Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
628 topics in dit forum
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Gezocht en deels gevonden op dit forum maar wilde het toch nog even aankaarten / melden. Gisteren een lange rit gehad met dochter en haar schoolvriendin op de achterbank waarbij werd verzocht de radio harder te zetten. Na stand 25 vond ik het wel een beetje "too much" alleen was het achterin bijna muisstil. Werkelijk, ook na het systeem op volledig achter gezet te hebben kwam er maar bar weinig geluid uit. Dit was in mijn vorige NIRO wel anders. Op het forum wordt wel gesproken over "het geluid moet van voren komen" ben ik het toch niet helemaal mee eens. In welk tijdperk leven we dan als het gaat om het surround system wat enige jaren gelden is geïntroduceerd in …
Laatste antwoord door DirkJan, -
Uitgesteld laden? 1 2
door Zoef de Haas- 1 volger
- 26 antwoorden
- 6,8k weergaven
Ik heb via de UVO app een “volgende vertrektijd” ingesteld en deze naar de auto verzonden. In de auto heb ik gecontroleerd of ie erin stond. De vertrektijd is morgen 9 uur. Zojuist de auto aangesloten op een oplaadpaal en deze begon direct te laden. Ik dacht dat de auto zou uitrekenen hoe lang hij moet laden tot aan zijn max en dan begint met laden tot aan de vertrektijd. Hij moet 2 uur laden tot aan zijn max dus zou pas morgen ochtend 7 uur moeten beginnen (ongeveer). Heb ik dit niet correct? Hoe werkt het uitgesteld laden anders?
Laatste antwoord door Zeepvloertje, -
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 4,8k weergaven
Ik heb sinds vorige week een Kia e niro gekocht. Nu viel me op dat de parkeersensoren aan de voorzijde niet werkte, althans dat dacht ik. Bij navraag bij de dealer blijkt dat je hiervoor een knop moet indrukken om de parkeersensoren aan de voorzijde te activeren.....een elektrische auto van bijna €47.000 en je moet een knop indrukken om de parkeersensoren te activeren!!!!?? Als uitleg bij de dealer kreeg ik te horen dat als je in een file rijdt het heel irritant is dat de parkeersensoren steeds worden aangesproken.....huh!!?? Ik begrijp hier werkelijk helemaal niets van Dit is echt de grootste miskeeper van Kia ooit!
Laatste antwoord door Ryrd, -
- 1 volger
- 18 antwoorden
- 2,5k weergaven
Denk je, lekker elektrisch rijden, af en toe aan de laadpaal (openbaar) en dan weer verder. Nu ben ik tot twee keer toe met mijn neus op de feiten gedrukt dat de term "lekker" maar voor 50% genomen kan worden. Verleden week (7 okt) en vanavond (15 okt) ben ik erachter gekomen door de servicedienst(en) te bellen na het niet willen laden, dat de laadpalen niet het vermogen leveren als men verteld. In de meeste app's staat doodvrolijk, 2x "beschikbaar" met 11kW, maar zodra EV nummer 1 al aan het laden is en "ik zei de gek" erbij komt dat schakeld het systeem na ongeveer 10 min de toevoer weer af omdat het gevraagd vermogen niet geleverd kan worden. Lekker dan, ja daa…
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 1 volger
- 19 antwoorden
- 16,5k weergaven
Hebben jullie ervaring met het verlagen van de bodem van de kofferbak? Onder de mat zitten standaard allemaal schuimrubber blokken met vakjes. Die kunnen er uit en zodoende kan je je vloer verlagen en flink aan bagageruimte winnen. Dat zou ik graag doen, maar wat is wijsheid? Zelf aan de knutsel of iets bestellen, want de originele bodem is te klein om goed te passen als je verlaagt. Op SpeakEV (https://www.speakev.com/threads/want-even-more-boot-space.138274/) staan voorbeelden van doe-het-zelf. Maar ook van een vloer die je in de VS kunt bestellen: https://www.kia.parts/oem-parts/kia-floor-mat-85710g5200wk?c=Zz1ib2R5JnM9aW50ZXJpb3ItdHJpbS1yZWFyLWJvZHkmbD00Jm49QXNzZ…
Laatste antwoord door Rokil, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 9,7k weergaven
Sinds een week heb ik de e-Niro MY2021 in bezit. Ontvangen in de extreme kou en dus maar meteen de 'winter mode' ingeschakeld. Nu wordt het weer warmer en begin ik me af te vragen bij welke temperatuur het zinvol is om de wintermode weer uit te schakelen. De omschrijving van wintermode in de manual zegt daar niet veel over. Iemand hier ervaring mee? "The Winter mode is efficient during the winter time when the high voltage battery temperature is low. This mode is recommended to improve driving and DC charging performances during winter by raising the battery temperature to an adequate level. However, this may reduce the distance to empty significantly as the high…
Laatste antwoord door Nirooo, -
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
Nu wil het voorval zo zijn dat ik af en toe met meerdere mobieltjes (prive en werk) aan het rijden ben. Is hier iemand die daar ervaring mee heb. Ik weet bijvoorbeeld dat het infotainment systeem maar met slechts 1 mobiel tegelijk verbinding kan maken.
- 1 volger
- 33 antwoorden
- 4,9k weergaven
Vandaag de 10.000 km aangetikt. Slechts 2x niet aan de thuislader gehangen voor totaal circa 20 kwh, dus dat is verwaarloosbaar. De meter in de meterkast staat op 1660 kwh totaal geleverd aan de Kia. Heeft iemand vergelijkbare getallen? Ik heb een DC lader thuis dus ben even nieuwsgierig hoe dat bij andere laders uitpakt. De Kia zelf heeft geen idee hoeveel kwh er binnen gekomen is, of staat dat ergens in de app? misschien ga ik die dan toch een keer bekijken
Laatste antwoord door Elhovo, -
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik had altijd een indicatie bij regeneratief remmen hoeveel hij opgeladen had in de linker klok. Dat is nu weg . Iemand een idee hoe ik dat terug krijg ??? Ook bleef de regenerative remkracht bij 2 << staan als ik de auto uit en aan zette, doet het ook niet meer . Waarom ?? Tussen haakjes : Zoon had hem even geleend , weet natuurlijk nergens van :-)
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 1 volger
- 24 antwoorden
- 4k weergaven
Ik ben aan het kijken voor een volgende auto omdat een Picanto toch wat klein wordt met straks twee kinderen. 1 van de mogelijke auto's is een Niro en ik ben vsn plan te gaan leasen. Nu ontlopen de prijzen van een HEV, PHEV en EV elkaar niet zo veel merk ik, waardoor ik toch serieus een EV overweeg zoals een e-Niro, maar ook bijv. een e-2008. Echter kan ik thuis niet laden; geen oprit, dus laden met eigen stroom kan niet en is ook niet te maken. Er zijn 3 openbare laadplaatsen in ons dorp, op niet al te veel afstand, dus publiek laden moet kunnen. Op mijn werk staat ook een dubbele paal. Maar nu vraag ik mij af, wat is de gemiddelde laadsnelheid in km/uur eigenlijk? A…
- 21 antwoorden
- 2,4k weergaven
Nu net voor de 4e keer aan de openbare laadpaal en wederom geeft de infotainment (kleine scherm tussen de grote ronde klokken) aan dat het laden met 7,6kWh gaat. Als het goed zou het model MY21 zijn waarbij toch een hogere laadsnelheid wordt verwacht.? Ik sta nu ook wederom als enige aan de paal welke, volgens info, 11kW paal zou moeten zijn. Wat gaat of doe ik hier fout??? ps. nu wel even een uitdaging om met slechts 9% (48km op te teller over) thuis te komen en wetende dat zo dadelijk iemand (over slechts een uurtje) opgehaald moet worden en dan daarna een rit van 35km v.v. (dus 70km totaal) om de volgende op te halen. Wordt spannend wat geladen wordt in het …
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 965 weergaven
KIa kan mij niet helpen met de gebrekkige navigatie, hebben meer mensen hier problemen mee? KIA kent geen keuze opties snelste of kortste routes. Er is alleen de keus snelwegen mijden wel/ niet. Hierdoor krijg je vaak een omweg aangeboden via snelwegen of toeristische routes via binnenwegen. Combinatie snelweg binnenweg wordt vaak niet gegeven. KIa zegt dat de navigatie is zoal die is, verbeterde software zou Kia moeten kopen. Ik hoop dst meer mensen hun ongenoegen laten weten bij KIa. TomTom nu op het voorraam, werkt perfect en GoogleMaps kan via Airplay masr ik vind dat de Kia software moet werken.
- 2 volgers
- 26 antwoorden
- 5,2k weergaven
Vandaag op de A2 van Eindhoven naar Utrecht wel 8 keer flitspalen gemeld (en die irritante gong) maar geen enkele aangetroffen! Wat is hier aan de hand want voorheen was dat niet zo? Probleempje met de TomTom data?
- 3 antwoorden
- 8,3k weergaven
Hallo iedereen, Ik was in het weekend in Duitsland onderweg en moest daar verschillende keren stroom tanken. Op de terugweg stopte ik bij een laadpaal van eon langs de snelweg. Na het aansluiten van de kabel en het starten van de laadprocedure meldde de laadpaal na enkele ogenblikken dat er geen communicatie met het voertuig mogelijk was. Ik brak toen de procedure af om het opnieuw te proberen met telkens hetzelfde resultaat. Gefrustreerd besloot ik een ander laadstation te zoeken. Helaas kon ik de kabel van mij auto niet los koppelen. Auto op slot, auto open niets hielp. Hotline gebeld en die vertelden mij dat zij de opdracht gaven de kabel vrij te geven. Nul result…
Laatste antwoord door MWVinnie, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
afgelopen weken zijn wij op vakantie geweest naar Italie (nabij gardameer). 3 volwassenen en 2 fietsen achterop de trekhaak. Hier wat ervaringen. vooraf goed gebruik gemaakt van verschillende apps zoals: ABRP (kan je veel instellen zoals aantal persone en verbruik, ook wordt rekening gehouden met bergop en berg af ) EVnavigation (geeft iets realistischer aan waaar je kan stoppen) Chargemap (kan niet ontbreken in je telefoon, al is het maar om de fotos te bekijken waar de palen staan) E-tankstellen (voor als je naar duitsland gaat, veel gratis palen en andere...zoals Waze.. met name Chargemap, Waze en ABRP kan je via Andro…
Laatste antwoord door Hitmark, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik werd vanochtend wakker om bij de auto te komen die tot 81% opgeladen bleek te zijn. Er zijn in de auto geen limieten ingesteld en in de zappi app geeft hij aan dat hij gisteren van 17:00 uur tot 20:00uur opgeladen heeft en daarna gewoon gestopt is na 26.3kwh. In de laadpaal staan verder ook geen limieten ofzo ingesteld. Is dit anderen ook overkomen? En moet ik hier iets mee? Of is dit een eenmalige snafu. Nu nog geluk dat hij op ruim 80% gekomen is, daar red ik het wel mee, maar voor hetzelfde geld stopt hij al op 30%. Kan zijn dat dit met de Zappi te maken heeft hoor, maar via deze weg even zien wat de ervaringen zijn
Laatste antwoord door DZ14, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo, De eerste E-Niro's in 2018 zijn uitgeleverd met connected services, maar niet met de UVO module en kunnen dus niet op afstand de voorverwarming aanzetten via de app. Heeft iemand daar inmiddels een oplossing voor? Is het mogelijk de UVO module achteraf in te bouwen? Of heeft iemand dit op een andere manier gerealiseerd. Ben benieuwd.
- 8 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo Mede forumers. Al een hele tijd hier niets gepost. De Sportage afdeling was een beetje stil, en wist zelf ook niets te plaatsen.. Wel af en toe wat gelezen, maar wilde toch weer even zelf wat plaatsen. Na lang nadenken toch de overstap gemaakt naar elektrisch rijden Gewacht op de prijs van de EV6, maar die is veel te hoog in de lease Mooie deal gemaakt , een Parel Witte 64 Kwh Exclusive line, voor de prijs van een Dynamic plus line. Private Lease natuurlijk.. Enige opties. Metallic lak en een warmtepomp.. Dit wordt dan alweer de 5e Kia.. !!! Nog even 2 maandjes wachten, een witte is natuurlijk weer niet op voorraad.…
Laatste antwoord door Hitmark, -
- 2 volgers
- 72 antwoorden
- 8,7k weergaven
Gezien ik vandaag een kaart van de dealer met een mooie aanbieding heb mogen ontvangen, staat voor morgenmiddag een afspraak met hun om te praten of na twee jaar een overstap mogelijk is naar de E-Niro. De nu gereden Niro HEV wordt ge-private-leaset en is daardoor overstappen mogelijk. We gaan het meemaken. Straks misschien een vonkel nieuwe DynamicPlusLine voor hetzelfde geld. Laadpaal staat aan het einde van de straat, dus die staat er al.
Laatste antwoord door Michel_1970, -
Laad probleem
door Toon Kamp- 1 volger
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
Bij 100% opgeladen geeft ie iedere keer andere te rijden km aan van 405 tot 418 nooit 455 zoals het zou moeten zijn. Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan de oorzaak zijn.
-
Die verdraaide zon!
door Gast- 1 volger
- 10 antwoorden
- 1,5k weergaven
Als de zon optimaal staat, of juist niet, kan ik het scherm niet meer lezen. Ik wordt verblindt door het zonlicht dat op de "chromen" rand van het dashboard onder het scherm doorloopt en ook de "chromen" RNP-knop schittert me tegenmoet. Ik overweeg om er schilderstape overheen te plakken. Denken jullie dat de dealer een standaardoplossing kan bieden? Wrappen is ook weer zowat. Weet iemand een alternatief?
Laatste antwoord door oldie, -
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik heb een paar vragen over het navigatie scherm van MY21: Links bovenin het scherm staat tijdens het rijden een verkeersbord. Vaak zie je dat er nog een bord achter zit (zie bijlage). Als je op het bord klikt zie je een keuze menu met 2 of 3 borden (afhankelijk van de weg). Ik kan dan kiezen wat ik wil, maar er verandert niets. Vaak wordt ook nog de verkeerde snelheid aangegeven. Kan iemand mij misschien hier meer uitleg over geven? Rechts in het navigatiescherm staat een verticale balk, met daarin het symbool met de pijl. De positie van deze pijl staat soms onderin, soms bovenin. Ik ben er nog niet achter wat dat aangeeft. Als je erop klikt krijg je inf…
Laatste antwoord door oldie, -
Keyless entry
door jakob- 1 volger
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hoe veilig is Keyless entry? Is het bijvoorbeeld raadzaam om de sleutels in een metalen bakje te bewaren?
- 1 volger
- 15 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik heb voor mijn huidige niro een set winterbanden op 16 inch velgen, kan ik die ook onder de e-niro gebruiken, of moet het per se 17 " zijn omdat er anders iets aanloopt? Ik krijg de auto pas begin november maar nu is het makkelijker zoeken naar een leuk setje dan in november als iedereen ze wil hebben.
Weet iemand een goede site voor LED lampen , ben op zoek naar de achterste richtingsaanwijzers , had navraag gedaan bij LedPerf.nl en zij verzekerde me dat deze hetzelfde waren voor de My20 als de My19 , NIET DUS Ik heb de lamp bekeken , zitten 2 gloeidraden in , die van LedPerf is maar één contact dus komt nooit goed.Ben volop aan't horen daar maar ik sta op het punt om ze terug te sturen. Heb het zwaarste model gekozen en vind het bijzonder jammer dat op een wagen van 48000€ de achterste richtingsaanwijzers gewone lampen zijn ipv LED , volgend de dealer zouden enkel deze en het achtuitrijlicht gewone lampen zijn. Ik heb echter het vermoeden dat mijn binne…
Laatste antwoord door Hippe lip,