Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
632 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 6,6k weergaven
Wij hebben sinds een kort een Kia Niro E. Een trekhaak alleen voor de fietsendrager vinden we te duur. Daarom zijn we op zoek naar een eenvoudige maar stevige fietsendrager voor op de achterklep. We hebben al een drager geprobeerd namelijk de Polaris 2. Het was veel werk deze in elkaar te zetten, terwijl hij uiteindelijk niet paste. ik hoop dat jullie tips hebben.
Laatste antwoord door Beos, -
Dakrails demonteren
door MarkR- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik heb een E-Niro Dynamicline van net een jaar oud met dakrails. Deze wil ik graag plastic-coaten. Dat gaat natuurlijk makkelijker als ze er af kunnen. Ik heb alleen niet veel kunnen vinden online over hoe die er af te halen. Behalve een youtube stukje met een redelijke mompelende persoon. https://www.youtube.com/watch?v=LuZ154EP9JI En dit stukje van Kia zelf; https://www.kniro.net/roof_rack_repair_procedures-1423.html Waar dus ook niet veel meer staat. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het echt zo simpel als voorkap en achterkap eraf en dan de bouten loshalen?
Laatste antwoord door MarkR, -
- 12 antwoorden
- 6,9k weergaven
Hey, De kia e-niro 2019 met 48000 km laad niet meer met 75 kw. Valt mij de laatste keren op dat hij alleen maar 50kw doet. Test gedaan met 20 graden omgevings temperatuur en 30% volle accu Iemand ervaring?
Laatste antwoord door Adrie Koorn, -
- 1 volger
- 17 antwoorden
- 3,7k weergaven
Vanmorgen flink staan stuntelen om de stekker uit de auto te krijgen. Had voorverwarmen geprogrammeerd. Was al klaar. Auto had laadlimiet gisteravond al bereikt. Had eerst de zappi uitgezet (doe ik altijd in de meterkast, sluipverbruik is bijna 1kwh per dag) en toen pas de auto van slot. Stekker zat vast. Paal weer aan. Zappi op rood. Auto zat te wachten op volgende geplande actie. Uiteindelijk na auto uit en aan en gedruk op de knopjes stoppen gepland laden heb ik hem los gekregen na meerdere pogingen. Zappi had melding uitgesteld laden. 5-10’ staan hannesen. Ik was ook al voorverwarmd. Ik gebruik deze functie zelden. Wat zou de juiste volgorde moeten zijn? En, hoe k…
Laatste antwoord door Case, -
Ik gebruik sinds juni een Kia laadpas, kwam er door toeval achter dat ie bestond, na 5 maanden, dealer had hem er niet bij gedaan, terwijl dat wel hoort. Nu nog steeds geen factuur ontvangen. Bekend probleem?
Laatste antwoord door Hitmark, -
- 1 volger
- 33 antwoorden
- 8,1k weergaven
Na een week in onze E-niro uit 2019 gereden te hebben kom ik er achter dat er geen wintersstand in dit model aanwezig is. Weet iemand hoe dit kan en of dit wenselijk is in ons klimaat.
Laatste antwoord door Elhovo, -
- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
Gisteren reed ik weg van de oprit met de kabel (de KIA standaard meegeleverde oranje met 220V gewone huistuinkeuken stekker) nog aangesloten. Vreemd dat dit mogelijk is, want dat hoort geblokkeerd te zijn met als melding "Haal stekker uit de wagen om te starten". Hij zat er ook goed in, want had sinds de vorige dag keurig bijgeladen.... Ik kreeg geen enkele waarschuwing tot ik 4 meter achteruit gereden was en de kabel losgetrokken werd uit de trafo. Trafo opengemaakt. Alles ziet er prima uit, dus oplossing is draadjes opnieuw aansluiten. Maar.... welk draadje op welke aansluitklem? In de trafo zitten 4 aansluitklemmen met de letters L, N, G, CP en de draden zi…
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 0 antwoorden
- 616 weergaven
Sinds de update van november (MY'19) staat de vertraging t.g.v. files en dergelijke niet meer in het navigatiescherm. Ik moet nu 3 of 4 schermen door (afhankelijk of Carplay actief is of niet) om de verkeers informatie te zien. Dit is natuurlijk niet echt veilig. Weet iemand of dit op een simpelere manier kan (en dan bedoel ik niet de navigatie via Carplay gebruiken 🙂).
Laatste antwoord door HenryV, -
- 19 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hoi, het lukt mij niet om een adres vanuit UVO app naar de auto te sturen. Hebben meer gebruikers hier last van? gr Rudi
Laatste antwoord door Gerd_NL, -
- 6 antwoorden
- 2,7k weergaven
Waar in het menu van het scherm kan ik zien of deze aan of uitstaat.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 volger
- 25 antwoorden
- 10,2k weergaven
Ik heb een e-Niro die ik via het normale stroomdet thuis oplaad met de druppellader. Dat ging altijd goed (duurt lang, maar dat is geen probleem). Sinds een week lukt het niet meer. Hij begint met laden en na een minuut knalt hij er uit. Iemand ervaring hiermee? Hoe op te lossen?
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 688 weergaven
Sinds dinsdag in het bezit van een Kia e-niro executiveline 64kw. Na 30 jaar Mazda rijden ( meredeel met mazda 6en) overgestapt naar vol EV. Aangezien mazda daar nog wat mee achter blijft en ik een auto zocht die ver komt op 1 lading en ook nog eens binnen mijn budget paste kwam ik op deze uit. na de eerste 150 km te hebben gereden deze week kan ik zeggen dat ik heel tevreden ben. Wel gaat er een geheel nieuwe wereld voor mij open, en is ieder vergelijk met mijn vorige auto’s appels met peren vergelijken. vandaag voor het eerst aan de stekker gehangen wat toch een spannende gebeurtenis is. Maar alles werkt. Ik gebruik een thuislader, een zappi 2v. En maak zoveel…
Laatste antwoord door Andre078, -
E-Niro, of toch niet.. 1 2
door Spades- 1 volger
- 42 antwoorden
- 5,5k weergaven
In mijn voorstel topic en het stamtafel topic al eens genoemd maar het blijft door etteren dus ik open even een eigen topic. Inmiddels 3 weken geleden gaan kijken bij een E-Niro uit 2021 (DynamicPlus:Line) met nog geen 3.000 kilometer op de teller. Daar aangekomen bleek de auto in storing te staan, 12 volt accu was leeg gegaan tijdens transport. Deze hebben ze vervangen waarna de auto een storing had die niet weg ging. Hij wilde ook eerst niet uit zichzelf bewegen, begreep dat dit later wel kon. Een storing in het 12 volt circuit was ik niet perse bang voor dus na een proefrit in een vergelijkbare auto overstag gegaan. Anderhalve week later zou de auto klaar z…
Laatste antwoord door pinguins, -
Laatste antwoord door Jacco85, -
- 1 volger
- 17 antwoorden
- 6,5k weergaven
Tot gisteren altijd gereden met regeneratie op stand 3. Gisteren en vandaag gereden met regeneratie op nul. Het heeft mij verbaasd hoe lang de auto dan nog snelheid behoudt als je de stroom loslaat. Er is slechts de wrijving van de wielen die de auto uiterst langzaam afremt. Zo kan ik al, heel ver voordat ik een kruising, rotonde of wat dan ook bereik, de stroom loslaten. Dat maakt de auto een stuk zuiniger. Ik schat een besparing van ca. 15%. Een ruwe schatting, maar waard om eens nauwkeurig te onderzoeken. Omdat de auto slechts zeer langzaam snelheid verliest, ik dacht eerst dat de stroom bleef hangen, is deze manier van rijden niet hinderlijk voor auto's die achter je …
Laatste antwoord door raantje, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 1k weergaven
Heeft iemand ervaring met een legen accu na het leeg gereden. Nu aan de paal krijg hem niet in de park. Melding zet auto in p om te laden ??
Head up Display
door DZ14- 1 volger
- 16 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hallo allemaal, is er hier iemand die ervaring heeft met een head up display zoals deze bijvoorbeeld? Ik krijg binnenkort mijn Niro en kijk er erg naar uit, maar vind het erg jammer dat er geen HUD in deze auto zit. Heb nu een tijdje daar wel mee gereden en vind het erg prettig rijden. Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die dit in hun e-niro hebben toegepast.
Laatste antwoord door Peter-036, -
Dit is een topic om over de keuze van de laadpaal te discussiëren, Welke laadpaal heb je besteld of heb je al een? 1 fase, 3 fase? Verzwaarde aansluiting thuis?
Laatste antwoord door JohanGM, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Sinds 10 maanden in het bezit van een e-niro 64kWh Executiveline tot de volle tevredenheid. Ik heb een thuislader (Wallbox) en ben gewoon thuis op te laden. De laatste 2 maanden geeft na het volledig opladen van de accu (100%) de display aan dat ik slechts 400 a 405 kilometer kan rijden? Natuurlijk weet ik dat de 454 km die door kia beloofd worden volgens de standaard nooit gehaald kunnen worden. Maar ik vind het vreemd dat mijn auto dus nooit de beloofde kilometrage aangeeft. Degenereert de accu dan zo snel en wat betekend dit voor de toekomst? Hebben meer kia e niro rijders deze ervaring?
-
- 5 antwoorden
- 5,2k weergaven
Gisteravond een kort en snel ritje naar dochterlief voor wat spulletjes, alleen onderweg wilde ik van muziekdrager wisselen (van USB naar Radio) en kreeg toen de melding ......niet mogelijk in camera-modus. Ik dacht, hoe kan dit, ik ben aan het rijden (vooruit). Tijdens de terug rit werd ik gebeld en kon dus ook het gesprek niet opnemen, RRRRRR Eenmaal thuis toch het één en ander geprobeerd waarbij zelfs, na de auto uitgezet te hebben en na een paar minuten weer gestart (aan dus), het scherm helemaal zwart bleef. Ik ga vanavond nog een keertje kijken en testen maar was even nieuwsgierig of hier toevallig iemand dit eerder aan de hand heeft gehad. Wordt vervolgt...…
Laatste antwoord door Jojan265, -
UVO of Kia Connect? 1 2
door Gast ElectricKia- 2 volgers
- 38 antwoorden
- 10,7k weergaven
Ik vraag me af welke app we nu moeten nemen. Onze dealer heeft UVO app op de telefoon geïnstalleerd maar ik steeds vaker online, ook op de Kia site, de Kia Connect app. Welke moeten we nu gebruiken?
Laatste antwoord door Michel_1970, -
- 1 volger
- 17 antwoorden
- 12k weergaven
Privatelease contract getekend voor een Kia e-Niro 64 kw dynamicplus. Nu blijkt dat hierin standaard geen warmtepomp in zit.. zonder wamtepomp is de auto op voorraad en kan eind februari worden geleverd. Met warmtepomp moet de auto worden besteld en zal naar verwachting ergens in mei juni worden geleverd. met warmte pomp gaat de private lease wel omhoog. Weet nog niet hoeveel per maand. wat is verstanding wel of geen wamtepomp??
Laatste antwoord door yvdhaak, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 643 weergaven
We hebben onze e-Niro nu ruim twee jaar en ging goed, maar ca 3 maand geleden reden we per ongeluk weg toen hij nog aan de laadstekker hing. Voorheen weigerde hij in zo’n geval te starten en gaf een signaal. Laten nakijken maar niks gevonden. Sindsdien letten we er zelf ook beter op, maar gisteren ging het in alle haast toch weer bijna mis- deze keer op tijd gezien en de stekker verwijderd voor er spanning op de kabel kon komen. Weetje een afspraak gemaakt voor nazien. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?
EVNotify ABRP en OBD2
door Gast Peter Boermans- 1 volger
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik heb sinds vandaag mijn OBD2 dongel geactiveerd en gekoppeld middels EVNotify aan ABRP - werkt volgens mij wel goed - nu even een vraag aan de kenners... kan ik de OBD2 dongel gewoon in de poort laten of vraagt dit veel stroom van de accu als de auto stil staat? Is het dan slimmer om de dongel er iedere keer uit te halen? Maar dan registreert EVNotify mogelijk de laad sessies niet? Hoor graag jullie bevindingen... Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- 1 volger
- 21 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik heb een Niro-EV die in april 21 geregistreerd is. De chromen lijst die over de hele breedte van het dashboard loopt reflecteert enorm in de zijspiegels. Ik vind dat nogal irritant. Hebben meer mensen deze ervaring? Is er iets aan te doen?
Laatste antwoord door gjcvro,