Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
628 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 17 antwoorden
- 9k weergaven
Ik heb me hier eigenlijk nooit zo mee bezig gehouden. Bijgaand filmpje is toch wel leuk. Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik heb een Iphone en begreep uit iets wat ik ergens gelezen heb dat het dan lastiger is:
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 1 volger
- 30 antwoorden
- 13,3k weergaven
Hallo iedereen, Ik ben op zoek naar de niet Office app van Kia om je auto op te warmen of juist te koelen. Ik heb een e-Niro versie 1 die niet te koppelen is met UVO nu heb ik ooit gelezen ergen geen idee meer waar dat je een niet Office Kia app kan koppelen met je auto om dit op afstand te doen. Weten jullie zo welke app en wat ik hiervoor moet doen ik ben het krabben nu wel zat. Ik hoor graag van jullie. Gr Robbert-Jan Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Bram E-Niro, -
Model 2020 1 2 3 4 7
door Marco Laarhoven- 1 volger
- 166 antwoorden
- 38,2k weergaven
Onlangs bij de dealer geweest en hij vertelde me dat er een model 2020 gaat komen met wat aanpassingen. Hij wist niet te vertellen welke dat zijn, maar wel dat er in 2020 geen 2019-modellen meer worden geleverd. Iemand een idee wat de aanpassingen kunnen zijn? 3-Fasenladen lijkt me mogelijk omdat de Kona dit ook krijgt..
- 1 volger
- 41 antwoorden
- 10,5k weergaven
Dag iedereen, Ik zag dat er al een aantal onderwerpen rond dashcams bestaan, maar nooit specifiek voor de e-niro. Ik zou dus graag een dashcam laten inbouwen in onze E-Niro (levering juni). Onze auto zal bijna altijd op straat staan (en laden) dus ik wil graag één met een parkeerbewaking. Welk model raden jullie aan? Zijn er specifiek zaken waar ik moet opletten aangezien het voor een elektrische auto is? Kunnen de kabels vlot weg gewerkt worden zodat het interieur van de auto strak blijft (stroomkabels bv)? Alvast bedankt om mijn vragen te lezen en suggesties te geven!
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Ik heb een Kia e-Niro uit 2019. Nu rijd ik veel snelweg, het bereik op dit moment is wel aardig teruggelopen. Het is nu meestal zon 260 km. Opvallend is alleen dat het bereik bij circa 70% vrijwel gelijk is aan het bereik bij 100% geladen, ook staat er bij 70% laden aangegeven dat het nog uren gaat duren, maar is hij opeens binnen een half uur al helemaal vol. Zie ook deze screenshots: https://www.dropbox.com/s/mwo2nl4wdkty32j/84676674_223057962056782_4109731369477734400_n.png?dl=0 https://www.dropbox.com/s/z7qhsfmtynwspws/85148183_512606462724762_2594062544867950592_n.png?dl=0 Nu vroeg ik me af, is dit normaal? Kan de laatste 30% niet goed gebruikt wo…
Laatste antwoord door KiaMetMia, -
- 1 volger
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
Een tijdje terug kwam ik dit bericht va Hyundai tegen over de Kona Electric. Blijkbaar hebben ze bij Hyundai de WLTP range van de Kona 64Kw kunnen vergroten door het monteren van andere banden: https://hyundai-pers.nl/extra-actieradius-voor-verbeterde-kona-electric/ Gaat dit bij Kia ook gebeuren? En ligt het wellicht in de lijn der verwachting dat ook de MY2020 e-Niro's met deze banden worden geleverd? Wie weet er meer?
Laatste antwoord door yvdhaak, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi! Geen idee of dit hier is toegestaan, maar ik hoor het wel als het niet zo is. Wegens Corona situatie ben ik genoodzaakt mijn Kia E-Niro van hand te doen. Ik heb hier ong. een halfjaar met plezier in kunnen rijden, en destijds ook “gepimpt” met de zwarte Enigma velgen. De velgen zijn nog als nieuw, geen schade oid. Gekocht voor €1899, wie rond de €1200 bied mag ze van mij overnemen.
Laatste antwoord door ExKia, -
- 1 volger
- 7 antwoorden
- 2,9k weergaven
Voor geïnteresseerden: hier vind je meer info om je infotainment systeem in dealermode te zetten:
- 14 antwoorden
- 5k weergaven
hoe krijg ik de snelheidsmeter op mph? Staat in het boekje uitgelegd maar de optie ontbreekt in mijn auto. Nu is het eenvoudig op de CarPlay met een app als flitsmeester te zien hoe hard je gaat maar toch. Leek me zo handig. Morgen weer terug met de boot, hopelijk gaan mijn vluchten van de komende weken weer wel...
Laatste antwoord door Gerd_NL, -
Model MY20
door roetje99- 1 volger
- 10 antwoorden
- 2,8k weergaven
Zijn er al mensen die een MY20 hebben gekregen, ik wacht nog steeds mei 2019 besteld
Laatste antwoord door Voxxie, -
- 1 volger
- 35 antwoorden
- 6,6k weergaven
Over een tijdje gaan we de e-Niro in de UK eens uitproberen. Omdat we regelmatig in B&B's willen verblijven lijkt het me wel handig om een verloop te hebben van de UK (16A gezekerd) naar de (Schuko of Eur) stekker van de granny oplader. Van die simpele verloopjes van een paar euro kan je makkelijk vinden. Een degelijk verloopsnoertje kan ik zo snel niet vinden. Ze zijn er wel voor de camping (vanaf zo'n blauwe CEE). Weet iemand een adresje voor een kant en klaar snoertje of moet ik de onderdelen zelf maar in elkaar schroeven? Ik neem verder gewoon een goede 10 meter en 25 meter verlengsnoer mee en het zal wel goed komen.
Laatste antwoord door The Dude, -
- 1 volger
- 30 antwoorden
- 5,1k weergaven
Ik kreeg net een mailtje dat mijn gratis abbo op de connected services gaat verlopen. Als je 'alles' wilt houden kost dat 4 euro per maand, zonder ritten historie kost het 'maar' 3 euro per maand. Basis blijft gratis: https://www.kia.com/nl/service/onderweg/connected-services/?guid=394B795A-E5A7-11E8-A626-005056A6445F&&cmpid=eml|kcs afloop pro|||body|2020-02-27+16%3A00%3A14&utm_medium=eml&utm_campaign=kcs afloop pro&utm_source=&utm_content=&utm_term=body&ione_extid=1419036&M_BT=351510520676 Zooo, dat is nog eens een URL! Ik denk dat ik er niets voor wil betalen. de ritten historie was leuk maar gebruik ik niet echt; hetze…
Laatste antwoord door Steeck03, -
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Ik heb het probleem gehad dat ik een stuk laadkabel tekort kwam om mijn auto te kunnen aansluiten aan een publieke laadpaal langs een eenrichtingsweg. Er was al een VW GTE geparkeerd bij een parkeervak van de laadpaal en die stak met kabel iets van 50cm buiten de parkeervak uit, ik kon in de tweede parkeervak ervoor nog parkeren, maar de Kia laadkabel was dan net te kort (5m lang) om aan te kunnen sluiten aan de laadpaal. Kun je een langere laadkabel krijgen of een verlengsnoer?
Laatste antwoord door Steeck03, -
Dashcam E-Niro
door Sander56- 1 volger
- 19 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo allemaal. Ik verwacht binnen 14 dagen mijn nieuwe My19 E-Niro Executiveline . Ik rijd momenteel een Kia Stonic waar ik een dashcam voor en achter heb geïnstalleerd en de stroom voorziening met een speciale obd stekker via de obd poort heb aangesloten, mijn vraag is dan of dit mogelijk is op de obd poort van de E-Niro, ik kan hier erg weinig over terug vinden.
Laatste antwoord door Sander56, -
Zijn er hier al rijders die OVMS in gebruik hebben? Ik heb een paar dagen geleden een set besteld en die zou de 20 januari weer op voorraad zijn. Inmiddels is dat naar de 24e verschoven... Maar ik ben met name benieuwd naar ervaringen. - Wat heb je aan configuratiewerk moeten doen om ‘m aan de praat te krijgen. - Heb je iets speciaals geprogrammeerd? - Heb je ‘m gekoppeld aan iets anders, zoals Home Automation of zo?
Laatste antwoord door 8.3, -
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
Beste, Ik ben vandaag aangehouden door de politie voor bumperkleven. Mijn inziens onterecht en ik heb geen dashcam helaas , maar zou ik de radargegevens van de Kia kunnen uitlezen? Zodat ik bv kan aantonen dat ik bv nooit op zoveel meter van een voorligger heb gezeten. Misschien vergezocht maar ik was ff benieuwd. Toch geen kans onbenut laten om mijn onschuld te bewijzen. Groet, Enne
Laatste antwoord door tijdjes123, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Laatste antwoord door h.smit1946, -
verzekering e-Niro verzekeringen; overzicht en vergelijking (voor zover mogelijk) 1 2 3 4 7
door Ton van Hout- 1 volger
- 170 antwoorden
- 24,5k weergaven
Beste e-Niro rijders, in dit draadje wil ik iedereen de kans geven neer te pennen welke verzekeringen er geoffreerd worden voor jouw e-Niro. Om het enigszins tot level playing field te maken verzoek ik je de volgende gegevens te quoten bij het insturen van je informatie. Het doel is om aspirant rijders de verschillen tussen de verzekeringen te tonen. Auto: Verzekerd bedrag €: Geslacht verzekerde: Leeftijd verzekerde: Provincie verzekerde: Aantal schadevrije jaren verzekerde (Roy-data): Naam verzekeraar: Polisvorm: (all risk, inzittenden, rechtshulp, storm-, brand-, natuurschade, ruitschade, WA): Eigen risico in €: Premie per maand in €: Nieuwwaarde bescher…
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
Batterij gezondheid 1 2 3
door Prlwytzkofsky- 1 volger
- 67 antwoorden
- 13,5k weergaven
In dit draadje kan je je accu gezondheid posten. Dit is om te kijken welke factoren invloed hebben op de gezondheid van de accu van de Niro zoals snelheid van laden, kilometers, rijstijl, leetftijd etc. Je kan de gezondheid (State of Healt, SOH) door je dealer uit laten lezen, maar je kan ook met Torque Pro (misschien ook lite) en een ELM327 bluetooth dongle zelf een soort Leafspy/CanZE (de apps voor Leaf en Zoe) maken. Waarschuwing: de OBD poort is niet een alleen lezen poort, dus je kan ook dingen fout doen. Een paar linkjes die handig zijn: De PID's voor de Niro (clone or download, download as zip) https://github.com/JejuSoul/OBD-PIDs-for-HKMC…
Laatste antwoord door Prlwytzkofsky, -
Wij hebben wel een goede en vooral verstandige keuze gemaakt! Niet? De Tesla: 1. Is een heel stuk kleiner. Krap zitten achterin 2. Heeft minder actieradius 3. Deuren die vast zitten gekleefd. 4. Lekkende achterbak
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 volger
- 7 antwoorden
- 5,3k weergaven
Bijgevoegd een duidelijk filmpje (over smartphones) waarbij duidelijk wordt uitgelegd waarom je ter bescherming van de batterij van de E-Niro / electrische auto NIET tot 80% hoeft te (snel-)laden. Doet de auto namelijk zelf al
laadpunten in POI
door oldie- 1 volger
- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
Waarschijnlijk een newbie vraag maar toch. Kan ik laadpunten op mijn weg zien zoals benzinestations in bv TOMTOM GO Mobile android of nog beter routes plannen met laadpunten heb hier natuurlijk al over ABRP gelezen maar tomtom werkt toch samen met KIA an andere EV aanbieders. Zelfde voor sygic hier vind ik wel adressen maar alleen als je de naam van een oplaadpunt kent. Vind het een beetje raar dat zo'n merk nog niet beter is voorbereid je moet in belgie de laadstations al met een vergrootglas zoeken zeker snelladers . Meestal zal ik wel thuis laden kan hier wel een 11kw zetten en heb een oprit , maar je zal toch maar eens een punt nodig hebben da…
Laatste antwoord door oldie, -
- 1 volger
- 34 antwoorden
- 13,4k weergaven
Mooi plekje voor tips voor handige uitbreidingen op de e-Niro, bij deze de eerste. Omdat ik grote fan van Apple Carplay ben, heb ik een (Brodit) universele Iphone houder voor mijn telefoon in laten bouwen. Het was even zoeken, maar samen met de dealer een mooi plekje gevonden. Je kunt je pols mooi laten steunen op de console waardoor bedienen trefzeker gaat. Doordat de telefoon vast verbonden is via de BT wordt hij opgeladen en werkt Carplay prima. Uiteraard kan je nu ook vanuit de Kia je telefoon bedienen. Ik gebruik nu sinds een half jaar Waze: werkt gewoon prima; het scherm op de telefoon geeft aanvullende info op het hoofdscherm:
Laatste antwoord door dekatvandeburen, -
mijn kia App werkt niet meer 1 2
door Gast Erikkoudijs- 1 volger
- 26 antwoorden
- 10,5k weergaven
heel blij met de auto twee weken geleden opgehaald maar na een week werkt de app niet meer Dealer geeft aan dat ze via Kia nederland de vraag hebben neergelegd bij de leverancier van de hardware? Zijn er meer die dit probleem hebben? de verbinding werkt gewoon maar de gegevens worden niet geupdate en km stand blijft 456km terwijl hij op 1256 staat op het ogenblik?
Laatste antwoord door dekatvandeburen, -
Waterpomp vervangen
door 8.3- 1 volger
- 10 antwoorden
- 2,1k weergaven
Voor de Hyundai Kona is er een service bulletin mbt de waterpomp.. Misschien dat de E-Niro ook zo iets heeft. Techniek is voor beide auto's tenslotte hetzelfde. Ook handig voor de DIY als de garantie verlopen is. kona coolant tsb.pdf
Laatste antwoord door 8.3,