Jump to content
Marco Laarhoven

Model 2020

Recommended Posts

Onlangs bij de dealer geweest en hij vertelde me dat er een model 2020 gaat komen met wat aanpassingen. Hij wist niet te vertellen welke dat zijn, maar wel dat er in 2020 geen 2019-modellen meer worden geleverd. Iemand een idee wat de aanpassingen kunnen zijn? 3-Fasenladen lijkt me mogelijk omdat de Kona dit ook krijgt..

Net als de dealer denk ik dat behalve in Korea, niemand weet wat er komt voor de e-Niro. Wel de hybrid etc..

Gisteren wist mijn dealer me wel te vertellen dat het nieuwe model vanaf december geleverd zou worden. Op mijn vraag of dat per 1 december was, kreeg ik als antwoord: vanaf december....

• Like 1
  • Haha 1

Ik was gisteren bij de dealer in amersfoort want tja ik woon in amersfoort..:punk: voor het geluid knopje op stuur werkt niet echt lekker.

2020 model word wel al verkocht omdat er geen auto's voor nl meer te krijgen zijn maar pas vanaf 2020 word die geleverd. Niet eerder.

Ze kijken nu bij kia nl of er uit andere landen wat auto's deze kant op kunnen komen,omdat de vraag hier erg hoog is.

En nee geen 3 fase tot nu toe.

Ik was gisteren bij de dealer in amersfoort want tja ik woon in amersfoort..:punk: voor het geluid knopje op stuur werkt niet echt lekker.
2020 model word wel al verkocht omdat er geen auto's voor nl meer te krijgen zijn maar pas vanaf 2020 word die geleverd. Niet eerder.
Ze kijken nu bij kia nl of er uit andere landen wat auto's deze kant op kunnen komen,omdat de vraag hier erg hoog is.
En nee geen 3 fase tot nu toe.

Heb je ff naar mijn toekomste e-Niro gekeken? Mag hem nog niet meenemen voordat huidige leasecontract is afgelopen...

17 minuten geleden, ronnydewit zei:

Heb je ff naar mijn toekomste e-Niro gekeken? emoji12.pngemoji41.pngMag hem nog niet meenemen voordat huidige leasecontract is afgelopen... 

Niet echt naar gekeken oeps..

Stond wel een rode te wachten op baasje ..

Op de Kia site bij de samenstellen is nu de 2020 versie (MY20) opgenomen, inclusief specificaties. Een driefasenlader wordt (nog?) niet genoemd.

Screenshot 2019-05-28 at 21.53.16.png

De brochure is nog ongewijzigd. Het zelfde dashboard met 7" of 8" touchscreen.

My20 komt grotere touchscreen denk ik.

Screenshot_20190529-112641_Samsung Internet.jpg

Tje, wel leuk. Als ik de specs van de DynamicLine en de ExecutiveLine vergelijk, dan zie ik dat die eerste (de goedkoopste van de twee) wel UVO Connect bij de specs heeft staan, maar de duurdere ExecutiveLine niet. En dan heb ik het over de MY20-modellen. 

Grappig genoeg zijn die andere (oudere?) twee modellen ook nog steeds te bestellen, zo lijkt het. Ze staan er tenminste nog steeds bij op "Stel je Kia samen".

@Hippe lipde ExecutiveLine heeft toch sowieso alles van de DynamicLine, met aanvullend nog een hele rits extra opties? Dus de UVO app heb je altijd.

• Like 1
  • Thanks 1

Op 15-5-2019 om 11:36, Marco Laarhoven zei:

Onlangs bij de dealer geweest en hij vertelde me dat er een model 2020 gaat komen met wat aanpassingen. Hij wist niet te vertellen welke dat zijn, maar wel dat er in 2020 geen 2019-modellen meer worden geleverd. Iemand een idee wat de aanpassingen kunnen zijn? 3-Fasenladen lijkt me mogelijk omdat de Kona dit ook krijgt..

Volgens mijn dealer een groter navi display van 10.2 en mogelijk 3 fasen laden

Ergens las ik dat dit 3-fasen laden een optie wordt die pas vanaf november 2020 te leveren (te bestellen?) is.

Heb mijn nieuwe Kia E-Niro MY20 begin juni 2019 besteld, ik mag toch wel hopen dat ik deze geleverd krijg met een 3-fase laadsysteem. Heb inmiddels een 3-fase laadapparaat laten installeren. De hoofdzekering is 3 x 25 A dus goed voor 22 kW laadvermogen (3-fase), maar als de MY20 geleverd wordt met 1 fase dan kan ik maar 7,4 kW laden.

@André van den Elsen sterker nog, met 1 fase op 3x25A kun je theoretisch max met 25A laden, 16-20A als je het veilig wilt doen. Max 4,3kW dus. Maar.. ik heb er nu al ruim 12.000km op zitten en heb daar meer dan genoeg aan. Alleen als je meer dan 200km per dag rijdt (dus de volgende dag weer meer dan 200km) dan is meer vermogen wel heel prettig.

Voor op locatie is 22kW wel fijn denk ik, dan ben je in een middagje weer vol tijdens een bezoek ergens.

Edited by jwv

Overigens (he waarom mag ik na een uurtje ineens niet meer mn bericht aanpassen? :no:), voor 22kW zou je 3x32A nodig hebben. 3x16A (11kW) zal waarschijnlijk de max. laadsnelheid van de nieuwe e-Niro zijn, de meeste EVs die 3 fase laden doen dat.

Zo, da’s een dure aansluiting! Kost per jaar dik 700€ meer aan vastrecht dan 3x25A.

Edited by Sigmasailor

Ik woon in een klein appartementen complex waar op de algemene stroom 3 x 35 A de buitenverlichting en een lift zit aangesloten. Mijn (slimme) laadinstallatie zorgt ervoor dat als de lift stroom vraagt deze altijd voorrang heeft op het laadproces. Hierdoor heb ik voor 99% van de tijd vol vermogen om te laden. Het zijn maar 7 appartementen en de lift wordt weinig gebruikt. In de algemene meterkast heb ik een verbruiksmeter laten plaatsen en de verbruikte stroom betaal ik dan aan het VvE.

• Like 2

Ah, de aansluiting is er al. Hoor je wel vaker dat voor een lift 3x35 'nodig' is. De echte noodzaak vraag ik me overigens wel af, maar vooruit. Als die aansluiting er dan toch is kan je inderdaad mooi met 22/7 kW laden. Helemaal prima als je alleen de kWh's mag afrekenen natuurlijk. Per jaar betaal je wel 100 euro extra alleen voor de lift.

4 uur geleden, Sigmasailor zei:

Per jaar betaal je wel 100 euro extra alleen voor de lift.

Neem aan dat je 700 euro bedoelt? Dat zijn de meerkosten immers...

Natuurlijk betaal ik mee aan de liftkosten, maar ja die lift zat al. Dus betaal ik daar aan mee met de service kosten of ik wel of geen elektrische auto rij.  Nu ben ik de enige van de bewoners die elektrisch gaat rijden dus heb ik het voordeel dat ik “gratis” gebruik kan maken van de al aanwezige hoofdzekering van 3 x 35A. Het aanleggen van het slimme laadsysteem van meterkast naar de auto (plusminus 30 mtr.) moet ik natuurlijk wel zelf bekostigen.

• Like 2

Als je alles leest zie je dat er 7 appartementen zijn.  Afgerond kom je dan aan 100 € per appartement.

• Like 1

Hoor je wel vaker dat voor een lift 3x35 'nodig' is. De echte noodzaak vraag ik me overigens wel af, maar vooruit.

Precies; moderne liften hoeven niet meer te verbruiken dan een "gewone" magnetron...
Dat kan zoveel schelen op een jaar (verbruik, geen vastrecht) dat er woningcorporaties zijn die liften VERVANGEN door zuiniger ecemplaren!

Maar in dit geval is het wel een heel mooie optie om een zware laad-aansluiting te regelen!