Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
628 topics in dit forum
-
Beste starters tips
door MHK- 1 volger
- 20 antwoorden
- 6,5k weergaven
Goedemiddag allemaal! Met veel belangstelling lees ik al een tijdje mee op het forum hier. Aanstaande maandag zal ook mijn (lease) e-Niro geleverd gaan worden, ik heb al een hoop dingen gelezen hier die hartstikke handig zijn. Echter, ik dacht wellicht is het handig om een klein starters overzicht te maken met de handigste tips Waar alle nieuwe e-Niro fans/rijders vervolgens de beste tips op een rijtje hebben. Als jullie als meer ervaren Kia rijders daarmee zouden willen helpen zou dat top zijn! Zelf heb ik door o.a. hier mee te lezen al ideeën opgedaan over de Frunk, het uitbreiden van de bagageruimte achterin, het gebruiken van ABRP i.c.m een bluetooth dong…
Laatste antwoord door MAF, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, Ik ben ontzettend blij met mijn nieuwe Kia e-Niro. Komende van een Toyota Prius met een zeer goede achteruitrijcamera ook in het donker, vind ik die van de e-Niro bijzonder slecht en bij tijd en wijle ook zeer gevaarlijk. Nu zag ik dat filmpje op Youtube van EV-olution "Fix a Lightning Problem". Hij veranderde het witte achteruitrijlicht in LED lichten. Dat loste zijn probleem met achteruitrijden in het donker op. Heeft iemand daar ervaring mee? En welke lampjes heb je daarvoor nodig? Groet, Bernard
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 10 antwoorden
- 966 weergaven
Het is mij nog niet eerder opgevallen maar zojuist na het checken van de app over de status van het laden zag ik tot mijn verbazing dat de aantal km's ineens met ruim 40km daalde. Om precies te zijn, met 43km. De app (KIA UVO) gaf aan "Completed" te zijn en de stand was 476km, na het ontvangen van het bericht via dezelfde app daalde de stand ineens. RARA politiepet........ Wie heeft zoiets dergelijks ook al mee gemaakt en kan hiervoor een verklaring afgeven.
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 1 volger
- 58 antwoorden
- 30,7k weergaven
Mijn e-Niro heeft een prachtige optie genaamd VESS (Virtual Engine Sound System). Oftwel een geluidje tijdens het rijden op lage snelheid zodat voetgangers je auto toch opmerken (EV maakt normaal geen geluid natuurlijk). Deze optie staat standaard altijd aan maar kan per rit uitgezet worden door de knop in te drukken. Echter bij de volgende rit (auto uit en weer aan) staat VESS weer geactiveerd. Is er een mogelijkheid om dit aan te passen? Ik zou VESS standaard uit willen hebben en per rit aan kunnen zetten.
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
Ik heb na15000 km volgens de garage gecupte banden, gevolg zeer veel herrie en je hoort bij 30 tot 50 km net of er een lager geluid maakt. Heb de achterbanden omgewisseld naar voren maar er veranderd niets. Mag dit bij toch wel een goed merk als michelin. En zijn er meer niro rijders met dit probleem?
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 2,7k weergaven
Vandaag is mijn nieuwe Samsung Galaxy S21 binnen gekomen. Na alles geïnstalleerd te hebben de telefoon aangesloten op mijn e-Niro. Allemaal geen probleem, totdat de Kia mijn contactenlijst wil downloaden. Eerst krijg ik een melding dat de contactenlijst is gedownload om vervolgens een pop-up scherm te zien waarin staat dat het mislukt is. Ze verwijzen voor hulp naar een website die niet bestaat. Weet iemand hoe dit op te lossen? (Op mijn telefoon heb ik de auto overal toestemming voor gegeven) Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
Laatste antwoord door stanley18, -
- 1 volger
- 17 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo forum, Ik heb begrepen dat je uit het VIN nummer het echte modeljaar kunt halen. Welk deel van de code staat voor het modeljaar? Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
- 1 volger
- 20 antwoorden
- 3,7k weergaven
Sinds twee weken maken wij gebruik van een E-Niro en dat bevalt ons zeer goed! Ik heb juist nog een vraagje dat ik precies nergens vond. In de auto is er een optie om het slim regeneratief remsysteem te activeren. In plaats van van 0 - 3 remniveau past de auto dit dan zelf aan. Echter staat dit niet standaard aan wat ik raar vind. Wat doen jullie? Staat dit automatische systeem aan of uit? Alvast bedankt voor de tips!
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik lease momenteel één van de zeer vroege e-Niro's (maart 2019) waarvan het contract eind maart alweer afloopt. Er zullen tegen die schat ik zo'n 150.000 km op de teller staan (nu 130.000). Ondertussen heb ik al een waardige opvolger, ook weer van Kia, besteld: de EV6 Plus RWD. Hier kijk ik uiteraard zeer naar uit, wat een fantastische auto is dat om te zien en te rijden. Ik hoop dat dat net zo'n probleemloze auto wordt als dat de e-Niro tot nu toe was, behalve de 12V (binnen garantie vervangen) heb ik er nooit wat mee gehad. Nu heb ik de mogelijkheid om deze auto (incl 'trekhaak') over te nemen van de leasemaatschappij en heb daar een offerte voor ontvangen. Voor €28.…
- 10 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi lezers, ik hen mijn google agenda gekoppeld aan mijn UVO account. Leuk dat ik nu mijn agenda items in mijn app zie. Maar als ik mijn e niro de agenda opvraag blijft deze de foutmelding geven dat ik mijn agenda eerst aan de UVO app moet koppelen… heb het al tig keer opnieuw geprobeerd. Heeft iemand dit probleem ook? Heeft iemand de oplossing? het lijkt mij een fijne feature om te hebben dat agenda items naar je navigatie gestuurd kunnen worden.
Laatste antwoord door Michiell, -
- 12 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hello friends, I have E-Niro 2021 model year with online UVO in the car connection. And the problem with it, unfortunately. So, navigation and all services were working well until last week. Suddenly car UVO services stopped working. Car says something like UVO services are not available. I checked link in the panel, where signal shown and there is no symbol of connection. I tried to Activate UVO from car menu but it said no signal. So all now offline. Also I tried to reset UVO in car with small button, no effect. But, car obviously have connection to the network as far as my mobile app can see the car, showing status connected and I …
Laatste antwoord door Gerd_NL, -
Velgmaat e-Niro
door Aad Paal- 1 volger
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Begin januari 2022 krijg ik mijn e-Niro. Demo, bouwjaar 2021, 7000km. Ik wil extra velgen met winterbanden aanschaffen. In het online instructieboekje kan ik de velgmaat niet vinden. Na wat zoekwerk op internet denk ik dat de velgmaten 7,0j x 17 ET50 5 x 114,3 CB 67.1 zijn. Maar ik ben er niet zeker van. Wie kan mij verder helpen? En wat van die maten mag zeker niet variëren? Alvast dank.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo, Ik heb het voornemen om van mijn Hyundai Ioniq 28kWh over te stappen naar een Kia E-Niro 64kWh maar vraag mij af of ik voor de 1 fase of de 3 fase lader moet gaan? Ik heb hier thuis een Lolo Smart 7,4KW lader en dat werkt uiteraard prima op de Ioniq met max zo'n 4 uur laad tijd tot vol, maar hoe pakt dat uit met de E-Niro als dat een 3 fase lader zou zijn? nu snap ik wel dat zo'n 3 fase lader hier thuis geen voordeel heeft (geen 3 fase mogelijkheden) maar wil thuis ook geen nadelen ondervinden. Bvd, Mario
Laatste antwoord door Mario de Roos, -
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hai, heeft iemand enig of de stoelverwarm knop bij de achterbank uitgeschakeld kan worden? Mijn peuter kan er vanuit autostoeltje gewoon bij en vind het maar niks dat die stoel dus gewoon kan opwarmen. gaat om de kia e-niro 2021
Laatste antwoord door HenkM, -
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hebben jullie ook dat alleen bij NPO zenders de radio icons wazig zijn? Andere commerciële, belgische en duitse radiostations zijn wel scherp. Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
Laatste antwoord door Robke BoZ, -
- 18 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ik begin langzaamaan te bewegen in de richting van een elektrische auto. Ik heb altijd diesels en benzine gereden, maar om diverse redenen ben ik me ondertussen aan het verdiepen in wat er aan modellen leverbaar zijn. De keuze is natuurlijk altijd nog een stuk kleiner dan wanneer je op brandstof (of hybride) wilt gaan rijden. Daarnaast is de prijs natuurlijk ook nog wel een dingetje, waardoor veel elektrische modellen al snel afvallen, alhoewel het op dit moment natuurlijk nog altijd niet de goedkoopste auto's zijn. Toch begin ik er aardig zin in te krijgen, al helemaal nadat ik onlangs mijn eerste elektrische (test-)kilometers heb gereden in een Kia e-Niro. Ts…
- 2 volgers
- 31 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik heb sinds 2 maanden de E_Niro MY22. Het valt mij de laatste weken op dat, wanneer de auto volledig opgeladen is, er een behoorlijk verschil zit in de weergave rijbereik UVO app en display auto. De UVO app geeft weer 435 km en het display in de auto 375. Als ik tijdens het rijden de UVO app opnieuw controleer staat deze ook op 375. Ik heb gistermorgen de accu's vol geladen en gisteren ca 35 KM gereden. Zag vanmorgen in de UVO app 394 KM en display auto 330 KM. UVO app en display geven wel aan 100% geladen. Wie herkent dit probleem ook of wet waar dit aan ligt
Laatste antwoord door hadikia, -
Waarschuwing navigatie is veel te laat - e-Nero. Laatste nieuwe versie SW in auto
door Peter Boogaard- 1 volger
- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
Tijdens mijn eerste jaarbeurt is in Augustus alle softwareb geupate. Wat ik ook probeer, op het beeldscherm zie wel op tijd flitser, snelheids contrtole, maar het akoestische signaal komt pas als je er voorbij bent. Ik heb alle opties in de navigatie setup pagina's geprobeerd. Geen resultaat. Je moet dus constant op het scherm kijken. Niet veiig. Ben ik de enige die deze ervaring heeft, of heeft iemand een suggestie? Ik heb een e-nero van 1 1/2 jaar nieuw. Ben ik de enige met deze ervaring? Suggesties? Met vr groeten, /PeterB
Met granny niet opladen
door Gast Peter Boermans- 1 volger
- 9 antwoorden
- 4,1k weergaven
Gisteren onverwacht meer kilometers moeten maken en op punt waar ik op zou laden zelfs weer door moeten rijden. Uiteindelijk op punt gekomen waar ik enkele uren moest zijn en had de mogelijkheid om via het normale stopcontact en granny te laden. Nu had ik de Granny aangesloten op het stopcontact, daarna de auto - in de auto scheduling uitgezet - nu wil de Granny niet laden - ik zie het symbool van Charging groen knipperen en het auto symbool op de granny wordt blauw - dit duurt zo'n 30 seconden en dan wordt de auto groen en het charging symbool gaat uit - ook bij de auto zelf zie ik niet een van de 3 groene lampjes bij het voorraam oplichten... Uiteindelijk wel …
Laatste antwoord door Kia pannenkoek, -
- 1 volger
- 20 antwoorden
- 12,1k weergaven
Ik meen het onderwerp al eens gelezen te hebben, maar ik kan het niet terugvinden. Ik heb net mijn allereerste rit gemaakt in mijn splinternieuwe e-Niro. Nadat ik de auto aan mijn zus had laten zien, wilde ik de auto weer starten. De auto start gewoon op, maar wat ik ook probeer de auto wil niet in de D of R. Geen foutmelding, voet staat op de rem. Ik kan wel de N en P selecteren. Alles doet het verder. Weet iemand wat er aan de hand is? Wassink denkt dat de 12V een boost nodig heeft (lampen, multimedia etc doet het gewoon) Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
- 2 volgers
- 24 antwoorden
- 2,7k weergaven
Heeft al iemand een Edition uitvoering in gebruik genomen? Ben erg benieuwd of daar al het nieuwe logo op zit. In de configurator staat bij alle uitvoeringen MY21 vermeld, behalve bij de Edition, zou dit betekenen dat die dan MY22 is??
Laatste antwoord door Kia pannenkoek, -
- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
https://www.tesla.com/nl_NL/support/non-tesla-supercharging?fbclid=IwAR13QcGABLc5TT0MAxoEf9NrFDLMOf8p26eMtTuJuCqyStD_OH0SPRtIUy8 Welke Supercharger-locaties zijn opengesteld voor Niet-Tesla's? In Nederland woonachtige Niet-Tesla-eigenaren kunnen momenteel bij 10 over het gehele land verspreide Supercharger-locaties terecht: Sassenheim Apeldoorn Oost Meerkerk Hengelo Tilburg Duiven Breukelen Naarden Eemnes Zwolle
Laatste antwoord door MAF, -
- 1 volger
- 14 antwoorden
- 3,1k weergaven
Het begon bij mij als een vraag en uitzoekactie voor mijzelf. Waar staat nou het symbool "C" voor op de stekkers van de laadkabel. Ook aan de binnenzijde van de laadklep (auto) zit een sticker met de letters, C - K - L in een zeskantige vorm. Wonderbaarlijk genoeg staat het symbool (C) ook op één van de twee openbare laadpalen bij mij in de buurt. Na lang zoeken (want ik wil er toch achter komen) heb ik het gevonden en blijkt het dus een "labeling" te zijn voor de verschillende aansluitmogelijkheden en de toelaatbare spanning daarbij. Zie de afbeelding hieronder voor verdere uitleg (het is maar een gegeven).
Laatste antwoord door Case, -
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ja, ik weet het; mijn Kia is weer aan een wasbeurtje toe. Het viel mij laatst op dat de badge (passagier zijde op de achterklep) langzaam uit elkaar begint te vallen. Een oplossing is natuurlijk dat ding er (netjes) maar helemaal af te halen. Ik ben alleen bang dat er dan wat kleurverschil ontstaat. De Kia is 'al' twee en een half jaar in gebruik. Ben ik de enige met dit (schoonheids) probleempje of zijn er meer e-Niro's van de eerste generatie die hier 'last' van hebben?
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Het is me nu een paar keer gebeurd dat de auto 's nachts niet laadt. Ik gebruik niet de timer van de auto, maar die van de lader. Mijn procedure is als volgt: Bij thuiskomst plug ik de auto in Zowel de lader als de auto geven aan dat de stekker in de auto zit middels een icoontje De lader gaat 's nachts om 0:01 aan De volgende ochtend check ik via de UVO app of de auto geladen heeft. Dat is dan soms niet het geval, MAAR op het moment dat ik de status via de app opvraag, begint de auto direct met laden. Het lijkt alsof de auto in 'deep sleep' staat, en op het moment dat ie wakker wordt door UVO pas de laadsessie accepteert. Ik heb …
Laatste antwoord door DirkJan,