Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
628 topics in dit forum
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Hoi allen, Ik zit met twee (ik denk gerelateerde?) problemen, en kan vooralsnog nergens een oplossing vinden. Sinds een maand of 2 gaat de laadklep regelmatig slecht open, en laat de laadkabel ook regelmatig moeizaam los. Te beginnen met de laadklep: Op willekeurige momenten (dus niet afhankelijk van temperatuur oid) gaat de laadklep niet open. Ik las dat er een tijdje terug een software-update is geweest, en dat je (soms) de auto nogmaals met de sleutel moet ontgrendelen (ondanks dat hij al open is), waar dit voorheen niet het geval was. Maar zelfs via die manier lukt het soms niet, ik kan dan wel een kwartier bezig zijn en dan doet 'ie het ineens wel wee…
Laatste antwoord door Markelangelo, -
- 1 volger
- 14 antwoorden
- 2,9k weergaven
Omdat ik in de toekomst over-the-air updates wil gaan gebruiken probeer ik de nieuwste update (software apr22, kaart nov21) te installeren op mijn my21 e-Niro m.b.v. een geschikte USB stick, de versie die wordt aangegeven op de update site van Kia is my22. Ondanks dat ik heb gelezen dat er geen verschil is tussen de software versies van my20 en my22 (er is geen software specifiek voor my21) kan ik deze versie niet installeren, zie foutmelding. Ik vermoed dat dit toch te maken heeft met verschillende modeltypes: - mijn my21 modelnr. DEAE.S5BLC.AEU - het my22 modelnr. van de update: DEBE.S5BLC.AEU Wie weet hier meer van?
Laatste antwoord door rob2u, -
- 2 volgers
- 1 antwoord
- 544 weergaven
weet iemand op welke wijze je zonder beschadigingen de kunststof kappen bij de achterruit verwijderd voor het plaatsen van een dashcam
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
Sinds twee weken gaat mijn KIA Niro EV DPL niet meer automatisch wegrijden (D en R) als ik rempedaal loslaat bij stoplicht of bij wegrijden vanuit parkeersituatie. Ik moet dan eerst 'gas'pedaal indrukken en kan dus niet meer 'wegglijden'. Dealer zegt: helaas kunnen wij dat niet verhelpen: u remt te weinig waardoor zich roest heeft gevormd. Ik rij vanaf oktober. Heeft iemand hier ervaring mee en klopt het antwoord van de Dealer?
Laatste antwoord door Elhovo, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Ik heb een dashcam aangeschaft en die moet ik aansluiten op een vaste plek in het zekeringen kastje waar constant stroom op staat. Ik heb daarvoor gebruikt de zekering voor de elektrische stoelbediening, maar ik heb geen elektrische stoelbediening in de auto (DynamicLine), echter het controlelampje geeft wel constante stroom. Echter mijn dashcam krijg ik niet in de parkeermodus. Wat doe ik verkeerd?
Laatste antwoord door Rick O, -
- 1 antwoord
- 816 weergaven
Ik krijg bij gebruik van Type 2 spraakherkenning bij veel telefoon-commando's: 'deze functie wordt niet ondersteund' terwijl het gegeven commando wel gewoon op de display verschijnt. Er is geen verschil tussen 'bel <naam>', 'bel <naam> mobiel' of 'bel <naam> op mobiel'. Het is echter niet consequent. Iemand enig idee?
Laatste antwoord door Rokil, -
- 7 antwoorden
- 1k weergaven
Tijdens een rit al een paar keer gehad, dat er iets begint te piepen. Zijn een stuk of drie pieptonen heel snel achter elkaar. Rare is dat er verder niets gebeurd. Geen waarschuwing van iets en ook geen lampje. Soms bij het rijden op de snelweg, maar ook al gehad tijdens het wachten voor een verkeerslicht. Was enige maanden weg, maar sinds de onderhoudsbeurt afgelopen vrijdag zijn de pieptonen weer terug. Iemand een idee wat dit kan veroorzaken of dit ook al gehad? Gaat om een e-Niro van mei 2022 met 15k op de klok.
Laatste antwoord door Andre078, -
Kinderslot 1 2
door JeanB- 1 volger
- 31 antwoorden
- 17,2k weergaven
Echt supersuf, maar mij lukt het dus niet om het kinderslot op de achterdeuren uit te zetten. Iemand een idee? Ik ben al met een schroevendraaier in de weer geweest, maar ik durf niet harder te draaien uit angst wat kapot te maken. Auto uit, aan, in P-stand, van alles geprobeerd, maar het kinderslot zit muurvast. Ik haal het ook niet uit het boekje.. Dank alvast namens de achterpassagiers
Laatste antwoord door Hendrik Mathijs, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 609 weergaven
Is er ergens een lijst/beschrijving van de mogelijke Type2 Nederlandse stemcommandos'?
Laatste antwoord door SpeedyG, -
- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
Zo, de eerste 250 km er 'al' opzitten in de nieuwe Niro EV. Bij deze mijn eerste indrukken: - punten 5 maanden levertijd werden er 10 (nooit proactief gemeld); niet geleverd in de kleur die ik zelf uitgekozen heb (Steel Grey is niet lelijk) Op dag 2 schoot de nieuwe auto in Zombie Mode en werd een soort veredelde baksteen. Kwam voor mij als verrassing maar bleek een al 4 maanden oud probleem (waar KIa 'alles' aan doet) waar ik niet voor gewaarschuwd was (te voorkomen door niet vooraf voor te verwarmen) De een of ander gogeme Kia medewerker heeft de zoekfunctie in de PDF uitgezet........ (klantvriendelijkheid??) Knopjes op stuur zijn van links naar rechts…
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Iemand een idee hoe ik de adaptive cruisecontrol uit kan zetten? Vind het vervelend rijden en kan volgens mij alleen de detectie afstand instellen, geheel uitschakelen is niet mogelijk? Het gaat om een eNiro DPL
- 1 antwoord
- 650 weergaven
Beste e-niro gebruikers, In het donker kan ik nogal slecht de knoppen van de verwarming, airco, media, map enzovoort zien omdat deze minimaal verlicht zijn. Is de helderheid van de knoppen te regelen? Ik kan het in de handleiding zogauw niet vinden. Heeft iemand een idee?
Laatste antwoord door cpvant, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Na het vervangen van de koelvloeistof bij mijn kia e-niro krijg ik steeds de melding Controleer elektrisch systeem. Wat zou de reden kunnen zijn van deze melding?
Laatste antwoord door Peter-036, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
Ik heb de EV nu zo'n 2 weken en 400 kilometer. Helaas kan je door het Zombie probleem de App nog niet echt gebruiken maar ik heb eens zitten kijken wat de verbruikscijfers allemaal te zeggen hebben, ik snap er bijna helemaal niets van. Op de eerste regel staan de cijfers van gisteren (vandaag nog geen input dus dat is te begrijpen): Energie verbruik 8,06 kWh (kan niet kloppen; zou in de e-niro netto ongeveer 4,7 geweest zijn (ik haal echt altijd 13 kWh/100 km en ben voorzichtiger gaan rijden omdat ik de EV gewoon goed wil later presteren); Verbruik 22,4 (klopt ook niets van; de EV zelf laat een redelijke 12,7 zien en dat klopt met voorgaande e-Niro ervaringen); …
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Niro Laad niet geeft melding:Opladen niet gestart laadstand van de accu is al hoger dan oplaadlimiet
door mitch199911- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Beste Kiaclub Leden, Ik heb sinds kort een issue met mijn Kia en ik ben toch wel benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben. Enige tijd geleden is mijn " start " accu leeg geraakt, waardoor de ANWB mij heeft geholpen even de auto weer op gang te krijgen. Sindsdien kan ik mijn Kia niet meer laden en krijg ik de melding: Opladen niet gestart laadstand van de accu is al hoger dan oplaadlimiet. Onlangs heb ik hem naar de Kia Dealer gebracht en hebben ze er o.a. een nieuwe accu ingezet. Ze hebben daar de Kia aan de KIA snellader gezet en hij laadt op. Tevens gaf hij bij het aanzetten van de auto wel dezelfde melding. Thuis heb ik het aan meerdere normale palen …
Laatste antwoord door MWVinnie, -
- 2 volgers
- 12 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi, ivm de nieuwe tarieven gewisseld van laadpas en nu gekozen voor de anwb pas met vast tarief. Vandaag voor de eerste keer mee geladen. Ook voor de eerste keer bij de laadpaal gestaan waar ik was. Ik heb mijn auto bij 45% aangesloten en laten opladen tot 80%. Dus 35% lading van de 64 kWh. Zou dus op ca 22,4 zonder laadverlies moeten uitkomen. Nu zie ik in mijn account dat ik voor 28kWh afgerekend ga worden. Dat lijkt mij nogal fors, ca 25% meer! Als ik zo terug kijk in mijn factuur overzicht heb ik nooit zulke grote ladingen. Elke week zelfde rit en nu al maanden door het zelfde warme weer elke keer van 80 naar 45% leeg gereden. Waar gaat dit fout? Beg…
- 1 volger
- 13 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik wil de favirieten voor de radio herschikken. Dat zou moeten kunnen via Start, Alle menu's. Op mijn startscherm zie ik geen optie Alle menu's, ook niet na swipen. Ik heb een e-niro, model 2019. Wat doe ik fout of begrijp ik verkeerd?
Laatste antwoord door Jan Hemel, -
- 3 antwoorden
- 639 weergaven
Als ik de spraakherkenningsknop op het stuur indruk en vervolgens Help zeg, verschijnen er een paar voorbeelden. Als ik het voorbeeld "Hoe ziet het weer er uit" uitspreek wordt het scherm zwart en functioneren de meeste knoppen (bijv. Radio, Media) niet meer. Herstarten van de auto helpt niet. Herstarten na een uur wel, tenminste soms. Herkent iemand dit?
Laatste antwoord door Jan Hemel, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
En nog een vraag. Na onze auto te hebben opgehaald waar bij aflevering werd gezegd dat deze mét Harmon Kardon speakers was maar geen HUD display hebben we dit even nagekeken in de brochure die ik gedownload heb in mei toen we de Niro EV hebben besteld. Daar staan beide in vermeld, dus zowel de HUD als Harmon Kardon in de optie lijst. Ook als ik er nu eentje ga configureren staan beide opties daar. Nu heb ik de dealer hier nog niet naar gevraagd, maar ik ben wel nieuwsgierig. Hebben meer mensen dit? En natuurlijk de vraag: kan dat zomaar? Na bestellen is de auto €3000 duurder geworden waarvan we overigens maar €1000 zelf hebben hoeven betalen, maar duurder m…
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 2,5k weergaven
E-Niro, geleverd eind januari 2022, en verder prima tevreden met de E-Nero behalve dit probleem waar ik nu al bijna een jaar mee zit : Na langere ritten of direct na het opladen auto gaat het 12V laden lampje branden terwijl de auto niet gebruikt wordt. Dit lampje gaat dan bijna om het uur aan terwijl de auto ongebruikt op de oprit staat. Ik verkeer in de veronderstelling dat de 12V helemaal vol zou moeten zitten, en niet vanuit de hoofdaccu moet bijladen na lange rit of na opladen auto (en zeker niet om het uur). Diverse keren na de garage geweest. Nieuwe 12V accu en nieuw kofferslot gemonteerd. Ook is alles diverse keren nagemeten, trekhaak is losgekoppel…
- 4 antwoorden
- 5,2k weergaven
Vandaag werkte het display niet meer van mijn KIA NIRO 2020 PHEV alles is zwart. Morgen maar even de garage bellen, ik hoop een zekering die stuk is.
Laatste antwoord door Theo van der Fluit, -
- 1 antwoord
- 722 weergaven
Hoe kan ik het laden afbreken als ik plotseling weg moet? Via een app lukt het me, maar het zou voor mijn vrouw handiger zijn als het ook vanuit de auto kan. Is dat mogelijk?
Laatste antwoord door Steeck03, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Sinds deze week heb ik mijn Kia Niro EV in ontvangst mogen nemen. Daarbij zat uiteraard een mooie laadkabel echter wil ik er eigenlijk een bij voor thuis (elke keer de motorkap openen heb ik geen zin in 🤭). Ik heb een Easee laadpaal (tot 22kW echter gebruik ik 3 fasen tot 11kW) waar ik deze kabel in wil laten vergrendelen, daarnaast wil ik of een haspel of een ophang systeem plaatsen. Welke kabel/systeem zouden jullie adviseren?
- 1 volger
- 46 antwoorden
- 21,3k weergaven
Meerdere die last hebben van het slecht openen en sluiten van de laadklep? Is begonnen met koudere weer
- 1 antwoord
- 649 weergaven
Goedenavond allemaal, ik ben sinds vandaag trotse eigenaar van een Kia Niro EV dinamic plusline. Vandaag ook de eerste 230 km gereden en moet zeggen hij bevalt mij heerlijk! Nou is dit voor mij de eerste keer een KIA en de eerste keer volledig elektrisch. ik ga er vast nog veel vragen over hebben. nou is een forum een mooie plek voor al die vragen. Maar ik wil ook eens een nieuw idee opperen. zijn er hier ook mensen met een zelfde KIA niro die het zien zitten een app groep te starten? snel je vragen kunnen stellen en snel een antwoord mocht iemand die paraat hebben? lijkt mij erg gemakkelijk! Mocht je er interesse in hebben stuur mij dan gerust …
Laatste antwoord door Rinse,