeuren uit te zetten. Iemand een idee? Ik ben al met een schroevendraaier in de weer geweest, maar ik durf niet harder te draaien uit angst wat kapot te maken. Auto uit, aan, in P-stand, van alles geprobeerd, maar het kinderslot zit muurvast. Ik haal het ook niet uit het boekje.. Dank alvast namens de achterpassagiers
Laatste antwoord door Hendrik Mathijs, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 655 weergaven
Is er ergens een lijst/beschrijving van de mogelijke Type2 Nederlandse stemcommandos'?
Laatste antwoord door SpeedyG, -
- 8 antwoorden
- 1,9k weergaven
Zo, de eerste 250 km er 'al' opzitten in de nieuwe Niro EV. Bij deze mijn eerste indrukken: - punten 5 maanden levertijd werden er 10 (nooit proactief gemeld); niet geleverd in de kleur die ik zelf uitgekozen heb (Steel Grey is niet lelijk) Op dag 2 schoot de nieuwe auto in Zombie Mode en werd een soort veredelde baksteen. Kwam voor mij als verrassing maar bleek een al 4 maanden oud probleem (waar KIa 'alles' aan doet) waar ik niet voor gewaarschuwd was (te voorkomen door niet vooraf voor te verwarmen) De een of ander gogeme Kia medewerker heeft de zoekfunctie in de PDF uitgezet........ (klantvriendelijkheid??) Knopjes op stuur zijn van links naar rechts…
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Iemand een idee hoe ik de adaptive cruisecontrol uit kan zetten? Vind het vervelend rijden en kan volgens mij alleen de detectie afstand instellen, geheel uitschakelen is niet mogelijk? Het gaat om een eNiro DPL
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 1 antwoord
- 684 weergaven
Beste e-niro gebruikers, In het donker kan ik nogal slecht de knoppen van de verwarming, airco, media, map enzovoort zien omdat deze minimaal verlicht zijn. Is de helderheid van de knoppen te regelen? Ik kan het in de handleiding zogauw niet vinden. Heeft iemand een idee?
Laatste antwoord door cpvant, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Na het vervangen van de koelvloeistof bij mijn kia e-niro krijg ik steeds de melding Controleer elektrisch systeem. Wat zou de reden kunnen zijn van deze melding?
Laatste antwoord door Peter-036, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik heb de EV nu zo'n 2 weken en 400 kilometer. Helaas kan je door het Zombie probleem de App nog niet echt gebruiken maar ik heb eens zitten kijken wat de verbruikscijfers allemaal te zeggen hebben, ik snap er bijna helemaal niets van. Op de eerste regel staan de cijfers van gisteren (vandaag nog geen input dus dat is te begrijpen): Energie verbruik 8,06 kWh (kan niet kloppen; zou in de e-niro netto ongeveer 4,7 geweest zijn (ik haal echt altijd 13 kWh/100 km en ben voorzichtiger gaan rijden omdat ik de EV gewoon goed wil later presteren); Verbruik 22,4 (klopt ook niets van; de EV zelf laat een redelijke 12,7 zien en dat klopt met voorgaande e-Niro ervaringen); …
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Niro Laad niet geeft melding:Opladen niet gestart laadstand van de accu is al hoger dan oplaadlimiet
door mitch199911- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Beste Kiaclub Leden, Ik heb sinds kort een issue met mijn Kia en ik ben toch wel benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben. Enige tijd geleden is mijn " start " accu leeg geraakt, waardoor de ANWB mij heeft geholpen even de auto weer op gang te krijgen. Sindsdien kan ik mijn Kia niet meer laden en krijg ik de melding: Opladen niet gestart laadstand van de accu is al hoger dan oplaadlimiet. Onlangs heb ik hem naar de Kia Dealer gebracht en hebben ze er o.a. een nieuwe accu ingezet. Ze hebben daar de Kia aan de KIA snellader gezet en hij laadt op. Tevens gaf hij bij het aanzetten van de auto wel dezelfde melding. Thuis heb ik het aan meerdere normale palen …
Laatste antwoord door MWVinnie, -
- 2 volgers
- 12 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hoi, ivm de nieuwe tarieven gewisseld van laadpas en nu gekozen voor de anwb pas met vast tarief. Vandaag voor de eerste keer mee geladen. Ook voor de eerste keer bij de laadpaal gestaan waar ik was. Ik heb mijn auto bij 45% aangesloten en laten opladen tot 80%. Dus 35% lading van de 64 kWh. Zou dus op ca 22,4 zonder laadverlies moeten uitkomen. Nu zie ik in mijn account dat ik voor 28kWh afgerekend ga worden. Dat lijkt mij nogal fors, ca 25% meer! Als ik zo terug kijk in mijn factuur overzicht heb ik nooit zulke grote ladingen. Elke week zelfde rit en nu al maanden door het zelfde warme weer elke keer van 80 naar 45% leeg gereden. Waar gaat dit fout? Beg…
Laatste antwoord door Peter-036, -
- 1 volger
- 13 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik wil de favirieten voor de radio herschikken. Dat zou moeten kunnen via Start, Alle menu's. Op mijn startscherm zie ik geen optie Alle menu's, ook niet na swipen. Ik heb een e-niro, model 2019. Wat doe ik fout of begrijp ik verkeerd?
Laatste antwoord door Jan Hemel,