Ga naar inhoud

Grotere range door montage andere banden?


yvdhaak
Ga naar de oplossing Opgelost door yvdhaak,

Aanbevolen Berichten

Een tijdje terug kwam ik dit bericht va Hyundai tegen over de Kona Electric.

Blijkbaar hebben ze bij Hyundai de WLTP range van de Kona 64Kw kunnen vergroten door het monteren van andere banden:

https://hyundai-pers.nl/extra-actieradius-voor-verbeterde-kona-electric/

Gaat dit bij Kia ook gebeuren? En ligt het wellicht in de lijn der verwachting dat ook de MY2020 e-Niro's met deze banden worden geleverd?

Wie weet er meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat onderwerp is hier al ergens eens aan de orde geweest. Dat is ook de reden dat de e-Niro een hogere WLPT-range heeft (had?) dan de Kona, die op goedkopere banden stond.

Nix mis met die Michelin Primacy’s. Uitstekende banden! Ik rijd er al tientallen jaren op.

aangepast door Hippe lip
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, Hippe lip zei:

Dat onderwerp is hier al ergens eens aan de orde geweest. Dat is ook de reden dat de e-Niro een hogere WLPT-range heeft (had?) dan de Kona, die op goedkopere banden stond.

Nix mis met die Michelin Primacy’s. Uitstekende banden! Ik rijd er al tientallen jaren op.

De Kona stond hiervoor op Nexens (?) en door de Primacy inderdaad een flink verbeterde WLPT. Of de stap van Primacy 3 naar 4 voor de E-niro ook een verbetering brengt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 minuten geleden, Hippe lip zei:

Dat onderwerp is hier al ergens eens aan de orde geweest. Dat is ook de reden dat de e-Niro een hogere WLPT-range heeft (had?) dan de Kona, die op goedkopere banden stond.

Nix mis met die Michelin Primacy’s. Uitstekende banden! Ik rijd er al tientallen jaren op.

Ik ben nog niet zo thuis op het forum, excuus. 

De Niro had inderdaad een grotere WLPT range, maar nu dus niet meer. Kona zit op 484 nu.

aangepast door yvdhaak
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing
6 minuten geleden, JohanGM zei:

De Kona stond hiervoor op Nexens (?) en door de Primacy inderdaad een flink verbeterde WLPT. Of de stap van Primacy 3 naar 4 voor de E-niro ook een verbetering brengt?

Misschien wel, maar de vraag is of ze dit ook laten testen en opnieuw de WLPT laten bepalen.

aangepast door yvdhaak
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...