Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Bram E-Niro Dat betekent dat het vervangen van remvloeistof meer tijdgerelateerd zou moeten zijn en niet kilometergerelateerd, zoals dat nu gaat. Maar ja, hoe pak je dat aan. Zo’n onderhoudschema kennen we niet...

Geplaatst
On 1/26/2020 at 1:55 PM, Steeck03 said:

De grote cijfers kloppen, maar de kabels die naar Pernis gaan zijn echt ietsje zwaarder dan die een gemiddelde woonwijk binnen komen. Daar verwacht ik op termijn meer problemen, dan in de totale productie.

Klopt, maar ik denk dat we nog een stuk meer uit de bestaande netten kunnen halen. Het zou mij bijvoorbeeld niets verbazen als Enexis binnenkort met goedkope laadpalen komt die  binnen een wijk loadbalancen.

11 hours ago, Bram E-Niro said:

remvloeistof word volgens mij vooral vervangen omdat het vocht in zich opneemt en als er wate rin je remvloeistof komt krijg je corrosie en kan het gaan koken bij hoge tempraturen . 

Heel vaak word remvloeistof verversen over geslagen maar naar mijn mening toch best wel belangrijk . gevolgen kunnen oa lekkende remcilinders zijn .

Het klopt dat je het niet eindeloos moet overslaan. Maar Kia eist dat je het elke 30.000 km doet wat bij mij resulteerde in nieuwe remvloeistof na 5 maanden. Onze Zoe had een onderhoudsinterval van 30.000km of 1 jaar en  net als Kia moest elke tweede beurt de remvloeistof vervangen worden. Kortom: ik vin de Kia wel heel voorzichtig met de intervallen.

Geplaatst
5 uur geleden, Bram E-Niro zei:

Normaal is remvloeistof vervangen om de 2 jaar. Dus 30k is inderdaad wel snel dan .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Eigenlijk zegt Kia ook dat het elke 2 jaar moet:

788AB918-08F8-489D-B456-E227EDC9B3D2.jpeg.163767d07c28338eeb8a865c75a1e7c1.jpeg

Geplaatst

Wel een beetje lullig natuurlijk terwijl je de kwaliteit  remvloeistof gewoon kan meten . Waarschijnlijk is het veelvuldig onderhoud iets dat je betaald vanwege de lange waarborg

• Like 1
Geplaatst
Wel een beetje lullig natuurlijk terwijl je de kwaliteit  remvloeistof gewoon kan meten.

Dat dus; bij mijn Picanto is de remvloeistof laatst NIET vervangen, omdat deze bij meting nog goed bleek.
Net als dat mij werd afgeraden de kleppen te laten stellen, omdat problemen zich vaak hoorbaar melden, zeker met de frequentie waarmee ik in de garage sta voor onderhoud vond ik dat wel prima.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...