Jump to content

Kia Niro Hybrid door wasstraat?


Yvon
 Share

Recommended Posts

Ik heb sinds een maand een 4 jaar oude Kia Niro Hybrid. En heb werkelijk geen idee hoe ik ermee door de wasstraat moet. Het is zo'n wasstraat waar je in je auto blijft zitten, en waar je met je linkervoorwiel in zo'n sleepketting rijdt, en vervolgens moet je het contact uitzetten, handrem eraf etc. Maar als ik de Kia uitschakel en in P zet,  gaat hij toch automatisch op de rem staan? Of niet? Of moet ik hem in N zetten en NIET uitschakelen? Of in P en dan uit, en DAARNA in N??  Kan dat überhaupt? En hoe voorkom ik dan dat alles gaat piepen of zal dat vanzelf uitgaan als ik eenmaal in de wasstraat ben? Wie oh wie helpt me hierbij, ik heb de dealer gebeld en die kon het niet goed uitleggen helaas, want die kent dit soort wasstraten niet. 😕

Link to comment
Share on other sites

Ik was mn Niro met het handje dus geen praktijk ervaring met een dergelijke wasstraat. Persoonlijk zou ik zodra de auto op de lopende band staat, de versnellingsbak van Drive naar Neutraal zetten en verder niets doen. Ik zou niet de versnellingsbak in Parkeer zetten dat blokkeert de wielen of het contact uitschakelen.

Mogelijk dat als de borstels in de buurt van de auto komen dat de auto gaat piepen, maar dat kan je negeren, immers de auto kan geen verschil maken tussen een legitiem object, de wasborstel, die de auto nadert en object die je niet tegen de auto wilt hebben zoals een paaltje of een andere auto.

Link to comment
Share on other sites

5 uur geleden, zei Gerd Bartels:

Zet hem op N en laat de motor draaien ...

Zo doe ik het ook met m'n E-Soul, alleen aan het einde van de wasstraat waar de ketting de grond ingaat moet je even opletten: na de '2e duw' kun je inschakelen en wegrijden.

Link to comment
Share on other sites

Je zou ook eens kunnen informeren bij een sleepbedrijf; de wasstraat sleept de auto immers ook door de baan.

Maar ik denk dat de eerder aangegeven draaiende motor, handrem eraf en de bak in N goed is. Bij "mijn" wasstraat raden ze sowieso aan de motor te laten lopen bij onderkantwassen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Op 25-11-2021 om 16:22, zei Peter-036:

Zo doe ik het ook met m'n E-Soul, alleen aan het einde van de wasstraat waar de ketting de grond ingaat moet je even opletten: na de '2e duw' kun je inschakelen en wegrijden.

Bedankt voor jullie reacties, ik ga het proberen .

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Op 25-11-2021 om 10:08, zei Warrax:

Ik was mn Niro met het handje dus geen praktijk ervaring met een dergelijke wasstraat. Persoonlijk zou ik zodra de auto op de lopende band staat, de versnellingsbak van Drive naar Neutraal zetten en verder niets doen. Ik zou niet de versnellingsbak in Parkeer zetten dat blokkeert de wielen of het contact uitschakelen.

Mogelijk dat als de borstels in de buurt van de auto komen dat de auto gaat piepen, maar dat kan je negeren, immers de auto kan geen verschil maken tussen een legitiem object, de wasborstel, die de auto nadert en object die je niet tegen de auto wilt hebben zoals een paaltje of een andere auto.

Ik ga wel wat uit proberen met het "piepje-uit knopje" links onder naast het stuur. Of neem oordopjes mee.  

Link to comment
Share on other sites

3 minuten geleden, zei Yvon:

Ik ga wel wat uit proberen met het "piepje-uit knopje" links onder naast het stuur. Of neem oordopjes mee.  

Die is alleen voor de parkeersensoren aan de voorzijde denk ik?

Naast de schakelhendel zit die dan voor de sensoren achter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...