Jump to content
  • Sign Up
RonaldVisschers

passen 16 inch velgen

Recommended Posts

Hallo, ik ga naar duitsland in de herfstvakantie en moet dus aan de winterbanden.

Vanwege comfort en prijs overweeg ik om 16 (ja 16) inch velgen aan te schaffen. Maar als ik naar de wielen kijk vraag ik me af of dat gaat passen? Weet iemand dit?  En welke maat zou ik dan moeten hebben? Bij de dealer gevraagd maar daar leveren ze geen 16 inch velgen voor de kia e-niro.

ps ik weet dat je dan een andere bandhoogte nodig hebt :-)

Hartelijke groet, Ronald

Is de band van de vorige hybride Niro geen 16 inch? Die met de wieldoppen?

De remmerij is te groot voor 16" schijnt. Hij is ook een stuk zwaarder dan een gewone Niro, dus dat lijkt logisch. Ik heb nog een viertal nieuwe e-Niro velgen liggen trouwens, interesse?

Posted (edited)

Nee die passen niet. Totaal niet gerelateerd:  Te koop 4 originele hybride niro velgen 16 inch nieuw met winterbanden :-)

Het kan overigens best zijn dat er 16 inch velgen bestaan die wel passen. Het was een kwestie van milimeters.  De originele velgen van de hybride Niro passen in elk geval niet.

Edited by Prlwytzkofsky

Wat ik er van gezien heb, hebben de velgen van de e-Niro een andere ET-waarde (50mm) dan die van de (P)HEV.

Op 2-10-2019 om 16:15, RonaldVisschers zei:

Hallo, ik ga naar duitsland in de herfstvakantie en moet dus aan de winterbanden.

Vanwege comfort en prijs overweeg ik om 16 (ja 16) inch velgen aan te schaffen. Maar als ik naar de wielen kijk vraag ik me af of dat gaat passen? Weet iemand dit?  En welke maat zou ik dan moeten hebben? Bij de dealer gevraagd maar daar leveren ze geen 16 inch velgen voor de kia e-niro.

ps ik weet dat je dan een andere bandhoogte nodig hebt :-)

Hartelijke groet, Ronald

maat 205-60-16 inch passen on de Kia niro ik heb nog een twee jaar oude originele Kia zet  met Michelin Crosclimate banden tekoop voor een koopje  

Posted (edited)
4 uur geleden, henk smit zei:

maat 205-60-16 inch passen on de Kia niro ik heb nog een twee jaar oude originele Kia zet  met Michelin Crosclimate banden tekoop voor een koopje  

Deze passen waarschijnlijk niet. E-Niro heeft velgen vanaf 17 inch, met bovendien een grotere ET-waarde (48 of 50 mm).

Edited by Case
  • Like 1

11 uur geleden, henk smit zei:

Henk, ze passen echt niet op de e-Niro omdat die grotere remmen heeft. Geloof dat nou gewoon. Je kunt ermee stoppen hier op het e-Niro-forum.

Je hoeft het echt niet in twéé draadjes hier neer te zetten, het past gewoon niet.

• Like 1

10 uur geleden, Hippe lip zei:

Henk, ze passen echt niet op de e-Niro omdat die grotere remmen heeft. Geloof dat nou gewoon. Je kunt ermee stoppen hier op het e-Niro-forum.

Je hoeft het echt niet in twéé draadjes hier neer te zetten, het past gewoon niet.

•  

hippe lip misschien heb je wel gelijk  toch gaat ik dat controleren  in het wiekend. mijn buurman heeft namelijk.

een E niro. 

Zeker niet geloven wat meerdere mensen bevestigen..
Pffff... goed bezig hoor :-\

9 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Zeker niet geloven wat meerdere mensen bevestigen..
Pffff... goed bezig hoor :-\

Had je iets anders verwacht?

• Like 1

ik ben van daag bij Kooijman in Utrecht geweest omtrent de 16 inch velgen of die onder een Kia E niro passen.

en hun zijden dat het geen enkel probleem is. dus ze passen maat 205-60-16 inch dit zijn wel orzinele Kia velgen.

geen andere merken.   

23 uur geleden, Case zei:

Deze passen waarschijnlijk niet. E-Niro heeft velgen vanaf 17 inch, met bovendien een grotere ET-waarde (48 of 50 mm).

de ET waarde zijn het zelf de als van mijn winter zet. de wiel bouten passen zo wel op mijn zomer zet als winter je heb geen andere wielbouten nodig. 

• Confused 1

7 minuten geleden, henk smit zei:

de ET waarde zijn het zelf de als van mijn winter zet. de wiel bouten passen zo wel op mijn zomer zet als winter je heb geen andere wielbouten nodig. 

er zijn ook mensen die geloven dat de aarde plat is.....

• Like 1

46 minuten geleden, henk smit zei:

Kan een moderator @henk smit uit dit e-Niro forum zetten? Hij blijft maar doorzaniken met niet ter zake doende posts en hij reageert niet (inhoudelijk al helemaal niet) op wat er aan hem teruggekoppeld wordt.

@Xmoo?

• Like 3
  • Thanks 1

16 hours ago, Hippe lip said:

Kan een moderator @henk smit uit dit e-Niro forum zetten? Hij blijft maar doorzaniken met niet ter zake doende posts en hij reageert niet (inhoudelijk al helemaal niet) op wat er aan hem teruggekoppeld wordt.

@Xmoo?

Ik ben geen beheerder maar een actieve lid. Sorry

Zojuist, Xmoo zei:

Ik ben geen beheerder maar een actieve lid. Sorry

@Xmoo suggesties wie wel?

Ach, waar maak je je druk om. Gewoon iedereen in zijn waarde laten. Als iemand onzin uitkraamt dan laat je dat voor wat het is. Relax!

9 minuten geleden, Doublebogey5 zei:

Ach, waar maak je je druk om. Gewoon iedereen in zijn waarde laten. Als iemand onzin uitkraamt dan laat je dat voor wat het is. Relax!

ik stop met dit lijntje   

Jammer, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de afloop van je experiment met je kleine velgen op de e-niro van de buurman :-)

Laten we eerlijk zijn: niemand heeft het echt geprobeerd.

[mention=19306]Xmoo[/mention] suggesties wie wel?

Xtra40 of Jheroen

34 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Jammer, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de afloop van je experiment met je kleine velgen op de e-niro van de buurman :-)

Laten we eerlijk zijn: niemand heeft het echt geprobeerd.

wat is het verschil 16 of 17 inch velgen 

Edited by henk smit
gaat er geen energie meer in steken

17-16 = 1 of 25,4 mm. Maar als je dat niet weet, waarom post je dan zoveel?

• Like 1

16 minuten geleden, Sigmasailor zei:

17-16 = 1 of 25,4 mm. Maar als je dat niet weet, waarom post je dan zoveel?

om dat Kooijman Utrecht mij gelijk geeft. dat 16inch velgen passen