Jump to content

Met granny niet opladen

Peter Boermans
 Share

Recommended Posts

Gisteren onverwacht meer kilometers moeten maken en op punt waar ik op zou laden zelfs weer door moeten rijden. Uiteindelijk op punt gekomen waar ik enkele uren moest zijn en had de mogelijkheid om via het normale stopcontact en granny te laden.

Nu had ik de Granny aangesloten op het stopcontact, daarna de auto - in de auto scheduling uitgezet - nu wil de Granny niet laden - ik zie het symbool van Charging groen knipperen en het auto symbool op de granny wordt blauw - dit duurt zo'n 30 seconden en dan wordt de auto groen en het charging symbool gaat uit - ook bij de auto zelf zie ik niet een van de 3 groene lampjes bij het voorraam oplichten...

Uiteindelijk wel thuis gekomen en ook hier de granny geprobeerd - zelfde resultaat - toen ik net de auto had (september 2020) al wel een keer de granny uitgeprobeerd en werkte toen wel....

Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd?

@Peter Boermans De granny,ader werkt in principe hetzelfde als een gewone laadpaal (niet de snellader dus!). Als er wél wordt geladen aan een gewone laadpaal, maar níét met je granny, zou ik ermee naar de garage gaan.

Eventueel kun je eerst je granny proberen aan een andere EV of hybride, als je iemand daarmee in de buurt kent? Dan weet je tenminste of dat ding goed is…

thanks voor jullie reacties - ik heb 'm op 8A (ampère) gezet en nu startte het laadproces zonder problemen - zal daar dan wel aan gelegen hebben. Als ik weer een keer op ons regionale kantoor ben, zal ik het daar ook nog een keer proberen

• Like 1

Vreemd. Die laadsnelheid kan het probleem niet zijn volgens mij, tenzij de stop eruit vliegt bij hogere laadsnelheid. Maar daar hed je het niet over, toch?

Nee inderdaad - het laden startte gewoon niet (we eerst blauw symbool auto op de granny maar niets bij de auto)

Paar dagen later even geprobeerd op 8A thuis - dat werkte - nog niet op andere Ampere geprobeerd - zal dat binnenkort even doen - ding is voor noodgevallen wat mij betreft, maar dan moet je er wel op kunnen vertrouwen….

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Like 1

Heb de granny lader vandaag ook maar even getest, stond op 10 A, op 12A gezet en het werkt. Zal het niet veel gebruiken maar als het keer nodig goed om te weten dat ie werkt.