Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
635 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 5k weergaven
Wellicht een hele korte vraag. Kan de nieuwe Niro-EV bidirectioneel laden, wellicht wil ik de auto ook gaan gebruiken als buffer op warme dagen. (zelf heb ik de dynamicplusline gekocht) Alvast bedankt 😀
Laatste antwoord door NiroEV22, -
Kia Niro EV
door Leon Kessels- 2 volgers
- 1 antwoord
- 696 weergaven
Afgelopen vrijdag hebben we onze nieuwe Kia Niro EV opgehaald bij de dealer. Mooie ontvangst en goede uitleg door Xavier Dirks van Janssen Kerres Roermond. Wat een prachtige auto. Eerste indruk super. We hebben nog geen gegevens over het aantal kilometers en het verbruik. Gelukkig kunnen we op onze eigen parkeerplaats met de Wall Box de auto opladen. We zullen zo spoedig mogelijk een eerste review plaatsen over onze ervaringen. Overigens een groot compliment voor de verkoper Xavier Dirks van Janssen Kerres. Gedurende het gehele verkooptraject zeer attent. Zelfs vragen die een dag later beantwoord konden worden, werden in de avonduren door hem beantwoord. Xavier…
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
Is een 3x25A voldoende voor het thuisladen van een e-Niro 2019 (1 fase auto), of kies je als je de keuze hebt liever voor een 3x80A aansluiting?
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 2 volgers
- 16 antwoorden
- 1,6k weergaven
Wie laad er wel eens bij de Lidl (is gratis) en ervaart problemen bij het laden (zie de voorbeelden in bijlage). Na vele pogingen om te laden lukt het soms wel. Ik heb nooit een probleem bij mijn thuislader of Fastned. Laden is gratis maar heb het ook geprobeerd met 2 laadkaarten zonder succes.
Laatste antwoord door Evert Mulder, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, wie van jullie gebruikt de flippers actief? Ik heb mijn e-niro nu ruim een half jaar maar de laatste tijd speel ik nogal met de flippers. Hiervoor zetten ik hem steeds op stand 3 zodra ik ging rijden en keek er niet meer naar om. Nu merk ik dus dat als je hem van stand 0 naar stand 3 zet dat de auto lijkt in te houden, of te wel dat hij meer vermogen nodig heeft, bij het los laten van het snelheidspendaal laad hij dan wel sterk op maar op stand nul blijft de auto veel langer doorrollen. Nu probeer ik zo zuinig mogelijk te rijden en met een verbruik van 15.5 Kw/h gaat dat redelijk maar kan het nog beter door de flippers actief te gebruiken? Zoals stand nul bij…
- 2 antwoorden
- 598 weergaven
ik ben op zoek naar originele gebruikte aluminium velgen - met TPMS - evt. met goede winterbanden voor mijn Kia Niro EV. Kan iemand mij helpen
Laatste antwoord door pdakkerman, -
- 2 volgers
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
Waarom wordt de NIRO EV niet toegevoegd., Je kiunt alleen de E Niro kiezen.
Laatste antwoord door Leon Kessels, -
- 0 antwoorden
- 3,4k weergaven
Sinds 2 maanden heb ik nu mijn e-Niro, en ik ben nog steeds bezig, alle mogelijkheden te ontdekken. In de kaart overdag (lichtgekleurd dus) zie je de oplaadpalen duidelijk aangegeven. 's Avonds gaat de kaart over op nachtmodus, en wordt dus donkergrijs. Maar nu zie ik de laadpalen niet meer. Mijn vraag nu is: Kan ik de laadpalen ook zichtbaar maken in de donkere kaart? Of kan ik de "dagkaart" ook 's avonds op het scherm krijgen? Ik heb alle menu's uitgeprobeerd, maar kan deze instelling niet vinden Mijn dank voor alle info.
Laatste antwoord door exc, -
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Kogel is door de kerk heb vanmiddag mijn Niro EV geannuleerd. Kan niet leven met het feit dat ik in bijna 4 maanden tijd 5350 euro ( 2000 prijsverhoging en 3350 SEPP) meer kwijt ben voor een auto. Coulance mogelijkheid bij SEPP is mij te vaag. Daarnaast heb ik een offerte waar al opstaat dat er mogelijke prijsverhogingen komen. Kortom ik kon redelijker wijs verwachten dat hij duurder zou worden. Heb geen zin in discussies met de overheid. Meestal trek je aan het kortste eind. Dus als iemand een Zwarte Niro EV DynamicPlusline zoekt met HK bij Kooijman in Tiel staat er een die niet verkocht is. Rest mij niets anders dan jullie veel succes te wensen en dat jullie de auto maa…
Laatste antwoord door johan1962, -
kia niro handleiding in pdf
door Gast raf- 1 volger
- 2 antwoorden
- 28k weergaven
heb sinds een paar weken een nieuwe kia niro waar kan ik de handleiding downloaden in pdf formaat
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Het opladen van mijn Niro EV via het stopcontact lukt alleen met getal 6 in de display. Dit verhogen naar 8,10 of 11 lukt niet . Het apparaat springt steeds terug naar 6. Wie weet raad? of ligt dit aan mijn stopcontact/ elektrische installatie thuis?
Laatste antwoord door Renebennie, -
- 1 volger
- 21 antwoorden
- 7,8k weergaven
Vraagje, ik krijg volgende week mijn e-Niro MY20, welke telefoonhouder (iPhone) gebruiken jullie en waar is deze geplaatst in de auto?
Laatste antwoord door Robbert Jan, -
- 2 volgers
- 231 antwoorden
- 39k weergaven
Dit is een centrale plek voor vragen, ervaringen, wensen en natuurlijk ook antwoorden wat betreft verbruik en range.
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo mensen, Ik ben momenteel een aantal weken in Nederland. De achterbanden van mijn e-Niro zijn 'vervormd' wat zich in eerste instantie uitte als een irritant gehoem tussen de 40-70 km. Nu echter is het een soort van 'kedeng kedeng' geworden bij lagere snelheden en bij hogere snelheden is een een gerommel. Wat een pest-pokke banden zijn die Primacy 3. De voorbanden na 30k zo goed als op en de achterbanden dus eigenlijk ook Ik overweeg dus om nieuwe banden te laten plaatsen voordat ik weer terugrij. Is er in de omgeving Nijmegen (Malden) een goed bandenbedrijf? Het is alleen om banden te wisselen en te balanceren. Uitlijnen is een paar weken terug gedaan door …
Laatste antwoord door Elhovo, -
Geen halszaak, maar wel super irritant. Ik gebruikte tot voor kort de UVO app, maar ben 'overgegeaan' op Kia Connect. Dat gaat allemaal prima op een vervelend detail na, De kleuren zijn verdwenen. Bijv de rode kleur van connected is zwart, de groene kleur van de accu als die goed is is grijs. Geen enkele andere app doet dat en heb van alles geprobeerd in mijn mobiel. Ik heb de app vaak opnieuw geinstalleerd, maar het blijft kleurloos. Mijn vrouw heeft nog de UVO app en daar werkt alles naar behoren. iemand enig idee. Ik heb android 12.
Laatste antwoord door Jacq, -
Nieuwe NIRO EV
door johan1962- 2 volgers
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
Vandaag een nieuwe KIA NIRO EV besteld. Ben blanco in het elektrisch rijden en nu dus opzoek naar een goede betaalbare laadoplossing. Dus bij deze graag advies van de ervaren elektro rijders. Alvast bedankt, Johan
- 7 antwoorden
- 1,2k weergaven
Toen ik een paar weken geleden e-niro uit 2021 kocht, zag ik af en toe een rittenoverzicht op het scherm. Nu kan ik dat nergens terug vinden en ook in geen handleiding vinden. Weet items waar ik moet klikken of draaien? Alvast veel dank!
Laatste antwoord door Annabel, -
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo, Ik ga binnenkort door Frankrijk rijden met de e-Niro. Nu schijn je voor de rondweg langs Parijs een sticker te moeten hebben omdat dat een lage emissie zone is. Weet iemand daar wat meer van?
Laatste antwoord door Elhovo, -
e-Niro - Stamtafel 1 2 3 4 34
door Sigmasailor- 3 volgers
- 840 antwoorden
- 126,5k weergaven
Mooi centraal plekje voor alle topics die off-topic zijn in andere topics (hiermee kunnen we proberen andere topics wat minder 'te vervuilen').
- 1 volger
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Goedenavond! Enige tijd geleden heb ik een dakkoffer incl. dakdragers gekocht voor mijn Kia Rio (2014). Nu is de koppakking van onze Kia Rio stuk en gaan we kiezen voor een nieuwe auto. Dit wordt waarschijnlijk de Kia e-Niro. Aangezien onze auto-vakantie voor de deur staat, wil ik snel handelen m.b.t. onze dakdragers. Weet iemand of de dakdragers die passen op de Kia Rio ook passend zijn voor de e-Niro? Ik ga er vanuit van niet, maar voordat ik nieuwe bestel terwijl dat misschien niet hoeft, toch maar even vragen. Bedankt!
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 1,5k weergaven
Alle kosten overzichten van mijn trip naar Z-F zijn binnen en ik heb een aardig overzicht. ik heb 3000 km gereden, als ik het vergelijk met mijn vorige auto, een Mazda 6, 2.0i met een verbruik van 1:16 dan zou ik met de huidige brandstofprijs van € 2,43 ( zojuist gezien langs de snelweg) € 455,62 kwijt zijn geweest. Toch een besparing van zo’n € 164,- je moet er wel een paar keer extra voor stoppen 😉 ( als Ionity niet per minuut had gerekend was het nog iets voordeliger geweest) Vakantie ladingen: Kiapas: 3 ladingen, 2 x DC 1 x AC € 47,68 ( 71,64 kWh ) Ionity : 4 ladingen DC, € 28,39- € 39,50- € 26,06- € 30,02= € 123,97 ( 139,35 kWh) She…
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
Voor het programma De Rijdende Rechter zijn wij opzoek naar een elektrische Kia welke gebruikt mag en kan worden in de opnames als auto voor onze rechter. Zijn er eigenaren/verhuurpunten/verkooppunten in omgeving Amsterdam die een auto beschikbaar stellen en/of samenwerking aan zouden willen gaan? Ik hoor het graag!
Laatste antwoord door Leon van Haren, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Als vervolg op mijn eerdere topic met deze titel zijn we weer terug thuis na de 3 weken vakantie in Z-F. we hebben zo’n 3000 km gereden met de e-niro 64kw. 1200km heen en 1200 km terugreis. Na aanvankelijk redelijk postief te zijn over de reis met een EV en het aantal laadpunten is het me , nu ik terug ben en terugkijk, toch wel tegengevallen. Ondanks het veelvuldig plannen en uitzoeken waar je goed kan laden ben je er , althans ik, toch de hele reis mee bezig. Allereerst het laden bij normale laders bij tankstations, niet aan beginnen, of ze zijn stuk, of heel traag. Tesla laadstations waar je mag laden zijn schaars en waarschijnlijk haalt de stekker het niet naar …
Laatste antwoord door Adrie Koorn, -
- 3 antwoorden
- 521 weergaven
Goedemorgen, Ik heb een laadchip met een Duitse landcode, deze krijg ik echter niet geactiveerd in de KIA Charge app. Nu wil ik een nieuw (tweede) contract aanmaken, maar de code op de chip wordt niet geaccepteerd. Nu valt mij op dat deze met DE begint. En mijn andere contract met NL. Heeft iemand nog een idee hoe ik deze kan activeren? Alvast bedankt voor de reacties!
Laatste antwoord door Peter-036, -
- 2 volgers
- 12 antwoorden
- 3,9k weergaven
Sinds drie jaar hebben wij deze Kia Niro (tweedehands, uit 2017). Over het algemeen zeer tevreden over. Rijden er in voorjaar/zomer ook regelmatig met een kleine caravan (Homecar 390) achter. Twee keer nu pech gehad onder zelfde omstandigheden. Iemand idee wat oorzaak kan zijn? - vorig jaar mei met caravan op een camping in Twente gestaan. Net zo warm als dit weekend. Auto drie dagen niet gebruikt. Toen we weg gingen, auto van parkeerplaats opgehaald en tassen etc in auto gezet. Achterklep staat 25 minuten open. Eenmaal alles in auto en caravan: Niro start ineens niet meer. Pechhulp erbij, accu blijkt leeg. Pechhulp heeft auto ‘simpel’ via accu opladen weer aa…
Laatste antwoord door Niek63,