Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
628 topics in dit forum
-
Piet
door Pieter 1957- 1 volger
- 11 antwoorden
- 2,5k weergaven
Sinds 19 januari 2020 rijd ik in een Kia Niro ev. Tijdens het laden via een normaal stopcontact stopt het laden regelmatig spontaan (kabel met adapter). Laad ik op bij een publieke laadpaal dan heb ik dat probleem niet (kabel zonder adapter). Zijn er meer mensen met dit probleem. Ik heb al een andere kabel gekregen van de dealer.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 5 antwoorden
- 4,7k weergaven
Ik kon hier nog geen topic vinden over het installeren van een 12v of USB aansluiting voor de achterbank dus ik dacht laat ik er eens eentje aanmaken. Gezien het gemis van een aansluiting achterin wil ik deze gaan bestellen: 2x USB aansluiting Alleen nog even zoeken naar iemand die dit mooi kan inbouwen (ik vraag het morgen bij Wrap Destination). Heeft iemand dit al laten doen? En weet iemand dan ook een goeie monteur?
Laatste antwoord door BobV78, -
Chromen zijstrips
door Level42- 0 antwoorden
- 788 weergaven
Ik vind de zwarte strips niet mooi op de zijkanten van de deuren, zeker ook omdat de onderkanten van de ramen geen chromen strips hebben. De handvatten dan weer wel etc. Het is niet in balans. Heb dus maar een origineel setje in Korea besteld, dat was een heel stuk goedkoper dan bij de dealer..... https://www.ebay.nl/itm/352531270722
Laatste antwoord door Level42, -
Sygic heeft sinds de laatste update een EV modus moet het nog eens bekijken maar tof dat ze het oppakken.
Laatste antwoord door hgrootnl, -
- 1 volger
- 17 antwoorden
- 4,8k weergaven
Afgelopen zondag viel het me zwaar tegen dat de klok van de Niro niet automatisch naar wintertijd was gegaan. Met UVO-Connect verwacht je dat de klok de tijd van het mobiele netwerk volgt. Niet dus, blijkbaar volgt de klok de GPS-tijd zonder kennis te hebben van de dagen dat de klok een uur verspringt. Mocht bij jullie de klok wel automatisch aangepast zijn dan heb ik weer een punt voor het niet goed werkende display. Ik wacht nu al vanaf 1 september op een vervanging ....
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
Ik weet niet of het er al een topic Is over de winterband...? We gaan de winter in, ik vroeg me af welke winterband zou nou fijn rijden onder De kia ? Vooral geluid .. En trillingen... Welke merk en type ? En heeft er iemand al op de winterband gereden?
Laatste antwoord door Arnold-Vincent, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 4,5k weergaven
Bij mijn E-Niro veranderen de buitenspiegels regelmatig van stand zonder dat ik dat zelf wil/doe. Zeer irritant is dat. Moet ze dus telkens weer met de koppen terugzetten. Weet iemand hoe dit te verhelpen zou zijn?
- 2 volgers
- 485 antwoorden
- 78,2k weergaven
Omdat ik m'n koffie nog niet op heb een mooi moment om eens te zeuren over de dingen die me NIET bevallen aan de auto: De 1-fase lader. Buitengewoon suf bij een auto met zo'n grote accu capaciteit. Het maakt destination charging vrijwel nutteloos: het is thuisladen of snelladen. Een 22kW lader zou de auto nog zoveel makkelijker maken in het gebruik. Geen trekhaak Irritante gordelwaarschuwing bij aanzetten terwijl je dan nog niet eens de versnelling hebt ingeschakeld. Binnenbekleding die onder de matjes gemaakt lijkt te zijn van goedkoop bordkarton. Er zijn er vast nog meer, maar over het geheel genomen heb ik in elk geval geen moment spijt …
Hallo, Ik heb sinds 31-01-2019 een E-Niro. Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn met deze auto. Ik zou graag vernemen wat de ervaringen met de actieradius zijn. Mijn ervaringen zijn dat de e-niro zeker 35% minder actieradius heeft dan aangegeven. Dan heb ik niet eens echt gas gegeven. Als ik de auto tot 100% vol heb geladen geeft hij nog maar een actieradius aan van 355km. Los van het feit dat deze auto fantastisch rijdt valt me de actieradius enorm tegen. Groet Bas
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Ik ben op zoek naar winterbanden. In eerste instantie gewoon de ANWB/ADAC test gelezen. (https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/bandentests/winterbandentest/235-55r17-v-getest-in-2020) Heb de test van 235/55/17 gepakt, omdat dit het dichtste in de buurt komt. Hier lijken twee types er goed uit te komen: -Michelin Pilot Alpin 5 - Bridgestone Blizzak LM005 De Michelin heeft betere prestaties, zo lijkt het. Maar op punten die ik belangrijk vind voor een EV (geluid en slijtage) lijkt Bridgestone weer beter te zijn. Wat zou jullie advies zijn? Of wat hebben jullie zelf?
Laatste antwoord door BobV78, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Beste mede E-Niro rijders. Deze post is dient puur ter info voor elektrische Kia rijders die naar de Eifel gaan. Begin september dit jaar zijn we voor vakantie naar de Duitse Eifel geweest met m’n E-Niro MY20. In grote lijnen is het daar goed te doen, alleen m.b.t. het opladen wil ik graag wel m’n ervaring met jullie delen: - Center Parcs Eifel heeft van zichzelf electrische auto’s rijden. Maar de laadpalen zijn alleen voor hun. Niet voor de gasten... - Snellaadstation van Vitra in Daun herkend de E-Niro niet. Slaat hierdoor in foutmelding en landen is onmogelijk. 11 - 22 kW laden werkt wel gewoon. - Ionity palen langs de A1 bij het tankstation An…
Laatste antwoord door jwv, -
- 1 antwoord
- 894 weergaven
Kia Niro HEV, in het display zie ik wanneer ik kleine scherm verbruik selecteer dan zie ik boven het aantal km's per liter en onder zie ik Kw, na starten staan daar -- en vervolgens tijdens de rit verschillende waarden. Wat houdt dit in?
Laatste antwoord door Kwarsknuiver, -
- 1 volger
- 25 antwoorden
- 7,3k weergaven
bij ledperf.co.uk heb ik vorige maand voor de e-niro een interieur led verlichitingpakket, led kentekenverlichting en een removal toolkit besteld. Zie printscreentje van de order. De levering van de in Duitsland bestelde e-niro is (zwaar) vertraagd dus ik heb besloten om de order te annuleren. Levertijden in DE lijken nu zelfs langer dan hier in NL. Misschien kan ik iemand hier blij maken met dit pakketje? In plaats van verzendkosten betalen voor retour, neem ik liever de verzendkosten voor mijn rekening naar iemand die er gebruik van maakt. Of ophalen in Utrecht kan ook. Spullen zitten nog in ongeopende doos. Ik zou er graag EUR 55 voor willen hebben incl. ve…
- 2 volgers
- 68 antwoorden
- 12,7k weergaven
het lijkt erop dat we straks zelf de updates in kunnen voeren. Wel slim van Kia om dat zo te regelen. http://update.kia.com/EU/EN/navigaionUpdate Kennelijk hebben ze er voldoende vertrouwen in dat gebruikers het zelf kunnen. Zou het systeem inderdaad voldoende ‘fool proof’ zijn? En nou niet allemaal meteen naar die site rennen, want het is ‘Coming soon’.
- 8 antwoorden
- 1,9k weergaven
Heeft iemand al besloten de chromen strips op de deuren alsnog te (laten) plaatsen ? Het valt me op dat de e-Niro in Nederland zonder deze chromen strips geleverd wordt. Dat zal een inschatting van de Nederlandse smaak zijn door de importeur..... Toch vind ik dat juist omdat de handgrepen ook "chrome" zijn het wel een gemis.... Nou vind ik de prijs die je bij de dealer moet betalen voor 4 van die plakstripjes echt exorbitant maar ik heb ze elders al een heel stuk voordeliger gevonden (origineel Kia). Wil graag weten of er mensen zijn die ze ook zelf vervangen hebben en of dat een beetje te doen was.
Totale laadgeschiedenis
door Gast Peter Boermans- 1 volger
- 8 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ik heb van de Leasemaatschappij een pas / laaddruppel van Travelcard. Advies om Smoov te gebruiken - hierin zie ik de laadsessie (kWh) bij Smoov laadpunten maar vanochtend even bij de Lidl gestaan - deze staat er niet bij. Ook al door UVO heen gescrolled - zie wel de totale kilometers per maand etc. Maar niet de kWh die ik heb geladen. Ik zou graag ergens willen achterhalen hoeveel kWh ik er in totaal in stop. Is dit mogelijk? Wellicht ergens anders - is er ergens een methode om alle laadsessies - ongeacht welke locatie ik geladen heb - te achterhalen? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kras op pianolak
door McDadd- 1 volger
- 18 antwoorden
- 6,6k weergaven
Help! Ik heb een redelijk diepe kras op het pianolakdeel gemaakt. Schijnbaar had ik een korreltje zand ofzo in het doekje om mee af te vegen (microvezeldoekje). Zijn er tovermiddeltjes om de kras te verminderen?
Cruise control
door Robk- 7 antwoorden
- 2k weergaven
Ik rij sinds 3 weken in een eniro en sluit me aan bij al het gejuich.. Maar ik heb toch een aantal vragen. Hier volgt de eerste. Bij het inschakelen van de cruise control volgt de auto ook de lijnen op de weg en kan hij zelfs zelfstandig een bocht volgen. Maar ik heb gemerkt dat de auto enigszins slingert binnen de lijnen en zelfs af en toe op de lijnen komt. Hebben anderen binnen dit forum dezelfde ervaring?
Laatste antwoord door Wortelsoft, -
- 1 volger
- 14 antwoorden
- 4,3k weergaven
Ik wil een trekhaak op mijn e-Niro, we fietsen regelmatig. Ik heb deze bij Kia besteld (bij de koop) maar afgesproken om deze later te monteren. Heeft iemand ervaring met de e-Niro trekhaak en het plaatsen/rijden met fieten op de drager? Het grappige is dat er op de trekhaak een langere levertijd lijkt te zitten dan op de auto
Laatste antwoord door ThePuffle, -
Vergeef mij, beste forum deelnemers, ik heb gezocht maar niet gevonden: Bestaat er een mogelijkheid om de autohold functie standaard "aan" te zetten?
Laatste antwoord door McDadd, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 6,5k weergaven
Hallo allemaal , ik vind het een zalige wagen maar vind het jammer dat deze prijsklasse van wagen geen automatische achterklep heeft. Mijn vraag , heeft iemand deze al vervangen of laten wijzigen naar een automatische ?
Laatste antwoord door Case, -
SCC-reactie
door Zoef de Haas- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
In de bestuurders opties zie ik SCC-reactie voorbij komen. Deze kan ingesteld worden op: • Traag: De volgsnelheid om de ingestelde af‐ stand tot de voorligger te behouden is lager dan de normale snelheid. • Normaal: De volgsnelheid om de ingestelde af‐ stand tot de voorligger te behouden is normaal. • Snel: De volgsnelheid om de ingestelde af‐ stand tot de voorligger te behouden is hoger dan de normale snelheid. Maar wat bedoelen ze hier nu precies mee? Heeft dit met de acceleratie te maken? Oftewel als ik hem op SNEL instel dan trekt de e-Niro sneller op zodra er ruimte tussen mij en de voorligger is? Wat mij betreft staat het wat ong…
Laatste antwoord door PeterB 74, -
Hallo, sinds gisteren ben ik mede E-Niro rijder. Eerste kilometers zijn al veelbelovend te noemen. wellicht is dit topic ergens te vinden maar helaas niet door mijzelf Met kabel (orig. Apple) iphone SE 2020 verbonden maar krijg geen carplay mogelijkheid. Het icoon blijft grijs. Inmiddels meerdere kabeltjes geprobeerd, nieuwe update, siri uit/aan, Bluetooth aan/uit maar het wil niet connecten. Met oudere iphone lukte het als test wel. iemand ideeën? Alvast bedankt. Ramon
Laatste antwoord door Schaafsel, -
KIA laadkabel
door 8.3- 1 volger
- 16 antwoorden
- 3,8k weergaven
Van de KIA laadkabel 32A die bij mijn auto is geleverd wordt de voertuig stekker best wel heet tijdens het laden. Ik heb eens met een warmtebeeld camera gemeten en na een kwartier laten afkoelen was de temperatuur nog steeds 48 graden. De voertuig stekker van mijn wallbox komt niet boven de 21 graden uit tijdens het laden met 32A. Is dit een bekend probleem?
Laatste antwoord door Petertenboer, -
Wat is de kleur van de e-niro primer/grondverf? (vanwege krassen op zwarte- of clear white lak)
door Pieter Haarlem- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik twijfel tussen de aanschaf van een zwarte of een clear white e-niro. Vanwege de zichtbaarheid van krassen zou de kleur van de grondverf de keuze makkelijker maken :-)
Laatste antwoord door Platinum K,