Flying_Dutchman Posted November 1, 2020 Posted November 1, 2020 Afgelopen zondag viel het me zwaar tegen dat de klok van de Niro niet automatisch naar wintertijd was gegaan. Met UVO-Connect verwacht je dat de klok de tijd van het mobiele netwerk volgt. Niet dus, blijkbaar volgt de klok de GPS-tijd zonder kennis te hebben van de dagen dat de klok een uur verspringt. Mocht bij jullie de klok wel automatisch aangepast zijn dan heb ik weer een punt voor het niet goed werkende display. Ik wacht nu al vanaf 1 september op een vervanging .... Quote
Guest Peter Boermans Posted November 1, 2020 Posted November 1, 2020 Nope, moet je allemaal zelf doen...Maar is snel te doen door te kiezen voor zomertijdVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Murcielaygo Posted November 1, 2020 Posted November 1, 2020 Handmatig deze instelling moeten doen op een systeem dat connected is, een eigen SIM heeft, RDS EN GPS?Wat slecht!Mijn radiowekker van een paar tientjes die niet connected is doet dit zelfs en dan een auto van tienduizenden euro's niet?! Ik begin de mensen die TOCH een losse TomTom gebruiken steeds beter te begrijpen, die kan het namelijk ook... 3 Quote
Sigmasailor Posted November 2, 2020 Posted November 2, 2020 Ik ben het er mee eens dat Kia het slimmer had kunnen oplossen. Het kost meer tijd om daar hier je ongenoegen over te uiten dan om even de instelling aan te passen. 1 Quote
yvdhaak Posted November 2, 2020 Posted November 2, 2020 18 uur geleden, Flying_Dutchman zei: dan heb ik weer een punt voor het niet goed werkende display Ik heb even gemist wat er met jouw display aan de hand is, is daar een topic van? Ben benieuwd. 1 Quote
SMITHEN69 Posted November 2, 2020 Posted November 2, 2020 (edited) ik hoef alleen op de klok tedrukken. dat doet die automatisch. zomer naar winter tijd. Van mijn niro Edited November 2, 2020 by SMITHEN69 Quote
Rob18 Posted November 2, 2020 Posted November 2, 2020 20 uur geleden, Flying_Dutchman zei: Afgelopen zondag viel het me zwaar tegen dat de klok van de Niro niet automatisch naar wintertijd was gegaan. Met UVO-Connect verwacht je dat de klok de tijd van het mobiele netwerk volgt. Niet dus, blijkbaar volgt de klok de GPS-tijd zonder kennis te hebben van de dagen dat de klok een uur verspringt. Mocht bij jullie de klok wel automatisch aangepast zijn dan heb ik weer een punt voor het niet goed werkende display. Ik wacht nu al vanaf 1 september op een vervanging .... Het is geen fout van het systeem. GPS tijd is automatisch zomer of wintertijd. Staat daarbij het vinkje bij Zomer of wintertijd ook aan, dan werkt die automatische functie dus niet. Dus alleen GPS tijd en het vinkje bij zomer en wintertijd uitzetten. Quote
Hippe lip Posted November 2, 2020 Posted November 2, 2020 Het is idd niet helemaal automatisch. Vinkje (zomer/wintertijd) aan = zomertijd, vinkje uit = wintertijd. Meer hoef je niet aan te passen. In een paar seconden gefixt, zoals @Sigmasailor aan aangaf. Quote
Rob18 Posted November 2, 2020 Posted November 2, 2020 (edited) 5 uur geleden, Hippe lip zei: Het is idd niet helemaal automatisch. Vinkje (zomer/wintertijd) aan = zomertijd, vinkje uit = wintertijd. Meer hoef je niet aan te passen. In een paar seconden gefixt, zoals @Sigmasailor aan aangaf. Je moet juist bij zomer/wintertijd altijd dat vinkje weglaten als GPS aanstaat. GPS satelliet is altijd nauwkeurig. Het is óf GPS óf geen GPS en wel een vinkje zetten bij zomer/wintertijd. Edited November 2, 2020 by Rob18 Quote
jwv Posted November 2, 2020 Posted November 2, 2020 1 uur terug, Rob18 zei: Je moet juist bij zomer/wintertijd altijd dat vinkje weglaten als GPS aanstaat. GPS satelliet is altijd nauwkeurig. Het is óf GPS óf geen GPS en wel een vinkje zetten bij zomer/wintertijd. Nee. GPS is altijd in de UTC tijdzone. Je moet dus het vinkje zelf zetten om de juiste offset t.o.v. UTC te kiezen. Was het maar zo dat ie ook op basis van de locatie automatisch bepaalt in welke tijdzone je zit. 1 Quote
Murcielaygo Posted November 2, 2020 Posted November 2, 2020 Was het maar zo dat ie ook op basis van de locatie automatisch bepaalt in welke tijdzone je zit.En DAT heeft mijn losse TomTom dus keurig voor elkaar... 1 Quote
Hippe lip Posted November 3, 2020 Posted November 3, 2020 (edited) 12 uur geleden, Sigmasailor zei: Ik kan het in 5...... En het kan nóg sneller: als je op de tijd tikt op het display, dan kun je zó het vinkje aan- of uitzetten. Daarvoor hoef je dus geen menu op te zoeken. Het is dus de tijd om twee keer op het display te tikken. Hooguit twee seconden.... Edited November 3, 2020 by Hippe lip 1 Quote
Sigmasailor Posted November 3, 2020 Posted November 3, 2020 In mijn geval plus 3 seconden omdat ik even moet bedenken hoe het ook alweer moest....... Zal de leeftijd zijn Quote
The Dude Posted November 6, 2020 Posted November 6, 2020 Op 2-11-2020 om 19:43, jwv zei: Was het maar zo dat ie ook op basis van de locatie automatisch bepaalt in welke tijdzone je zit. Dacht toch echt dat dit wel gebeurde toen ik dit voorjaar met de auto in de UK was. Enige wat ik handmatig heb gedaan is van km/h naar mph wisselen. Quote
Flying_Dutchman Posted November 13, 2020 Author Posted November 13, 2020 Dank voor de soms zeer leuke reacties! Voor @yvdhaak , zie Quote
Recommended Posts