Ga naar inhoud

Grotere range door montage andere banden?


yvdhaak
Ga naar de oplossing Opgelost door yvdhaak,

Aanbevolen Berichten

Een tijdje terug kwam ik dit bericht va Hyundai tegen over de Kona Electric.

Blijkbaar hebben ze bij Hyundai de WLTP range van de Kona 64Kw kunnen vergroten door het monteren van andere banden:

https://hyundai-pers.nl/extra-actieradius-voor-verbeterde-kona-electric/

Gaat dit bij Kia ook gebeuren? En ligt het wellicht in de lijn der verwachting dat ook de MY2020 e-Niro's met deze banden worden geleverd?

Wie weet er meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat onderwerp is hier al ergens eens aan de orde geweest. Dat is ook de reden dat de e-Niro een hogere WLPT-range heeft (had?) dan de Kona, die op goedkopere banden stond.

Nix mis met die Michelin Primacy’s. Uitstekende banden! Ik rijd er al tientallen jaren op.

aangepast door Hippe lip
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, Hippe lip zei:

Dat onderwerp is hier al ergens eens aan de orde geweest. Dat is ook de reden dat de e-Niro een hogere WLPT-range heeft (had?) dan de Kona, die op goedkopere banden stond.

Nix mis met die Michelin Primacy’s. Uitstekende banden! Ik rijd er al tientallen jaren op.

De Kona stond hiervoor op Nexens (?) en door de Primacy inderdaad een flink verbeterde WLPT. Of de stap van Primacy 3 naar 4 voor de E-niro ook een verbetering brengt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 minuten geleden, Hippe lip zei:

Dat onderwerp is hier al ergens eens aan de orde geweest. Dat is ook de reden dat de e-Niro een hogere WLPT-range heeft (had?) dan de Kona, die op goedkopere banden stond.

Nix mis met die Michelin Primacy’s. Uitstekende banden! Ik rijd er al tientallen jaren op.

Ik ben nog niet zo thuis op het forum, excuus. 

De Niro had inderdaad een grotere WLPT range, maar nu dus niet meer. Kona zit op 484 nu.

aangepast door yvdhaak
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing
6 minuten geleden, JohanGM zei: