Jump to content
JaapW

Kia E Niro VS Tesla Model 3

Recommended Posts

Wij hebben wel een goede en vooral verstandige keuze gemaakt! Niet?

De Tesla:

1. Is een heel stuk kleiner. Krap zitten achterin

2. Heeft minder actieradius

3. Deuren die vast zitten gekleefd.

4. Lekkende achterbak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minuten geleden, JaapW zei:

Wij hebben wel een goede en vooral verstandige keuze gemaakt! Niet?

De Tesla:

1. Is een heel stuk kleiner. Krap zitten achterin

2. Heeft minder actieradius

3. Deuren die vast zitten gekleefd.

4. Lekkende achterbak

 

De isolatie in de Tesla schijnt ook niet geweldig te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Model 3 als auto is gewoon superieur op eigenlijk alle vlakken:

3fase laden, geweldige app (kachel en airco op afstand te bedienen), supercharger netwerk in heel Europa en automatische routeplanning, supersnel snelladen: 3x sneller dan de e-Niro, trekt sneller op, stuurt/rijdt sportiever, frunk, geweldige interface met groot scherm, supergoede audioinstallatie, AutoPilot op termijn beter dan van de e-Niro, frequente updates van de software, geen verplichte onderhoudsbeurten om garantie te behouden, vierwielaandrijving (de e-Niro kan vermogen amper kwijt op de voorwielen).

Maar.. de e-Niro is gewoon ook een hele fijne EV en is een heel stuk goedkoper in de lease + bijtelling.

En qua service is het drama bij Tesla. Overgrote meerderheid heeft geen problemen, maar er zitten er een paar bij.. man, echt schrijnende gevallen en totaal gebrek aan service als er echt wat is..

Lekkende achterbak is al lang geleden opgelost, was sowieso een nonprobleem, maar ze hebben een extra rand aangebracht. Gebrek aan geluidsisolatie schijnt met een eenvoudige rubberstrip te verhelpen zijn.

Edited by jwv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft over dat de laadruimte achterin bij de Kia toch wel stukken beter is. En dan heb ik het niet zozeer over het volume, maar vooral over de toegang. Want doordat de achterruit van de Tesla blijft zitten kun je er nooit stukken van wat groter formaat in kwijt, wat bij Kia geen enkel probleem is. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minuten geleden, Hippe lip zei:

Blijft over dat de laadruimte achterin bij de Kia toch wel stukken beter is. En dan heb ik het niet zozeer over het volume, maar vooral over de toegang. Want doordat de achterruit van de Tesla blijft zitten kun je er nooit stukken van wat groter formaat in kwijt, wat bij Kia geen enkel probleem is. 

Dat is zeker waar. Tijdje geleden een nieuw tv meubel gekocht en paste met alle gemak achterin. Heerlijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook wel jammer bij de M3 dat als het regent en je de laadruimte nodig hebt het water er zo vanaf de achterruit ingutst (oepsie).

Yep, ben zeker jaloers op het supercharger netwerk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Ook wel jammer bij de M3 dat als het regent en je de laadruimte nodig hebt het water er zo vanaf de achterruit ingutst (oepsie).

Yep, ben zeker jaloers op het supercharger netwerk.

Daar zal ik later ook wel jaloers op worden. Het is nu nog niet super druk bij Fastned, maar straks... 

Dan kan ik wel zo’n Tesla supercharger gebruiken. Er zijn er daar zoveel van schijnt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwah, dat valt wel mee; er zijn meer Fastned oplaadpunten. Neemt niet weg dat Tesla dit best aardig voor elkaar heeft:

https://www.tesla.com/nl_NL/findus#/bounds/52.78566416429433,9.121904773437564,49.98603191886983,1.8379692265625636,d?search=supercharger,&name=Europe

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, Sigmasailor zei:

Ook wel jammer bij de M3 dat als het regent en je de laadruimte nodig hebt het water er zo vanaf de achterruit ingutst (oepsie).

Nee, dat is dus inmiddels gefixt met een extra randje, maar het verhaal van de eerste review daarover wordt helaas nog graag gedeeld onder mensen die de Model 3 belachelijk willen maken. 

Zijn in Europa veel meer superchargers dan FastNeds (hoe kom je daarbij? Of bedoel je met “FastNed” een CCS snellader?), en zo’n locatie heeft vaak wel 10 tot 20 laadplekken terwijl FastNed er maar 4 - 6 heeft.

Het blijft een sedan met beperkte klep.. de ruimte achterin is wel echt fors, veel dieper (20 cm?) dan de e-Niro. En een trekhaak voor een boedelbak mogelijk..

Vind het beide top auto’s, en nu de e-Niro nauwelijks leverbaar is: ga zeker ook de Model 3 proefrijden (of lenen van een bekende) en laat je niet door anderen op het verkeerde been zetten. Er is helaas veel “haat” richting Tesla, terwijl ik zou zeggen: elke extra EV erbij in NL is weer een mooie tweedehands voor straks, gaan we hard nodig hebben :)

Edited by jwv

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 uur geleden, jwv zei:

Er is helaas veel “haat” richting Tesla, terwijl ik zou zeggen: elke extra EV erbij in NL is weer een mooie tweedehands voor straks, gaan we hard nodig hebben :)

Er wordt met name veel ongenuanceerde kritiek geleverd over de Tesla; zowel positief als negatief. Dat is jammer. De ‘tegenstanders’ branden ‘m af zonder serieuze vergelijking te maken met positieve punten van de auto, de ‘voorstanders’ prijzen ‘m de hemel in zonder te kijken hoe andere EVs het doen. 

Ik zie zeker leuke, mooie en unieke punten aan een Tesla, maar dat zie ik ook aan onze e-Niro en aan een Ipace, al moet ik zeggen dat ik blij ben dat ik die laatste niet gekocht heb. En dan heb ik het niet alleen over de prijs (2x de e-Niro), maar ook over de stijl (zeker goed, maar niet de mijne) en vooral de ruimte binnenin. Met mijn lengte (1,94) geen handige keuze. Nee, ik ben nog steeds errug blij met m’n e-Niro. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden, Hippe lip zei:

Nee, ik ben nog steeds errug blij met m’n e-Niro. 

Me too! Zelfs als ik nu zou moeten kiezen zou ik nog echt serieus twijfelen. Rijd nog dagelijks met heel veel plezier, eerste auto waarmee ik dat heb :) En mn vrouw moet de Tesla niet: te lage instap / zithoogte en te hoog “patser” gehalte om voor de deur te hebben :turned:

Edited by jwv

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minuten geleden, jwv zei:

En mn vrouw moet de Tesla niet: te lage instap / zithoogte

Dat heb ik ook. Door leeftijd + ziekte willen de gewrichten steeds minder. Ik had mijn Citroën C5 break eigenlijk nog in 5-10 jaar willen oprijden, maar het lijf wilde die (voor mij nu) te lage instap niet meer. 

35 minuten geleden, jwv zei:

... en te hoog “patser” gehalte om voor de deur te hebben :turned:

Dan moet je die Ipace al helemaal niet hebben. Die heeft dat gehalte aan de binnenkant nog meer dan een Tesla. Prima hoor, maar ik heb het niet nodig en hoef er het geld dus ook niet aan uit te geven.

Edited by Hippe lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voornaamste reden om niet voor Tesla te gaan is de phantom breaking. Zolang ze dat nog niet onder controle hebben is het een nogo. Midden op de snelweg vol in de remmen vanwege schaduw viaduct of iets dergelijks. Leg dat maar eens uit aan je vrouw als ze een dagje met de kids op pad gaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 uur geleden, Stormtrooper zei:

Voornaamste reden om niet voor Tesla te gaan is de phantom breaking. Zolang ze dat nog niet onder controle hebben is het een nogo. Midden op de snelweg vol in de remmen vanwege schaduw viaduct of iets dergelijks. Leg dat maar eens uit aan je vrouw als ze een dagje met de kids op pad gaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 

En hoe leg je dat uit aan degene die achteloos achter je rijdt en hierdoor opeens op je achterbank komt zitten? Het simpele "moet je maar remafstand houden" is door de rechter al eens naar de prullenbak verwezen wanneer je zonder enige aanwijsbare reden opeens hard remt en daardoor de verkeersveiligheid in gevaar brengt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de Tesla Goden ons gunstig gezind zijn krijgt mijn vrouw haar M3 a.s. woensdag. Aflevering is in vergelijking met KIA in elk geval een aanfluiting. Twee keer uitgesteld, in totaal 4 eindfacturen en afhalen in Tilburg i.p.v. Groningen wat was afgesproken. Dan hebben we dus een e-Niro en een M3 op de oprit staan. Ben benieuwd hoe het bevalt. Wat me wel opvalt is de verschillende reactie van mensen: als je vertelt dat je een electrische Kia hebt dan krijg je vaak leuke en geïnteresseerde reacties. Maar vertel je dat je een Tesla besteld hebt dan heeft iedereen meteen een mening, en niet altijd positief (subsidieslurper, eco-aso). 

Waarom we voor de Tesla hebben gekozen: na een tijdje met de Niro te hebben gereden balen we er allebei van als je weer zelf ouderwets moet sturen en remmen op saaie stukken weg in de ZOE. Daarnaast is de M3 de enige een beetje betaalbare electrische auto waar een trekhaak onder kan.  We rijden toch vrij regelmatig met een karretje meuk naar de stort of van de bouwmarkt. (kangoo is ons teveel bedrijfsauto en heeft beroerde range).  En na 6 jaar ZOE en 160.000 km waren we ook wel weer aan iets anders toe (ja, ik geef toe: allemaal eerste wereld redenen).

Over phantom breaking lees ik verschillende dingen. Sommigen hebben regelmatig last, anderen nooit. We gaan het zien. 

Grappig is verder te zien dat Tesla rijders een wat hoger "fanboy" gehalte hebben. Toen ik daar op het forum zei dat ik het jammer vind dat Tesla geen smart regen ondersteund terwijl Kia dat wel doet kreeg ik gelijk allemaal reacties in de trend van "dat heb je toch niet nodig" en "tesla heeft de beste autopilot". :-) 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk @Prlwytzkofsky! Benieuwd naar hoe je de twee auto’s zelf met elkaar vergelijkt straks.

Jep dat fanboy gedoe zie je op meer fora. En het trieste is dat het gros van die rijders 0 ervaring heeft met andere moderne auto’s. Die vinden de Tesla dan super tov hun vorige leasebak (is ie ook) maar beseffen niet dat veel andere merken ook niet stil hebben gestaan en SCC bij die merken gewoon solide en voorspelbaar werkt, terwijl de Tesla op zn minst nog buggy is maar op termijn, wellicht, echt “self driving” kan gaan worden.

Het meest waardevol zijn de meningen van mensen die beide auto’s bezitten, op Tweakers is er ook iemand met een Model3 en een e-Niro (en een i3 en een inmiddels weer verkochte Kona), die kan oprecht zeggen dat ie weet waar ie het over heeft.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom worden alle EV's eigenlijk met Tesla's vergeleken? Is die Tesla een soort van heilige graal ofzo?

Laten we de Leaf er eens bijpakken; ik ben Leaf ervaringsdeskundige; de mijne (ex-Leaf) is retour importeur. Ik vind de E-Niro eigenlijk op alle punten beter dan de Leaf. Het enige echt 'grote' manco van de e-Niro is het feit dat je de klimaatregeling niet met de App kunt bedienen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Waarom worden alle EV's eigenlijk met Tesla's vergeleken? Is die Tesla een soort van heilige graal ofzo?

Omdat dat de eerste serieuze EV was. 

36 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Laten we de Leaf er eens bijpakken; ik ben Leaf ervaringsdeskundige; de mijne (ex-Leaf) is retour importeur. Ik vind de E-Niro eigenlijk op alle punten beter dan de Leaf. Het enige echt 'grote' manco van de e-Niro is het feit dat je de klimaatregeling niet met de App kunt bedienen.

De e-Niro is ook gewoon een goeie EV. 

Maar bij die manco’s mag je nog wel twee dingen toevoegen:

1. Geen driefase laden. Gewoon een misser die eenvoudig anders had gekund. En heel duur had dat nooit kunnen zijn  

2. LKA stelt niets voor t.o.v. Tesla. Hij houdt niet het midden van de rijstrook maar stuitert tegen de zijlijnen. En dat doet-ie nog onbetrouwbaar ook. Ik wou dat ik wist hoe je die permanent uit kon zetten. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hippe lip de LKA wel ja, maar de LFA daarentegen (alleen actief als onderdeel van de SCC) is gewoon prima. Met de huidige regelgeving moet je voorlopig toch altijd je aandacht op de weg en je handen aan het stuur houden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, dat 3-fasen laden mis ik niet. Ik red het prima op 16A. Misschien is de M3 beter in autonoom rijden, ook je mening over LKA en LFA deel ik niet. Er valt prima mee te leven. Inmiddels weet ik waar ik het uit moet zetten. Heeft dat herkalibreren niet geholpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 uur geleden, jwv zei:

@Hippe lip de LKA wel ja, maar de LFA daarentegen (alleen actief als onderdeel van de SCC) is gewoon prima. Met de huidige regelgeving moet je voorlopig toch altijd je aandacht op de weg en je handen aan het stuur houden.

Die term LFA vind ik nogal verwarrend, met name vanwege de L (Lane). Die LFA heeft niets te maken met het binnen de lijntjes houden van de auto. Als ik de beschrijving van Kia lees vraag ik me af wat het verschil is met cruise control (SCC). 

6 uur geleden, Sigmasailor zei:

Hmm, dat 3-fasen laden mis ik niet. Ik red het prima op 16A. Misschien is de M3 beter in autonoom rijden, ook je mening over LKA en LFA deel ik niet. Er valt prima mee te leven. Inmiddels weet ik waar ik het uit moet zetten. Heeft dat herkalibreren niet geholpen?

Tja, ik red het ook redelijk op één fase met mijn loadbalancing Zappi tot 25A, maar de veelrijders zouden driefasenladen toch wel waarderen, weten we inmiddels. 

Die LKA valt mss mee te leven, maar je hebt er zo weinig (nix) aan.

En die herkalibratie? Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ik werd erbij weggehouden, ze deden er nogal ingewikkeld over en de reactie aan de balie was meer gericht op het ontkennen van het probleem en het proberen mij gerust te stellen. Maar dan door iemand die niet echt weet waarover hij het heeft. Met name het volharden daarin leverde nogal wat frictie op, om het voorzichtig te zeggen. Ik heb het gevoel dat ze niet goed wisten wat ze aanmoesten met die kalibratie en betwijfel of die is uitgevoerd. Ik was in de buurt en zag niets dat erop leek. De geheimzinnigheid er omheen hielp daarbij niet echt. En de LKA werkt nog steeds houterig pas op het laatst ongenuanceerd corrigeren; 1 op de drie keren daarna aan de andere kant over het lijntje gaan als je ‘m zijn gang laat gaan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden, Hippe lip zei:

Die LFA heeft niets te maken met het binnen de lijntjes houden van de auto.

Toch wel.

Zie het zo: de LKA is reactief en corrigeert/waarschuwt als je uit de rijbaan dreigt te raken. Vandaar ook het stuiteren wat je beschrijft, het is niet bedoeld om handsfree te rijden en het wordt pas actief bij dreiging van overschrijding lijnen.

De LFA is proactief en heeft als doel om de auto icm cruisecontrol op de juiste plek op de weg te houden. Je ziet dan ook het symbooltje met een een groen stuurtje in het dashboard.

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minuten geleden, jwv zei:

De LFA is proactief en heeft als doel om de auto icm cruisecontrol op de juiste plek op de weg te houden. Je ziet dan ook het symbooltje met een een groen stuurtje in het dashboard.

Ah. LFA is dus passief, het laat een lampje (symbooltje) zien, maar corrigeert niet, ook niet subtiel. 

Dit bevestigt wat ik zei: LKA stelt niets voor t.o.v. Tesla. Ik wou dat ik wist hoe je die permanent uit kon zetten, want op deze manier irriteert die meer dan dat hij goed kan doen.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee de LFA is niet passief, waar zeg ik dat?

De LFA stuurt juist proactief mee om in midden te blijven rijden en wacht niet af tot je de lijnen over gaat om dan ineens abrupt in te grijpen. Dus continu en subtiel.

Als jouw idee is dat Kia LKA vergeleken zou kunnen worden met de Autopilot (LFA + SCC) van Tesla, tja.. dat is inderdaad geen vergelijk. Weet ook dat het systeem van Tesla dat ook alleen maar doet in de cruisecontrol mode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Kiaclub Nieuwsrobot
      Instead of updating or redesigning the Optima, Kia has rid the North American market of the car altogether.

      In its place arrives the new 2021 Kia K5. To be fair, the Optima was always called the K5 in South Korea. So Kia has essentially done away with the Optima name and now its new mid-size sedan will be identified as K5 all across the globe. The K5 is all set to take the fight to its rivals in the mid-size sedan market and it seems well equipped to do so. So here are five cool features in the 2021 Kia K5 that could change the game.
      SEE ALSO: 2021 Kia K5 Revealed: 290 HP and AWD for Sporty Optima Replacement
      A Diet Stinger Please

      Gone are the days when mid-size sedans we considered too beige. Today, aesthetically at least they can give more upscale cars a run for their money. And the K5 epitomizes that ethos. It looks like Kia’s flagship GT, the Stinger, went on a diet and chiseled itself by some serious weight training. The front nose is sharp and the sleek fascia with its front fender-intruding DRLS and all-LED headlamps is enough to turn heads. It sits on the same N3 platform as the Hyundai Sonata and if that’s any clue, it sits lower than before and the sloping roofline creates coupe-like profile that looks sporty. The best part? It’s not all show and no go.
      SEE ALSO: 2020 Hyundai Sonata Review
      Turbo Power

      Along with a striking design, thankfully Kia has also introduced an engine that would make many an enthusiast take notice. Sure there is the 1.6-turbo GDI. But the engine of interest here is the 2.5-liter four-cylinder turbo from the upcoming Genesis G80. It makes 290 hp of max power and 311 lb-ft of torque which according to Kia is “best-in-class”. It also comes with a segment-exclusive eight-speed wet, dual-clutch transmission and AWD (another first for Kia). All trims are available with AWD except the base LX.
      SEE ALSO: 2021 Genesis G80 Here To Make Rivals Nervous, Priced From $48,725
      Continuously Variable What?
      Yes, we are still harping on about the engines. As desirable as the 2.5-liter turbo is, the 1.6-liter GDI comes with its own set of innovations. Kia has introduced an industry-first Continuously Variable Valve Duration system, or CVVD. Unlike variable valve timing, CVVD allows for individual valves to remain open or closed for extended periods depending on how the car is being driven. If the car is at a constant speed, the system will allow the intake valves to be open from the middle to the end of the compression stroke so as to minimize resistance during compression. If the car is being driven fast, the system closes the intake during the same stroke to maximize air utilization during the explosion stage.
      The system can increase fuel efficiency by five percent, increase power by four percent and cuts emissions by 12 percent.
      SEE ALSO: 2020 Hyundai Sonata Hybrid Review
      All-Paw-Drive

      This is the first time Kia has equipped its sedan with all-wheel-drive. Though it is a front-wheel-drive based system, which essentially means that it is on-demand and will engage AWD when the system detects a loss in traction at the nose. The system is optional on all trims except the base LX and comes as standard on the GT trim with the 2.5-liter turbo.
      A Cabin From Above?

      The cabin of the K5 truly looks like from a class above. The upholstery looks premium and upmarket. Kia will also offer two infotainment screen sizes in the K5, an 8.0-inch unit, and a 10.25-inch wide-screen system. Kia will also offer Apple CarPlay and Android Auto as standard. Though both will be wireless (another first), that ability will be available with the 8.0-inch screen only. Our guess? Compatibility issues maybe. Though it will also come with natural voice recognition which will allow occupants to operate things like the aircon with voice commands.
      Other features include an upgraded Bose sound system and smart key that allows you to not only start your car but operate the climate control system as well.
      The 2021 Kia K5 goes on sale by late summer and the GT version will arrive in fall. Prices will be revealed closer to the launch.
      The post Top 5 Coolest Features of the New Kia K5 appeared first on AutoGuide.com.
      Lees volledige artikel
    • By Kiaclub Nieuwsrobot
      Kia has released the first images of the fourth-generation Sedona—or Carnival in other markets—showing off a new, stately appearance.
      Begun, the minivan wars have. Chrysler fired the first salvo with the redesigned 2021 Pacifica. Then just a month ago, Toyota revealed the all-new, all-hybrid Sienna. Kia would not sit this one out, and it’s now provided the first look at the fourth-generation Sedona minivan.
      Loading … Technically, this isn’t the Sedona; it’s the Carnival, the name Kia’s people-mover uses in other markets. Also, unlike its competition, Kia has rid the Carnival/Sedona of the minivan name and insists on calling its new boxy people mover a “Grand Utility Vehicle’ possibly to accentuate its SUV-esque design lines. Before we get too excited about this absolute looker of a minivan, pardon, Grand Utility Vehicle, we would like to clarify that the Sedona will not be coming to the US this year. It will go on sale in South Korea in the third quarter of this year and will probably arrive in North America by late 2021 as a 2022 model. 

      Head-on, you can easily mistake the new Sedona for an SUV. It features short overhangs and a bold new face with a massive tiger-nose grille and the full-width LED DRLs. The massive grille along with the sculpted front bumper and the slightly flared wheel arches are all quintessential SUV design elements. Plus, the flush-fitting headlamps inside the grille give the Carnival an air of sophistication. The massive greenhouse, sliding doors, and the tall, boxy shape however are quintessential minivan. Plus, the shoulder line that extends from the headlamps to the tail lamps further emphasizes the van’s sheer size.

      It features a floating roof design while the C-pillar carries a chrome strip that extends into the rear of the car. The tailamps are an all-LED affair with an LED strip running the width of the tailgate.  Kia states that it features a longer wheelbase than before and will be more spacious than the current car. There are no images of the cabin available yet, but the “limousine” badge on the tailgate shows that the one pictured here is the top trim and will come with all bells and whistles. 
      Kia is also keeping mum about the specs but we think when it comes to the US, it will carry over its current 3.3-liter V6 and also add a hybrid powertrain to its lineup.
      The post 2022 Kia Sedona Puts a Stylish SUV Spin on the Minivan appeared first on AutoGuide.com.
      Lees volledige artikel
    • By ThePuffle
      Vorige week in etappes de Kia eNiro Gravity Blue Metallic aangepakt. Afgeleverd met een of andere vette laag, die er na twee wasbeurten goeddeels af was. De gebruikelijke stappen gedaan; weinig reactie op NonFerro en vervuiling achter voorwielen en achterklep. Polijsten met finale op wit. Het dak met Blackhole en EXP gedaan, de rest alleen EXP. Na de volgende wasbeurt Collinite  845 inmiddels erop gedaan.





    • By Kiaclub Nieuwsrobot
      What is the most fuel efficient Kia model and which one delivers the wors fuel economy figures? 2020 Kia Forte...
      The post 2020 Kia Model MPG Figures Rated From Best To Worst appeared first on theKEEA.
      Lees volledige artikel
×
×
  • Create New...