Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Er is iets vreemds aan de hand met mijn PHEV. Ik kan namenlijk niet meer gepland opladen tijdens de daluren.

Totdat ik de nieuwe UVO-app in gebruik nam werkte het prima: het laden begon op de door mij ingestelde tijd (begin daluren, om 23:00 uur).
Nu tref ik 's ochtends de auto met een bijna lege accu aan. 

De instellingen in de auto zijn goed. Het scherm geeft aan dat het dalurenvenster goed is ingesteld en het vinkje "gepland opladen" staat aan. 
Als ik de Voertuigstatus ophaal met de app zie ik dat "gepland opladen" aan staat, voor een korte tijd. Binnen één minuut valt deze terug naar uit terwijl in de auto deze op het scherm wel op aan staat.

Resultaat is dat het Gepland opladen niet meer werkt.

Wordt dit door andere PHEV-rijders ook gezien?

Totdat dit probleem opgelost is heb ik "gepland opladen"  maar uitgeschakeld. Nu begint het opladen direct nadat de stekker geplaatst is.

aangepast door Flying_Dutchman
Geplaatst

Ik gebruik het gepland opladen ook niet meer van de Kia app, maar van de lader (Wallbox).
Daarnaast is het laden bij daluren (bij ons in België toch) steeds minder interessant aangezien het daltarief wordt afgeschaft.
Opladen gebeurt zelfs best tijdens de uren waarop de zonnepanelen van de woningen energie opwekken...

• Like 1
Geplaatst

Mijn WallBox is de meest simpele uitvoering. Daarmee is gepland laden niet mogelijk.. Anders wist ik het wel ......

Ondertussen heb ik ontdekt  wat de reden is: de tijdstippen van het begin en einde van de daluren worden in de auto gewist. Je ziet dan streepjes.
Het lijkt erop dat de UVO-app daar verantwoordelijk voor is. Zolang ik de app niet gebruik gaat het laden volgens schema, maar o wee als ik de app opstart en de status van de auto opvraag: dan zijn de ingestelde uren gewist.

Ik heb deze klacht bij Kia Nederland neergelegd.
Wordt vervolgd....

• Like 1
  • 2 maanden later...
Geplaatst
Op 13-8-2021 om 14:19, Flying_Dutchman zei:

Wordt vervolgd....

Maandag gaat de auto naar de garage, desnoods de hele week, zodat ze uit kunnen zoeken waarom de ingestelde tijden constant gewist worden.

Niet alleen wanneer ik de app gebruik, maar ook als ik de schakelaar in de auto gebruik om direct laden af te dwingen en als ik daarvoor de stekker uit de auto trek terwijl deze aan het laden is en zomaar, zonder een aanwijsbare oorzaak (gaat het 2 dagen achter elkaar goed, zijn de ingestelde tijden de derde dag ineens gewist).

Ik ga ervan uit dat ik volgende week rond deze tijd weet wat er aan de auto scheelde en dat het opgelost is.

• Like 1
Geplaatst

Mijn PHEV heeft de hele week bij de dealer gestaan. Er is veel data gelogd wat naar Kia Nederland is gestuurd. 
Nu weer in de wacht.

Afgelopen week in een splinternieuwe PHEV executive gereden. Wat me opviel (naast dat er wat knoppen op het stuur anders zijn) is dat de MAP / NAV / MEDIA / RADIO / SETTINGS / etc fysieke knoppen in het midden van het dashboard niet werkten. Zelfs de volumeregelaar niet. Gelukkig wel die op het stuur. Via het touch scherm kon je wel het nodige bedienen. Je vraagt je af wat de eindcontrole bij Kia inhoudt als auto's zo in de showroom belanden. Ik verlang terug naar de kwaliteit van Toyota ...

Geplaatst (aangepast)

De UVO app is sinds de introductie van de Kia connect app al diverse keren bijgewerkt/geupdate, dus die is, volgens mij, niet vervangen.

aangepast door Peter-036

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...