Jump to content

Sorento PHEV kleine vragen | koffietafel

The Dude
 Share

Recommended Posts

Heb een PHEV, metallic grey, Dynamic Plus in bestelling gezet deze week. Was al in pre order dus maar 2 maanden wachten.

Vraag mij af, kan je de auto instellen dat hij standaard in de full electric modus gaat rijden? Heb zelf een laadpaal en woon werk is te doen met een volle batterij. Zou makkelijk zijn als ik niet steeds bij het starten die rijmodus moet selecteren.

Als ik er mee op wintersport ga dan is de 4WD erg handig. Dan dus ook 4 sneeuwkettingen omleggen vrees ik?

En wat als de batterij leeg is onderaan de berg. Heb je dan nog steeds 4WD tot je beschikking en is je elektrische motor benzine gestookt?

• 4 months later...

Ik heb de EV mode via de knop in de middenconsole ingedrukt en actief staan, dit blijft zo bij iedere start.
De wagen staat ook in ECO mode, dit laat ik zo.
Zo rijdt mijn PHEV altijd volledig elektrisch, tot ie op ong. 16% batterij is, vanaf dan gaat ie in HEV ipv EV.
Zorg dus dat de batterij altijd opgeladen is (> 16%).

• 2 months later...

Ik had nog even een vraag over kia remote smart parking assist. Ik las eerst dat dit op de auto zou zitten. 

Echter lees ik op verschillende fora dat dit in europa alleen op de diesel auto's wordt geleverd en niet op de PHEV. 

Het staat nog wel op de nederlandse website. Maar vraag het me af of dit wel op de nederlandse versies zitten

Als ik er mee op wintersport ga dan is de 4WD erg handig. Dan dus ook 4 sneeuwkettingen omleggen vrees ik?
En wat als de batterij leeg is onderaan de berg. Heb je dan nog steeds 4WD tot je beschikking en is je elektrische motor benzine gestookt?

De auto is primair voorwiel aangedreven toch? Dan alleen kettingen voor.

• 1 month later...

Bij bestelling in augustus zij verkoper dat het er wel op zat (RSPA), maar dat ge 9 maanden moest wachten. 

Nogmaals navraag gedaan en heeft mij bevestigd dat het er weldegelijk opzit, indien niet word bestelling geannuleerd.

Want was een voorwaarde tot bestelling. maar ben er nog steeds niet gerust in.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Op 5-12-2021 om 17:37, zei Brian Feldmann:

Op de HEV exe zit de RSPA op de keyfob

1179077555_Keyfob.jpg.22596c6363a258dcd739f63b28cf22ad.jpg

Op mijn PHEV ook, model 2022

• 1 month later...

Een digitale handleiding zocht ik ook. Kia NL gebeld, geen antwoord. De dealer gebeld die de Sorento PHEV exe. gaat leveren wist het ook niet. Maar er is een oplossing: zoek in de apple app store naar de app Kia Owners Manual en doorloop de stappen in de (eerst duitstalige) app. Je kunt dan op gegeven moment de NL versie downloaden van de handleiding. Veel plezier met de voorpret tijdens het wachten op je Sorento.

• Like 2