Jump to content

Fietsendrager voor afneembare trekhaak


Jojan265
 Share

Recommended Posts

Ik krijg binnenkort een nieuwe e-Niro met afneembare trekhaak en wil ook graag een fietsendrager waarbij de achterklep nog geopend kan worden. Nu kan ik natuurlijke wachten totdat de auto er is en dan passen, maar we willen al vrij snel daarna met de fietsen op pad. Aangezien er best ook levertijd op de fietsendragers zit (door Corona is heel NL aan het fietsen), zou ik al graag willen weten of iemand ervaring heeft met een opvouwbare kantelbare fietsendrager op de nieuwe e-Niro (2021).

Link to comment
Share on other sites

Heb je al op het trefwoord ‘fietsendrager’ gezocht hier op het forum? Er is dacht ik al heel wat over geschreven.

verder kan ik me niet voorstellen dat er kantelbare dragers zijn die niet zouden passen.

Heb je een RMC-haak met dwarspin? Een aantal e-Noro-rijders heeft die dwarspin afgeslepen of eruit getikt met een hamer. Dat is niet illegaal, mocht je dat denken, zolang je er maar geen aanhanger of zo erachter hangt. En dan passen gewoon alle dragers op die haak.

Link to comment
Share on other sites

Het gaat mij er vooral om, of de achterklep nog open wil in gekantelde toestand van de fietsendrager. Dit is afhankelijk van het type trekhaak een drager. Dus mijn vraag was eigenlijk of er mensen zijn die een kantelbare drager hebben op een afneembare trekhaak, waarbij de achterklep nog gewoon open wil. Dit heb ik nog niet kunnen vinden op dit forum.

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Een tijdje terug heb ik dit gepost: 

Kan gekanteld worden zodat de achterklep nog open kan

 

Edited by HenryV
Link to comment
Share on other sites

Dank voor de info. Zoals ik het begrijp zou een Uebler i21 dus wel geschikt zijn voor een e-Niro MY21 met afneembare trekhaak, waarbij de achterklep nog open kan indien de fietsendrager incl. fietsen is geplaatst.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een fietsendrager van pro user. 
de SG3 dus voor 3 fietsen. 
deze is kantelbaar en opvouwbaar. 
 

als ik deze kantel kan ik met gemak bij de kofferbak aangezien deze bijna helemaal plat gaat. 
 

zelf krijg ik over 1 á 2 weken mijn kia e niro my21 met een gewone trekhaak zodat de drager er gewoon op past. Dus geen RMC waar ik nog een stukje van af moet slijpen om hem passend te maken. 

Link to comment
Share on other sites

Ik wou zelf voor de Pro user Diamond SG2 gaan. Deze is aantrekkelijker geprijsd dan de Uebler of Thule (scheelt € 200,-). Bevalt de pro user goed?

Link to comment
Share on other sites

30 minuten geleden, Jojan265 zei:

Ik wou zelf voor de Pro user Diamond SG2 gaan. Deze is aantrekkelijker geprijsd dan de Uebler of Thule (scheelt € 200,-). Bevalt de pro user goed?

Drager zit muurvast op de trekhaak en werkt heel simpel. 
wielgoten zijn lekker breed zodat zelfs de fatbike van mijn zoon erop past. 
ook het kantelen kan heel makkelijk. 

de lichtunits kan je wegklappen, kentekenplaathouder wegdraaien en de wielgoten naar boven klappen zodat je 1 compact geheel hebt voor het opbergen. 
er zit zelfs een tas bij. 
 

de drager kan op slot gezet worden evenals de beugels voor de fietsen zodat deze niet zomaar er vanaf gejat kan worden. 
 

kortom ik ben er zeer tevreden over. 
prijs is ook een stukje vriendelijker dat uebler of thule

Link to comment
Share on other sites

Dank voor de info allen. Hier kan ik iets mee. Inmiddels de Pro user Diamond SG2 besteld. Nu hopen dat de auto incl. trekhaak snel geleverd wordt. 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een aantal dragers vergeleken (ook de Pro user) en de reden dat ik voor de Uebler heb gekozen was het gewicht (13 kilo), het feit dat hij zichzelf klemt bij het op de trekhaak zetten en het gemak van in- en uitklappen. Maar voor de rest is er niet veel verschil en zijn het beide prima dragers (vooral vergeleken met mijn oude Twinny Load)

Edited by HenryV
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By Breda1912
      Vanwege de aanschaf van een andere auto verkoop ik de originele rubberen matten en de originele kunststof inzetbak voor de kofferbak. Ze zijn gebruikt in mijn KIA Sportage 3 uit 2012. 
      Bieden van af  € 30,00. 
       
       

    • By Peeeejdur
      beste mensen,
      Ik ben sinds een paar maanden eigenaar van een Kia Picanto 1.0 Comfortline uit 2016. Ik houd zelf enorm van muziek luisteren en heb het de hele dag aan. Het geluid het audiosysteem van de picanto is best slecht. Ik zoek naar tips om dit beter te maken. Ik ben al wat topics tegen gekomen maar heb nog niet de gouden tip te pakken. Ik denk aan het vervangen van de speakers in het dashboard en een subwoofer met versterker onder de stoel of in de kofferbak. Ik twijfel nog om de radio te vervangen. Ik heb de standaard kia radio er in. Ik las ergens dat iemand er een dubbele dinradio radio in heeft gezet. Is dit aan te raden, of is vervangen speaker en plaatsen sub genoeg? Ik hoor het graag! En ook welke speakers of sub jullie goede ervaringen mee hebben. Jullie hulp is welkom.
      Met vriendelijke groet,
      Peter Adema
    • By kevort
      Hallo,
      De eerste E-Niro's in 2018 zijn uitgeleverd met connected services, maar niet met de UVO module en kunnen dus niet op afstand de voorverwarming aanzetten via de app.
      Heeft iemand daar inmiddels een oplossing voor? Is het mogelijk de UVO module achteraf in te bouwen? Of heeft iemand dit op een andere manier gerealiseerd. Ben benieuwd.
    • By vdbseb1983
      Dag Allemaal,
      Ik zal met mijn beste nederlands te praten (franstallige hier).
      Andere landen (zoals Canada, US, Korea, Russia, ...) hebben algevast de update tool voor die infotainement system in de auto.
      Ik heb enkele google-search gemaarkt maar ik heb geen petitie gevonden. Dus heb ik een gemaakt voor Kia Europe (and de VP van Kia) om dit tool beschikbaar voor EU + UK maken.
      Andere merken hebben deze updates en andere kia landen hebben ze ook.
       
      De URL van de petitie (in engels) ligt  hier: http://chng.it/LL9pMKFXZn
       
      Dank u voor je tijd en om mijn message te lezen (en sorry voor mijn slechts nederlands!)
       
      Groetjes
       
      vdbseb1983
    • By gjcvro
      Ik zit de handleiding (alvast  ) door te kijken en ben aan het rondkijken voor een laadpaal.
      Nou zag ik in de instellingen dat ik locatiegebonden instellingen kan doen voor het opladen van de auto.  Als ik dit goed begrijp kun je dus instellen dat als je bijvoorbeeld thuis aan de laadpaal hangt dat je daar toch maar met een maximale snelheid standaard oplaad.
      Ik schat in dat ik maar zelden met b.v. 11kW zal laden en zal in veel gevallen met veel minder toe kunnen. Als ik die nou standaard lager in kan stellen hoef ik ook niet echt over een loadbalancer na te denken, en zou ik zelfs voor een zo simpel mogelijke laadpaal kunnen gaan. Nadeel van de simpele laadpalen is dat je meestal met wat dipswitches de laadsnelheid aan past. Er zijn er wel dat je het via een app kunt doen, maar die zijn ook vaak weer duurder. Als dat nou softwarematig kan in de auto is dat voor mij ook prima. Zou helemaal ideaal zijn als dat ook nog eens zou kunne via de UVO app? 
      Heeft iemand dit wel eens ingesteld bij zijn auto?

×
×
  • Create New...