Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
628 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 36 antwoorden
- 9,6k weergaven
Ik heb een vraag/klacht over mijn KIA E-Niro Het gaat om de adaptieve cruise control. Als deze is ingeschakeld, remt de auto vanzelf af tot stilstand als de auto voor mij remt en zelf ook stilstaat, bijvoorbeeld in de file. Wanneer de auto voor me weer rijdt, moet ik de KIA weer laten rijden door het rechter pedaal in te trappen, of door de tuimelschakelaar op de rechter stuurhelft te bedienen. Op het moment dat ik dat doe (dus pedaal of schakelaar) komt het regelmatig voor dat de auto een harde schok vooruit maakt en dan meteen op de handrem schiet. Dan staat de auto dus vast, in plaats van dat die gaat rijden. Dit gebeurd niet altijd, maar steeds op een wille…
Laatste antwoord door Case, -
E-niro In Belgiê
door oldie- 1 volger
- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik weet niet of hier veel belgen rondhangen op dit forum . Maar vandaag besteld Runway Red /smokey grey 64KW more+comfort pakket. Hierbij wat info: Levertermijn 6 maanden laden 3 fasig 11KW en niet onbelangrijk 1950€ korting -normaal salon conditie 4J gratis onderhoud die krijg ik niet . En belangrijk vandaag was de laatste dag van de subsiedieregeling 2500€ wel inschrijven voor 10/20 maar dat zal wel lukken.
Laatste antwoord door oldie, -
- 1 volger
- 44 antwoorden
- 8,5k weergaven
Hallo mensen ik rij al een tijdje de e-Niro versie 1 maar het radius is een enorm probleem Max 355km op volle accu. Ik heb nu 16000km op de teller. Ik ga in januari naar kaprun oosterijk met deze auto en wil natuurlijk de ideale snelheid op de snelweg rijden om zo ver mogelijk te kunnen komen op 1 lading. Daarom de volgende vragen: 1. Snelheid continu op snelweg boven de 100 kmh welke snelheid met laagste verbruik? 2. Wat te doen bij bergen hoe om hoog en hoe om laag welke snelheide adviseren jullie? 3. Tips voor gebieden met sneeuw? 4. Om hoeveel km laden jullie en welke snelheid minimaal 50kw? Ik heb de volgende laadpassen: Maingau Van de bron Chargemap ko…
Laatste antwoord door Terp1234, -
- 1 volger
- 18 antwoorden
- 6,1k weergaven
Heeft iemand al een goede workflow om bij kou even naar de auto toe te lopen en die te laten voorverwarmen, waarbij de energie van de paal komt? Het is me nog niet anders gelukt dan een planning in te stellen voor over 10 minuten of zo. Behoorlijk omslachtige manier...
Laatste antwoord door Terp1234, -
- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Ik heb mijn vetrektijd op werkdagen ingesteld op 7:00 en 22 graden voorverwarmen. Het is echter regelmatig voorgekomen dat ik merk dat bij vertrek de auto niet is opgewarmd. Onder de EV knop zie ik dan dat de temperatuur dan ineens op 19 graden stond. Dit heb ik niet zelf aangepast. Tot deze week was het nog niet zo erg omdat het 's nachts niet zo koud was, maar nu duiken de temperaturen al serieus ricthing de nul. Maandag dacht ik ook in een warme auto te kunnen stappen, maar was maar weer lauwtjes opgewarmd en stond op 19 graden. Ik weet zeker dat die voorheen op 22 ingesteld stond, dat check ik nu regelmatig. Hebben anderen dit ook al ervaren? Goed om te weten al…
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 2 volgers
- 13 antwoorden
- 2,7k weergaven
Voor mensen die twijfelen over het interieur, hier wat plaatjes. Ik moest het doen met een kleine foto in een brochure... In het echt is het nog iets lichter dan in de brochure, waardoor er een mooi two-tone contrast ontstaat en je niet in een zwarte kuip zit. Ik ben wel tevreden. Door de witbalans en verschil in zonlicht wisselt de kleur per foto, maar het geeft een indruk.
Laatste antwoord door oldie, -
- 1 volger
- 17 antwoorden
- 5,2k weergaven
zijn er mensen die een werkende RFID blokker hebben voor de sleutel? Leuk en handig maar ook risicovol dit contactloze verhaal. Heb een hoesje van de bol gekocht met veel hoge waarderingen maar geen effect. Ontgrendeld op 1m afstand. Ook het alu doosje van de pepermuntjes blokkeert niets van de radiogolven. Is er iets op de markt dat de auto op slot blijft als ik over de oprit loop en niet geskimt kan worden? Dus waar je sleutel in kan terwijl hij ook nog in je broekzak mee kan?
Laatste antwoord door meeder, -
- 1 volger
- 23 antwoorden
- 6,2k weergaven
Goedendag, Sinds medio februari 2019 in het bezit van een Kia E-Niro. De afgelopen 1,5 week maakt hij een gek geluid bij remmen en optrekken met als gevolg dat de aandrijfmotor kapot is. Gevolg, er dient een nieuwe besteld te worden vanuit Korea, helaas weinig bekend over hoe en wanneer dit geleverd gaat worden. Ik mag er nog wel mee doorrijden, maar is toch jammer van z'n leuke auto....
Laatste antwoord door Carl Struyf, -
Op de Tom Tom site staat dit ook: https://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/26782 Hun hebben een update voor hun apparaten maar wij zitten vast aan het fabrieksysteem? Hebben jullie hier ook last van? Hotspot via telefoon verbind gewoon en lijkt niets aan de hand maar hij blijft maar verbinding zoeken met online services (en dus ook geen optie radar / flitser waarschuwingen)
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 2k weergaven
Goedendag forum lezers, Ik ben al even op zoek naar een e-Niro die dit jaar geleverd kan worden, dus probeer het via deze plek. Het is een longshot, maar mocht iemand van zijn koopcontract van een Kia e-Niro af willen/moeten en de levering is nog in 2019, dan graag een PB naar mij. En wellicht heeft iemand een e-Niro pas kort en wil er vanaf, dat zou ook kunnen. De auto zou ik wel zakelijk willen kopen (btw auto). Vriendelijke groet, Reinier
Winter modus
door eNiroFan- 1 volger
- 10 antwoorden
- 6,1k weergaven
Bij mij staat winter modus nu aan. Het instructie boekje leert dat dit te maken heeft met de mate van accu (voor)verwarming. Deze modus aanzetten kost dus meer energie maar is nodig om normaal te kunnen laden naar ik aanneem. Het instructieboekje is niet zo duidelijk over wanneer dit precies aan moet staan. Is het letterlijk gedurende het seizoen winter of is het onder een bepaalde buiten temperatuur?
Laatste antwoord door jwv, -
- 1 volger
- 26 antwoorden
- 7,8k weergaven
We hebben het nu een paar keer meegemaakt deze week: de temperatuur staat op 20 of 21 graden ingesteld. In het begin van de rit wordt de auto prima verwarmd. Maar na een tijdje (20 min?) komt er opeens koude lucht uit de roosters. In eerste instantie wilde ik de temperatuur een graadje hoger zetten, maar dat hielp nix. Ik heb zelfs gezien dat als ik ophoog naar 24 of 25 graden dat ik het lichtje bij de aicoknop aangaan! Bizar! Iemand anders ook vergelijkbare ervaringen?
Laatste antwoord door Marcello75, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Is er interesse om een koopcontract over te nemen? Vanwege een aantal zakelijke besluiten wil ik afzien van de koop van de e-Niro. Volgens de laatste planning wordt deze in augustus geleverd (Tilburg). Het gaat om een zwarte ExecutiveLine, kleur is niet meer wijzigbaar. Voor alle duidelijkheid: het is een zakelijke aankoop, niet via een lease-maatschappij. Graag reactie via PM.
Laatste antwoord door Ruben Mulder, -
Vampire drain?
door 8.3- 1 volger
- 10 antwoorden
- 2,4k weergaven
Vanochtend wilde de auto niet aangaan. Sleutel werd niet herkend. Op een gegeven moment viel alles uit. Ik heb daarna de 12V accu nagemeten en die spanning was flink gezakt. Even los gekoppeld en toen was de spanning wel goed. Ook na het weer terug aansluiten. Met mijn OVMS is te zien dat de 12V plotseling flink gezakt was. Voor de zekerheid voortaan maar gereedschap meenemen voor onderweg.
Laatste antwoord door 8.3, -
- 1 volger
- 21 antwoorden
- 2,9k weergaven
Van mij mag het; sinds ik een EV rij (nu 4 jaar PHEV en 2 jaar EV) ben ik het eigenlijk uit mezelf al gaan doen. In de drukke randstad maakt het in rijtijd eigenlijk helemaal niets uit: veel 130 heb je er toch al niet en meestal ben je al blij als je de 100 kan halen. Inderdaad: als je een wat langere afstand buiten de randstad mag/gaat rijden doe je er, afhankelijk van de drukte, 'wel' 5 of 10 minuten langer over bij 100 in plaats van 120 of 130; ik ga iets eerder weg en heb er geen moeite mee. Als iedereen nu netjes 100 gaat rijden wordt het zoveel rustiger op de weg; dan komt iedereen stress vrij op de bestemming. Voor de stikstof maakt het niet veel uit vo…
Laatste antwoord door HenryV, -
- 1 volger
- 37 antwoorden
- 13,7k weergaven
Ik heb lane assist permanent uitgezet. Als een dun stukje plastic (ik heb eeb stukje van een kleine tie-wrap gebruikt) in de rechter bovenhoek van de druk schakelaar (cluster links van het stuur, rechter bovenste knop) dan blijft de drukknop "ingedrukt". Bij herstarten van de auto is de lane assist direct uit Als je net als ik, na het starten als 1e die knop indrukt, kan dit handig zijn. Misschien heb je er wat aan
Laatste antwoord door King Niro, -
Vandaag mijn Niro opgehaald. Hier alvast wat foto's
Laatste antwoord door BobV78, -
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
Beste Forum gebruikers, Over 2 maanden ga ik een Niro PHEV rijden. Ben dan ook op dit forum wat ervaringen aan het lezen en hoe om te gaan met een plug-in hybrid. Echter de antwoorden en reacties lopen van de 3 diverse modellen door elkaar op specifieke items. Voor algemene items prima, maar raak de weg kwijt als specifieke modellen aan bod komen, omdat een ieder hierop reageert, die niet dezelfde uitvoering heeft. Mag ik er dan ook vanuit gaan dat een HEV of PHEV of E anders gebruikt zal worden in de praktijk. Misschien handig om splitsingen aan te brengen in dit forum en iets meer structuur. Auto is overigens eind september besteld en wordt pas …
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Het viel me afgelopen weekend op dat de auto niet automatisch naar wintertijd is gegaan. Dit stond wel zo ingesteld (gps). Nu heb ik de tijd handmatig goed gezet. Nu valt me ook op dat bij een ingesteld tijdsvak voor laden (daluren) de auto toch een uur eerder gaat laden (ofwel conform zomertijd). Nergens zie ik deze tijd in de auto terugkomen. Wat zijn jullie ervaringen?
Connectbox
door 8.3- 1 volger
- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
Is er een manier om de KIA connectbox softwarematig uit te schakelen? Reden ik gebruik het niet, want ik heb OVMS (Open-Vehicle-Monitoring-System-3). Verder het stoort op de speakers, het bekend (gsm stoordeuntje) en onnodig energie verbruik.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
Aansluitkabel
door Schemerlamp- 1 volger
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, wie heeft de autoradio er al eens uitgehaald ? Ik zoek een foto van de aansluiting of aansluitkabel. Ik wil een Android set inbouwen. Wil wel de goede bestellen. Alvast bedankt. Groeten, Schemerlamp
Laatste antwoord door 8.3, -
- 3 volgers
- 98 antwoorden
- 17,1k weergaven
Dit is een centrale plek voor nieuwtjes, reviews, leuke filmpjes en andere wetenswaardigheden
Laatste antwoord door jwv, -
- 1 volger
- 38 antwoorden
- 7,8k weergaven
Hallo, ik ga naar duitsland in de herfstvakantie en moet dus aan de winterbanden. Vanwege comfort en prijs overweeg ik om 16 (ja 16) inch velgen aan te schaffen. Maar als ik naar de wielen kijk vraag ik me af of dat gaat passen? Weet iemand dit? En welke maat zou ik dan moeten hebben? Bij de dealer gevraagd maar daar leveren ze geen 16 inch velgen voor de kia e-niro. ps ik weet dat je dan een andere bandhoogte nodig hebt Hartelijke groet, Ronald
Laatste antwoord door RonaldVisschers, -
- 1 volger
- 14 antwoorden
- 2,7k weergaven
Na aflevering viel het mij op dat op de P-knop van m'n E-Niro een klein puntje zat. Dacht nog, dat is knap gevonden van Kia, net als op je toetsenbord bij de F en en J, zodat je blindelings die P kunt vinden zonder er naar te kijken. Niet dus, want na ruim 1,5 maand lijkt het net alsof de coating van de P los is geraakt. Meerdere bobbeltjes zijn nu zichtbaar. Net alsof er lucht onder een sticker zit. Dealer gaat er al mee aan de slag en ik ga 't horen. Iemand anders ook deze ervaring?
Laatste antwoord door E-lmar, -
- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Hoi, Heb sinds deze week een E Niro. Erg fijne avond, bevalt zeer goed. De auto is zwart met petrol kleur strips op de voor- en achterkant. Deze zou ik heel graag ook zwart willen hebben. Weten jullie of deze te vervangen zijn en waar ik andere kleuren strips kan vinden? Kon het nog niet vinden op dit forum.....als er al een topic is hoor ik het ook graag. Thanks!!
Laatste antwoord door RobbieDG,