Jump to content
  • Sign Up
Prlwytzkofsky

ANSWERED Kleine en grote ergernissen

Recommended Posts

7 minuten geleden, korsowito zei:

handleiding, pagina 5-59, het heet instapfunctie (Gebruikersinstallingen > Gebruiksgemak > Instapfunctie):

- Uit: De instapfunctie wordt uitgeschakeld.

- Normaal/Uitgebreid: Wanneer u de auto uitschakelt, gaat de bestuurdersstoel au‐ tomatisch 7,6 cm (Uitgebreid) naar achteren om u op een comfortabele manier in en uit het voertuig te laten stappen.

Thx, heb hem gevonden en uitgezet!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een ergernis minder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is gelijk het mooie van een forum als deze! prima

@korsowito hoe zet ik de LKAS uit? :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is gelijk het mooie van een forum als deze! prima
[mention=19912]korsowito[/mention] hoe zet ik de LKAS uit?  


Slaan? misschien moeten we een hackathon organiseren, en kijken wie dat voor elkaar krijgt haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

ouderwets whac-a-mole! :P 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 uur geleden, korsowito zei:

misschien moeten we een hackathon organiseren, en kijken wie dat voor elkaar krijgt haha

 

Ja, daar ben ik voorstander van. Dat de dealer het niet kan geloof ik snel. Het is hier mss zelfs verplicht en ws dus een landeninstelling, maar de fabriek zal het ongetwijfeld kunnen. Ik geloof niet dat ze per land een aparte versie van de firmware compileren. Alleen dán zou je het niet kunnen wijzigen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

onhandig (vind ik): dat de flippers met het stuur meedraaien ipv statisch op de stuurkolom zoals bij de Outlander.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de auto nu precies een week en er 1500 km mee gereden. Ben er erg blij mee, rijdt fantastisch. Mijn puntje waarbij ik denk, had dat niet anders gekund is de zonneklep. Ik rij 's morgens van Noord naar Zuid en heb de opgaande zon dus vooral van links. De zonneklep kan opzij, maar niet uitschuiven. Dat kon tot nu toe elke eerdere auto die ik heb gehad. Ik heb relatief lange benen en de stoel naar achteren. Er zit een vrij grote opening tussen zonnenklep en B-stijl.
En natuurlijk de ongewisheid over de TREKHAAK. Ik wil erg graag mijn fietsen achterop kunnen plaatsen op mijn Thule rek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat die trekhaak betreft; toen je de auto bestelde, kon (moest) je weten dat die er NIET op kon. Mocht dat later wel lukken is dat mazzel; ik zou er van uit gaan dat het niet lukt (kan het altijd nog meevallen :-)).

Share this post


Link to post
Share on other sites

De melding als je het stuur niet vast genoeg heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 uur geleden, Sigmasailor zei:

Wat die trekhaak betreft; toen je de auto bestelde, kon (moest) je weten dat die er NIET op kon. Mocht dat later wel lukken is dat mazzel; ik zou er van uit gaan dat het niet lukt (kan het altijd nog meevallen :-)).

Dat wist ik toen ook wel degelijk (maar dat was onvoldoende reden de auto niet te nemen) en ik vraag er ook iedere keer naar als ik contact heb met de dealer. Maar sinds december is het standaard antwoord dat er aan gewerkt wordt. De laatste keer met toevoeging dat ze de typegoedkeuring in Duitsland geregeld willen hebben. Op de Kona is die al wel een tijdje te krijgen en dat gaf mij de goede hoop dat de Niro ook wel snel zou volgen. Ondertussen heb ik toch maar een achterklep rek besteld, want ik moet toch iets met de fietsen. Als ik echter zou weten dat het b.v. nog maar een maandje zou duren, had ik het rek niet besteld en op de trekhaak gewacht. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat gebeurt er als je gewoon de originele (echte) Kia-trekhaak bestelt en die laat monteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als die past zou je hem kunnen monteren maar als er geen type goedkeuring is mag het niet en je zal ook de garantie kwijt kunnen raken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik uit soortgelijke discussies op ZOE en Leaf fora heb begrepen is dat het wettelijk niet is verboden een trekhaak te monteren. Gebruiken ervan als trekhaak zonder dat er een trekgewicht op het kenteken staat mag niet. Gebruik als fietsendrager mag volgens mij wettelijk wel maar daar kan je mogelijk problemen krijgen met de garantie: de fabrikant geeft de maximale kogeldruk op. Die staat nu nog op 0 maar daarover zijn ze dus aan het nadenken. 

Overigens is het niet zo dat je ineens je volledige garantie kwijt raakt. De fabrikant moet volgens mij aantonen dat jouw modificatie (fietsendrager) direct heeft geleidt tot het defect. Dus als je accu het begeeft lijkt me dat best een lastige zaak om aan te tonen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op Tweakers las ik deze week het volgende:

"De op dit moment beschikbare informatie is dat er waarschijnlijk begin juni 2019 een trekhaak beschikbaar komt voor de e-Niro. Belangrijk is dat deze datum nog niet helemaal zeker is én dat dit alleen een trekhaak voor fietsendrager betreft, dus niet voor een aanhanger. De kogeldruk is helaas op dit moment nog niet bekend."

Verder zag ik in de officiële Kia Webshop dat er voor de E-Niro intussen een fietsdrager voor 1 fiets (niet, althans nóg niet, voor 2) is te bestellen:

https://webshop.kia.nl/accessoires/transport/0/55701SBA10&modelid=139/

Dat doet vermoeden dat er binnenkort inderdaad ontwikkelingen gemeld gaan worden over de mogelijkheden van een trekhaak. Want een trekhaak is toch wel erg makkelijk als je ook een fietsdrager kan bestellen.:-)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben vanavond eens onder de auto gekropen. Er zitten in elk geval gewoon dikke balken met zo te zien voorbereiding (gaten) voor trekhaak en zelfs alvast een doorvoer voor de stekker. Technisch zal het dus in elk geval wel kunnen, nu juridisch nog.

Interessant is dat als de fabrikant geen trekgewicht opgeeft je in NL uitgepraat bent: RDW wil dan ook geen individuele keuring doen (volgens ZOE forum). In Duitsland wil de TUV dat wel. Dus rijden er in Duitsland volledig legaal ZOE's met 750kg trekgewicht terwijl dat hier onmogelijk is :taz:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden, DoubleUP zei:

Op Tweakers las ik deze week het volgende:

"De op dit moment beschikbare informatie is dat er waarschijnlijk begin juni 2019 een trekhaak beschikbaar komt voor de e-Niro. Belangrijk is dat deze datum nog niet helemaal zeker is én dat dit alleen een trekhaak voor fietsendrager betreft, dus niet voor een aanhanger. De kogeldruk is helaas op dit moment nog niet bekend."

V

 

 

Dat had ik van de week ook al op dit forum geplaatst in het topic over de trekhaken.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, Prlwytzkofsky zei:

Ben vanavond eens onder de auto gekropen. Er zitten in elk geval gewoon dikke balken met zo te zien voorbereiding (gaten) voor trekhaak en zelfs alvast een doorvoer voor de stekker. Technisch zal het dus in elk geval wel kunnen, nu juridisch nog.

Interessant is dat als de fabrikant geen trekgewicht opgeeft je in NL uitgepraat bent: RDW wil dan ook geen individuele keuring doen (volgens ZOE forum). In Duitsland wil de TUV dat wel. Dus rijden er in Duitsland volledig legaal ZOE's met 750kg trekgewicht terwijl dat hier onmogelijk is :taz:

Kunnen wij een NL auto ter keuring aanbieden bij de TUV? De EU-regeltjes zeggen nl dat als iets in één land is goedgekeurd, dat die goedkeuring geldt voor alle EU-landen. Toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Hippe lip said:

Kunnen wij een NL auto ter keuring aanbieden bij de TUV? De EU-regeltjes zeggen nl dat als iets in één land is goedgekeurd, dat die goedkeuring geldt voor alle EU-landen. Toch?

Nee, dan moet je hem exporteren en weer importeren. TUV accepteert alleen Duitse auto's. EU is nog niet helemaal EU :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, Veefer zei:

Dat had ik van de week ook al op dit forum geplaatst in het topic over de trekhaken.....

O sorry, dat had ik op dit forum gemist. Aan jou alle eer voor deze ontdekking!:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat wist ik toen ook wel degelijk (maar dat was onvoldoende reden de auto niet te nemen) en ik vraag er ook iedere keer naar als ik contact heb met de dealer. Maar sinds december is het standaard antwoord dat er aan gewerkt wordt. De laatste keer met toevoeging dat ze de typegoedkeuring in Duitsland geregeld willen hebben. Op de Kona is die al wel een tijdje te krijgen en dat gaf mij de goede hoop dat de Niro ook wel snel zou volgen. Ondertussen heb ik toch maar een achterklep rek besteld, want ik moet toch iets met de fietsen. Als ik echter zou weten dat het b.v. nog maar een maandje zou duren, had ik het rek niet besteld en op de trekhaak gewacht. 
Welke heb je gekocht voor op de achterklep?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

We mogen ons dan wel ergeren aan dat getrek aan het stuur, maar prijs jezelf gelukkig dat je NU de auto koopt en niet in 2022:

https://www.ad.nl/auto/eu-verplicht-extra-veiligheidssystemen-in-de-auto-vanaf-2022~ad04d0f3/

En hier staat het iets anders opgesomd:

https://www.ad.nl/auto/alcoholslot-in-2022-verplicht-in-nieuwe-auto-s-plus-nog-acht-systemen~af525cbb/

Edited by Hippe lip

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 uur geleden, Veefer zei:

Welke heb je gekocht voor op de achterklep?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
 

Deze: https://www.fabbri.info/en/prodotto/bici-ok-elektrobike/?filterCriteria=3806

Daar kan zelfs nog een e-bike op van de kinderen voor nood (ziek van school halen, slecht weer enz.). Maar meestal gaat er een racefiets of MTB op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ook zo iets, alleen het randje van de bumper is erg smal en niet echt stevig. Op de Niro durf ik hem niet echt te gebruiken. Ik dacht zelf eerder aan een Thule 9105/9106. Die leunt niet op de bumper

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minuten geleden, Veefer zei:

Ik had ook zo iets, alleen het randje van de bumper is erg smal en niet echt stevig. Op de Niro durf ik hem niet echt te gebruiken. Ik dacht zelf eerder aan een Thule 9105/9106. Die leunt niet op de bumper

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
 

Heb je er een foto van zoek ook een fietsdrager 

Voor op de auto.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...