Jump to content
Sigmasailor

e-Niro - Stamtafel

Recommended Posts

Hoe test je dat? Door een poging te doen oma omver te rijden bij het oversteken?

• Like 2

Dummy :-)

Op 10-3-2019 om 10:15, Hippe lip zei:

Heeft iemand de voetgangersdetectie al getest? Die van BMW lijkt erg beroerd te zijn:

https://www.ad.nl/auto/bmw-valt-door-de-mand-met-slechte-voetgangersdetectie-in-amerikaanse-test~aa919089/

Nope! Wel paar keer gehad dat ik niet oplet en hij begint te piepen dat ik moet remmen :)

Volgens mij kan je instellen hoe hij reageert...maar ik zou zeggen doen alsof je oversteekt en als bestuurder lekker naar buiten kijkt?? :D

Wat dit punt betreft ben ik in elk geval blij dat ik gaan BMW heb. Je betaalt daar dus voor iets dat je niet krijgt.....

Je betaalt daar dus voor iets dat je niet krijgt...

Dan heb je vast ook geen iPhone; daarbij betaal je ook voor functies die je in NL niet (goed) kunt gebruiken...
(Ik wel, maar ben er niet blij mee)

Ik ben wel bij BMW binnengeweest want ik vind de i3 mooier dan de Kia omdat hij echt ontwikkeld is als BEV, met kunststof body en aluminium skateboard onderstel. Helaas kan je er maar 150km mee rijden op een lading en dat is voor mij te weinig, ik kan nu op mijn werk niet laden en moet dat thuis doen. Wat ik ook mooie vind dat de i3 is dat hij slechts 1250kg weegt, en dat hij gewoon anders is dan anders. De tesla oogt mooi aan de buitenkant maar ik hou niet van dat minimalistische interieur en de verhalen over bouwkwaliteit maken me ook wat huiverig. Wel heeft Tesla mooiere techniek dan BMW, die weer mooiere techniek heeft da Kia.

Maar als je gaat nadenken kan je je prima redden met een Kia :) en daarom doe ik dat maar, ik ben nog steeds tevreden met de auto ook al moet ik zelf remmen als er een voetganger voor de auto komt.

Meestal is het niet leuk om rekeningen te moeten betalen. Als de rekening van je dealer komt voor een e-Niro is het een stuk leuker; wordt waarschijnlijk deze week al geleverd :clap:

Vandaag al even langs geweest (zit nog helemaal vol plastic en ziet er niet uit, nog niet gepoetst); mooi plekje voor mijn Brodit houder voor de Iphone gevonden zodat gebruik van Carplay telkens plug and Play wordt (foto's volgen).

• Like 1

1 uur terug, Sigmasailor zei:

Meestal is het niet leuk om rekeningen te moeten betalen. Als de rekening van je dealer komt voor een e-Niro is het een stuk leuker; wordt waarschijnlijk deze week al geleverd :clap:

Vandaag al even langs geweest (zit nog helemaal vol plastic en ziet er niet uit, nog niet gepoetst); mooi plekje voor mijn Brodit houder voor de Iphone gevonden zodat gebruik van Carplay telkens plug and Play wordt (foto's volgen).

Oh, daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Welke houder? En waar komt die?

Liever goed gejat (idee) dan slecht verzonnen. :D

1 uur terug, Sigmasailor zei:

...; wordt waarschijnlijk deze week al geleverd :clap:

Leuk @Sigmasailor! Het zou eerst toch pas ergens in mei zijn?

Zo’n gewone Brodit houder (had ik nog van mijn Leaf) maar dan met een nieuw hulpstukje. Zodra het er in zit maak ik een foto. 

Klopt, ik had eerst mei doorgekregen maar het is toch maart geworden.  Ik snap ook niet goed hoe het allemaal werkt maar ik klaag niet :winkiss:

12 uur geleden, Ton van Hout zei:

Ik ben wel bij BMW binnengeweest want ik vind de i3 mooier dan de Kia omdat hij echt ontwikkeld is als BEV, met kunststof body en aluminium skateboard onderstel. Helaas kan je er maar 150km mee rijden op een lading en dat is voor mij te weinig, ik kan nu op mijn werk niet laden en moet dat thuis doen. Wat ik ook mooie vind dat de i3 is dat hij slechts 1250kg weegt, en dat hij gewoon anders is dan anders. De tesla oogt mooi aan de buitenkant maar ik hou niet van dat minimalistische interieur en de verhalen over bouwkwaliteit maken me ook wat huiverig. Wel heeft Tesla mooiere techniek dan BMW, die weer mooiere techniek heeft da Kia.

Maar als je gaat nadenken kan je je prima redden met een Kia :) en daarom doe ik dat maar, ik ben nog steeds tevreden met de auto ook al moet ik zelf remmen als er een voetganger voor de auto komt.

Helemaal mee eens. Bij Kia krijg je gewoon veel meer auto voor je geld.  Ook nog eens 7 jaar garantie en een sympatiek dealer netwerk. Over Tesla service lees je wel het een en ander, om over de arrogante BMW dealers maar te zwijgen. Ik heb een jaar pf 6 geleden ook al eens gekeken naar de i3, het is het allemaal niet. Leuk voor in en om de stad, ongeschikt voor langere afstanden (wel de hoofdprijs).

Tja, het enige dat ik echt mis aan de e-Niro is een driefaselader. Als die er toch eens op zat....

En wat ik wel zou wensen, maar wat de autokeuze verder niet beïnvloed, is een cameraview rondom. Handig bij het parkeren. 

Ik mis dat de auto kan terugleveren aan je huis om je zonnestroom 's nachts te verbruiken.

1 uur terug, Ton van Hout zei:

Ik mis dat de auto kan terugleveren aan je huis om je zonnestroom 's nachts te verbruiken.

Ja, wat dat betreft is het de Leaf dacht ik die dat niet alleen kan, maar die kan ook een andere EV laden. Dát is nog eens handig wanneer iemand strand met een lege ‘tank’.

• Like 1

Posted (edited)
1 uur geleden, Ton van Hout zei:

Waar komt de stroom dan vandaan om de volgende ochtend weer naar het werk te gaan?

Ik heb overdag de auto niet bij huis staan, dus krijg ik de zonnestroom overdag ook niet in de auto.

Edited by Case

Mijn verwachting is dat ik over vijf jaar onze tweede BEV ga kopen, en dan hebben we de meeste uren een auto aangekoppeld. Ik kan dan de auto kiezen die dan vol is geladen met zonnepanelen en de tweede laadt / ontlaadt de rest van de dag om te voorkomen dat ik commerciële stroom moet kopen.

31 minuten geleden, Case zei:

Waar komt de stroom dan vandaan om de volgende ochtend weer naar het werk te gaan?

Je gebruikt ‘s nachts maar een paar kWh. Met een auto met 64 kWh accucapaciteit kun je er wel een paar missen. Als je de volgende dag tenminste niet een lange rit gepland hebt, wat voor veel mensen meestal het geval is. 

Heeft een van de huidige rijders al eens gekeken of de dakdragers van de Lidl op de auto passen? Ik ben eens op die dingen gaan zoeken wat er nou zo specifiek aan is. Dat blijkt het feit te zijn dat de dakrails gesloten zijn. Als ik dan kijk naar de plaatjes voor de Niro-dakdragers, dan zie ik de zelfde ‘klauwen’ aan de uiteinden als die van de dakdragers van de Lidl. En die dingen kosten maar een paar tientjes. Interessant. Toevallig heb ik er nog een paar liggen en gebruik die al een paar jaar tot volle tevredenheid.

Voor het laten wrappen en bestickeren van mijn e-Niro ben ik op zoek naar een lijntekening. Weet iemand waar ik deze kan vinden?
Alvast bedankt.

Ik vind hem leuk. 

3A52D54B-A482-4A16-B1B8-3D706C0807EE.jpeg

• Like 1

Voor het laten wrappen en bestickeren van mijn e-Niro ben ik op zoek naar een lijntekening. Weet iemand waar ik deze kan vinden?
Alvast bedankt.

Als je er €20,- voor over hebt;
https://www.the-blueprints.com/vectordrawings/show/17381/kia_e-niro/
  • Like 1

@MartijnRijk Wat wil je laten bestickeren en/of wrappen?

Posted (edited)
13 hours ago, Sigmasailor said:

Ik vind hem leuk. 

Waar blijven de foto’s van je wagen :ph34r:@Sigmasailor

Edited by korsowito
  • Like 1

't was al laat toen ik thuis kwam en nu regent het. Geduld, heb ik ook 4 maanden gehad......

• Haha 1

On 3/15/2019 at 7:52 PM, Sigmasailor said:

Ik vind hem leuk. 

Ik vind hem ook leuk! Beetje dikdoen met de Niro net als een e-tron.