Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
635 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 14 antwoorden
- 4,4k weergaven
Ik wil een trekhaak op mijn e-Niro, we fietsen regelmatig. Ik heb deze bij Kia besteld (bij de koop) maar afgesproken om deze later te monteren. Heeft iemand ervaring met de e-Niro trekhaak en het plaatsen/rijden met fieten op de drager? Het grappige is dat er op de trekhaak een langere levertijd lijkt te zitten dan op de auto
Laatste antwoord door ThePuffle, -
Vergeef mij, beste forum deelnemers, ik heb gezocht maar niet gevonden: Bestaat er een mogelijkheid om de autohold functie standaard "aan" te zetten?
Laatste antwoord door McDadd, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 6,6k weergaven
Hallo allemaal , ik vind het een zalige wagen maar vind het jammer dat deze prijsklasse van wagen geen automatische achterklep heeft. Mijn vraag , heeft iemand deze al vervangen of laten wijzigen naar een automatische ?
Laatste antwoord door Case, -
SCC-reactie
door Zoef de Haas- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
In de bestuurders opties zie ik SCC-reactie voorbij komen. Deze kan ingesteld worden op: • Traag: De volgsnelheid om de ingestelde af‐ stand tot de voorligger te behouden is lager dan de normale snelheid. • Normaal: De volgsnelheid om de ingestelde af‐ stand tot de voorligger te behouden is normaal. • Snel: De volgsnelheid om de ingestelde af‐ stand tot de voorligger te behouden is hoger dan de normale snelheid. Maar wat bedoelen ze hier nu precies mee? Heeft dit met de acceleratie te maken? Oftewel als ik hem op SNEL instel dan trekt de e-Niro sneller op zodra er ruimte tussen mij en de voorligger is? Wat mij betreft staat het wat ong…
Laatste antwoord door PeterB 74, -
Hallo, sinds gisteren ben ik mede E-Niro rijder. Eerste kilometers zijn al veelbelovend te noemen. wellicht is dit topic ergens te vinden maar helaas niet door mijzelf Met kabel (orig. Apple) iphone SE 2020 verbonden maar krijg geen carplay mogelijkheid. Het icoon blijft grijs. Inmiddels meerdere kabeltjes geprobeerd, nieuwe update, siri uit/aan, Bluetooth aan/uit maar het wil niet connecten. Met oudere iphone lukte het als test wel. iemand ideeën? Alvast bedankt. Ramon
Laatste antwoord door Schaafsel, -
KIA laadkabel
door 8.3- 1 volger
- 16 antwoorden
- 3,9k weergaven
Van de KIA laadkabel 32A die bij mijn auto is geleverd wordt de voertuig stekker best wel heet tijdens het laden. Ik heb eens met een warmtebeeld camera gemeten en na een kwartier laten afkoelen was de temperatuur nog steeds 48 graden. De voertuig stekker van mijn wallbox komt niet boven de 21 graden uit tijdens het laden met 32A. Is dit een bekend probleem?
Laatste antwoord door Petertenboer, -
Wat is de kleur van de e-niro primer/grondverf? (vanwege krassen op zwarte- of clear white lak)
door Pieter Haarlem- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik twijfel tussen de aanschaf van een zwarte of een clear white e-niro. Vanwege de zichtbaarheid van krassen zou de kleur van de grondverf de keuze makkelijker maken :-)
Laatste antwoord door Platinum K, -
- 6 antwoorden
- 14,5k weergaven
Hi, Ik heb een nieuwe kia e-niro gekocht in duitsland model jaar 2020 uitvoering vision echter heb ik natuurlijk alleen een duitse handleiding erbij gekregen en online op mijnkia kan ik ook alleen maar de duitse versie vinden. Weet iemand waar ik een volledig nederlandse versie kan vinden van deze handleiding? Bedankt!
Laatste antwoord door jwv, -
- 14 antwoorden
- 3,7k weergaven
Goeie avond. Toen ik mijn e-niro bij een openbare laadpaal wilde aankoppelen hoorde ik een soort vreemd tikgeluid en leds kleurde rood. Andere kant van laadpaal geprobeerd en zelfde euvel. Naar een andere laadpaal gereden en je raadt het al, ook rode leds en tikken geluid alsof kabel niet vergrendeld kon worden. Bij een buurman verderop laadkabel geleend en die deed het direct. Morgen maar even langs de dealer want de kabel is redelijk essentieel. Iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door edwin van kessel, -
- 10 antwoorden
- 2,5k weergaven
Als ik de UVO-app bekijk onder "Status" zie ik een hoop "lege" ruimte na de update naar versie 1.5.1..... het vermoeden doet dat er in de toekomst of op dit moment al mee mogelijk is in combinatie met de MY20...???? Bij de update in de app-store staat ook de vermelding: "Opmerking: Een dealerbezoek voor Software Update kan nodig zijn om compatibel te zijn met de nieuwe functies" Iemand al ervaring hiermee?
Laatste antwoord door Mabion, -
Is er bij iemand al iets bekent of er een trekhaak (verwijderbaar of niet) gemonteerd kan worden op de E Niro. Nu de auto wordt uitgeleverd mag en zou het toch wel zo moeten zijn dat dit wel bekent moet zijn bij een goede autobouwer. Bij het zusje van Hyundai was dit bekent bij de start van de leveranties.
Laatste antwoord door Derrek, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Mijn e-Niro hangt aan de lader. Toen we net terug kwamen bij de auto hoorde ik een “hoop lawaai”. Klopt het dat de e-Niro een batterij koeling heeft? Het is hier namelijk erg warm. Kan er alleen niet zoveel over terug vinden.
Laatste antwoord door Zoef de Haas, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 4,9k weergaven
Ik merk dat bij hoge temperaturen buiten de stoelventilatie nauwelijks blaast. Ik dacht eerst dat je het anders ervaart juist omdat het zo heet is, maar volgens mij is het toch echt zo. Misschien heeft het te maken met prioriteiten, dwz eerst het interieur en daarna pas de stoelen. Maar zou 't prettig vinden dat er juist veel koele lucht door de stoelen gaat. Merken jullie dit ook?
Laatste antwoord door driel24, -
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik heb mijn e-Niro nu net een maandje. De eerste weken als ik de auto tot 100% vol had dan gaf de auto aan dat ik max 427km kon rijden (eco stand). Dit was ook het geval toen het zo heet was in NL (rond de 30 graden). Sinds een paar dagen is 100% alleen geen 427km meer maar rond de 370km. Ik ben nu in Frankrijk en heb op de weg hier naar toe voor het eerst fastchargers gebruikt. Is het mogelijk dat het gebruik daarvan (negatieve) invloed op de capaciteit van de accu heeft gehad? Ik weet dat temperatuur een verschil kan maken qua bereik echter tot de laatste dag in NL was 100% rond de 427km in eco. Nu hier in Frankrijk met minder warme (rond d…
Laatste antwoord door JohanGM, -
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik heb aan beide kanten bij het achterwiel een sticker zitten. Hoort deze daar of zijn ze hem vergeten te verwijderen bij aflevering?
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Beste KIA rijders, Ik heb een nieuwe KIA E-Nero en na invoeren VIN nummer om de auto met app UVO te koppelen volgt steeds de mededeling in het Engels dat er geen koppeling kan plaatsvinden omdat de netwerk verbinding van de auto niet stabiel is zelfs als ik in de auto ga zitten? Zowel bij iPhone op WiFi als op 4G? Heeft iemand een oplossing? Alvast bedankt, Georges
Laatste antwoord door Plips66, -
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 8,2k weergaven
Sinds vrijdag trotse bezitter van een MY20. Tot nu toe heel tevreden, maar ik kan nog niet echt wennen aan alle geluiden en muziekjes die afgaan bij bijvoorbeeld het starten. Wanneer ik instap en ik start de auto met de rem ingedrukt, krijg je een soort concert te horen en tegelijkertijd allerlei piepjes. Weet iemand waar de instellingen hiervan aan te passen zijn? Ik heb het nog niet kunnen vinden met de handleiding ernaast.
Laatste antwoord door Psylor, -
Omdat ik toch echt regelmatig ruzie heb met mijn LKA, heb ik mijn garage gisteravond gemaild dat ik die LKA meer gevaren vind introduceren dan voorkomen. Ik heb gevraagd om het (opnieuw) te kalibreren óf permanent uit te schakelen. Vanmorgen werd ik gebeld om een afspraak te maken. Die zal zijn op di 27 augustus. Kon niet eerder vanwege vakantie van de chef-werkplaats (die moet het doen omdat dit nog nooit eerder gedaan is en vanwege de serieusheid van het probleem) en mijn vakantie in de week van 19 augustus. Ik ben benieuwd. En dan heb ik meteen een vraag aan anderen die hun auto voor garantiezaken naar de garage brachten en daarbij een leenauto meekregen: hebben j…
Laatste antwoord door oldie, -
- 10 antwoorden
- 1,5k weergaven
Verbeeld ik het me nou, of ben ik soms eerder aande beurt bij stoplichtkruisingen, dan normaal zou zijn, als ik met m'n linker flipper tot stilstand kom. Sommige kruisingen ken je zo goed, dat je de stoplichtvolgorde kent, die altijd hetzelfde is, tenzij een tram of bus de boel in de war gooit (die hebben meestal 'prioriteit', zoals ze dat zelf noemen). Heb het gevoel dat ik met wat geflipper soms ahw kan voordringen. Je staat natuurlijk meestal op een detectielint bij een stoplicht, vraag me af of je dat met geflipper kan beïnvloeden, met je elektromagnetische auto. Iemand ook wel eens opgevallen?
Laatste antwoord door Cabjo, -
- 0 antwoorden
- 845 weergaven
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5174606/meer-schade-door-elektrische-autos-het-zijn-potentiele-moordenaars-tesla
Laatste antwoord door Cabjo, -
Drive motor
door Cabjo- 1 antwoord
- 2k weergaven
Laatst beurtje gehad, hoorde vreemde brom bij gas loslaten. Blijkt iets met de 'Drive motor' te zijn, wordt binnenkort vervangen. Op mijn vraag wat dat was, en hoe dat zou kunnen komen kwam de receptie werkplaats niet veel verder dan 'iets met de aandrijfas', waarop ik zei, dat kan niet, aandrijfas na 65.000 km, waarop hij het nog even ging vragen, nu was het 'iets' tussen de motor en de versnellingsbak. Elektrische auto dus hè. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen, ik kan er weinig tot niets over vinden?
Laatste antwoord door EvilBeegee, -
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 12,7k weergaven
zie titel. Bij terugkomst van vakantie stond 1 van de 3 groene indicatie lampjes op het dashboard te knipperen. De auto achtergelaten met ruim een half volle accu. 2,5 week onaangeroerd laten staan. Met bange vrezen auto aangezet in verwachting dat accu bijna leeg zou zijn maar range stond gewoon nog op 245km. Geen foutmelding op dashboard. Even een rondje door de straat gedaan wat prima was. Waarom ging dit lampje aan? Is toch alleen bedoeld en in functie om tijdens het opladen de status weer te geven?
Laatste antwoord door The Dude, -
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 4,8k weergaven
Is bij iemand de groene koelvloeistof vervangen door de blauwe tijdens de onderhoudsbeurt of is er geen service bulletin van? Wordt het op eigen kosten vervangen? Nieuwere e-Niro's hebben de blauwe.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 volger
- 13 antwoorden
- 2,5k weergaven
Als alles nog doorgaat gaan wij in augustus naar Frankrijk op vakantie, Dit wordt voor het eerst met een elektrische auto (e-Niro). Hier in NL heb ik een Multitankcard van NewMotion. Dat gaat eigenlijk allemaal vanzelf. Maar ik zie toch wel wat op tegen de vakantie in Frankrijk ivm laden aldaar en tijdens de reis. Iemand ervaringen of tips te delen? Alle info is welkom!
- 1 volger
- 7 antwoorden
- 6,1k weergaven
Ik hoor overal tegenstrijdige verhalen over het opladen. De een zegt het is geen probleem om hem tot 100% op te laden en de ander zegt dat de batterij juist slechter wordt als je meer dan 80% oplaadt. Ik laad thuis, bij een normale laadpaal, eigenlijk steeds op tot 100%. Gaat mijn batterij nu achteruit? En hoe zit dat met fastchargers? Daar hoor ik vaak wel hetzelfde verhaal over. Met een fastcharger is het beste tot 80%.
Laatste antwoord door Zoef de Haas,