The Dude Geplaatst 9 April, 2021 Topic Starter Geplaatst 9 April, 2021 Heb een PHEV, metallic grey, Dynamic Plus in bestelling gezet deze week. Was al in pre order dus maar 2 maanden wachten. Vraag mij af, kan je de auto instellen dat hij standaard in de full electric modus gaat rijden? Heb zelf een laadpaal en woon werk is te doen met een volle batterij. Zou makkelijk zijn als ik niet steeds bij het starten die rijmodus moet selecteren. Als ik er mee op wintersport ga dan is de 4WD erg handig. Dan dus ook 4 sneeuwkettingen omleggen vrees ik? En wat als de batterij leeg is onderaan de berg. Heb je dan nog steeds 4WD tot je beschikking en is je elektrische motor benzine gestookt? Quote
fwinters Geplaatst 9 Augustus, 2021 Geplaatst 9 Augustus, 2021 Ik heb de EV mode via de knop in de middenconsole ingedrukt en actief staan, dit blijft zo bij iedere start. De wagen staat ook in ECO mode, dit laat ik zo. Zo rijdt mijn PHEV altijd volledig elektrisch, tot ie op ong. 16% batterij is, vanaf dan gaat ie in HEV ipv EV. Zorg dus dat de batterij altijd opgeladen is (> 16%). Quote
Sandervos Geplaatst 21 Oktober, 2021 Geplaatst 21 Oktober, 2021 Ik had nog even een vraag over kia remote smart parking assist. Ik las eerst dat dit op de auto zou zitten. Echter lees ik op verschillende fora dat dit in europa alleen op de diesel auto's wordt geleverd en niet op de PHEV. Het staat nog wel op de nederlandse website. Maar vraag het me af of dit wel op de nederlandse versies zitten Quote
Willemfred Geplaatst 21 Oktober, 2021 Geplaatst 21 Oktober, 2021 In België zit de Kia remote smart parking assist alleen op de diesel versie Quote
Sandervos Geplaatst 21 Oktober, 2021 Geplaatst 21 Oktober, 2021 Ik zie dat ze nu de pagina van Drive wise op de nederlandse site hebben aangepast. Het wordt nu ook niet meer genoemd. Wel grappig dat dit er 2 dagen geleden nog wel op de site stond. Quote
meeder Geplaatst 22 Oktober, 2021 Geplaatst 22 Oktober, 2021 Als ik er mee op wintersport ga dan is de 4WD erg handig. Dan dus ook 4 sneeuwkettingen omleggen vrees ik? En wat als de batterij leeg is onderaan de berg. Heb je dan nog steeds 4WD tot je beschikking en is je elektrische motor benzine gestookt? De auto is primair voorwiel aangedreven toch? Dan alleen kettingen voor. Quote
Jeff Van Lint Geplaatst 24 November, 2021 Geplaatst 24 November, 2021 Bij bestelling in augustus zij verkoper dat het er wel op zat (RSPA), maar dat ge 9 maanden moest wachten. Nogmaals navraag gedaan en heeft mij bevestigd dat het er weldegelijk opzit, indien niet word bestelling geannuleerd. Want was een voorwaarde tot bestelling. maar ben er nog steeds niet gerust in. Quote
Brian Feldmann Geplaatst 5 December, 2021 Geplaatst 5 December, 2021 Op de HEV exe zit de RSPA op de keyfob Quote
Brian Feldmann Geplaatst 5 December, 2021 Geplaatst 5 December, 2021 iemand een idee wat het "telefoon" icoontje is links naast de tijd aanduiding op het multimedia scherm. Komt af en toe knipperend op. Heb in de (digitale) handleidingen lopen zoeken, maar nergens kunnen vinden. Quote
Wouter66 Geplaatst 7 Januari, 2022 Geplaatst 7 Januari, 2022 Op 5-12-2021 om 17:37, zei Brian Feldmann: Op de HEV exe zit de RSPA op de keyfob Op mijn PHEV ook, model 2022 Quote
PeterR78 Geplaatst 16 Februari, 2022 Geplaatst 16 Februari, 2022 Een digitale handleiding zocht ik ook. Kia NL gebeld, geen antwoord. De dealer gebeld die de Sorento PHEV exe. gaat leveren wist het ook niet. Maar er is een oplossing: zoek in de apple app store naar de app Kia Owners Manual en doorloop de stappen in de (eerst duitstalige) app. Je kunt dan op gegeven moment de NL versie downloaden van de handleiding. Veel plezier met de voorpret tijdens het wachten op je Sorento. 2 Quote
Gast sormq4 Geplaatst 24 Juni, 2022 Geplaatst 24 Juni, 2022 In het menu wordt er vermeld dat Over-The-Air (OTA) software updates beschikbaar is per optie.Weet iemand hier iets van of heeft iemand een dealer die hier iets zinnigs over weet?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Gast sormq4 Geplaatst 24 Juni, 2022 Geplaatst 24 Juni, 2022 2 uur geleden, zei sormq4: In het menu wordt er vermeld dat Over-The-Air (OTA) software updates beschikbaar is per optie. Weet iemand hier iets van of heeft iemand een dealer die hier iets zinnigs over weet? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Gast sormq4 Geplaatst 24 Juni, 2022 Geplaatst 24 Juni, 2022 Wow... https://owners.kia.com/content/owners/en/uvo-compare-packages.html Ik vermoed dat OTA updates deel uitmaken van een betaald Kia Connected abonnement dat zover ik begrijp niet in BE/NL bestaat (?) Zie bovenstaande link voor volledige lijst. Dit biedt o.a. volgende features die ik mis: Remote Start with Climate Control Set your vehicle's cabin temperature remotely online or from the app. Remote Heated Seats Warm your seats remotely online or from the app on a cold day. Remote Ventilated Seats Ventilate your seats remotely online or from the app on a warm day. Quote
The Dude Geplaatst 24 Juni, 2022 Topic Starter Geplaatst 24 Juni, 2022 Update bij dealer laten doen. Schijnt anders vele uren te duren. En zoals op het scherm staat, als de update crasht valt het herstel buiten de garantie. Quote
The Dude Geplaatst 24 Juni, 2022 Topic Starter Geplaatst 24 Juni, 2022 Update bij dealer laten doen. Schijnt anders vele uren te duren. En zoals op het scherm staat, als de update crasht valt het herstel buiten de garantie. Overigens ik zou die update maar overslaan. Zitten aantal irritante bugs in zoals profiel van gebruiker 1 2 en gast zijn niet in te stellen. Elke herstart alles weer kwijt. Quote
G1982 Geplaatst 17 November, 2023 Geplaatst 17 November, 2023 Iemand anders ook deze tractor geluiden in zijn PHEV bij koude motor? (hoor geluid bij bijgevoegde video) Wat kan dit zijn. Ik zal bij de garage langs gaan maar dat lukt me vandaag helaas niet. IMG_3649.mov Quote
Administrators Jheroen Geplaatst 20 Juli, 2025 Administrators Geplaatst 20 Juli, 2025 Nog nieuws hierover @G1982, heb je de auto nog? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.