Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
18 uur geleden, The Dude zei:

En dan zie ik vandaag dat is gebeurd waar ik al voor de aanschaf van de auto bang voor was. 

De kunststof laadklep is gebroken. Zit een flinke scheur/barst in het klepje. Zal het wel zelf hebben gedaan met dicht doen. Maar kan mij niet herinneren dat ik een echt verijsde sluiting had of veel kracht moest zetten danwel wild heb dicht gedaan. Wellicht plastic broos geworden door de koude nachten. Had m afgelopen week voor opwarmen/ontdooien aan de stekker hangen om een confortabele start te hebben. Dat voordeel ben ik nu dus kwijt met een gang naar de dealer. Hoop dat het een garantie ding is. Toch echt een ontwerp fout om dit van plastic te maken. Not happy.

Wij hebben sinds afgelopen week preciés zo'n scheur in het klepje voor de laadaansluiting zitten! Ik weet zeker dat dit niet door bruut geweld komt.

Geplaatst
13 minuten geleden, RtH zei:

Wij hebben sinds afgelopen week preciés zo'n scheur in het klepje voor de laadaansluiting zitten! Ik weet zeker dat dit niet door bruut geweld komt.

Dat brute geweld van mezelf kan ik ook niet herkennen. Lijkt mij typisch een gevalletje vorstschade, danwel gewoon kapot gevroren door uitzetting van een of andere tussenlaag met lijm danwel broos plastic door vorst bij normaal sluiten. Ik ga eens contact opnemen met de dealer.

En een metalen variant bestaat, gewoon zoals elke reguliere auto een tankdop/klepje heeft niet?

Geplaatst

Ik kan je zeggen dat metalen tankklepjes al LANG niet meer standaard zijn. Mijn Aygo had volgens mij een metalen, maar mijn Picanto heeft een kunststof klep.
Net als de Citroën BX die mijn vader ooit reed

Sterker nog; omdat het klepje op de neus zit zou het zelfs kunnen zijn dat het niet eens van metaal MAG zijn ivm voetganger veiligheid...

Geplaatst
Dat brute geweld van mezelf kan ik ook niet herkennen. Lijkt mij typisch een gevalletje vorstschade, danwel gewoon kapot gevroren door uitzetting van een of andere tussenlaag met lijm danwel broos plastic door vorst bij normaal sluiten. Ik ga eens contact opnemen met de dealer.
En een metalen variant bestaat, gewoon zoals elke reguliere auto een tankdop/klepje heeft niet?

Aangemeld voor garantie bij dealer. Ben benieuwd. Zekers als ik niet de enige ben.
Geplaatst
Ik kan je zeggen dat metalen tankklepjes al LANG niet meer standaard zijn. Mijn Aygo had volgens mij een metalen, maar mijn Picanto heeft een kunststof klep.
Net als de Citroën BX die mijn vader ooit reed

Sterker nog; omdat het klepje op de neus zit zou het zelfs kunnen zijn dat het niet eens van metaal MAG zijn ivm voetganger veiligheid...

Haha BX. Die had heel wat plastic, wat na paar jaar mooi verkleurde.
  • Like 1
Geplaatst

Aangemeld voor garantie bij dealer. Ben benieuwd. Zekers als ik niet de enige ben.

Dealer had contact met importeur. Importeur heeft meerdere meldingen gekregen. Standaard worden ze allemaal afgewezen. Zal te hard zijn getrokken aan klepje bij openen. Niet dus. En als je al harder moet trekken bij vorst zou je mogen verwachten dat een auto tegen dit klimaat kan. Advies van dealer was klacht indienen bij importeur. Alsof ik klant ben bij de importeur en niet bij de dealer.... ook overal hetzelfde als je garantie wilt.
Geplaatst

Incl btw €179. Bizar voor een stukje plastic. Dat is incl €50 spuitwerk. Serieus, moet plastic worden gespoten, komt dat moet zwart uit de mal?

• Like 1
Geplaatst
28 minuten geleden, The Dude zei:

Incl btw €179. Bizar voor een stukje plastic. Dat is incl €50 spuitwerk. Serieus, moet plastic worden gespoten, komt dat moet zwart uit de mal?

zwart of wit, of iedere kleur die je wilt. Maar ik kan me voorstellen dat ze dit maar in 1 kleur maken. anders wordt het schoonmaken van de mal tussen de verschillende productie runs wel erg duur en kost het stukje kunststof een pak meer.

• Like 1
Geplaatst
6 uur geleden, The Dude zei:

Wrappen?

Geplaatst
16 uur geleden, Sigmasailor zei:

Wrappen?

In precies dezelfde kleur als de rest van de auto? Zou wel toevallig zijn als die wrapkleur er is....

Geplaatst
Op 15-2-2021 om 10:37, RtH zei:

ik heb je een privé berichtje gestuurd, ben benieuwd hoe het bij jou wordt opgelost.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...