Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ik rij sinds twee jaar een Proceed MY 2020 met het grote scherm. Nu heb ik sinds kort een andere telefoon van het werk en vanaf dat moment heb ik problemen met de verbinding tussen telefoon en auto. Het verbinden zelf is geen probleem, contacten inladen, berichten etc. ook niet. Maar tijdens het bellen gebeurt het eigenlijk altijd dat in de loop van het gesprek de telefoon van de bluetooth afgaat en de muziek in de auto weer begint te spelen, maw het gesprek loopt door, maar kan ik enkel nog via de telefoon zelf voeren. Als ik dan ophang en weer terugbel pakt ie gewoon weer op via de auto. Nou was mijn auto recent bij de dealer voor een beurt, daar het probleem aangekaart, maar enige wat zij er van konden zeggen was dat het probleem zit in de ondersteuning van de Kia software voor nieuwere Android versies (11/12). Daarna heel even met een oud toestel geprobeerd die op een oude versie liep en inderdaad de problemen waren weer weg. Bij de dealer vinden ze dat het niet mag dat zo'n recente auto problemen heeft met recente toestellen, maar zeggen anderzijds ook er niks aan te kunnen doen.. Als je sporadisch belt is het geen punt, maar als je auto je kantoor is, dan is het verdomd lastig. Het was voor hun wel ook een nieuw fenomeen. Ik vroeg me af of meer mensen dit probleem hebben of erkennen?