Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
628 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik wil vanuit de meterkast (3 fasen aanwezig) een nieuwe groep aanmaken en een kabel trekken vanuit de meterkast door de kruipruimte (4 meter) naar de buitenmuur en die kabel aan een Mennekes CEE342 wandcontactdoos bevestigen. Voor het opladen van de Kia Niro wil ik een KHONS mobiele lader aanschaffen. Wie heeft met deze manier van opladen ervaring? De offertes die ik kreeg aangeboden voor een laadstation aan de muur varieerden van 1900,00 tot 2400,00. De oplossing die ik voor ogen heb kost qua materiaal 825,00, dan moet een installateur eea nog aansluiten.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 3 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hallo allemaal, vandaag werd ik geconfronteerd met de melding lage Ev spanning in de Uvo app. Weet iemand waar dit mee te maken heeft? Ben hiermee naar de dealer geweest. Die dacht dat het te maken had met de actieradius van 78 km. Monteur heeft laadkabel en aansluiting gecontroleerd, maar zag zo geen problemen. De auto zelf heeft geen enkele foutmelding gegeven. Heb het advies gekregen om vanavond volledig op te laden. Mocht de melding nog voorkomen, dan laten uitlezen bij de dealer.
-
- 10 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo, Ben sinds deze week in het bezit van mijn e-Niro. Uiteraard in de settings gedoken maar de handleiding op de site lijkt een beetje achterhaard... Via het grote display tracht ik bij de Bestuurdershulp te komen, zoals in de online-manual staat vermeld, maar bij de Voertuiginstellingen kan ik alleen de Rijmodus en de Eco-voertuis instellingen inzien/aanpassen. De rest is domweg niet zichtbaar. Hoe krijg ik deze instellingen weer op het grote scherm?
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
- 1 volger
- 14 antwoorden
- 8,5k weergaven
Gisteren kreeg ik deze foutmelding bij het starten. De auto begon te piepen en je kunt er niet mee rijden. Kent iemand dit?
- 1 volger
- 85 antwoorden
- 15,9k weergaven
Dit is een mooi overzicht van laadpassen voor EV's: https://laadpastop10.nl/
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
Indien dakrails niet standaard in je pak zitten, kan je die dan nog achteraf laten installeren? Dank, Em.
Laatste antwoord door ecrollen, -
- 1 volger
- 36 antwoorden
- 8k weergaven
Hi! Sinds gisteren (19-11) ben ik ook een trotse eigenaar van een Kia E-Niro (MY20, Blauw, Executive Line). Uiteraard al veel Youtube filmpjes bekeken in afwachting van de levering, daar viel het mij constant op dat de laadkabel en het "scherm" waarmee de kofferbak kan worden afgesloten (weet niet wat de officiele naam van dat ding is) onder de laadvloer bewaard kunnen worden. Nu wil ik dat uiteraard ook proberen maar lijkt het erop dat ik een ander "ondervak" heb dan de meeste Niro's. In die van mij past namelijk met geen mogelijkheid een laadkabel (te stijf om zo klein op te rollen), ook de insparingen voor het opbergen van het "scherm" zitten niet in deze pi…
- 1 volger
- 12 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik krijg binnenkort een nieuwe e-Niro met afneembare trekhaak en wil ook graag een fietsendrager waarbij de achterklep nog geopend kan worden. Nu kan ik natuurlijke wachten totdat de auto er is en dan passen, maar we willen al vrij snel daarna met de fietsen op pad. Aangezien er best ook levertijd op de fietsendragers zit (door Corona is heel NL aan het fietsen), zou ik al graag willen weten of iemand ervaring heeft met een opvouwbare kantelbare fietsendrager op de nieuwe e-Niro (2021).
Laatste antwoord door HenryV, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
"ieder voordeel heeft zijn nadeel" heeft Johan Cruijff of Willem van Hanegem ooit eens gezegd. Voor mij geldt dit wat betreft de remschijven van mijn e-niro. Vooral achter zijn ze blijven verroest. Echt geen gezicht. Ik rij met regeneratie standje III en anticipeer zo goed mogelijk bij kruisingen, verkeerslichten etc. etc. Ik rem dan ook bijna nooit, behalve bij inparkeren. Ik ben dus een echte "1 pedaal' ridder denk ik. En....mijn remmen zouden heel lang mee moeten gaan zo, want die gebruik ik dus minimaal. Helaas niet dus, want mijn remschijven zijn zo roestig, dat het bij remmen net lijkt of ik in een auto rijd uit de jaren 80 die net een winter stilges…
Laatste antwoord door The Dude, -
- 11 antwoorden
- 13,1k weergaven
Is er iemand die een handleiding kan delen van een Kia e-Niro model 2021? Ik ben namelijk van plan om zo'n uitvoering te gaan kopen/leasen en kan dus nog niet een mijnKia account aanmaken om de handleiding zelf te downloaden. Het gaat daarbij om een 64 kWh uitvoering. Ik wil me namelijk optimaal voorbereiden om het juiste type te kiezen met de juiste opties. Tevens vind ik het fijn om alvast te kunnen inlezen van alle mogelijkheden.
Laatste antwoord door Peter-036, -
Let op als je een MY20 rijdt en een Zappi laadpaal gebruikt! Het blijkt dat Kia twee fasen in het laadsysteem parallel schakelt wanneer de auto detecteert dat er met maar één fase geladen wordt. Op zichzelf niets vreemds, want dat doen wel meer merken. Het onfortuinlijke bij Kia blijkt echter dat de pin van de stekkeraansluiting voorop de auto van die parallelgeschakelde fase niet losgekoppeld wordt! Die pin zou spanningsloos moeten zijn, maar is dat niet. Dat lijkt niet erg, maar hierdoor komt er spanning van de ene fase te staan op de geleider van een andere fase. Dit heeft bij de Zappi al geleid tot fikse kortsluiting en aan elkaar gelaste contacten van het r…
Laatste antwoord door DZ14, -
Ik heb sinds afgelopen vrijdag mijn Kia e-Niro (Executive Line / Gravity Blue). Ik heb (nog) geen eigen laadpaal dus gebruik openbare laadpalen in de wijk (in Rotterdam). Alleen de laadtijden vallen vies tegen! Ik ging vanochtend weg met een volle accu (451 km range gaf dashboard aan). Naar Naarden en terug (rit van bijna 200 km) en er zat nog 220 in de accu. Omdat ik morgen naar Maastricht ga besloot ik hem weer aan de openbare laadpaal te hangen zodat ik met een volle accu naar Maastricht kan rijden. Bij het aansluiten gaf dat ding aan 24u nog nodig te hebben!! Terwijl de accu slechts 50% leeg was!! Dat zou betekenen dat aan de 220v thuis sneller is dan een laadpaa…
Laatste antwoord door WizzkidA, -
- 1 volger
- 21 antwoorden
- 7,2k weergaven
Hoe zit het bij jullie met de slijtage van de voorbanden? ik heb nu 19.000km gereden en mijn voorbanden (Michelin) hebben een gelijkmatig slijtage patroon met nog maar 1,7 mm profiel. ik heb wel een redelijk sportieve rijstijl, maar bij mijn vorige auto heb ik >80k gereden met een setje banden
Laatste antwoord door Wiz, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
Ik wil laden via het stopcontact ( bv op vakantie). Mijn laadkabel kan ik dan instellen op verschillende amperes. Wat moet ik instellen zodat ik veilig laad en toch zo snel mogelijk?
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo mede forum leden, Sinds vandaag heb ik mijn e-Niro Executive 64kW, ben er super blij mee! Natuurlijk ook even het laden (met een Zappi V2 wall box met vaste kabel) uittesten en daarbij meteen twee vragen: 1. Klopt het dat er geen vergrendeling op de stekker zit die in de Niro gaat? 2. kun je ergens instellen dat je tot Max. 80% wilt laden? Rob.
Laatste antwoord door Bram E-Niro, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Sinds 2 weken de E-Niro ontvangen. Bevalt prima, alleen blijft “mijn ritten” in de UVO app leeg. heb alles al geprobeerd. UVO opnieuw installeren, account verwijderen, opnieuw aanmelden, reset auto, etc. Hoe krijg ik de ritten te zien in mijn ritten?
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 2 antwoorden
- 16,4k weergaven
Als ik smart cruise control wil activeren dan krijg ik de melding “voorwaarden SCC niet vervuld”. Snelheid is goed en ik heb al een keer de rem gebruikt zoals in de handleiding staat. Kan dus alleen de normale cruise control gebruiken. is er een instelling die ik over het hoofd zie?
Laatste antwoord door Terp1234, -
JBL Sound System
door rikjan- 1 volger
- 20 antwoorden
- 8,3k weergaven
Hallo, ik rij sinds 2 weken een E-Niro Executive Line met dus een JBL Sound System. Nou valt mij eigenlijk de geluidskwaliteit een beetje tegen, ik had er meer van verwacht. Nou komt de vraag: weten jullie of je ook wat meer geavanceerde instellingen kunt doen m.b.t. het geluid? Bijv. de speakers bovenop het dashboard (tegen het voorraam aan zeg maar) zachter en die in de deuren wat harder? Ik kom tot nu toe niet verder dan de algemene instellingen. Ik bedoel dus niet het verplaatsen van het middenpunt van het geluid naar achteren maar echt instellingen per speaker. Verder bevalt de auto hartstikke goed, dik tevreden. Als de stoelen nog 1cm lager konden, dan helemaal…
Laatste antwoord door DirkJan, -
- 1 volger
- 15 antwoorden
- 3,5k weergaven
leuk om te zien hoeveel km je terug kan 'remmen' met het regeneratief remmen met de e niro. Niet dat het belangrijk is, maar de aanduiding die ik steeds kreeg (+0.1,0.2, 0.3 etc km) is verdwenen. Heb niets verandert aan de instellingen... het is wel een stuk kouder, kan het zijn dat de stroom niet teruggeleverd wordt vanwege een te koude battery? Bij Tesla is dat zo geloof ik... dank< PIm
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 2,3k weergaven
goede middag Het volgende: handsfree bellen wordt mogelijk gemaakt dmv stembesturing in een KIA NIRO van 2019. Alleen wanneer ik dit probeer geeft deze stembesturing aan dat ik contacten moet dowloaden, mijn vraag: Hoe doe ik dit Bvd
Laatste antwoord door Steeck03, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
onlangs de navigatie bij de garage laten updaten. Sindsdien is het niet meer mogelijk de WGS coordinaten in te voeren als bestemmingspunt, ook is de eerder ingevoerde informatie verdwenen. De WGS coordinaten zijn noodzakelijk voor het geocachen. Wie weet een oplossing?????
Laatste antwoord door Willemfred, -
Ik heb een vraag. Voor heen gingen wij op vakantie met auto en aanhanger tent en heel veel zooi... Maar ja daar is nu een einde aan gekomen Ik zoek nu een goeie dak koffer die ook nog aerodynamisch is! Iemand een top dak koffer die ook nog handig in gebruik is en niet gelijk €600,- kost want je gebruikt hem maar 2 a 3 keer per jaar. Dak drager heb ik En welke fiets drager raden jullie aan ?
Laatste antwoord door edwin van kessel, -
Software update
door Gast Peter Boermans- 1 volger
- 3 antwoorden
- 5k weergaven
Vandaag de auto laten voorzien van een trekhaak en het 1e beurt je laten geven (16.500 km nu) Had gevraagd aan dealer om ook de software update uit te laten voeren - eind van de middag de auto opgehaald en alles was gedaan... behalve de update[emoji3525]. Service medewerker melde dat ze dit niet hadden gedaan omdat er zoveel klachten waren of de laatste versie en er met een maandje een nieuwe update uitkomt... Vraag 1 ) is die update echt zo slecht (had leen Niro mee - mooi paars is niet lelijk [emoji2957] - verder vond ik het wel mee vallen en home scherm (tijd en op achtergrond navigatie) vind ik eigenlijk we mooi - wat vinden jullie? Vraag 2 ) hoe kan ik zien dat d…
Laatste antwoord door 8.3, -
- 1 volger
- 12 antwoorden
- 3,3k weergaven
Heren, Ik ben newbie hier.. ik heb sinds 20 december een Eniro Executive edition, en ben er erg happy mee. Waar ik niet blij mee ben is dat Kia voor je gaat rekenen wat je mag rijden. Vandaag even langst de dealer geweest en die heeft hard lachend de GOM gereset, wanaar mn verbruik ineens weer op 470 km range stond ipv 380. Ik heb hem even gevraagd of het kwaad kon, en dat antwoord was volmondig NEE. tuurlijk houd je de motor voor de gek, maar liever dat dan ik voor de gek. Wie weet wat voor OBD device ik het beste kan aanschaffen om deze regel te resetten ? en dan de vraag welke regel is het haha, anders ga ik nog wel een keer terug om te vragen welke…
Syncen contacten vanaf Android toestel
door Gast- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Heeft iemand ervaring met het syncen van de contacten vanaf een Andriod-toestel (S10)? Als ik deze sync komen een aantal contacten goed in het systeem te staan maar anderen (en toevallig de belangrijkste) alleen met de achternaam. En met meerdere personen met dezelfde achternaam is dat vervelend. Ik heb al gecheckt hoe de contacten op de mobiel of in Exchange staan (deze worden ook met elkaar gesynct) maar daar is geen verschil met de contacten die wel goed gaan. Uiteraard heb ik het toestel al een keer verwijderd en opnieuw geconnect met de auto maar het resultaat blijft hetzelfde. Nu kan ik (zoals de dealer ook zegt) gebruik maken van Android Auto maar dat wil ik niet a…