Ga naar inhoud

Android auto


Louis Carpaij

Aanbevolen Berichten

Goedendag Kia vrienden. Enige tijd geleden kon ik nog genieten van Android auto, helaas zoals velen inmiddels weten is dit feestje voorbij. Tenminste: ik moest iets downloaden maar dat was niet voor mijn regio o.i.d. Ik rijdt een Kia Niro bouwjaar 2017, wat is nu een gangbare app die mijn telefoon en apps verbind met het Kia audio systeem? Groeten Louis uit Nijmegen 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goedendag Kia vrienden. Enige tijd geleden kon ik nog genieten van Android auto, helaas zoals velen inmiddels weten is dit feestje voorbij. Tenminste: ik moest iets downloaden maar dat was niet voor mijn regio o.i.d. Ik rijdt een Kia Niro bouwjaar 2017, wat is nu een gangbare app die mijn telefoon en apps verbind met het Kia audio systeem? Groeten Louis uit Nijmegen 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb je 2 topics even samen gevoegd

het is niet de bedoeling dat je overal het zelfde topic opent

ook is het verstandig om eerst even via de zoek funktie op het forum te kijken of dit onderwerp al eerder is besproken

en ik weet 100% zeker dat dat zo is in dit geval

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden, xtra40 zei:

ik heb je 2 topics even samen gevoegd

het is niet de bedoeling dat je overal het zelfde topic opent

ook is het verstandig om eerst even via de zoek funktie op het forum te kijken of dit onderwerp al eerder is besproken

en ik weet 100% zeker dat dat zo is in dit geval

TS heeft de tweede post in het Niraforum geplaatst? Dat was dan op mijn verzoek, omdat hij Niro-rijder is (en geen e-Niro). Dan was het mss handiger geweest om ze beide in het Niroforum te zetten? Dat houdt het hier bij de e-Niro’s...

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, Hippe lip zei:

TS heeft de tweede post in het Niraforum geplaatst? Dat was dan op mijn verzoek, omdat hij Niro-rijder is (en geen e-Niro). Dan was het mss handiger geweest om ze beide in het Niroforum te zetten? Dat houdt het hier bij de e-Niro’s...

Of in het audio topic. Niro, eNiro, Picanto, Ceed , Proceed.

Volgens mij hebben we allemaal dezelfde headunit.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uur geleden, pdakkerman zei:

Of in het audio topic. Niro, eNiro, Picanto, Ceed , Proceed.

Volgens mij hebben we allemaal dezelfde headunit.

 

Dat zijn dan allemaal fora waar het thuis hoort. Het viel me op dat TS verder geen enkele binding heeft met dit EV-forum en vroeg me daarom af: waarom híér? Thats all.

aangepast door Hippe lip
Link naar reactie
Delen op andere sites


@pdakkerman Laat ik voorop stellen dat zo'n app een hele fijne hulp is, maar ik vind het als nieuwkomer altijd moeilijk en tijdrovend om m'n weg te vinden in een forum. Elk forum heeft weer zijn eigen mores en indeling. Ik zag Niro en klik je er op kom je automatisch in e-niro.... Toch fijn dat ik uiteindelijk wel geholpen ben. Maar naar mijn bescheiden mening moet de indeling/menu toch wat duidelijker, dan wel toegankelijker zijn voor nieuwkomers.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@tijdjes123 Hallo, ik heb je tip gevolgd, maar vond het best lastig om het programma op deze manier te downloaden en omdat het menu stijlvol stond met adds, waardoor je zo maar een niets terzake doende (andere) app zou kunnen installeren. Ook vond ik het best wel 'griezelig' om allerlei toestemmingen te moeten verlenen, waar ik soms mijn vraagtekens bij zet, of het nog wel een veilige app is. Waarom organiseert Kia zelf niet zoiets voor haar klanten. Ik begreep dat Toyota een app heeft waarop klanten, die thuis een route hebben uitgestippeld, deze route daarna konden verstyren naar hun auto, waarna je via de navigatie de route kon volgen/rijden. Of heeft Kia ook zoiets en weet ik daar niet van? Desalniettemin: dank voor je hulp!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Iemand ervaring met android auto via Blackberry Keyone? Krijg het niet voor elkaar. Mijn zoon van 20 (student TU Delft) is er een uur mee bezig geweest en kreeg het ook niet voor elkaar. Heeft alle mirrors en APK's en weet ik het wat nagelopen, maar helaas. BB blijkt zo zwaar beveiligd te zijn dat ie dit niet accepteerd. Mocht iemand suggesties hebben dan hoor ik dat graag. BB is zaken telefoon, dus andere telefoon is even geen optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, edwin van kessel zei:

Iemand ervaring met android auto via Blackberry Keyone? Krijg het niet voor elkaar. Mijn zoon van 20 (student TU Delft) is er een uur mee bezig geweest en kreeg het ook niet voor elkaar. Heeft alle mirrors en APK's en weet ik het wat nagelopen, maar helaas. BB blijkt zo zwaar beveiligd te zijn dat ie dit niet accepteerd. Mocht iemand suggesties hebben dan hoor ik dat graag. BB is zaken telefoon, dus andere telefoon is even geen optie.

Hallo Edwin.

Het schijnt dat je dus een serieus probleem hebt, waarbij zelfs je zoon van 20 (student TU Delft) niet kan helpen. Dus hoop je op dit forum iemand te vinden, die cum laude afgestudeerde digibeet is ;-) . Ik zeg: als je er werkelijk zóveel aangelegen is dat je bijna ten einde raad bent, doe dan die Blackberry weg en koop een Samsung met duo-sim, dat werkt in de meeste gevallen wel. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat en het scheelt je een hoop stress!

Denk aan je gezondheid; zorg goed voor jezelf!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 8-3-2020 om 22:31, Louis Carpaij zei:

Hallo Edwin.

Het schijnt dat je dus een serieus probleem hebt, waarbij zelfs je zoon van 20 (student TU Delft) niet kan helpen. Dus hoop je op dit forum iemand te vinden, die cum laude afgestudeerde digibeet is ;-) . Ik zeg: als je er werkelijk zóveel aangelegen is dat je bijna ten einde raad bent, doe dan die Blackberry weg en koop een Samsung met duo-sim, dat werkt in de meeste gevallen wel. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat en het scheelt je een hoop stress!

Denk aan je gezondheid; zorg goed voor jezelf!

Ik kriig het ook niet werkend met een android Motorola telefoon.

De app staat op de telefoon maar het android ikoon op het display in de auto blijft grijs en reageert niet bij aantikken. 

Een collega had het wel werkend, maar sinds een tijdje ook niet meer. Ik ga toch maar eens bij de dealer informeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


56 minuten geleden, Faucon zei:

Ik kriig het ook niet werkend met een android Motorola telefoon.

De app staat op de telefoon maar het android ikoon op het display in de auto blijft grijs en reageert niet bij aantikken. 

Een collega had het wel werkend, maar sinds een tijdje ook niet meer. Ik ga toch maar eens bij de dealer informeren.

Ik neem aan wel met de kabel verbonden? Draadloos werkt niet en ik heb zelf ook een kabel met losse magnetisch eindstuk. Die werkt ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


23 uur geleden, Steeck03 zei:

Ik neem aan wel met de kabel verbonden? Draadloos werkt niet en ik heb zelf ook een kabel met losse magnetisch eindstuk. Die werkt ook niet.

Jazeker, wel 3 verschillende kabels geprobeerd. Geen succes helaas.

Terzijde als tip: Er zit een handig doorvoergat voor een kabeltje van de USB aansluiting naar het vak met de bekerhouders.

Daar kwam ik onlangs na 3 maanden achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jazeker, wel 3 verschillende kabels geprobeerd. Geen succes helaas.
Terzijde als tip: Er zit een handig doorvoergat voor een kabeltje van de USB aansluiting naar het vak met de bekerhouders.
Daar kwam ik onlangs na 3 maanden achter.
Je weet dat alleen de USB in het vak onder de radio een dataverbinding heeft met de auto? Die in het opbergvak onder de armsteun is alleen om op te laden.
Link naar reactie
Delen op andere sites


10 uur geleden, Selandus zei:
11 uur geleden, Faucon zei:
Jazeker, wel 3 verschillende kabels geprobeerd. Geen succes helaas.
Terzijde als tip: Er zit een handig doorvoergat voor een kabeltje van de USB aansluiting naar het vak met de bekerhouders.
Daar kwam ik onlangs na 3 maanden achter.

Je weet dat alleen de USB in het vak onder de radio een dataverbinding heeft met de auto? Die in het opbergvak onder de armsteun is alleen om op te laden.

En daarvan dan zelfs alleen de aansluiting in het midden. De rechter aansluiting is voor zover ik weet ook alleen voor opladen en heeft dus geen dataverbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uur geleden, Hippe lip zei:

En daarvan dan zelfs alleen de aansluiting in het midden. De rechter aansluiting is voor zover ik weet ook alleen voor opladen en heeft dus geen dataverbinding.

Ja weet ik. Middelste USB aansluiting onder radio. (Daar sluit ik ook mijn USB stick met muziek op aan.)

Daarom vond ik dat doorvoergat ook zo handig, met de telefoon in het opbergvak. Kabeltje netjes uit het zicht.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 8 maanden later...
8 uur geleden, Bram E-Niro zei:

Artikel gaat over de telefoon kant van het android verhaal . Auto android is nl niet standaard beschikbaar op Nederlandse android telefoons .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vroeger niet, maar op de nieuwste zeker wel. Ooit via apk geladen , maar inmiddels standaard op Android 10

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...