Jump to content
  • Sign Up
Prlwytzkofsky

ANSWERED Kleine en grote ergernissen

Recommended Posts

Dat heb ik ook, het naar beneden swipen werk hier ook nog gewoon.

4 uur geleden, Terp1234 zei:

Ik krijg per laadsessie 3 berichten; dat die aangesloten is, bijna vol en helemaal vol. Ik laad vaak 2x/dag op, dus gauw 6 berichtjes erbij. Alleen bericht op helemaal vol zou ik al genoeg vinden. 

Huh, die berichten heb ik nooit gehad... Vreemd. Heeft wellicht te maken met de algemene kuren die de app bij mij lijkt te hebben :(

19 uur geleden, Terp1234 zei:

Waar ik mijn inmiddels een beetje over 'verbaas' is de laadpalen zoekfunctie in de navigatie. In 11 dagen tijd heb ik 2513 km erop zitten en meestal kan ik op de werklokatie de auto weer voldoende opladen voor de terugreis. Vandaag was ik voor het eerst niet op zo'n lokatie. Ik was vanochtend ruim op tijd, dus heb ik vlak voor mijn bestemming de snellader bij vd Valk Hilversum opgezocht en 15 min. bijgeladen. Dat was weer genoeg voor een non-stop terugreis. Maar dat vind je dus niet even makkelijk met de navigatie. Ik wil daarin eigenlijk op alleen CCS-stekkers kunnen zoeken. Met de NewMotion app gaat dat perfect, dus die hanteer ik er dan maar bij, maar moet ik die lokatie handmatig als tussenpunt in de navigatie opzoeken en toevoegen. 
Ik dacht laat ik dan alle CCS-laders in Nederland als Mijn POI laden en kan ik adh daarvan zoeken en navigeren. Dus ik een mooi GPX lijstje uit GoingElectric.de gedownload van alle CCS'en en in Mijn POI geladen. Maar je kunt daarin dus niet sorteren of zoeken op afstand of naam, het is gewoon een lijstje met een vaste volgorde uit het GPX bestand :?. Of al zouden de Mijn POI's gewoon op de kaart getoond kunnen worden zoals de bekende laadpalen ook steeds in beeld staan. Dat kon ik wel makkelijk met de DiscoverPro in mijn voormalige Passat doen.

Iemand hier nog een slimme oplossing of work-around voor?

Onderweg al ontdekt nu dat ik in Setup-Navigatie-Laadpalen in elk geval de type stekker op alleen CCS-Combo kan instellen. Dat helpt al een stukje in de goede richting. Maar daarmee mis ik nog steeds een aantal snelladers in de POI lijst (incl de Live POI's) zoals de Allego bij vd Valk Hilversum en 2 Fastned laders langs de A7 bij Scheemda. Hoe betrouwbaar zijn die POI's dan?

Op 1-4-2019 om 22:26, Hippe lip zei:

Nou ben ik behoorlijk merkvast geweest tot nu toe: alleen nog maar Citroën. 2x BX, 2x Xantia (break) en dit is m’n 2e C5 break. Het verslavende zit (zat) in de hydrauliek. Maar die wordt niet meer gemaakt. En dan voel ik geen binding meer met het merk. Mijn auto is nog maar 275.000 km oud en kan nog wel 2 ton mee (dieseltje), maar hij kost wel 140 euro per maand aan wegenbelasting. Dat is een van de redenen om nu maar naar EV over te stappen.

Ik heb in de e-Niro proefgereden en die rijdt goed. Daarvoor reed ik een proefrit in de Kona, maar dat vond ik (behalve een te kleine auto, vooral achterin) een enorme stuiterbak. Afgrijselijk. Daar heeft de Niro gelukkig geen last. 

Nee, ik zit niet aan Citroën vast als er geen hydraulische vering meer is. 

nou de nieuwe citroen actross  heeft het wel.is wel een nieuw systeem zonder bollen,maar is prima.

Een ergenis die ik afgelopen dagen toch wel opmerk is het veer gedrag van de auto. Ga eens een drempel over...je merkt dat de demping van de vering behoorlijk stug is en de auto daardoor best stuitert.

20 minuten geleden, Marcello75 zei:

Een ergenis die ik afgelopen dagen toch wel opmerk is het veer gedrag van de auto. Ga eens een drempel over...je merkt dat de demping van de vering behoorlijk stug is en de auto daardoor best stuitert.

Vreemd. Dat heb ik bij de proefrit met de Kona heel erg gemerkt, waardoor ik tevoren weinig vertrouwen had in de proefrit met de e-Niro. Die bleek toen echt heel veel beter geveerd. Daar was nix mis mee. 

Zijn er verschillen in vering tussen de diverse e-Niro’s?

Hooguit in beleving denk ik, ik kan me niet voorstellen dat er merkbaar verschil tussen diverse Niro’s zal zitten. Als je drempels rustig neemt heb je toch nergens last van?

2 hours ago, Sigmasailor said:

Hooguit in beleving denk ik, ik kan me niet voorstellen dat er merkbaar verschil tussen diverse Niro’s zal zitten. Als je drempels rustig neemt heb je toch nergens last van?

Lijkt me ook. Ik kom (ook) uit een C5 en vindt de vering zeker acceptabel. Ik ga nu wel iets rustiger de drempels over dan in de C5 ;-)

niet vergeten dat dit een erg zware auto is voor z'n formaat, dankzij het accupakket. Daardoor zal hij wat minder soepel over van die vluchtheuvels rijden dan een bijvoorbeeld een 'lui' afgestelde citroen. Ik reed hiervoor een Kia Sportage en die nam die heuvels ook wat relaxter dan de e-niro. Daarentegen trekt de e-niro weer veel soepeler op dan de Sportage. Ik vind de e-Niro echt heel relaxt rijden.

Ik heb de laatste tijd wel een beetje moeite met de climat control. Krijg het maar niet 100% behaaglijk in mijn auto. op de één of andere manier is het ofwel te koud, of te warm. Ik kan mijn vinger er niet echt op leggen, maar het zal iets te maken hebben met luchtstromen, of wellicht met de 'driver-only' instelling. Ik zet dan vaak de stoelverwarming aan om het een beetje warm te krijgen... Ligt dit aan mij of zijn er meer die dit ook hebben? Met name als het zo tussen de 10 en 15 graden is buiten, en dat de auto 'twijfelt' tussen 'airco' en 'heat' krijg ik het idee dat de auto het zelf ook niet meer snapt ofzo... Zal aan mij liggen...

De "driver only" instelling zal bij opwarmen zeker niet meewerken. Kan mij voorstellen dat bij koelen met airco de driver only optie beter lijkt te werken om je dan alleen gekoelde lucht op jezelf kan laten blazen. Hierdoor daalt de gevoelstemperatuur, terwijl dan de omgevings temperatuur iets minder van belang is.

• Thanks 1

Geen idee, ik zet de verwarming gewoon uit en gebruik alleen de stoelverwarming. Ik hou van lage temperaturen dus ik stoor me er niet zo snel aan.

Was ook als tip dat je bij een electrische auto nooit de verwarming moet gebruiken want dst kost heel veel actieradius. Dan moet stroom worden omgezet in warmte.

Het advies was om de stoel en stuurverwarming aan te zetten op je op te warmen. Was beter voor het bereik.

8 uur geleden, Joey-Rio zei:

Was ook als tip dat je bij een electrische auto nooit de verwarming moet gebruiken want dst kost heel veel actieradius. Dan moet stroom worden omgezet in warmte.

Het advies was om de stoel en stuurverwarming aan te zetten op je op te warmen. Was beter voor het bereik.

Ik rijd niet zoveel km's dat ik me zorgen maak om range, en de kosten zijn toch laag, dus ben best bereid wat actieradius in te leveren tbv wat genot :P

@Ton van Hout het is niet de kou, het zijn de koude luchtstromen. Ik ben getrouwd met een Griekse vrouw en we vechten altijd om de temperatuur in de auto, zij wil 22, ik 19 haha. Maar hetgeen me 'irriteert' is dat het voor mijn gevoel niet één temperatuur is. Kan het wellicht niet goed uitleggen. Ik zal die driver only functie eens uitzetten... of gewoon stoppen met zeuren :P

Posted (edited)
9 uur geleden, Joey-Rio zei:

dat scheelt wel 20 km op een volle acculading van ongeveer 450 km dus dat 'heel veel actieradius' valt wel mee. Daar ga ik niet voor in de kou zitten. Dan maar een keer meer opladen als dat nodig zou zijn :-)

En worden bij stoel en stuurverwarming elektriciteit niet in warmte omgezet dan? enige verschil is volgens mij dat daar geen ventilator langs blaast.

Edited by Veefer
  • Like 1

Een ander verschil is dat er per stoel hooguit 100 Watt gebruikt wordt, bij de gewone verwarming kan dat makkelijk 10 keer zo veel zijn. Als je de verwarming bij koude auto aanzet zie je dat er 2,5 kW verstookt wordt, gelukkig zakt dat vrij snel onder de 1. Ik ga er ook geen kou voor zitten leiden. Morgen misschien wel, dan ga ik proberen of op en neer naar Stadskanaal er in zit.

@Sigmasailor het wordt morgen zo'n 15 graden, weinig wind en droog... Perfecte omstandigheden om records te breken!

2 uur geleden, Geronimo81 zei:

@Sigmasailor het wordt morgen zo'n 15 graden, weinig wind en droog... Perfecte omstandigheden om records te breken!

Ook om de nieuwe E-Niro op te halen..................Afbeeldingsresultaat voor animatie blij

• Haha 1

Vraag; de buitenspiegels klappen OF allebei naar beneden bij achteruitrijden OF niet. Ben gewend dat alleen de rechter naar beneden kiept. Weet iemand of dit aan te passen is ?

Door de het spiegel instel knopje in de middenstand te zetten blijven ze staan; in de andere stand bewegen ze allebei naar beneden bij R. Ik denk niet dat je ze apart kunt instellen.

• Like 1

1 minuut geleden, Sigmasailor zei:

Door de het spiegel instel knopje in de middenstand te zetten blijven ze staan; in de andere stand bewegen ze allebei naar beneden bij R. Ik denk niet dat je ze apart kunt instellen.

Thanks, daar ik al bang voor, jammer...............

Oh werkelijk? Bij mijn huidige Citroën C5 werkt het (bijna?) het zelfde. Als de spiegelknop in het midden staat blijven de spiegels staan zoals ze staan als je de achteruit inschakelt. 

Als de spiegelknop naar links of rechts staat kun je de spiegels ineen andere stand zetten als je de achteruit ingeschakeld hebt. Die andere stand wordt onthouden, zodat ze weer naar precies díé stand draaien als je de achteruit een volgende keer weer inschakelt. 

Als je daarbij de rechter spiegel dus naar beneden instelt en de linker op de zelfde hoogte als anders, dan draait alleen de rechter spiegel naar beneden.

Kan iemand dat bij de e-Niro eens proberen of het daar ook zo werkt? Kun je überhaupt bepalen hoe ver ze naar beneden draaien?

Ah, je zegt dat je de R stand misschien kunt instellen en dat het systeem die ingestelde stand onthoudt? Ga het wel even proberen morgen. Kan je het misschien toch voor elkaar krijgen er maar een te laten bewegen (als je dat wilt).

Waar ik me aan begin te storen ...

Is het gepiep als je zonder te knipperen over een lijn gaat.. Kan dat piepje uit ?? 

En hoe ??

22 minuten geleden, Niro79 zei:

Waar ik me aan begin te storen ...

Is het gepiep als je zonder te knipperen over een lijn gaat.. Kan dat piepje uit ?? 

En hoe ??

Ja, volgens mij in menu, bij geluiden (?)

• Like 1

21 uur geleden, Sigmasailor zei:

Ah, je zegt dat je de R stand misschien kunt instellen en dat het systeem die ingestelde stand onthoudt? Ga het wel even proberen morgen. Kan je het misschien toch voor elkaar krijgen er maar een te laten bewegen (als je dat wilt).

Helaas.................... :(