Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

UVO of Kia Connect?

Gast ElectricKia

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het verschil tussen de versie 1.x.x en 2.x.x was erg groot.
Tussen 2.0.x en 2.1.x is minimaal: ziet er hetzelfde uit, wat bug fixing. Veranderde functionaliteit heb ik nog niet gespot. Stabieler???

Het enige wat me opvalt is dat mijn PHEV de schakeltijden van het dalurentarief nu vasthoudt als ik de app 2.1.x gebruik. Versie 2.0.x wiste deze tijden. Bug fixed!

Mijn voorkeur qua layout en mogelijkheden ligt toch echt bij versie 1.x.x. Jammer dat die verleden tijd is. Iedere verandering is lang niet altijd een verbetering (of ligt dat aan mijn leeftijd?🥴),

Geplaatst

Dat probeerde ik ook al duidelijk te maken @Flying_Dutchman. Waarom overstappen als je tevreden ben met hetgeen wat je hebt. Vaak wordt de lay-out er niet mooier op (zie maar naar de infotainment in de afgelopen twee jaar) en dat tegenover 1 of 2 verbeterpunten (je auto terug vinden via Google). Tja, als we het dan toch echt over "het oud worden" hebben ;-) .

Geplaatst

KIA Connect app had voor de iPhone vandaag een update gekregen ... dus, wanneer je problemen met UVO krijgt, dit wordt niet meer onderhouden ... 🙂

Geplaatst (aangepast)

Precies, op een bepaald moment stopt de ondersteuning en moet je over naar iets nieuws.

Veel windows XP gebruikers zijn het met je eens, waarom zou je overgaan, naar iets nieuws als de oude zo goed bevalt, maarja, op een bepaald moment stoppen de updates en werkt er niets meer ;-).

Of was je nog zon MS-DOS fan? Dat leeft nog een klein beetje voort in de prompt..😍

aangepast door gjcvro
Geplaatst

Omdat Uvo app een maand geleden geen contact meer had met e-Niro, op advies en met hulp dealer Connect app gedownload. Inloggen geeft ook hier wit scherm. Auto geupdate maar Kia dealer heeft geen verklaring of oplossing. Opnieuw installeren app werkt ook niet. Wat is er toch ad hand en hoe dit probleem op te lossen?

Geplaatst

Je kunt kijken of je het op een andere telefoon wel aan de praat krijgt en anders eens proberen met een compleet nieuw account.

Ik had ook als eerste de uvo app op mijn telefoon staan en ik kreeg het advies om eerst daar echt uit te loggen en dan pas te deinstalleren. Geen idee of dat echt noodzakelijk was en of het anders problemen veroorzaakte, maar software blijft soms iets magisch.

Geplaatst

Ik had dit ook op mijn iPhone, maar omdat ik de app en auto nog niet heb gebruikt heb ik maar een nieuw account aangemaakt met een ander e-mailadres.  Daar kan ik wel mee inloggen.

Geplaatst
Op 14-12-2021 om 07:59, zei Helena59:

Omdat Uvo app een maand geleden geen contact meer had met e-Niro, op advies en met hulp dealer Connect app gedownload. Inloggen geeft ook hier wit scherm. Auto geupdate maar Kia dealer heeft geen verklaring of oplossing. Opnieuw installeren app werkt ook niet. Wat is er toch ad hand en hoe dit probleem op te lossen?

Dat probleem heb ik dus ook gehad. Had de app opnieuw geïnstalleerd en kreeg alleen nog maar een wit scherm na inloggen. Kia support gemaild. Kreeg antwoord terug dat mijn account nog niet was omgezet naar het nieuwe Mijn Kia account. 

Ik heb toen mijn kia account in de auto moeten deactiveren en alles naar factory default moeten zetten. (dus niet de resetknop indrukken) Daarna heeft Kia mijn account verwijderd online en kon ik met hetzelfde e-mailadres een nieuw account aanmaken in de app. Daarna werkte het weer. Heel veel mensen hebben dit probleem. 

Gast ElectricKia
Geplaatst
56 minuten geleden, zei Chojin:

Dat probleem heb ik dus ook gehad. Had de app opnieuw geïnstalleerd en kreeg alleen nog maar een wit scherm na inloggen. Kia support gemaild. Kreeg antwoord terug dat mijn account nog niet was omgezet naar het nieuwe Mijn Kia account. 

Ik heb toen mijn kia account in de auto moeten deactiveren en alles naar factory default moeten zetten. (dus niet de resetknop indrukken) Daarna heeft Kia mijn account verwijderd online en kon ik met hetzelfde e-mailadres een nieuw account aanmaken in de app. Daarna werkte het weer. Heel veel mensen hebben dit probleem. 

Heb je het dan over deze Mijn Kia account? https://apps.apple.com/nl/app/mijnkia/id1085651703 

ik zelf zou niet weten wat ik met deze app moet. Want ook hier is het weer mogelijk om je auto te koppelen, maar dat heb ik toch al gedaan met Kia Connect? 

Of is Mijn Kia app ook alweer belangrijk om te hebben? Snap er niet zoveel meer van eigenlijk. Er zijn nu zoveel apps. 

Geplaatst (aangepast)

MijnKia is niet met jou Niro verbonden, het is alleen een contact site met KIA!

Het zijn alleen twee apps: MijnKia (KIA Service) en KIA Connect (verbinding met de auto) ...

aangepast door Gerd Bartels
Geplaatst
Op 16-12-2021 om 10:21, zei ElectricKia:

Heb je het dan over deze Mijn Kia account? https://apps.apple.com/nl/app/mijnkia/id1085651703 

ik zelf zou niet weten wat ik met deze app moet. Want ook hier is het weer mogelijk om je auto te koppelen, maar dat heb ik toch al gedaan met Kia Connect? 

Of is Mijn Kia app ook alweer belangrijk om te hebben? Snap er niet zoveel meer van eigenlijk. Er zijn nu zoveel apps. 

Het is inderdaad erg verwarrend. Zoals @Gerd Bartels zegt is eigen alleen KIA Connect de belangrijkste om dingen voor je auto te kunnen regelen. Als je er niet uitkomt zou ik contact op nemen en Kia support. Die hebben mij ook prima geholpen!

Geplaatst

Ik ben ook maar overgestapt op connect. Jammer, ook in deze versie kan je niet je dak vanuit de app sluiten of openen als je dat zou willen.

Naja, wellicht dat dat ooit nog komt.

• 1 maand later...
Geplaatst

oke oke, zal het maar gelijk bekennen, softie als ik ben ;-) vanavond ook maar voor de zekerheid de "nieuwe" of andere connect app geïnstalleerd. Eigenlijk te meer omdat er een storing was waarbij ik geen contact meer kreeg met de auto en dat terwijl hij aan de laadpaal stond (moment van schrijven nog steeds). De andere app ziet er crack hetzelfde uit als de UVO variant, niets meer of minder......
Zo nu maar even door de regen en de auto van de laadpaal halen, kan de volgende weer "tanken" 🤣🤣🤣, wel zo netjes.......

• Haha 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...