Jump to content

UVO of Kia Connect?

Guest ElectricKia

Recommended Posts

Guest ElectricKia
Posted

Ik vraag me af welke app we nu moeten nemen. Onze dealer heeft UVO app op de telefoon geïnstalleerd maar ik steeds vaker online, ook op de Kia site, de Kia Connect app. 

Welke moeten we nu gebruiken?

Posted

Volgens mij zijn de apps exact gelijk aan elkaar. Ik zie totaal geen verschil in de apps.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Posted

Ik ben van UVO naar KIA overgestapt. Ze zijn identiek qua functionaliteit volgens mij maar ik zag een hogere beoordeling voor KIA dan voor UVO al zegt dat waarschijnlijk verder weinig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Guest ElectricKia
Posted
34 minuten geleden, zei gjcvro:

Ik heb net de auto opgehaald en kreeg te horen dat ik de connect app moest hebben, niet de uvo.

Leuk hè, dat de dealers andere info geven. Ik heb al wel gekeken via de Kia Connect app, maar dan moet ik de auto opnieuw toevoegen. Durft nu niet gelijk helemaal over te gaan. Daarom dus ook mijn vraag wat anderen voor informatie hebben gekregen en welke app jullie gebruiken 😊

Posted
1 uur terug, zei gjcvro:

Ik heb net de auto opgehaald en kreeg te horen dat ik de connect app moest hebben, niet de uvo.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

En veel fijne en veilige kilometers gewenst (door een al 2½ jaar tevreden e-Niro-rijder)!

Posted
4 uur geleden, zei Hippe lip:

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

En veel fijne en veilige kilometers gewenst (door een al 2½ jaar tevreden e-Niro-rijder)!

Thanks!

En ik kreeg nog het advies, omdat het mogelijk problemen veroorzaakt? om eerst netjes op de telefoon uit te loggen uit de uvo app, voordat ik die verwijderde. Geen idee of het echt noodzakelijk is, maar ach, kleine moeite.

Posted
Leuk hè, dat de dealers andere info geven. Ik heb al wel gekeken via de Kia Connect app, maar dan moet ik de auto opnieuw toevoegen. Durft nu niet gelijk helemaal over te gaan. Daarom dus ook mijn vraag wat anderen voor informatie hebben gekregen en welke app jullie gebruiken
Ik ben ook geswitcht van UVO naar Connect. Het kost helemaal geen moeite. Ik heb ze zelfs naast elkaar geïnstalleerd gehad. Connect nam gewoon de gegevens van UVO over. Mijn conclusie; ze maken gebruik van dezelfde servers.
Ik kreeg in de UVO app mijn agenda niet gekoppeld met de auto. Met Connect wel, maar waarschijnlijk lukte het met Connect wel, omdat ik toen zag dat ik op het pop-up scherm van Google twee vinkjes moest aanklikken.

• Like 1
Posted

@gjcvro Als je het dan over adviezen hebt: ga meteen ook even langs een goede bandenboer om je wielen (alle 4!) goed uit te laten lijnen. De e-Niro is wat zwaarder dan zijn hybride broertjes en zakt daardoor wat meer door zijn veren. Maar alle instellingen lijken door Kia standaard ingesteld, waardoor dat niet goed uitpakt. Bovendien (b)lijken de voorwielen nogal eens geen toespoor (maar het tegendeel ervan) te hebben.

Alles bij elkaar krijg je versneld het cuppen van je banden en dan is het gedaan met de stilte in je auto.

Kost een paar tientjes en je hebt er groot plezier van (al merk je dat alleen als je het niet doet…).🤪

Posted
14 uur geleden, zei ElectricKia:

Ik vraag me af welke app we nu moeten nemen. Onze dealer heeft UVO app op de telefoon geïnstalleerd maar ik steeds vaker online, ook op de Kia site, de Kia Connect app. 

Mijn dealer vertelde deze week dat kia connect, de app is om te gebruiken! De uvo app werkt ook nog naast de connect app

Posted
[mention=18403]gjcvro[/mention]Bovendien (b)lijken de voorwielen nogal eens geen toespoor (maar het tegendeel ervan) te hebben.

Ik ben niet bekend met de specificaties voor de uitlijning van de (e-)Niro, maar is het niet zo dat bij RWD de voorwielen op toespoor moeten staan omdat ze vooruit geduwd worden en dan iets naar achter wijken voor een neutraal gedrag?
Maar dat FWD (zoals hier) de wielen juist uitsporend staan, omdat ze zichzelf naar voren trekken en zo neutraal komen te staan?

Zo heb ik het vroeger begrepen, maar misschien is dat inmiddels achterhaald.

Gevoelsmatig denk ik eerder dat het Camber het probleem is, aangezien DAT bij inveren veranderd. Bij de Picanto is bijv. een semi-starre achteras gemonteerd, waarop camber niet instelbaar is. En uit er airing weet ik dat deze as gevoelig is voor cupping/zaagtandslijtage....

5c9d7e05fb7d2b36677547270e1f0a8c.jpg
Posted (edited)

@Murcielaygo Verkeerde draadje voor dit onderwerp, maar bij mij stond zo ongeveer alles verkeerd ingesteld, dus ook camber.

Zie mijn uitgebreidere verhaal daarover aldaar.

Edited by Hippe lip
  • Like 1
  • 2 weeks later...
Posted
On 11/26/2021 at 7:54 PM, ElectricKia said:

Afgelopen vrijdag nieuwe waggie opgehaald en toen was de UVO app al niet eens meer beschikbaar in de store. 

• Like 1
Posted

Zie post van yamaha

On 11/27/2021 at 10:22 AM, yamaha said:

Mijn dealer vertelde deze week dat kia connect, de app is om te gebruiken! De uvo app werkt ook nog naast de connect app

Posted
Afgelopen vrijdag nieuwe waggie opgehaald en toen was de UVO app al niet eens meer beschikbaar in de store. 
Ik kan de UVO-app (UVO Connect 2021) nog steeds downloaden vanuit de Play Store.

Guest ElectricKia
Posted
1 uur geleden, zei stanley18:

Ik kan de UVO-app (UVO Connect 2021) nog steeds downloaden vanuit de Play Store.

Maar de UVO app staat nu opeens niet meer in de Apple Store. Dat is wel vreemd, denk dan toch maar over te gaan stappen. 

Posted

Waarom zou je overstappen naar het onbekend terwijl wat je hebt gewoon goed werkt. BTW, in mijn infotainment staat niet eens KIA Connect, dus ........

Posted

Bij mijn Niro en de App alleen KIA Connect, in de App Store van Apple is ook alleen de KIA Connect beschikbaar.

Nieuw in KIA Connect is de route naar de geparkeerde auto via Google Maps, waarom bij oude spullen blijven, wanneer de nieuw beter is ...

• Like 1
Guest ElectricKia
Posted
9 uur geleden, zei Michel_1970:

Waarom zou je overstappen naar het onbekend terwijl wat je hebt gewoon goed werkt. BTW, in mijn infotainment staat niet eens KIA Connect, dus ........

Nou, als de UVO app niet meer beschikbaar is in de Apple store, wat dus nu het geval is, dan ga ik er vanuit dat deze ook geen update meer krijgt. Ben dus toch maar over gegaan naar de Kia app. Ook omdat de website alleen daar nog over spreekt. Het werkt, daar gaat het om ☺️

Posted

De oude UVO app gaat eruit en wordt vervangen met de nieuwe Kia connect.  Het is een kwestie van tijd voordat de oude versie niet meer werkt.

Posted

UVO Connect 2021 en de Kia Connect app zijn dezelfde met een iets ander jasje als je opstart.
De laatste versie van de UVO app is 2.0.3 en wordt niet verder ge-update.
De huidige Kia Connect app is versie 2.1.1