Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
628 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 21 antwoorden
- 4,2k weergaven
Goedemorgen, ik heb een vraag en ben een leek, Ik moet volgende week voor mijn werk ondanks de corona maatregelen naar Duitsland. Nu heb ik mijn E-Niro 64 nog maar net en ben huiverig om naar Duitsland te reizen ivm het laden. De afstand vanaf huis is ongeveer 600 km. Ik heb wat zitten googlen maar vind het lastig de juiste info te vinden. - Hoe lang duurt het laden via een 3 fase lader ? (Laten we zeggen dat er nog 20 procent in zit). - Is het makkelijk een laadstation te vinden op de snelweg/binnenwegen (moet richting Kassel/Erfurt) ? - Werken mijn pasje/druppel van Newmotion op de duitse laadstations ? Ik twijfel enorm en denk erzelf over om maar …
Laatste antwoord door Hippe lip, -
All seasonbanden
door Hanz99- 1 volger
- 2 antwoorden
- 3,7k weergaven
Ik overweeg om de zomerbanden die er standaard op zitten te laten vervangen bij aflevering door Michelin Cross Climate vier-seizoenen banden. Iemand daar ervaring mee? Zorg is een beetje het slijtage tempo gezien het gewicht en de 204 pk op de voorwielen.
- 15 antwoorden
- 2,7k weergaven
Mijn Kia E-niro zou in week 15 worden geleverd volgens de dealer. Gisteren geïnformeerd en mijn auto zou nog op de boot staan. Nu blijkt een containerschip het Suez kanaal te blokkeren en dit kan enkele weken duren. Eerstvolgende boot van EUKOR naar Rotterdam is de Morning Celesta en ligt voor anker omdat het Suez kanaal is geblokkeerd. Volgens dealer is mijn leverdatum nog niet aangepast in het order systeem. Maar ik vrees het ergste. Of worden auto's ook in andere havens in Europa gelost voor de nederlandse markt?
Laatste antwoord door Hanz99, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Het aantal laadpalen groeit hard, alleen is de service niet overal hetzelfde. Ik werd dit weekend uitgenodigd om mee te doen met een enquête om inzicht te krijgen in de gebruiksvriendelijkheid bij publieke laadpalen. De resultaten worden gebruikt om verbeteringen te initiëren, zodat wij als elektrische rijder met toenemend gemak en plezier kunnen laden. Lijkt me nuttig als hier veel KIA rijders aan deelnemen! Hierbij de link: https://t.co/8yiP0D9YOB?amp=1
Laatste antwoord door jc.verschuren, -
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
In de app zie ik de volgende gegevens; - % soc - Tijd tot 100% soc Verder weten we de capaciteit van het accupack 64Kwh Volgens mij moet het dan toch mogelijk zijn om een rekensom er tegenaan te houden om te berekenen wat de laadstroom is? Ik heb het volgende verzonnen, maar ik vermoed dat dit nog niet klopt ((64 * (100 - percentage geladen)/100) / aantal uren nog te laden = Laadstroom in Kw... ^^^ nog te laden hoeveelheid KwH ^^^^ Kan iemand die wat meer verstand heeft van KW en Kwh dit bevestigen of ontkrachten dat dit de juiste berekening is?
Laatste antwoord door Richardv, -
- 1 volger
- 34 antwoorden
- 8k weergaven
Beste Mede e-niro rijders, hier een niet zo blije rijder... Ik heb sinds juni 2020 het 2020 model e-Niro, toen ik hem de eerste 10-15 x oplaadde gaf hij steeds ca. 450-470 km aan en ik kon er dan ook 400-430 km mee rijden tot de 10% Sinds de zomervakantie loopt dit naar beneden, zelfs 300 km achter een vrachtwagen met 90 km/u en daarna 80 km normaal was de accu bijna leeg, bij ca. 20-25C en zonder airco alleen radio. Dashboard gaf iets van 13,5 kw/100 aan Vanaf dec. ben ik blij als ik de 280 km haal (en dan rij ik tot ca 10-12% accu) en zegt de auto met twee streepjes nog ca. 20 km terwijl ik bijna altijd de verwarming op 17 C heb (of uit) en mijn stoelverw…
Laatste antwoord door Sander56, -
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 6,9k weergaven
Als mijn e-Niro geparkeerd en op slot staat zie ik een rood knipperend lichtje vanuit (op) mijn dashboard. Hij staat nu onder mijn raam geparkeerd dus kon ik het lichtje goed zien. Deze had ik eerder namelijk nog niet gezien... Hoort dit rood knipperende lichtje er te zijn en zoja waar dient ie voor?
Laatste antwoord door Bram E-Niro, -
- 32 antwoorden
- 8,1k weergaven
Ik heb sinds kort een e-Niro MY20 en gebruik de UVO app op mijn iPhone (en mijn vrouw op haar iPhone). Als ik de airco op afstand aanzet dan krijg ik als eerste de melding dat de opdracht verzonden is naar de auto. Vervolgens krijg ik ongeveer een minuut later een status notificatie dat de opdracht mislukt is (zie bijgevoegde screenshot). Echter staat de airco wel netjes aan. Dus de opdracht is niet mislukt maar de melding geeft dit wel degelijk aan. Iemand anders met hetzelfde probleem? Probleem hebben we dus op 2 iPhones. iPhone X op iOS 13.5 iPhone XS op iOS 13.5.1 Beide hebben dit probleem met de UVO app versie 1.4.xx (w…
Laatste antwoord door Willemfred, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
hallo allemaal heeft er iemand op de de niro een automatisch achterklep pomp laten plaatsen en wat zou de prijs zijn achterklep
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Beste allen, Sinds eergisteren, en vandaag weer, krijg ik een foutmelding en wordt het laden bij 92% geannuleerd en krijg ik de volgende melding. "[Alarm] Connected but not charging. Possible reasons: blackout, payment incompletion, charging stop button enabled...." Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn voordat ik mij wend tot de dealer? Alvast bedankt. (...en ja, mijn telefoon moest ook aan de lader. ;-))
Laatste antwoord door Robbyc, -
rijden in de sneeuw 1 2
door The Dude- 1 volger
- 36 antwoorden
- 6,2k weergaven
Voor het eerst met de e-Niro in de sneeuw gereden. Dat is wel even wennen na mijn vorige auto. Toegegeven, ik heb nu geen winterbanden wat een wereld van verschil is (heb vele duizenden km's op besneeuwde wegen gereden). Maar tjonge wat weinig grip met die relatief brede Michelins. En op een gewone vlakke besneeuwde, niet verijsde, straat al moeite met wegrijden. ABS/ASR grijpt in. Hebben jullie oplossingen voor: - met een benzine auto kan je eenvoudig meer tractie krijgen door in 2e versnelling op te trekken. Hoe met de e-Niro? - is de Antislipregeling / ABS uit te zetten? Zelfs essentieel als je met sneeuwkettingen rijdt.
Laatste antwoord door The Dude, -
- 2 volgers
- 49 antwoorden
- 15,9k weergaven
Hi! Hebben jullie ervaringen met het vervangen van de KIA emblemen met 'Koreaanse' emblemen zonder letters? Vervang je de emblemen, of gebruik je overlays ? (zie link hieronder) Hebben de e-niro YE20 emblemen extact dezelfde afmetingen als oudere (e)niro versies, of zelfs andere Kia modellen? Zo op het eerste gezicht lijken de 'Ali' emblemen niet zo mooi afgewerkt als die van bijv. EmblemsOnly. Iemand ervaring met online shops ? ( aliexpress linkjes) http://www.emblemsonly.com/metal-skin-k-overlay-emblems-for-kia-suvs/
Laatste antwoord door J8W8, -
- 5 antwoorden
- 880 weergaven
Ik lease sinds kort een Kia e-niro 2019. Nu vallen mij de standaard automatten een beetje tegen en ben ik voor de winter op zoek naar rubberen automatten met/zonder (liefst met) opstaande rand. De dealer biedt officiële Kia automatten van rubber aan, maar deze hebben geen opstaande rand. Daarnaast ben ik op de website van Weathertech terecht gekomen, maar deze matten zijn wel erg aan de prijs. Heeft iemand een suggestie?
Laatste antwoord door Gerd_NL, -
- 2 volgers
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
Beste Forumgenoten, ik rijd nu een Niro Hybride met totaal 141 PK. Nou heb ik misschien wel interesse in de E-Niro met de 64KWH accu die 204 PK levert. Is hier iemand die eerst de Hybride gereden heeft en nu de E-Niro 64kwh rijd.? Zo ja is het verschil in PK daadwerkelijk een best groot verschil zowel met optrekken, invoegen op de snelweg en bv het even snel inhalen als je bv op dat moment 100km/pu rijd ? Zie erg graag je reactie. Bvd, Barney
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
Android versie 2019 e-niro
door Gast Erikkoudijs- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Misschien is het een domme vraag maar ivm get aanschaffen van een wireless CarPlay dongle moet ik de versie weten van mijn 2019 versie E-niro weten en ik kan het niet vinden in het menu. iemand een idee?
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Omdat mijn Niro PHEV in reparatie was (vervangen display) kreeg ik een e-Niro mee. Wat een feest, wat een power. In één woord: zalig. Ik reed op de limiter door Staphorst (30 km) en schakelde die uit bij einde 30-zone. Mijn rechtervoet was blijkbaar ongemerkt naar beneden gegaan want ik kreeg me daar een felle acceleratie. Oeps. Bij het begin van de rijbaan naar de A28 dacht ik: wat gebeurt er bij plank gas ...... . Ik heb 15 jaar een turbo diesel gehad en die kon erg snel accelereren. Maar deze e-Niro doet het nog veel feller. Wat een kracht! Het is jammer dat de auto geen caravan kan trekken, anders zou ik aan inruilen denken ....
Laatste antwoord door Terp1234, -
- 8 antwoorden
- 4,4k weergaven
Goede morgen allen, Ik kreeg gistermiddag een mail van KIA met deze boodschap: Kia Motors heeft voor uw Kia een belangrijke aanpassing doorgevoerd om de compatibiliteit met moderne laadpalen te verbeteren. Deze aanpassing betreft een software update voor de interne laadeenheid van uw elektrische Kia. Deze update is reeds beschikbaar voor uw elektrische Kia. Wij verzoeken u een afspraak met uw Kia-dealer te maken, zodat uw Kia op de korte termijn kan worden gemodificeerd. Vanzelfsprekend zijn hieraan voor u geen kostenverbonden. Weet iemand hier meer van en welk 'probleem' gaat dit oplossen?
Laatste antwoord door Arnold-Vincent, -
- 1 antwoord
- 906 weergaven
Langs deze weg wil ik KIA feliciteren met de best verkochte auto van het afgelopen jaar, de Niro!
Laatste antwoord door Iscorpio, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Beste, Ik zit te twijfelen tussen de dynamicplusline MY21 en de executive my21. Mijn grootste twijfelpunt is de audio. Nu heb ik online gelezen dat de audio in de dynamicline afgelopen jaar een stuk beter is geworden t.o.v. de eerdere modellen. Zijn er hier mensen die hun ervaringen willen delen?
Laatste antwoord door Ton van Hout, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik krijg (bijna) m’n Kia eNiro en ik wil graag weten of de UVO app een overzicht van het laden geeft met info als datum, aantal Kw, oid. Weet iemand dat?
Laatste antwoord door Case, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Zijn er mensen die her voor elkaar krijgen meer dan 55kw te laden heb pas 2 x DC geladen beide keren fastnet 350kw laders maar kom niet boven de 55 kw . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Simon Kay, -
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
Welke OBD2 parameter dien je uit te lezen om het actuele laadvermogen van je e-Niro (2019) tijdens de sessie te achterhalen? Welk laadalgoritme wordt gebruikt? Thuis laadt hij steevast slechts tot 405km. Op mijn werk laadt hij tot 450Km actiradius. Ik heb 32A gezekerd op mijn 380V laadpaal, maar kan ook niet bij die laadgegevens. Ik ben aan het overwegen om er een vermogenssniffer tussen te plaatsen. Gebruikt iemand zo'n toestel?
-
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, Medio oktober hebben wij een e-Niro besteld. DynamicLine, Runway Red. Verwachte levering januari 2021. Particulier dus bijtelling is niet relevant. Net gebeld door de dealer. Auto is niet meer leverbaar (?), nodigt ons uit om langs te komen en bestelling om te zetten naar een MY21. Op Facebook lees ik al dat ik niet de enige ben die vanuit een dealer is benanderd met dit verhaal. Ik kan me er eerlijk gezegd niet zoveel bij voorstellen dat men auto's verkoopt die dan niet in productie worden genomen. Krijg het gevoel dat onze auto wellicht wordt overgezet naar een leaserijder omdat hij misschien toch nog in december komt. Na anderhalve maand ontdekken dat je…
Laatste antwoord door ThePuffle, -
- 2 volgers
- 23 antwoorden
- 8,1k weergaven
Goedendag Kia vrienden. Enige tijd geleden kon ik nog genieten van Android auto, helaas zoals velen inmiddels weten is dit feestje voorbij. Tenminste: ik moest iets downloaden maar dat was niet voor mijn regio o.i.d. Ik rijdt een Kia Niro bouwjaar 2017, wat is nu een gangbare app die mijn telefoon en apps verbind met het Kia audio systeem? Groeten Louis uit Nijmegen
Laatste antwoord door Steeck03, -
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
Beste lezer, Sinds anderhalve maand ben ik een tevreden bezitter van een nieuwe Kia Niro EV, model 2020. Recentelijk is me opgevallen dat er bij mijn auto een plastic kap is gebarsten welke aan de binnenzijde van de achterklep zit gemonteerd (.. zie foto's). Wanneer ik de kap er terug op wil klikken dan merk ik dat er veel druk op de kap staat. Dit gegeven, in combinatie met de klap die de achterklep krijgt bij het (normaal!) sluiten van de achterklep, heeft mijns inziens ertoe geleid dat deze kap nu is gebarsten. Ik ben nog niet langs de dealer geweest maar heb eerst mijn collega's gevraagd om ook eens bij hun auto te kijken of er misschien meer mensen zijn wa…
Laatste antwoord door D'n Tinus,