Jump to content
Sigmasailor

e-Niro - Stamtafel

Recommended Posts

Hoe test je dat? Door een poging te doen oma omver te rijden bij het oversteken?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 10-3-2019 om 10:15, Hippe lip zei:

Heeft iemand de voetgangersdetectie al getest? Die van BMW lijkt erg beroerd te zijn:

https://www.ad.nl/auto/bmw-valt-door-de-mand-met-slechte-voetgangersdetectie-in-amerikaanse-test~aa919089/

Nope! Wel paar keer gehad dat ik niet oplet en hij begint te piepen dat ik moet remmen :)

Volgens mij kan je instellen hoe hij reageert...maar ik zou zeggen doen alsof je oversteekt en als bestuurder lekker naar buiten kijkt?? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dit punt betreft ben ik in elk geval blij dat ik gaan BMW heb. Je betaalt daar dus voor iets dat je niet krijgt.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je betaalt daar dus voor iets dat je niet krijgt...

Dan heb je vast ook geen iPhone; daarbij betaal je ook voor functies die je in NL niet (goed) kunt gebruiken...
(Ik wel, maar ben er niet blij mee)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben wel bij BMW binnengeweest want ik vind de i3 mooier dan de Kia omdat hij echt ontwikkeld is als BEV, met kunststof body en aluminium skateboard onderstel. Helaas kan je er maar 150km mee rijden op een lading en dat is voor mij te weinig, ik kan nu op mijn werk niet laden en moet dat thuis doen. Wat ik ook mooie vind dat de i3 is dat hij slechts 1250kg weegt, en dat hij gewoon anders is dan anders. De tesla oogt mooi aan de buitenkant maar ik hou niet van dat minimalistische interieur en de verhalen over bouwkwaliteit maken me ook wat huiverig. Wel heeft Tesla mooiere techniek dan BMW, die weer mooiere techniek heeft da Kia.

Maar als je gaat nadenken kan je je prima redden met een Kia :) en daarom doe ik dat maar, ik ben nog steeds tevreden met de auto ook al moet ik zelf remmen als er een voetganger voor de auto komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal is het niet leuk om rekeningen te moeten betalen. Als de rekening van je dealer komt voor een e-Niro is het een stuk leuker; wordt waarschijnlijk deze week al geleverd :clap:

Vandaag al even langs geweest (zit nog helemaal vol plastic en ziet er niet uit, nog niet gepoetst); mooi plekje voor mijn Brodit houder voor de Iphone gevonden zodat gebruik van Carplay telkens plug and Play wordt (foto's volgen).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, Sigmasailor zei:

Meestal is het niet leuk om rekeningen te moeten betalen. Als de rekening van je dealer komt voor een e-Niro is het een stuk leuker; wordt waarschijnlijk deze week al geleverd :clap:

Vandaag al even langs geweest (zit nog helemaal vol plastic en ziet er niet uit, nog niet gepoetst); mooi plekje voor mijn Brodit houder voor de Iphone gevonden zodat gebruik van Carplay telkens plug and Play wordt (foto's volgen).

Oh, daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Welke houder? En waar komt die?

Liever goed gejat (idee) dan slecht verzonnen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, Sigmasailor zei:

...; wordt waarschijnlijk deze week al geleverd :clap:

Leuk @Sigmasailor! Het zou eerst toch pas ergens in mei zijn?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo’n gewone Brodit houder (had ik nog van mijn Leaf) maar dan met een nieuw hulpstukje. Zodra het er in zit maak ik een foto. 

Klopt, ik had eerst mei doorgekregen maar het is toch maart geworden.  Ik snap ook niet goed hoe het allemaal werkt maar ik klaag niet :winkiss:

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 uur geleden, Ton van Hout zei:

Ik ben wel bij BMW binnengeweest want ik vind de i3 mooier dan de Kia omdat hij echt ontwikkeld is als BEV, met kunststof body en aluminium skateboard onderstel. Helaas kan je er maar 150km mee rijden op een lading en dat is voor mij te weinig, ik kan nu op mijn werk niet laden en moet dat thuis doen. Wat ik ook mooie vind dat de i3 is dat hij slechts 1250kg weegt, en dat hij gewoon anders is dan anders. De tesla oogt mooi aan de buitenkant maar ik hou niet van dat minimalistische interieur en de verhalen over bouwkwaliteit maken me ook wat huiverig. Wel heeft Tesla mooiere techniek dan BMW, die weer mooiere techniek heeft da Kia.

Maar als je gaat nadenken kan je je prima redden met een Kia :) en daarom doe ik dat maar, ik ben nog steeds tevreden met de auto ook al moet ik zelf remmen als er een voetganger voor de auto komt.

Helemaal mee eens. Bij Kia krijg je gewoon veel meer auto voor je geld.  Ook nog eens 7 jaar garantie en een sympatiek dealer netwerk. Over Tesla service lees je wel het een en ander, om over de arrogante BMW dealers maar te zwijgen. Ik heb een jaar pf 6 geleden ook al eens gekeken naar de i3, het is het allemaal niet. Leuk voor in en om de stad, ongeschikt voor langere afstanden (wel de hoofdprijs).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, het enige dat ik echt mis aan de e-Niro is een driefaselader. Als die er toch eens op zat....

En wat ik wel zou wensen, maar wat de autokeuze verder niet beïnvloed, is een cameraview rondom. Handig bij het parkeren. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik mis dat de auto kan terugleveren aan je huis om je zonnestroom 's nachts te verbruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, Ton van Hout zei:

Ik mis dat de auto kan terugleveren aan je huis om je zonnestroom 's nachts te verbruiken.

Ja, wat dat betreft is het de Leaf dacht ik die dat niet alleen kan, maar die kan ook een andere EV laden. Dát is nog eens handig wanneer iemand strand met een lege ‘tank’.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden, Ton van Hout zei:

Ik mis dat de auto kan terugleveren aan je huis om je zonnestroom 's nachts te verbruiken.

Waar komt de stroom dan vandaan om de volgende ochtend weer naar het werk te gaan?

Ik heb overdag de auto niet bij huis staan, dus krijg ik de zonnestroom overdag ook niet in de auto.

Edited by Case

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn verwachting is dat ik over vijf jaar onze tweede BEV ga kopen, en dan hebben we de meeste uren een auto aangekoppeld. Ik kan dan de auto kiezen die dan vol is geladen met zonnepanelen en de tweede laadt / ontlaadt de rest van de dag om te voorkomen dat ik commerciële stroom moet kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minuten geleden, Case zei:

Waar komt de stroom dan vandaan om de volgende ochtend weer naar het werk te gaan?

Je gebruikt ‘s nachts maar een paar kWh. Met een auto met 64 kWh accucapaciteit kun je er wel een paar missen. Als je de volgende dag tenminste niet een lange rit gepland hebt, wat voor veel mensen meestal het geval is. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft een van de huidige rijders al eens gekeken of de dakdragers van de Lidl op de auto passen? Ik ben eens op die dingen gaan zoeken wat er nou zo specifiek aan is. Dat blijkt het feit te zijn dat de dakrails gesloten zijn. Als ik dan kijk naar de plaatjes voor de Niro-dakdragers, dan zie ik de zelfde ‘klauwen’ aan de uiteinden als die van de dakdragers van de Lidl. En die dingen kosten maar een paar tientjes. Interessant. Toevallig heb ik er nog een paar liggen en gebruik die al een paar jaar tot volle tevredenheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor het laten wrappen en bestickeren van mijn e-Niro ben ik op zoek naar een lijntekening. Weet iemand waar ik deze kan vinden?
Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind hem leuk. 

3A52D54B-A482-4A16-B1B8-3D706C0807EE.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor het laten wrappen en bestickeren van mijn e-Niro ben ik op zoek naar een lijntekening. Weet iemand waar ik deze kan vinden?
Alvast bedankt.

Als je er €20,- voor over hebt;
https://www.the-blueprints.com/vectordrawings/show/17381/kia_e-niro/
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Sigmasailor said:

Ik vind hem leuk. 

3A52D54B-A482-4A16-B1B8-3D706C0807EE.jpeg

Waar blijven de foto’s van je wagen :ph34r:@Sigmasailor

Edited by korsowito
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

't was al laat toen ik thuis kwam en nu regent het. Geduld, heb ik ook 4 maanden gehad......

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/15/2019 at 7:52 PM, Sigmasailor said:

Ik vind hem leuk. 

3A52D54B-A482-4A16-B1B8-3D706C0807EE.jpeg

Ik vind hem ook leuk! Beetje dikdoen met de Niro net als een e-tron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By MoodyBlues
      Goedemorgen allemaal, dat wij een Kia gaan kopen staat vast, maar er heerst nog wat twijfel en dan is er geen betere plek dat de Kiaclub waar anderen al voor vergelijkbare keuzes hebben gestaan en inmiddels al ervaring hebben met de e-Soul en/of e-Niro.
      Concreet de twee vragen:
      Zijn er mensen met een gezin (wij hebben 2 jonge kinderen) die de kofferbak van de e-Soul als belemmering ervaren? Ook voor op vakantie in Europa, liefst zonder dakkoffer. Het viel ons op dat de e-Soul op de snelweg best wat windgeruis langs de A-stijlen laat horen, dit viel gelijk op en bij de e-Niro was dit niet het geval. In onze korte test maakte het weinig uit of je 100 km/u of 130 km/u op de teller reed, vanaf zo'n 90 a 100 begonnen we het te horen en dat bleef gewoon zo, harder rijden maakte het geluid niet harder, maar naar 80 zakken deed het wel verdwijnen. Beetje achtergrond:
      Wij kunnen i.c.m. inruilbonus en subsidie voor vrijwel hetzelfde geld een splinternieuwe e-Soul MY21 ExecutiveLine kopen of een tweedehands e-Niro MY21 ExecutiveLine. Het gaat dus om privé aanschaf (mede dankzij overwaarde woning) en we zoeken een elektrische auto waar we de komende 8-10 jaar mee uit de voeten kunnen. Qua eisen voldoen alleen de Kia's (naast de Tesla Model 3 die we allebei niet willen om meerdere redenen) en zodoende is het enerzijds heel interessant om een splinternieuwe e-Soul te kunnen kopen, maar hoewel de kinderen op de achterbank bijna net zo goed zitten als in de huidige Lexus IS 300h (scheelt misschien een paar cm) is met name de kofferbak dus wel en mogelijk pijnpunt.
      Ik heb de e-Soul opgemeten en de 315 liter komt volgende dealer vanaf de dubbele bodem (als die naar boven zit) tot aan de hoedenplank. Als ik de vloer onder de dubbele bodem bereken kom ik op zo'n 106 liter extra, dus totaal 421 liter. Daarmee slechts 30 liter kleiner dan de e-Niro die weliswaar ook een dubbele laadvloer heeft, maar wat ingenomen wordt door een flinke bak met wat kleinere opbergruimtes daarin. Voor dagelijks gebruik is die 315 liter echt geen enkel probleem, meer de weekendjes weg en vakanties.
      Wat ons in de e-Soul aanspreekt is dat het dak zo recht loopt, althans: vanuit praktisch oogpunt want heel mooi is het niet, maar dat betekent wel dat je tot het dak kan stapelen. Bij de e-Niro kan dat ook, maar die loopt toch serieus veel schuiner af, maar is standaard wel een stuk dieper van achterbank naar achterklep gemeten.
      Daarnaast speelt mee dat we in de basis het liefste wel de e-Niro zouden willen hebben, maar doordat een nieuwe vanwege het feit dat deze buiten de subsidie valt gewoon bijna 10k duurder is dan de e-Soul, komen we bij een tweedehands uit en daar zijn op elk moment maar een handjevol van te koop tot 40k (incl. btw).
      MY19 gaat het dus om en 1-fase laden is geen probleem, wij hebben een eigen parkeerplek met (straks) een eigen laadpaal. Het gemis van de app vind ik twijfelachtig, ik begreep dat met de MijnKIA app (ipv UVO) wel de laadstatus in % uitgelezen kan worden, dat zou ik het belangrijkste vinden als we in Europa bij een wegrestaurant even wat eten/drinken en aan het wachten zijn tot de 80% bereikt is, dan wil écht niet steeds heen en weer moeten lopen of gokken wanneer het klaar is. Voorverwarmen van de UVO app is fijn, maar op vakantie gaat dat niet nodig zijn en op andere dagen staat de auto 's ochtends voor de deur, dus kan ik er ook even naartoe lopen, dat vind ik geen probleem.
      Het kleinere scherm (8" vs. 10.25") vind ik ietwat jammer, maar niet het einde van de wereld omdat ik waarschijnlijk toch Apple CarPlay wil gebruiken. Tenzij ik een laadpaal zoek en wil zien of die beschikbaar is, dan lijkt de Kia navi me wel fijn en dan is het jammer dat de e-Niro MY19 slechts bij de dealer bijgewerkt wordt en geen status van de laadpalen kan laten zien i.t.t. de e-Soul MY21.
      En wat betreft het windgeruis viel het na de e-Soul proefrit ook op toen we weer in onze Lexus IS stapten dat het daar veel stiller was, dat verschil ervaarden we niet met de e-Niro t.o.v. de Lexus IS. En heel eerlijk: ja Lexus is echt wel een stapje luxer en comfortabeler dan Toyota, maar ik merk dat Kia daar tussen zit en dat voor prijzen die ze bij Toyota ook vragen (als we naar hybrides kijken), dus erg knap. Alleen is het dus even de vraag of het windgeruis van de e-Soul niet snel gaat irriteren.
      Als laatste het uiterlijk: de e-Soul vind ik een prachtige voorkant hebben, lelijke achterkant en lompe buitenspiegels die van een VW Caddy af lijken te komen. De e-Niro daarentegen is absoluut niet mooi van buiten, maar ook nergens lelijk en overall gewoon degelijk en in balans qua design. Heerlijk onopvallende auto, het is pas sinds wij de e-Niro overwegen dat het ons is opgevallen hoeveel Niro's er wel niet rondrijden (veel hybride ook natuurlijk). Het interieur is in beide gevallen gewoon meer dan prima. Ik moet bekennen: ik rijd inmiddels al 14 jaar Toyota en daarna Lexus, maar het complete gebrek aan EV erkenning aan hun zijde heeft de relatie doen bekoelen en ben erg gecharmeerd van wat Kia de laatste pakweg 10 jaar allemaal op de markt heeft gebracht. Ik ken ook een aantal mensen die Kia rijden, maar dat gaat om een Picanto, Rio en Ceed, dus helaas geen e-Soul of e-Niro, al zijn die allemaal wel gewoon erg tevreden.
      Ik hoor graag jullie ervaringen, dank je wel alvast.
    • By Jepe63
      Hallo allemaal , ik vind het een zalige wagen maar vind het jammer dat deze prijsklasse van wagen geen automatische achterklep heeft.
      Mijn vraag , heeft iemand deze al vervangen of laten wijzigen naar een automatische ?
    • By Cabjo
      https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5174606/meer-schade-door-elektrische-autos-het-zijn-potentiele-moordenaars-tesla
    • Guest Evi Levels
      By Guest Evi Levels
      Beste lezer,
      Mijn bestelde zakelijke lease Kia e-niro wordt over enkele maanden geleverd (1 november 2020). Wegens privé omstandigheden wil ik deze order ter overname aanbieden. Heeft iemand interesse in de Kia e-niro tegen 8% bijtelling vanaf november dit jaar? Dan ontvang ik graag een bericht.
      Vriendelijke groet,
      Evi
    • By KIF
      Op 2-7-20 een nieuwe Kia E-Niro opgehaald en gelijk was er een duidelijk ratelend geluid linksvoor te horen. Vanaf ongeveer 80km per uur en bij het gas geven. Bij het uitrollen hoor je niets. Vandaag bij de dealer geweest, maar die hebben het nog niet kunnen verhelpen. Ze hadden dit niet eerder gehoord. Dat vind ik moeilijk te geloven. Hoe groot is dit probleem? Hebben meer kia e-niro eigenaren hier last van? Op het forum lees ik er wel wat over, maar of dit nou heel veel voorkomt............ ben hier wel erg benieuwd naar.
×
×
  • Create New...