Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
628 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Binnenkort mag ik mijn E-Niro in ontvangst nemen. Nu dus op zoek naar een oplaadstation. Al veel gelezen over het opladen en de beperkingen van de 1 fase oplader. Nu dus gestuit op de "Ratio Electric New EV Transformer- Charging station" waarmee ik met 3*25A toch de volledige oplaad capaciteit van 32A kan benutten. Wat zijn de ervaringen met deze oplader en zijn er risico's is het gebruik ervan ?
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 1 volger
- 17 antwoorden
- 3k weergaven
Begin juli mijn e-Niro opgehaald bij de dealer. Wat een feest om electrisch te rijden. Natuurlijk een sport om zo zuinig mogelijk te rijden en dat lukt wat ons betreft prima. Gemiddeld 13,6 kWh per 100 km bij over het algemeen snelwegkilometers, niet harder dan 100 km/u en zo veel mogelijk regenereren. Vorige week de e-Niro naar de dealer gebracht om een trek/draaghaak te laten monteren en nog wat kleine dingetjes af te stemmen. Zondagmiddag gebracht en afgelopen donderdag weer opgehaald. Ik keek vrijdag, voor de vorm, naar het verbruik per dag / rit (via t welbekende EV menu) en schrok met toen rot... 's maandags (was dus toen bij de dealer) een rit /dagtotaal v…
Laatste antwoord door Cabjo, -
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo, nog een trotse Kia E-Niro bezitter hier. Tijdje zitten lurken hier, nu ook een account aangemaakt. Ik merkte dat ik vaak de Kia app zat te checken om bijvoorbeeld te kijken of mijn vrouw al op de weg terug was (om te weten wanneer het eten klaar moest zijn bv). Ook wilde ik graag weten hoe de curves voor thuisladen en snelladen precies verlopen, wat het laadverlies thuis is, in hoeverre ik de range in de display kan vertrouwen, etc. Na wat reverse-engineering is het betrekkelijk eenvoudig om updates van de Kia Connected server te halen (voor je eigen auto welteverstaan!) en met wat geprogrammeer staat er nu een mini-service waarin triggers aan acties gekoppel…
Laatste antwoord door RudyO, -
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 2,7k weergaven
Twee dagen geleden (met nog 30 km op de GOM) een hoop gedoe om de Fastned pomp aan de praat te krijgen. Ik heb alle laders gehad en pas bij de vijfde poging ging het werken, zucht. Commentaar van Fastned: we hebben wat software problemen met Kia (al 4 weken) en werken er hard (zo, zo) aan om het op te lossen. Bij deze roep ik Fastned en Kia (lezen jullie mee?) op om dat komende week voor eens en voor altijd ‘even’ op te lossen. Moet kunnen als de wil aan beide zijden er maar is. Aan de wil van Fastned twijfel ik eigenlijk niet. Kia: kom op en los dit even op! Nog wel een goede tip van Fastned: de lader met het hoogste nummer heeft nog oude software en zou het wel mo…
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 1 volger
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
Beste leden, Eerder al een bericht geplaatst over een onderzoek onder E-niro rijders. Ik ben voor hetzelfde onderzoek van onderzoeksbureau Ferro Explore op zoek naar potentieel E-niro rijders. Mensen die binnen een jaar van plan zijn om (waarschijnlijk) een E-niro aan te schaffen/te leasen. Hieronder de specificaties van dit onderzoek, wat knip en plakwerk uit het vorige bericht. De eindklant is een automerk wat een markt zoekt in Europa. Ik mag de naam verder niet noemen om 'vooroordelen' te voorkomen. Zij willen via onafhankelijk onderzoek de markt verkennen en vooral weten welke wensen en behoeften er zijn bij potentieel elektrisch rijders. Het gaat om …
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Beste leden, Van Jheroen toestemming gekregen om mijn uitnodiging te plaatsen. Mijn naam is Olaf Verboon, ik werk voor Bee Keen, wij zijn een wervings- en selectiebureau voor (markt)onderzoek. Nu zoeken wij voor een onderzoek van onderzoeksbureau Ferro Explore Kia e-Niro rijders. De eindklant is een automerk wat een markt zoekt in Europa. Ik mag de naam verder niet noemen om 'vooroordelen' te voorkomen. Zij willen via onafhankelijk onderzoek de markt verkennen en vooral weten welke wensen en behoeften er zijn bij elektrisch rijders. Zij hebben wel expliciet om Kia E-niro rijders (en Hyundai Kona rijders) gevraagd. Het gaat om een groepsgesprek in Amst…
Laatste antwoord door Terp1234, -
Ervaringen TomTom navigatie
door Gast Elektrowhite- 1 volger
- 18 antwoorden
- 4,5k weergaven
Ik gebruik meestal Google Maps of Waze via Android Auto. Het eigen navigatiesysteem van TomTom heeft me namelijk al meerdere malen teleurgesteld, deze kiest toch niet de beste routes (met name niet rekening houdende met forse files of omleidingen). Ik heb uiteraard de navi gekoppeld aan mijn telefoon t.b.v. actuele verkeersinformatie (via Kia Hotspot App). Mijn vragen in dit topic: - Wat zijn jullie ervaringen met dit navigatiesysteem? - Wat verbruikt meer data, TomTom icm Kia Hotspot of een Navi app op je tel (ik zou zeggen de navi app)?
- 2 volgers
- 37 antwoorden
- 9,2k weergaven
Graag wilde ik ervaringen delen met andere E-Niro rijders over onze vakantie naar Italië afgelopen mei/juni. Reisbestemming is een agriturismo in Umbrie en Toscane, ongeveer 1500km bij ons vandaan. De voorbereidingen die wij getroffen hebben: -internet: op reis met elektrische auto in Europa -plugsurfing app/sleutel geactiveerd -new motion laadpas in bezit -apps ‘opencharge’, ‘chargemap’ en ‘new motion’ gedownload -route uitgestippeld mbv verschillende sites/apps (goingelectric.de is zeer overzichtelijk en in te stellen op DC-laden, stekkertype, autotype etc.), stations opgeslagen in Mijn Kaarten en Google …
Laatste antwoord door Niro79, -
Waarom laad de e-niro niet verder op dan 410-420 km mogelijkheid? Alle extra’s, mn airo ect UIT.
Waxoyl en wassen 1 2 3 4
door Marcello75- 2 volgers
- 95 antwoorden
- 15,1k weergaven
Mijn e-Niro is afgeleverd met een Waxoyl 100 plus garantie. Nu staat er op de kaart dat ik regelmatig de auto moet wassen Natuurlijk doe ik dat maar al te graag, aangezien hij nu al lekker stoffig is. Maar iemand enige idee of ik hem al mag wassen? De verkoper wist het niet
Laatste antwoord door JaapW, -
- 1 volger
- 15 antwoorden
- 7,7k weergaven
Goedenavond, Sinds een week ben ik een trotse eigenaar van een E-Niro. Binnenkort wil ik mijn auto gaan wassen. Normaal doe ik dit in de wasstraat. Nu heb ik vaak verhalen gehoord over I-Pace rijders die in de wasstraat zaten en dat plotseling de handrem er op schoot. Gebeurt dit ook bij de E-Niro? Zijn er nog andere punten waar ik rekening mee moet houden? Ik ben ook wel benieuwd hoe jullie je Niro wassen... Groet
Laatste antwoord door JaapW, -
- 2 volgers
- 42 antwoorden
- 5,3k weergaven
Er ontstaan in het e-Niro deel van het forum steeds meldingen van zuinig, zuiniger, zuinigst... Maar wat is nou eigenlijk zuinig rijden en wat verbruik je daadwerkelijk? Zuinig rijden betekent niet 30 kilometer achter een vrachtwagen hypermilen om daarna te claimen dat je 8kWh per 100km gereden hebt, je registreert je verbruik over een langer stuk van tenminste een tanklading vol oftewel +- 64kWh. Dit is om real-world cijfers te krijgen. Hiermee heb je immers de heen- en terugweg gedekt en moet je er ook echt moeite voor doen en vooruit plannen. Als je een mooie score behaald hebt op kortere stukken zet het vooral neer, de winnaar is degene die op het eind van het jaar…
Laatste antwoord door Janwillem, -
Startkabels
door Janwillem- 1 volger
- 4 antwoorden
- 3,9k weergaven
Ik kwam vandaag een auto(diesel) achterop die niet meer kon starten. Hij vroeg mij om de auto te gebruiken met startkabels om zijn auto te starten. Kan dat? Of is de capaciteit van de kleine accu hiervoor niet voldoende?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 5 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hoi, wie heeft er ervaring met 18" velgen op de E-Niro? Ik wil graag 18" velgen eronder, de orginele vind ik niet zo mooi. Wat is het effect op de actieradius?
Laatste antwoord door King Niro, -
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 1,9k weergaven
Zojuist door mijn Kia dealer gebeld dat ze vanuit Kia de connected car kabel moeten vervangen, die schijnt niet goed te zijn. Misschien dat daardoor de info in de app niet altijd up-to-date is.
- 4 antwoorden
- 3,1k weergaven
Er is een routeplanner die rekent met het bereik van de auto, ik kan hem niet terugvinden. Aan de hand van % geladen bij vertrek kiest hij waar je kunt laden en nooit met minder dan 10% lading op de bestemming aankomt. Wie kan mij helpen? SuperGrover
Laatste antwoord door Snits, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Onze auto heeft op beide achterdeuren, onderaan in de hoek van het achterwiel, een transparante sticker zitten. Hebben jullie dit ook? Of is de dealer vergeten om de transportstickers eraf te halen?
Laatste antwoord door JvdBosch, -
e-Niro - Werking van de App 1 2 3 4 7
door Sigmasailor- 3 volgers
- 154 antwoorden
- 39,5k weergaven
Dit is een centrale plek voor vragen, ervaringen, wensen en natuurlijk ook antwoorden voor de Kia App.
Kleuren e-niro
door pdakkerman- 1 volger
- 10 antwoorden
- 7,1k weergaven
Ik wil komende week ook alvast mij bestelling opgeven voor de e-niro maar twijfel nog welke kleur. Heb nu een zwarte Cees sw. Op internet zie je veel plaatjes van de een grijze variant maar kan niet achterhalen welke kleur grijs het is. Weetviemand hier welke kleur dit is?
Laatste antwoord door DoubleUP, -
Hi all Kan iemand iets geks zien aan de stekker van de Home Advanced laadpaal en/of het contact in de auto anderzijds? Hij wil niet laden.
Laatste antwoord door jwv, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Wie van de Zappi gebruikers heeft ook de hub ? Ik krijg de mijne niet werkend. Hij heeft een LAN IP gekregen, is gepaired met de Zappi, maar maakt geen verbinding met de server. Lampje blijft rood, en op de Zappi heeft hij ook geen cloud ip en local ip aan. Heb de hub ook al in DMZ geplaatst als test, en getest zonder enige vorm van firewalling oid. Status lampje blijft rood. Ook de App krijg ik dus niet actief, want die vraagt om een registration code die ik uit de zappi moet halen, Maar de instructie heeft het over 4 informational pagina's in dat menu, maar ik heb er maar 3.
Laatste antwoord door stevedem, -
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 4,3k weergaven
Zaterdag mijn nieuwe e-Niro opgehaald, zondag (+ maandag) rustig naar Stockholm gereden. Erg blij met de Niro, maar ... het gebrek aan live file informatie was wel heel vervelend. ik krijg de volgende foutmelding: ”Initialiseren van de service mislukt. Neem contact op met uw dealer.” dealer weet echter zo niet 1-2-3 wat het probleem is. Zowel vast WiFi als mobiele hotspot via telefoon geprobeerd. Op een Engels forum word gesuggereerd dat de dealer de activatie bij TomTom opnieuw moet laten uitvoeren: https://www.speakev.com/threads/e-niro-connected-services.137848/page-20 iemand ervaring of ideeën???
Laatste antwoord door Fralamjo, -
- 1 volger
- 18 antwoorden
- 4,7k weergaven
De laadsnelheid is mede afhankelijk van de accu temperatuur. Weet iemand of- en waar je die kan aflezen? Hoe lang duurt het(na hoeveel km rijden) voor de accu op de goede laad temperatuur is? Dank voor jullie reacties.
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Kia (Tesla) Bjorn heeft de Soul getest en komt niet verder dan 430 kilometer (bij 90 op de GPS). De Kia haalde daar 500 kilometer. Dat was op een warme dag terwijl het bij de Soul 14 graden was. het lijkt er dus op dat de e-Niro een stuk efficiënter met energie omgaat. Filmpje:
Laatste antwoord door Fralamjo, -
- 1 volger
- 18 antwoorden
- 7,4k weergaven
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de flippers en auto hold functie. De auto hold functie is er handig maar moet zeggen met de flippers remmen en tot stilstand komen is echt geweldig. Als je dan ook stil staat rijd hij niet verder naar voren, dus autohold ook niet nodig.
Laatste antwoord door Niro79,